Lifestyle

Zastanawiasz się, jak długo trzeba stosować kosmetyki, by zadziałały? Znamy odpowiedź

Redakcja
Redakcja
13 kwietnia 2018
Fot. iStock/AndreyCherkasov
 

Kupując nowy krem do pielęgnacji twarzy liczymy na to, że zainwestowane pieniądze zwrócą się w dobrym wyglądzie skóry. Niestety brakuje czasami wytrwałości w ich stosowaniu i przez jakiś czas wklepujemy jeden krem do twarzy, by następnie przerzucić się na inny. Jesteśmy niecierpliwe, oczekujemy szybkich rezultatów i zbyt szybko rezygnujemy.

Poza tym kuszą nas liczne promocje, zachęcają reklamy lub koleżanki, więc niedługo po zakupie chcielibyśmy zobaczyć efekty jak najszybciej. Tymczasem reklama reklamą, a rzeczywistość bywa mniej zachwycająca. Żeby cokolwiek móc sobie obiecywać po danym kremie, należy wytrwać przy nim wiernie przez pewien czas.

Jak długo należy używać kremu, by zauważyć rezultaty jego działania?

Na blogu The Cosmetics anonimowy kosmetolog i farmaceuta wyjaśnia zagadnienie. Według niego, aby zauważyć działanie danego kosmetyku, trzeba stosować go przez 28 dni. Chodzi o to, że ten czas jest konieczny do pełnej regeneracji skóry. A więc te mniej więcej przez 4 tygodnie nasza skóra powinna zasygnalizować, czy krem spełnia swoje zadanie. W tym czasie stare komórki obumierają i łuszczą się, a nowe zajmują ich miejsce.

Kosmetyki, które mają na celu jedynie nawilżyć, a nie zregenerować skórę, działają tylko na powierzchnię, więc im wystarczy dać dwa tygodnie, aby sprawdzić ich faktycznie działanie. Jeżeli po tym czasie nie ma wielkiej różnicy w wyglądzie, nic więcej dobrego się tutaj nie zadzieje. Co ważne kosmetyki, w których składzie obecna jest witamina C i retinoidy, muszą być stosowane dłużej. Dla nich ten miesiąc to minimum tego, co potrzebują, aby zadziałać.

Należy również pamiętać, że dojrzałe kobiety muszą tej pielęgnacji poświęcić trochę więcej czasu, bo im starsza skóra, tym proces jej regeneracji przebiega wolniej. To oczywiście ogólne zasady, których nie można jedną miarą przyłożyć do każdej twarzy. Niektóre kosmetyki uczulają, a w przypadku innych, skóra może inaczej zareagować, niż u znajomej. Taka pielęgnacja jest kwestią indywidualną dla każdego i trudno z góry określić w 100%, kiedy dany kosmetyk zadziała.


 

źródło:  kobieta.gazeta.pl


Lifestyle

Najgorsze połączenia, czyli co niszczy witaminy i utrudnia ich przyswajanie

Redakcja
Redakcja
13 kwietnia 2018
Fot. iStock/Valeriy_G

Coraz chętniej włączamy do diety dużą ilość owoców i warzyw, chcemy, by posiłki były lekkie i jednocześnie dostarczały energii. Dbamy o to, aby nakarmić nimi nie tylko ciało, ale także rozruszać umysł. I bardzo dobrze, bo przyglądanie się temu, co trafia na nasze talerze jest niezwykle istotne.

W wielu przypadkach sięgamy również po witaminy i minerały w tabletkach, którymi uzupełniamy dietę. Bywa również, że musimy regularnie stosować leki przepisane przez lekarza. Rzadko zdarza się jednak, żebyśmy czytały dokładnie ulotki do nich dołączone. A  tam wypisane są m.in. przeciwwskazania do łączenia ich z danymi pokarmami i napojami.

Trzeba pamiętać, że pewne produkty utrudniają przyswajanie leków i substancji czynnych w suplementach i należy to potraktować jako konieczny środek ostrożności. Bo o ile utrudniamy przyswajanie organizmowi substancji, w pewnych przypadkach możemy sobie zrobić realną krzywdę.

Sprawdź, co utrudnia wchłanianie witamin i składników mineralnych 

Witamina A

Wystrzegaj się alkoholu i nikotyny, kwasu acetylosalicylowego (Aspiryna, Polopiryna S), które niszczą tę witaminę. Leki nasenne, leki na nadkwasotę oraz środki przeczyszczające, utrudniają jej wchłanianie.

Witaminy z grupy B

Unikaj łączenia z alkoholem i nikotyną. Omeprazol, lek stosowany głównie w terapii choroby wrzodowej zmniejsza wchłanianie witaminy B12, a tabletki antykoncepcyjne, zastępcze preparaty estrogenu, kortykosteroidy, metotreksat, fenytoina zmniejszają poziom witamin z grupy B w organizmie. Unikaj popijania kawą i herbatą pokarmów bogatych w witaminę B1 (drób, wołowina, orzechy, fasola, groch, pełnoziarnisty chleb), ponieważ taniny obniżają jej wchłanianie.

Witamina C

Unikaj łączenia produktów bogatych w witaminę C, np. pomidorów, z ogórkiem. Obecny w nim enzym — askorbinaza rozkłada witaminę C. Jej przyswajanie ogranicza palenie papierosów, wg badań jeden papieros niszczy od 25 do 100 mg witaminy C. Wypalenie paczki dziennie oznacza, że zniszczeniu ulegnie 40% witaminy C w organizmie.

Witamina D

Nie łącz produktów zawierających tę witaminę z alkoholem, który zaburza jej metabolizm. Środki przeczyszczające oraz stosowane w nadkwasocie, a także leki nasenne, powodują utratę witaminy D.

Witamina E

Unikaj łączenia ze produktów w nią bogatych ze środkami hormonalnymi i lekami na przeczyszczenie.

Potas

Nie łącz go z alkoholem i kofeiną, kwasem acetylosalicylowym, lekami moczopędnymi. 

Magnez

Unikaj łączenia preparatów z magnezem z kawą i herbatą, które wypłukują ten pierwiastek z organizmu. Uważaj na otręby, pieczywo razowe, kaszę gryczaną, które bogate są w kwas fitynowy, który utrudnia przyswajanie magnezu.

Selen

Nie łącz go ze słodyczami, nikotyną. Badania pokazują, że wysokie stężenie witaminy C w organizmie blokuje przyswajanie selenu.

Żelazo, cynk, wapń

Nie łącz produktów bogatych w te składniki odżywcze z herbatą i kawą oraz błonnikiem. Także szczawiany obecne np. w szpinaku ograniczają możliwość przyswojenia zarówno wapnia, jak i żelaza. Kwas fitynowy obecny mi.n. w nasionach i orzechach, związki fenolowe (obecne m.in. w papryczce chili), wody wysokozmineralizowane utrudniają wchłanianie żelaza.


źródło: www.hellozdrowie.pl zdrowie-diety.pl


Zobacz także

List do ojca, którego nigdy przy mnie nie było. Jesteś znakiem zapytania, na który nie mam odpowiedzi

OxyGeneo – poprawa struktury skóry

Szkolna miłość wraca po latach. Czy przetrwa próbę czasu? Czy dwoje dorosłych ludzi znających się z dzieciństwa zbuduje wspólną przyszłość?