Data narodzin mówi o tym, jaki dar otrzymałaś. Co jest twoją cudowną cechą?

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
3 grudnia 2018
Fot. iStock/tolgart
Następny

Szukając podpowiedzi na temat przyszłości, chętnie zwracamy się w stronę magii. Nie odnosimy się do tego jak wyroczni, ale  rzeczy, których możemy się dowiedzieć, często pokrywają się z cechami charakteru lub naszymi pragnieniami. Od nas wyłącznie zależy, jak potraktujemy takie wskazówki. 

Jeśli lubisz choćby dla zabawy wejść w strefę magii, sprawdź, jaki dar otrzymałaś od losu w dniu urodzin. Osoby zajmujące się numerologią uważają, że ten szczegół wiele o nas mówi. A żeby wiedzieć, co dokładnie, należy dodać cyfry dnia, miesiąca i roku urodzenia do momentu uzyskania numeru jednocyfrowego. Na przykład, jeśli urodziłaś się 1 września 1975 roku, wykonaj następujące działanie 1 + 9 + 1 + 9 + 7 + 5 = 32 = (3+2=) 5.  Jednocyfrowa suma wyniesie 5 i to ona określa wyjątkowe cechy.

Jeśli już znasz swoją cyfrę, poznaj swój szczególny dar:

1. Odwaga

Numerologiczne „jedynki” są silne, odważne i bardzo ambitne — typ zdobywców, dla których nie ma niemożliwego. To otwarte umysły, z których chętnie przykład czerpią inni ludzie. Często jednak mają kłopot w okiełznaniu swojego „ego”, by współpracować  z innymi.

2. Wrażliwość 

Numerologiczne „dwójki” otrzymały od losu łagodny charakter i wrodzoną dobroć. Dążą do harmonii w życiu, aby im i innym ludziom żyło się lepiej. Są wyrozumiali i dyskretni, potrafią przebaczać, jednak czasem muszą pracować nad poczuciem własnej wartości.

3. Moc sprawcza

„Trójki” uwielbiają swoje życie i potrafią się nim cieszyć. Nastawieni na wykorzystanie mocy sprawczej, nie trwają z bezruchu. To osoby bystre i wszechstronne, przysłowiowe dzieci szczęścia. Czasem jednak bywają próżni i uciekają od rzeczywistości, gdy na horyzoncie pojawiają się kłopoty.

4. Równowaga

Numerologiczne „czwórki’ są osobami zrównoważonymi, świadomymi swoich zalet i wad. To osoby pracowite, odpowiedzialne i stateczne, znakomicie zarządzają swoim majątkiem i potrafią mądrze oszczędzać na czarną chwilę. Niekiedy jednak są zbyt sztywni, praktyczni i szorstcy, przez co postrzegani są jako skąpcy i pesymiści.

5. Intuicja

„Piątki” cechują się żywiołowością i zmiennością, potrafią korzystać z wewnętrznych podszeptów. Są przenikliwi i stale poszukują odpowiedzi na pytania, swego miejsca na świecie. To osoby niezwykle bystre, ale też niecierpliwe i bardzo impulsywne. Czasem ich gwałtowny temperament i zmienne zachowania mogą zniechęcać do nich ludzi.

strona 1 z 2
druga część artykułu na następnej stronie

4 sposoby na wykorzystanie węgla aktywnego dla urody. Proste i skuteczne

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
3 grudnia 2018
Fot. iStock/yulka3ice
 

Węgiel aktywny kojarzymy przede wszystkim z leczeniem problemów trawiennych. Co ciekawe, jego zalety nie ograniczają się jedynie do uspakajania pracy układu pokarmowego oraz neutralizowania toksyn. Właśnie zdolność przyciągania toksyn sprawia, że węgiel znalazł zastosowanie także w pielęgnacji urody.

Węgiel aktywny działa delikatnie, ale skutecznie, co wynika z jego porowatej struktury. Można go wykorzystać do pielęgnacji zarówno tłustej cery z wypryskami, jak i wrażliwej. Sprawdza się także w stosowaniu na włosy lub do wybielania zębów. Mimo czarnej barwy nie brudzi trwale skóry. Ponadto zarówno ten w kapsułkach, jak i tabletkach kosztuje niewiele. Jak można wykorzystać go samodzielnie w domu?

4 sposoby na wykorzystanie węgla aktywnego dla urody

1. Oczyszczanie zębów

Węgiel aktywny znakomicie usuwa osad z zębów sprawiając, że stają się one czystsze, jaśniejsze. Można po prostu wysypać sproszkowany lek na szczoteczkę i wyczyścić nim zęby, nie częściej niż raz w tygodniu. W wersji codziennej, aby zapobiegać odkładaniu się płytki bakteryjnej na zębach, można wymieszać proszek z dwóch tabletek węgla aktywnego z łyżką oleju kokosowego i tym specyfikiem myć zęby. Po obu rodzajach zabiegów zęby należy umyć zwykłą pastą.

2. Maska na twarz

Węgiel aktywny doskonale reguluję prace gruczołów łojowych, neutralizuje toksyny i poprawia kondycję skóry. Znakomicie nadaje się jako składnik maseczek na twarz. Najprostsza wersja zakłada zmieszanie łyżeczki proszku z węgla aktywnego z trzema łyżeczkami miodu lub jogurtu. Ten sposób oczyści i załagodzi skórę, szczególnie tę wrażliwą. Jeśli chcesz bardziej intensywnego działania, zmieszaj łyżeczkę dowolnej glinki z łyżeczką węgla, dodaj trochę wody, by utworzyła się papka i nałóż na twarz. Zostaw na 10-15 minut i zmyj delikatnie z twarzy. Pamiętaj, że zanim nałożysz specyfik na całą twarz, powinnaś sprawdzić, czy nie pojawi się uczulenie na któryś ze składników maseczki.

3. Oczyszczanie skóry głowy

Ponieważ węgiel doskonale normalizuje pracę gruczołów łojowych i pochłania nadmiar sebum, sprawdzi się przy pielęgnacji przetłuszczającej się skóry głowy. Wystarczy wymieszać 1/4 delikatnego szamponu do włosów z zawartością jednej kapsułki lub rozkruszonego węgla. Tym specyfikiem myj włosy.

4. Kąpiel oczyszczająca

Węgiel aktywny sprawdzi się również w sytuacji, gdy chcesz przygotować skórę całego ciała na inne zabiegi. Fundując sobie domowe SPA, wrzuć dwie tabletki węgla do wanny z ciepłą wodą i poleż chwilę w takiej kąpieli. Po tym weź prysznic, który zmyje ze skóry ślady węgla. Oczyszczona skóra lepiej przyswoi składniki odżywcze z balsamów czy olejków do ciała.

źródło:  www.elle.pl kobieta.gazeta.pl 


5 sposobów, by wyciszyć swoje myśli. Pamiętaj, że natura nie zmaga się z życiem, a ty też nie musisz

Redakcja
Redakcja
3 grudnia 2018
Fot. iStock/SrdjanPav

Niekontrolowany umysł przypomina pod wieloma względami kilkuletnie dziecko, niecierpliwe, by poderwać się i pobiec, zamiast siedzieć grzecznie przy stole. Jeśli pozwolisz swojemu mózgowi nieprzerwanie „biegać” z zawrotną prędkością tam i z powrotem, odkryjesz, że twój umysł powoli staje się twoim więzieniem.

Możesz jednak uwolnić swój umysł, nawet jeśli na początku wydaje ci się to niemożliwe. Jesteśmy jako ludzie zaskakująco elastyczni i nabieramy nowych nawyków przez całe życie.

Aby mieć spokojny umysł, „wystarczy” powrócić do pierwotnej natury harmonii i równowagi. Oto kilka skutecznych technik, które pomogą ci odzyskać kontrolę nad swoim umysłem.

Skoncentruj się na tym, co pozytywne

W skrócie, wspólnie stworzyliśmy wszechobecny nieład i zamieszanie, które obserwujemy wokół nas każdego dnia. Zmieniając kierunek koncentracji na tym, co sprawia, że ​​jesteś szczęśliwy, lub za co jesteś wdzięczny, zaczynasz myśleć bardziej pozytywnie, a zatem czuć się spokojniej.

Powtarzaj „spokojnie!”

Zwróć uwagę na swój mózg w tej chwili … jakie myśli obserwujesz? Najprawdopodobniej zauważysz, że większość twoich myśli koncentruje się wokół tego, co masz do zrobienia dzisiaj, lub tego, co ktoś powiedział, czym cię zdenerwował.

Przy tak dużej ilości negatywnych emocji wokół nas, utrzymywanie stałego, pozytywnego nastawienia nie zawsze jest łatwe. Można jednak przeciwstawić się negatywnym, wywołującym stres myślom za pomocą prostych, spokojnych słów.

Za każdym razem, gdy odczuwasz napływ lęku, wprowadź uspokajające słowa do świadomości, takie jak: Spokojnie. Spokojna. Spokojny. Spokój. Światło. Miłość. Odprężający. Bryza. Plaża.

Spróbuj prostej medytacji

Kiedy medytujesz, zatrzymujesz strumień myśli bombardujących twoją świadomość w każdej sekundzie i zamiast tego poruszasz się w przestrzeni, w której cisza ma pierwszeństwo. Medytacja po prostu wnosi świadomość w ciało i znacznie ułatwia radzenie sobie z codziennymi wyzwaniami.

Jeśli chcesz kultywować większy spokój w swoim umyśle i życiu, zacznij medytować lub siedzieć w ciszy, skupiając się na niczym innym niż oddechu przez co najmniej dziesięć minut dziennie. Przekonasz się, że przyjęcie bardziej pokojowego sposobu myślenia staje się o wiele łatwiejsze.

Żyj tu i teraz

To chyba najtrudniejsze zadanie. Zapomnij o zamartwianiu się sprawami, które musisz wykonać jutro po pracy, lub rachunkach, które musisz zapłacić w przyszłym tygodniu, lub niepewności swojej przyszłości, której jeszcze nie doświadczyłeś. Kiedy pozwalasz umysłowi zajmować się tym, co się dopiero wydarzy lub tym, na co nie masz już wpływu, doprowadzisz się do wiecznego stanu niepokoju, depresji, przewlekłego stresu i innych poważnych problemów.

Zaprzyjaźnij się z naturą

Znajdź dla niej czas. Może to oznaczać wyjście na przerwę na lunch, do pobliskiego parku lub wyjazd na wakacje, który pozwoli ci uciec od stresu codziennego życia. Wszystko, co możesz zrobić, aby wzmocnić więź z naturą, przyniesie wiele korzyści twojemu umysłowi. Powstaliśmy w miejscu czystej harmonii, a większość tego, co widzimy wokół nas, jest po prostu bardzo uporczywą iluzją. Pamiętaj, że natura nie zmaga się z życiem, a ty też nie musisz.


Na podstawie: www.powerofpositivity.com


Zobacz także

9 rzeczy, które nazywamy błędami w związku, a które wcale nimi nie są!

Lubisz jazdę na nartach? Nie zapomnij o tej jednej ważnej rzeczy…

Nie wiesz, jak rozmawiać z nastolatkiem? Pokaż mu te filmy. Fantastyczna kampania!