Dieta dobrych kalorii. Na niej nie będziesz ani głodna, ani zła

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
7 grudnia 2018
Fot. iStock/Georgijevic
 

Trzymanie się diety nie każdemu sprawia wielką radość. Rzadko cieszy fakt, że cały czas trzeba pilnować kalorii, ograniczać ilość i rodzaj pożywienia. Nie wolno jeść wielu produktów, bez których nie wyobrażamy sobie codzienności. A jeśli na domiar złego, gdy sięgamy po kolejną „dietę cud”, efekty bywają różne.

Inaczej mogłoby być w przypadku diety zakrojonej na miarę każdego z osobna. Żeby zjeść zdrowo, ale smacznie, i bez kalkulatora w ręku, tracąc przy tym niechciane kilogramy. Być może dieta dobrych kalorii, która nie jest żadną nowością, ale cały czas ma wielu zwolenników, będzie tym rozwiązaniem, którego akurat poszukujesz?

Dobre i złe kalorie

Podział kalorii na grupę dobrych i złych wynika z ich pochodzenia.  Dr Philip Lipetz, który opracował zasady diety dobych kalorii zauważył, że wpływają one na zahamowanie odczuwania głodu w momencie, gdy organizm nie potrzebuje jeszcze kolejnej porcji pożywienia. Złe kalorie powodują szybsze odczuwanie głodu i podjadanie, które niweczy efekty odchudzania.  Dobre kalorie pochodzą przede wszystkim z produktów o niskim indeksie glikemicznym, sycą i nie powodują odkładnia zbędnego tłuszczu. To głównie węglowodany złożone, które dodatkowo dostarczają potrzebnej nam energii. Złe kalorie to te pochodzące z tłuszczów i cukru, które dostarczają szybkiej energii, ale też wzmagają apetyt.

Dieta dobrych kalorii — zasada 4:1

Dieta nie wymaga monitorowania ilości przyjmowanych kalorii, za to kładzie nacisk na ich pochodzenie. To dieta prosta i całkiem przyjemna, która nie nakłada zbyt wielu restrykcji. Przede wszystkim należy pamiętać, by nie pomijać żadnych posiłków. Na śniadanie należy spożywać produkty dostarczające wyłącznie dobre kalorie. Pozostałe posiłki mogą zawierać kalorie i dobre i złe, w stosunku 4:1. Przekąski powinny zawierać wyłącznie dobre kalorie — najlepiej w postaci owoców.

Co jeść, a czego unikać?

Szukając dobrych kalorii należy sięgać po produkty o niskim indeksie glikemicznym, takie jak: np. chleb żytni i pełnoziarnisty, makarony, płatki owsiane, mięso kurczaków i indyków (bez skóry), chude produkty nabiałowe, owoce morza i ryby (bez łososi hodowlanych i śledzi), świeże warzywa i nieprzejrzałe owoce, rośliny strączkowe.

Przygotowując posiłki należy unikać: tłuszczów nasyconych (kiełbas, parówek, pasztetu, podrobów, śmietany powyżej 12 proc. tłuszczu), łączenia w jednym posiłku białka zwierzęcego z węglowodanami, rozgotowanych produktów zawierających węglowodany (ryżu czy makaronu), zbyt dojrzałych owoców, produktów przetworzonych, słodkich przekąsek, konserw, fruktozy, alkoholu i palenia papierosów przed posiłkiem.

Zwolennicy diety dobrych kalorii twierdzą, że stosując się do zasad i jedząc takie same porcje jak zawsze,  można stracić na wadze od 0,5 do 1 kg tygodniowo.

źródło: magazyn-kuchnia.pl ,  polki.pl


6 typów mężczyzn, które silne kobiety zwykle nie tolerują

Redakcja
Redakcja
6 grudnia 2018
silna i dominująca - samica alfa
Fot. iStock / utkamandarinka

Bardzo się starasz znaleźć kogoś, kto potraktuje cię tak, jak na to zasługujesz. Masz swój własny zestaw osobistych standardów i oczekiwań i wolisz się zawczasu upewnić, że facet, który wydaje ci się interesujący cię nie zawiedzie. Jesteś silną kobietą, która wie, czego chce i niektórym panom po prostu podziękuje, jeśli tylko poczuje, że to dłużej nie ma sensu. Fałszywe obietnice i kłamstwa wyczuwasz na kilometr.

6 typów mężczyzn, które silne kobiety zwykle nie tolerują

1. Mężczyźni, którzy myślą, że tolerowałabyś ich emocjonalny bagaż w postaci… poprzedniej miłości

Jeśli on nie jest jeszcze gotowy, jeśli jego głowa i serce są nadal zajęte, ty jesteś tylko pocieszycielką, a nie numerem jeden. To nie jest rola dla ciebie.

2. Mężczyźni, którzy popadają w popłoch za każdym razem, gdy mówisz, co myślisz

Jako silna i niezależna kobieta, nie będziesz tolerowała u swojego boku kogoś, kto oczekuje jedynie przytakiwania jego opiniom.

3. Mężczyźni, którzy nie tolerują twoich odważnych opinii

Od czasu do czasu będziesz mieć bardzo kontrowersyjne opinie. I wiesz, że wiele osób nie zgadza się z tobą. Bawi cię to. Potrzebujesz faceta, który jest otwarty na tyle, by poradzić sobie z twoim upartym podejściem.

4. Mężczyźni, którzy są chorobliwie zazdrośni.

Masz bardzo namiętną osobowość. I potrzebujesz człowieka, który będzie w stanie sobie z tym poradzić.

5. Mężczyźni, którzy nie są dumni z twoich sukcesów

Bo na ich własne ich nie stać. Masz ambitną osobowość i motywację do spełnienia swoich marzeń. Dlatego musisz upewnić się, że jesteś z mężczyzną, który nie tylko akceptuje twoje sukcesy, ale wręcz je świętuje.

6. Mężczyzn niezdolnych do zaangażowania

Bo to dla ciebie strata czasu.


Na podstawie: relrules.com


Zobacz także

Orzechy podziałają na ciebie lepiej, niż multiwitamina. 8 rodzajów orzechów, po które należy sięgać jak najczęściej

Niech twoje dziecko stanie się Atopowym Bohaterem!

Zrób sobie mleko w domu. Zdrowe, bo z orzechów. To naprawdę proste