Zdrada emocjonalna – nie taka niewinna jak nam się wydaje

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
16 sierpnia 2018
zdrada emocjonalna
fot. iStock/ Marjan_Apostolovic
 

Emocjonalna niewierność lub innymi słowy – zdrada emocjonalna bez zbliżenia fizycznego, bywa równie bolesna (czasem nawet bardziej) niż niewierność fizyczna. Chodzi o naruszenie pewnej intymności między tobą, a drugą osobą, o złamanie obietnicy. Zdarza się, że po takiej zdradzie powrót do „normalności” jest wręcz niemożliwy, a zaufania odbudować się nie da.

Czym jest zdrada emocjonalna?

O zdradzie emocjonalnej mówimy wtedy, gdy jeden z partnerów zaczyna angażować się emocjonalnie w relację z kimś „trzecim”. Nawet niewypowiedziane uczucia są niebezpieczne, bo tłumienie zazwyczaj jeszcze je potęguje.

W wielu przypadkach niewierność emocjonalna jest pierwszym krokiem w kierunku fizycznej zdrady, ponieważ tworzy wystarczająco silną więź między dwiema zaangażowanymi osobami, aby doprowadzić do fizycznej bliskości.

Zdrada emocjonalna – przyczyny niewierności emocjonalnej

Są na ogół bardzo zróżnicowane, ale jedną z najczęstszych jest brak czułości, intymności lub zaufania w związku. Jest to dość zrozumiała reakcja w takiej sytuacji, szczególnie przy braku komunikacji między partnerami.

Jak poradzić sobie z niewiernością emocjonalną

Objawy niewierności emocjonalnej różnią się w zależności od pary, ale często można zidentyfikować następujące sygnały:

  • Twój partner oddala się i nie interesuje się twoimi emocjami ani problemami
  • Nie mówi ci o tym, co się z nim dzieje, nie dzieli się swoimi odczuciami
  • Panuje między wami brak intymności i „chłód uczuciowy”
  • Twój partner spędza cały „wasz” czas na wirtualnych rozmowach z kimś innym.

Czy to się jeszcze da naprawić? Oczywiście. Warunkiem jest dobra wola obu stron i chęć komunikacji. Jeśli jesteś w stanie wybaczyć partnerowi, że ktoś stał się mu bliższy niż ty i podjąć próbę powrotu do emocji i porozumienia, które łączyło was na początku związku, czeka was oboje wiele pracy, ale jest szansa, że przetrwacie. Jeśli zaś twoje uczucia zostały tak mocno zranione, że wiesz, że już nigdy mu nie zaufasz, lepiej zakończyć ten związek.


Na podstawie: nospensees.fr


Jak dbać o włosy latem? 4 zasady, które uchronią cię przed ich wypadaniem

Redakcja
Redakcja
16 sierpnia 2018
włosy latem
 

Latem warto pamiętać, że intensywne promienie słoneczne wprawdzie poprawiają nasze samopoczucie, ale źle wpływają na kondycję włosów. Oto krótka lista podstawowych zasad, które uchronią nas przed wypadaniem włosów.

1. Stosuj chustę, a włosy nie będą wypadać!

Promienie UV otwierają łuski włosów, których zadaniem jest ochrona włosów (a konkretnie łodygi) przed silnym wiatrem i słońcem. Dodatkowo pod wpływem słońca utlenia się melanina – naturalny pigment, który odpowiada za barwę włosów. Włosy muśnięte słońcem wyglądają zjawiskowo, ale warto wiedzieć, że im są jaśniejsze, tym większe ryzyko uszkodzenia ich struktury. Dlatego najlepszą i najskuteczniejszą ochroną przed słońcem jest noszenie okrycia głowy. Na plaży, basenie, a nawet podczas krótkiego spaceru w lesie noś kapelusz, czapkę z daszkiem lub owiń głowę modną chustą. Nakrycie głowy powinno być jasnego koloru, by odbijało promienie słoneczne, a nie dodatkowo je przyciągało.

2. Nawilżaj i wzmacniaj, a przerzedzenie włosów ci nie grozi!

Słońce bardzo wysusza strukturę włosów, podobnie jak piasek, chlorowana woda i silny wiatr. Dlatego latem pamiętaj o dodatkowym nawilżaniu włosów. Myj włosy letnią (nie gorącą!) wodą. Po delikatnym osuszeniu ręcznikiem nałóż na włosy odżywkę (staraj się to robić zawsze po umyciu włosów), a raz w tygodniu stosuj gotową maskę, która jest bogata w składniki odżywcze. W wolnej chwili możesz także zafundować sobie domową kurację odżywczo-nawilżającą. Na umyte i lekko osuszone włosy nałóż żółtko wymieszane z kilkoma łyżeczkami ciepłej oliwy z oliwek i odrobiną soku z cytryny. Owiń ręcznikiem i odczekaj, by składniki odżywcze miały szansę wniknąć głębiej. Im dłużej maska znajduje się na włosach, tym lepiej. Po godzinie spłucz włosy letnią wodą. Jeśli z braku czasu raz zdarzyło Ci się po umyciu włosów zrezygnować z odżywki lub maski, nie musisz się tym martwić. Włosy ci to wybaczą, najwyżej będą mniej skłonne do rozczesywania i układania się.

3. Zachowaj sprężystość i blask

Pamiętaj o tym, by latem stosować kosmetyki (szampony, odżywki), które zawierają filtry chroniące włosy przed promieniowaniem UV. Gdy odpoczywasz nad morzem lub w górach, dwa razy dziennie wcieraj w końcówki włosów naturalny olejek (np. ze słodkich migdałów, kokosowy, arganowy, z kiełków pszenicy). Olejki zawierają witaminy (A, E, B i D). Dostarczają także wiele cennych minerałów i protein. Wystarczy kropelka olejku (pod warunkiem, że stosujesz go systematycznie), by zregenerować włosy, nawilżyć i odżywić.

4. Na problem z łysieniem lub przerzedzeniem włosów – tylko dobra kuracja kosmetyczna!

Gdy włosy są cienkie, łamliwe i skłonne do wypadania może to świadczyć o niedoborze witamin i minerałów. W takich sytuacjach koniecznie wzmocnij je odpowiednią kuracją kosmetyczną. W aptece dostępny jest produkt kosmetyczny do stosowania miejscowego, który zapewnia systematyczne odrastanie włosów:

CRESCINA RE-GROWTH HFSC 100 %. Są to ampułki bursztynowe, które zawierają opatentowane składniki: cysteinę, lizynę i glikoproteinę. #crescinapoland Dodatkowo zawiera opatentowany kompleks komórek macierzystych Stem-Engine. Preparat wspomaga fizjologiczny wzrost włosów, wzmacnia osłabione włosy i znacznie poprawia ich wygląd. Produkt posiada aż dziewięć patentów zdobytych w Szwajcarii, USA i Europie. Co ciekawsze, dostępne są formuły opracowane specjalnie dla mężczyzn i kobiet. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

Warto wiedzieć, że producent gwarantuje skuteczność potwierdzoną u 100 procent przebadanych osób*.

Jeśli chcesz zahamować łysienie i jednocześnie przyspieszyć wzrost nowych włosów stosuj preparat:

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

CRESCINA COMPLETE TREATMENT RE-GROWTH i ANTI-HAIR LOSS HSSC. To połączenie ampułek bursztynowych i przezroczystych. Ampułka przezroczysta, która łączy składniki aktywne (hydroksyprolinę, kwas asparaginowy, aktywator enzymatyczny i taurynę) z hydrolizowaną proteiną drożdżową oraz acetylo-tetrapeptydem-3. Ampułki skutecznie wzmacniają włosy u korzeni. Preparat dotlenia i odżywia mieszki włosowe oraz pobudza mikrokrążenie. Znakomicie sprawdza się u osób, które chcą zahamować łysienie i jednocześnie przyspieszyć odrastanie nowych włosków.

Ampułki stosuj zgodnie z instrukcją. Jedną ampułkę należy stosować na przemian z formułą Crescina Re-Growth codziennie przez pięć dni, a następnie należy zrobić dwudniową przerwę. W opakowaniu znajduje się 20 ampułek. Pamiętaj, że minimalny zalecany okres kuracji wynosi 2 miesiące, ale pierwsze efekty zauważysz już po miesiącu stosowania. Więcej informacji znajdziesz na crescina.pl

*Wyniki uzyskane na podstawie 4-miesięcznych klinicznych/instrumentalnych badań in-vivo, przeprowadzonych metodą podwójnie ślepej próby z kontrolą placebo i udziałem 46 randomizowanych uczestników (23 stosowało preparat Crescina HFSC, a 23 placebo). Uczestnicy płci męskiej cierpieli z powodu przerzedzenia włosów w stopniu II, III, III wierzchołka głowy i IV według skali Hamiltona-Norwooda.


Artykuł powstał we współpracy z Crescina


Kilka nawyków, które odbierają ci inteligencję. Wyłącz telewizor!

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
16 sierpnia 2018
Jak różnimy się inteligencją emocjonalną? Trzy typy osób i ich reakcji na emocje. A ty, którym typem jesteś?
Fot. iStock / SanneBerg

Istnieje szereg nawyków, które zmniejszają iloraz inteligencji, a które prawdopodobnie tak mocno „weszły nam w krew”, że wydają nam się nieszkodliwe. Naukowcy potwierdzili jednak, że mają istotny wpływ na działanie naszego mózgu.

Zazwyczaj są one związane ze sposobem, w jaki się odżywiasz oraz prowadzonym przez ciebie stylem życia. Badania wykazały, że niektóre zachowania, które na zagościły w naszej codziennej rutynie, wpływają bardzo niekorzystnie na nasze zdolności poznawcze.

Należy jednak pamiętać, że iloraz inteligencji jest „miarą inteligencji” uzyskaną dzięki wykonaniu testów psychometrycznych. Nawet jeśli nie wszyscy zgadzają się z tą miarą lub wynikającymi z niej implikacjami, oczywiste jest, że ci, którzy poddają się pewnym nawykom, uzyskują słabsze wyniki.

Co nam odbiera inteligencję

Spożywanie produktów zwierających zbyt dużo tłuszczów nasyconych

Znajdziemy je w produktach mlecznych, tłustych mięsach i wędlinach. Nauka odkryła, że ten rodzaj żywności wpływa na układ sercowo-naczyniowy. Zwiększając „zły cholesterol”, utrudnia funkcjonowanie układu krążenia. Konsekwencją jest zmniejszenie przepływu krwi. Tak więc do mózgu dociera mniej tlenu, a on sam „działa gorzej”. Tłuszcze nasycone dosłownie zmieniają nam nastrój, umożliwiając pojawienie się negatywnych emocji, takich jak smutek.

Multitasking

W  Massachusetts  Institute of Technology  przeprowadzono badanie nad wpływem podzielności uwagi w trybie zadaniowości, na nasz mózg. Wnioski były jednoznaczne: mózg nie jest stworzony do wykonywania wielu zadań naraz.  Ludzie złudnie wierzą, że robią kilka rzeczy w tym samym czasie, ale w rzeczywistości proces jest zawsze sekwencyjny. A cena, jaką za niego płacimy – wysoka jest wysoka, ponieważ wielozadaniawość bardzo negatywnie wpływa na nasz intelekt.

Za dużo telewizji

Oglądanie telewizji sprawia, że czujesz się zrelaksowany, ponieważ w zasadzie nie musimy używać wielu zasobów fizycznych ani mentalnych, aby śledzić to, co dzieje się na ekranie.

Jednak, jeśli spędzasz przed szklanym ekranem zbyt dużo czasu, twój iloraz inteligencji spada. Mówiąc „obrazowo”, ten nawyk sprawia, że twój mózg zasypia…

Brak snu lub zła jakość snu

Dobry sen pozwala zoptymalizować czas odpoczynku twojego mózgu, odpowiedni, by się zregenerował. Badania mówią nam, że ci, którzy nie śpią wystarczająco dużo szybciej się męczą, gdy wykonują jakieś zadanie. Popełniają więcej błędów i są bardziej niestabilne emocjonalnie i sprawiają, że mamy mnóstwo problemów z koncentracją, a mniej siły woli.

Za dużo cukru

Cukier w dużych ilościach, jest kolejnym wrogiem prawidłowego funkcjonowania mózgu. Badania wykazały, że jeśli dana osoba utrzymuje wysokie spożycie cukru przez około sześć tygodni, jej umiejętność uczenia się i zapamiętywania zostanie ograniczona.


Na podstawie: nospensees.fr


Zobacz także

Jak na rozstaniu można zarobić? Mistrz marketingu!

10 brzydkich rzeczy, które okropni mężowie robią swoim żonom

5 zachowań, które świadczą o tym, że twój partner nie jest tym jedynym