„Nie mogę się tego doczekać”
„Mogę tego nie doczekać”
Pomiędzy tymi dwoma wypowiedziami istnieje znacznie większa różnica niż tylko szyk zdania i kolejność słów. Często jesteśmy zniecierpliwieni i podekscytowani z jakiegoś powodu, czekamy na pewne wydarzenie – koniec sezonu ukochanego serialu, urlop, spotkanie z przyjacielem, rozpoczęcie roku szkolnego. A co, gdybyśmy nie mieli pewności, że doczekamy do tego momentu? Że nie odejdziemy wcześniej? Nowa kampania na rzecz przeszczepu organów otwiera nam oczy i zmusza do przemyśleń.
Reklama nawiązująca do telewizyjnego hitu, serialu „Gra o tron”, została opublikowana na tylnej okładce belgijskiej gazety De Standaard. Na zdjęciu widzimy Wima – ogromnego fana serialu i chorego, czekającego na przeszczep płuc. On też nie może doczekać się ostatniego odcinka sezonu, a jednocześnie… może go w ogóle nie doczekać. Wim od dłuższego czasu desperacko czeka na przeszczep nowych płuc – jeśli nie nastąpi to w najbliższym czasie, chłopak nie przeżyje. Odwołanie się do hitowego serialu daje do myślenia – podczas gdy my zastanawiamy się, kto zdobędzie władzę w Westeros i wygra wojnę, inni toczą prawdziwą batalię o własne zdrowie i życie.
Kampania ma na celu uświadomienie nam, że przeszczepy organów to przede wszystkim czyjeś uratowane życie. Im więcej potencjalnych dawców narządów i świadomość tego, jak ważne są nasze decyzje w tym zakresie, tym większe szanse dla osób czekających na swój cud.
Na podstawie: www.kampaniespoleczne.pl