11 zalet herbaty imbirowej, które sprawią, że zaczniesz ją pić codziennie

Redakcja
Redakcja
26 października 2017
Fot. iStock/NoirChocolate
 

Po herbatę imbirową sięgamy najczęściej jesienią i zimą, gdy szukamy szybkiego sposobu na przyjemne rozgrzanie ciała. Imbir ma wiele cennych dla zdrowia właściwości, więc warto parzyć go jak najczęściej.  Co prawda nie każdy lubi ten specyficzny, ostry smak, jednak można go załagodzić dodatkiem mięty, miodu czy cytryny.

Imbir to stara roślina lecznicza, wykorzystywana od ponad 2700 lat. Jest bogaty w potas, wapń, fosfor oraz magnez, zawiera olejki eteryczne, które nadają smak i aromat. Przepis na herbatkę imbirową jest prosty. Po zagotowaniu szklanki wody w małym garnku, dodajemy drobno pokrojony imbir (ok 3 cm) i gotujemy na średnim ogniu przez około 20 minut. Po przestudzeniu, przelewamy napar do kubka i wyciskamy do niego sok z cytryny. Następnie dodajemy miód i cynamon, po czym mieszamy. Wypijanie takiej herbatki ma wiele zalet.

1. Zmniejsza nudności

Imbir pomaga podczas choroby lokomocyjnej, ale także w przypadku nudności ciężarnych. Wystarczy wypić godzinę przed podróżą, a nawet w trakcie złego samopoczucia herbatę, by załagodzić dolegliwości, które już wystąpiły.

2. Ułatwia trawienie

Herbata imbirowa ułatwia trawienie i zwiększenia wchłanianie pokarmu, zapobiega odbijaniu i wzdęciom po jedzeniu.

3. Zmniejsza duszności

Ułatwia nie tylko walkę z przeziębieniem i dusznościami towarzyszącemu kaszlowi, ale pomaga także podczas alergii oddechowych.

4. Poprawia krążenie krwi

Imbir poprawia krążenie krwi i spowalnia osadzanie się tłuszczu z naczyń krwionośnych, zapobiegając atakom serca i udarom mózgu.

5. Rozgrzewa

Picie herbaty imbirowej może wpływać na podwyższenie temperatury ciała.

6. Zmniejsza stany zapalne stawów

Imbir można wypijać w herbacie, jak i przykładać ciepły okład z jego wywarem do bolesnego miejsca, łagodząc stany zapalne stawów i innych części ciała.

7. Działa antynowotworowo

Duża ilość antyoksydantów w imbirze wymiata z organizmu szkodliwe wolne rodniki, które mają wpływ na powstawanie nowotworów.

8. Łagodzi stres

Imbir zawiera związki rozluźniające i relaksujące, dzięki czemu wpływa na łagodzenie skutków codziennego stresu. Nie powinno się go jednak pić wieczorem, gdyż posiada właściwości rozbudzające.

9. Odświeża oddech

Zarówno herbata imbirowa jak i żucie plasterka świeżego imbiru odświeża oddech i łagodzi stany zapalne jamy ustnej.

10. Poprawia przemianę materii

Przyspiesza proces metabolizmu, a zawarte w nim związki aktywne usprawniają pracę żołądka i jelit, co jest ważne podczas procesu odchudzania.

11. Zapewnia uczucie sytości 

Imbir wpływa na zwiększenie uczucia sytości, więc zaleca się wypijać herbatę z imbiru nawet po niewielkim posiłku, by dłużej nie czuć głodu.

źródło: www.olej.edu.pl


Masz ciągle opuchnięte kostki? Sprawdź, które z 5 problemów ze zdrowiem, mogą być tego przyczyną

Redakcja
Redakcja
26 października 2017
Fot. iStock / Alija
 

Opuchlizna kostek pojawia się najczęściej wieczorem i jest traktowana jako problemem estetyczny, choć może świadczyć o istniejących kłopotach ze zdrowiem. Najczęściej, gdy opuchlizna się pojawi, marzymy wyłącznie o zrzuceniu uciskających butów i choćby krótkim odpoczynku lub chłodnej kąpieli dla stóp. Czasem jednak trzeba zrobić znacznie więcej, udając się do lekarza.

Gdy okolice kostek puchną, obrzęk obejmuje większą powierzchnię, choć uwidacznia się to przez zaniknięcie wyraźnych konturów kostek u stóp. Gdy mamy na stopie skarpetki, wyraźnie widać miejsce, w którym ich ściągacz wpija się w opuchnięty obszar skóry. Poza bólem, może towarzyszyć uczucie pieczenia i ciężkości nóg. Czy wiesz, jakie problemy ze zdrowiem mogą być tego przyczyną?

 5 problemów zdrowotnych, które mogą powodować opuchliznę kostek

1. Problemy z nerkami

W przypadku przewlekłej niewydolności nerek dochodzi do niemożności oddawania dostatecznej ilości moczu, przez co nadmiar wody gromadzi się w organizmie. To powoduje tworzenie się obrzęków w okolicy nóg i kostek.

2. Choroby serca

W wyniku niewydolności serca, w żyłach kończyn dolnych zalega nadmiar źle odprowadzanej krwi, przez co wzrasta w nich ciśnienie hydrostatyczne i pojawiają się obrzęki.

3. Niewydolność żylna

Tzw. żylaki, czyli niewydolność żylna, wpływają na zaburzenie odpływ krwi z żył kończyn dolnych. Gdy zastawki żylne, które przepuszczają krew w kierunku serca, nie działają prawidłowo, pojawiają się obrzęki. Podobnie dzieje się w chorobie zakrzepowo-zatorowej, w której formuje się materiał zatorowy w naczyniach, co skutkuje zastojem żylnym. Może towarzyszyć temu ból, zmiany koloru skóry i stan podgorączkowy.

4. Zaburzenia hormonalne

Wpływają one na gospodarkę wodną w organizmie i na ich skutek mogą pojawiać się obrzęki. Mogą wynikać głównie z niedoczynności tarczycy, zespołu napięcia przedmiesiączkowego oraz ciąży. Niektóre przyjmowane leki także przyczyniają się do tworzenia się obrzęków.

5. Uraz kostki

Taka opuchlizna jest chyba najłatwiejsza do określenia, bo występuje na skutek konkretnego urazu tej okolicy —  złamania kości, zerwania więzadła oraz naciągnięcia mięśni.

Jeśli coś cię niepokoi, udaj się do lekarza internisty, który skieruje cię do odpowiedniego specjalisty. Aby domowymi sposobami ulżyć stopom, należy podnieść je do góry, pod kątem 45 stopni w stosunku do tułowia, co ułatwia powrót krwi żylnej. Warto także ograniczyć spożywanie soli kuchennej, zrezygnować z obcisłych ubrań i gorących kąpieli, które rozszerzają naczynia żylne i potęgują problem.

źródło: wylecz.tozdrowie.gazeta.pl


7 produktów idealnych na śniadanie. One skutecznie cię rozbudzą

Redakcja
Redakcja
26 października 2017
Fot. iStock/lolostock

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, do którego nadal nie przykładamy należytej wagi. Najczęściej w locie wypijamy filiżankę kawy licząc, że to wystarczy, by się rozbudzić, a później jakoś to będzie i batonikiem czy słodką bułką zapełnimy burczący z głodu żołądek. 

A żeby zjeść pełnowartościowe śniadanie nie trzeba wstawać godziny wcześniej i wymyślać niestworzonych dań. Zazwyczaj z kuchni mamy produkty, które szybko przyrządzimy i zjemy lub wypijemy bez zbędnych ceregieli.

7 produktów idealnych do śniadania

1. Jajka

Jajka są  jest jednym z najlepszych źródeł białka, które syci na wiele godzin. Jajka zawierają duże ilości witaminy D, witaminy E, witaminy K, witaminy B6, a także sporo wapnia i cynku.

2. Orzechy i pestki

Są one doskonałym źródłem białka, błonnika, antyoksydantów, witamin i minerałów. Orzechy należą do najbogatszych źródeł roślinnych omega-3, które mogą pomóc obniżyć poziom depresji i wspierają ogólny stan zdrowia mózgu. Z kolei nasiona, bogate w witaminę B, niwelują problemy z pamięcią i koncentracją, wahania nastroju, zawroty głowy, problemy ze snem, uczucie zmęczenia.

3. Płatki owsiane

Owies jest zbożem wyjątkowo bogatym w białko, witaminy i mikroelementy, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Połączenie płatków owsianych z mlekiem dostarczy porcję zdrowej energii o poranku.

płatki owsiane

Fot. Pixabay / StockSnap / CC0 Public Domain

4. Kanapka z miodem

Szczególnie pieczywo z mąki pełnoziarnistej jest źródłem zdrowej energii i błonnika. Miód zawiera duże ilości mikroelementów: potas, chlor, fosfor, magnez, wapń, żelazo, molibden, mangan i kobalt oraz witamin: A, B1, B2, B6, B12, C, kwas foliowy, pantotenowy i biotynę. Koi nerwy i dodaje energii, dzięki naturalnym cukrom.

5. Owoce

Owoce są bogatym źródłem witamin, minerałów, błonnika, ale zawierają  również cukry proste m.in.: fruktozę i sacharozę, więc pobudzają.  W połączeniu np. z jogurtem będą pełnowartościowym węglowodanowo – witaminowym posiłkiem. Dzięki temu organizm po długiej przerwie nocnej zostanie pobudzony do pracy, a glukoza odżywi nasz mózg i zwiększy jego wydajność.

6. Sok z buraków

To oryginalna alternatywa dla kawy i mocnej herbaty. To bomba witaminowa — obecne są w nich witaminy A, B1, B2, B3, B4, B5, B6, B12, C, pierwiastki takie jak: żelazo, potas, magnez, wapń, fosfor, miedź, chlor, fluor, cynk, bor, lit, molibden, sód, mangan, kobalt. Obecny w nich azot rozszerza naczynia krwionośne, dzięki czemu krew szybciej krąży i uzupełnia ewentualne niedobry tlenu w komórkach.

Fot. iStock/PeopleImages

Fot. iStock/PeopleImages

7. Imbir i cytryna

Pobudzające i oczyszczające połączenie. Cytryna jest bogatym źródłem witaminy C i antyoksydantów, przyczynia się także do wydalania toksyn z organizmu. Sprawia też, że organizm szybciej spala tłuszcze, podobnie jak imbir.

źródło: kobieta.gazeta.plpolki.pl


Zobacz także

Paraliż senny. Kiedy wiesz, że nie śpisz, ale nie możesz się poruszyć

3 przełomowe momenty w związku. Po ilu latach przychodzi najpoważniejszy kryzys?

Marysia Markiewicz: „Wszędzie najważniejsza jest naturalność!”