Awantura na całego? Uważaj! Lista zdań, których możesz pożałować

Ewelina Celejewska
Ewelina Celejewska
3 kwietnia 2018
1 z 1

Awantura na całego? Uważaj! Lista zdań, których możesz pożałować

Fot. iStock/dima_sidelnikov

„To koniec! Odchodzę!”

Straszenie odejściem jest wyjątkowo perfidnym posunięciem. Pod żadnym pozorem nie wolno ci używać takich słów, jeśli faktycznie nie uważasz, że oto właśnie zakończył się wasz związek. Ten zwrot rani bardzo głęboko i trudno później naprawić swój błąd. Traktuj te słowa jako coś nieodwracalnego i niewybaczalnego.

„Ty skończony……..”

Nie ma nic dobrego w sięganiu po wyzwiska lub używaniu jakiegokolwiek poniżającego lub obraźliwego języka. Tego typu obelgi są często stosowane jako sposób wyrażania gniewu i sprawiają, że druga osoba czuje się źle, ale nie prowadzi to do rozwiązywania konfliktów. Wyzwiska mogą prowadzić do kontrataków, szkodzić relacjom i powodować poczucie winy na cześć negatywnych emocji, które już czujesz.

„I o co ta awantura?”

Bagatelizowanie uczuć i emocji drugiej osoby jest oznaką braku szacunku. Takie nonszalanckie, olewcze podejście spowoduje wyłącznie spotęgowanie negatywnych odczuć i zaostrzenie konfliktu.

„Znowu zaczynasz?”

Wszystkie zwroty, których głównym wydźwiękiem jest kpina z emocji partnera, zawsze będą powodowały nieprzyjemny odbiór. Nic dziwnego, że twój rozmówca czuje się mało ważny, a to co mówi i czuje – nieistotne. Takim podejściem nie uda ci się rozwiązać lub odsunąć problemu. Co najwyżej spowodujesz, że partner odsunie się od ciebie.

Szczerość, empatia i szacunek – oto trzy składniki, które ułatwią wam właściwą komunikację w sytuacjach kryzysowych.

Na podstawie: HuffingtonPost

PoprzedniNastępny

Kilka rzeczy w twoim otoczeniu, które niszczą twoją urodę i kradną ci młodość

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
3 kwietnia 2018
1 z 1

Co nam niszczy urodę

Przetworzone produkty mięsne

Produkty mięsne (takie jak kiełbaski i hamburgery) zawierają dużo tłuszczów i różnych suplementów: na przykład fosforu i siarczynów . Te substancje chemiczne pogarszają stan skóry i przyspieszają proces starzenia się organizmu.

Rozwiązanie: Ogranicz spożywanie tej żywności.

Spłukiwanie toalety

Niestety, nie wszyscy wiedzą, że istnieje kilka zasad, o których należy pamiętać podczas spłukiwania toalety.  Jeśli nie zamkniesz przedtem klapy od sedesu, bakterie i patogenne mikroorganizmy rozpylą się w powietrzu … i mogą wylądować na twoich włosach, ubraniach i skórze.

Rozwiązanie: Za każdym razem najpierw zamknij klapę.


Na podstawie: brightside.me

 

PoprzedniNastępny

7 negatywnych skutków dla zdrowia, które cię czekają, jeśli jesz zbyt dużo białka

Redakcja
Redakcja
2 kwietnia 2018
Fot. iStock / Vasyl Dolmatov

Białko jest konieczne w diecie, bo bez niego organizm nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować. Białko buduje struktury każdej komórki w ludzkim organizmie, bez niego nie mielibyśmy sprawnych mięśni, organów, zdrowej skóry czy włosów. Dostarcza nam również energii, więc może się wydawać, że im więcej białka w diecie, tym lepiej. 

Sięgamy więc częściej po mięso, drób, produkty mleczne, jajka, orzechy, rośliny strączkowe, a także specjalne koktajle, które mają dostarczyć większą ilość tego składnika. Robimy to dla zdrowia i szczupłej sylwetki wierząc, że zamieniając tłuszcze na białko, dbamy o siebie. Niestety to myślenie jest szkodliwe.

5 negatywnych skutków dla zdrowia przy nadmiernym spożyciu białka

1. Tycie

Nadmierne spożywanie białka szkodzi sylwetce. Gdy jest go zbyt dużo, zamiast budować masę mięśniową, jest przetwarzane na energię. Gdy jej nie wykorzystujemy, pojawia się zbędna tkanka tłuszczowa.

2. Obciążenie nerek 

Nadmiar białka jest filtrowany przez nerki, im więcej go spożywamy, tym ciężej muszą one pracować. Przewlekłe spożywanie dużych ilości białka może doprowadzić do zmian w obrębie nerek. Nadmierne spożycie protein może obciążać także wątrobę oraz układ nerwowy.

3. Nieświeży oddech

Metabolity białka pachną charakterystycznie, więc ich nadmiar w organizmie zmienia zapachu potu i moczu, powodują także nieświeży oddech i dokuczliwe gazy.

4. Problemy z trawieniem

Nadmiar białka powoduje problemy z trawieniem, wzdęcia i zaparcia. Natomiast namnażanie się w jelitach bakterii gnilnych powoduje nagromadzenie toksyn, które mogą przyczyniać się do rozwoju nowotworu jelita.

5. Spadki nastroju 

Mózg potrzebuje energii z węglowodanów, by funkcjonować oraz produkować serotoninę odpowiedzialną za dobre samopoczucie. Szkodliwe metabolity białka zwierzęcego prowadzą do niedożywienia mózgu, hamując transport głównego paliwa. W efekcie mogą wystąpić problemy z pamięcią i koncentracją, wahania nastroju, wolniejsze reakcje na bodźce.

6. Alergia

Zbyt duża ilosć białka w pożywieniu prowadzi do reakcji alergicznych. Mogą pojawiać się wysypki, trądzik, suchy i łuszczący się naskórek, problemy z kondycją włosów i paznokci.

7. Zakwaszenie organizmu

Nadmiar białka powoduje zakwaszenie organizmu i obciążenie organów, np. nerek, wątroby. Organy nie radzą sobie z nadmiarem białka, więc nadwyżka jego metabolitów przez jakiś czas krąży we krwi, a następnie odkłada się  w tkankach miękkich, nerkach oraz w stawach – prowadząc do stanów zapalnych, np. dny moczanowej czy kamieni nerkowych.

źródło: akademiazdrowegozywienia.com.plpotreningu.plportal.abczdrowie.pl


Zobacz także

Czym jest intuicja i czy można nauczyć się ufać swoim instynktom

„Panowie, oto czego od was oczekujemy w łóżku.” Lista dla opornych

Od depresji po euforię i z powrotem. Choroba afektywna dwubiegunowa nie jest łatwa do okiełznania