8 owoców i warzyw, które idealnie chłodzą podczas upalnych dni

Redakcja
Redakcja
9 sierpnia 2017
Fot. iStock / kieferpix
Następny

Gdy za oknem żar, nie mamy specjalnej ochoty na gorące i ciężkostrawne jedzenie. Rozglądamy się za czymś lekkim, nawadniającym organizm. Najczęściej posiłki komponujemy wtedy z dużej ilości warzyw, przyrządzamy chłodniki i chętnie sięgamy po soczyste owoce, co jest dobre nie tylko dla sylwetki i zdrowia. 

Nie tylko nakarmisz organizm, ale skutecznie i szybko go nawadonisz. Tego rodzaju posiłki będą smaczną pomocą dla wypijania przynajmniej półtora litra wody dziennie. Aby zachować właściwości chłodzące warzyw, najlepiej podawać je surowe lub poddane krótkiej obróbce termicznej. Jeśli zastanawiasz się, po jakie warzywa i owoce sięgać najczęściej, mamy dla ciebie przydatny wykaz.


 

źródło: fitness.wp.plwww.hellozdrowie.pl

‚Depresja waginy’ to nie żart, a poważny problem kobiet

Redakcja
Redakcja
9 sierpnia 2017
'Depresja waginy' to nie żart, a poważny problem, na który cierpi wiele kobiet
Fot. iStock / omeone25
 

Depresja waginy wbrew lekko brzmiącej nazwie, nie powoduje uśmiechu na twarzy kobiet cierpiących na tę przypadłość. Ten problem, w fachowym nazewnictwie określa się mianem vulvodynii. Najczęściej dotyka młode kobiety do 25 r.ż., które cierpią w milczeniu, nie mogąc cieszyć się seksem.

O samej vulvodynii nie mówi się zbyt często i głośno, mimo iż przypadłość ta w środowisku lekarskim jest powszechnie znana.

Depresja waginy – objawy i wstyd, które dotykają kobiety

Do najczęstszych objawów należy ból okolic intymnych, który pojawia się przede wszystkim podczas stosunków seksualnych, ale także samoistnie poza nimi. Ból może dotyczyć wewnętrznych, jak i zewnętrznych narządów płciowych, bez widocznych oznak zmian chorobowych. Trzeba pamiętać, że tzw. depresja waginy, nie jest chorobą przenoszona drogą płciową, nie jest też infekcją, nowotworem, a także chorobą o podłożu psychicznym.

Jej przyczyną mogą być uszkodzenia nerwów, czynniki genetyczne lub nadmierna gęstość zakończeń nerwowych, wywołująca nadwrażliwość skóry. Kobiety cierpiące z jej powodu posądza się o brak temperamentu i niechęć do współżycia, bo wydaje się, że jeśli objawów nie widać, to są one jedynie wymysłem kobiety.

W przypadku vulvodynii najczęściej stosuje się próby leczenia farmakologicznego, fizjoterapeutyczne i rzadko chirurgiczne. Gdy zachodzi taka potrzeba, współpraca z psychologiem, seksuologiem czy psychoterapeutą, również ma pozytywny wpływ na samopoczucie kobiet.

Statystyki pokazują, że ci może cierpieć na nią nawet 16% populacji kobiet, ale nie tak łatwo jest to oszacować, bo kobiety wstyd nie pozwala pójść do lekarza i wyjaśnić, na czym polega problem. Nieleczona „depresja waginy” źle wpływa na funkcjonowanie kobiety w związku i postrzeganie własnej kobiecości.


 

źródło:  kobieta.wp.plvulvodynia.pl


Jak zachować równowagę w swoim życiu. 10 prostych kroków

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
9 sierpnia 2017
Fot. iStock/kieferpix

Nic nie wyprowadza nas z równowagi, jak huśtawki nastrojów, jak emocjonalne reakcje na rzeczy, które tak naprawdę nie powinny aż tak mocno nas dotykać. Pojawia się stres, żal, poczucie kompletnej bezradności. Brak równowagi odbiera nam przede wszystkim masę energii, bo każe się skupiać na rzeczach, na które często zupełnie nie mamy wpływu, które dzieją się niezależnie od nas.

Czasami chcielibyśmy zostać mistrzami zen, kiedy to wewnętrzna równowaga trzyma nas w pionie i trudno wytrącić nas ze znalezionego spokoju. Kto by tak nie chciał. A jednak, wiele rzeczy każdego dnia nas wytrąca ze strefy zen, sprawia, że reagujemy w sposób nieadekwatny do sytuacji nie rozumiejąc, co tak naprawdę się z nami dzieje.

Jak zachować równowagę i spokój? Można się tego nauczyć. Zacznij od 10 kroków

Co jest dla mnie ważne?

Każdego dnia odpowiadaj sobie na to pytanie. Co dzisiaj dla mnie ważne? Niech odpowiedź nie będzie powierzchowną, naprawdę skup się na tym, co ma dla ciebie największe znaczenie.

Bądź tu i teraz

Nie wracaj do tego, co było, nie analizuj tego, co będzie, bo tak naprawdę nie wiesz, co się wydarzy. Bądź tu i teraz w tym momencie. Reszta już się wydarzyła, możesz jedynie wyciągnąć wnioski, odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego tak a nie inaczej zareagowałam i iść dalej.

Odpuszczaj

Jeśli wiesz, co dla ciebie jest ważne, nie angażuj się całej swojej energii w rzeczy, które nie mają dla ciebie priorytetowego znaczenia. Są rzeczy, na które nie mamy wpływu, bo są zależne od innych ludzi, sytuacji, odpuść je, nie szarp się, poczekaj na bieg wydarzeń i podążaj z tym, co się dzieje.

Nie obwiniaj się

Przestań szukać w sobie winy w sytuacjach, których nie rozumiesz, w odpowiedzi na pytania o zachowania innych ludzi. To jest poza tobą, nigdy nie będziesz w głowie drugiego człowieka, w jego emocjach. Skup się na sobie.

Zachowaj dystans

Warto czasami usiąść na krześle z boku i przyjrzeć się całej sytuacji z boku. Przeanalizować ją na spokojnie, zobaczyć każdy jej aspekt, żeby móc na trzeźwo wszystko ocenić ze swojej perspektywy.

Nie reaguj pod wpływem emocji

Poczekaj. Weź trzy głębokie oddechy, nie reaguj w złości czy też w euforii. Daj sobie czas na ochłonięcie i spokojne przyjrzenie się temu, co się dzieje. Często pod wpływem chwili robimy coś, czego później żałujemy, dlatego lepiej dać sobie trochę czasu.

Słuchaj siebie

Wsłuchaj się w swoje ciało, ono zawsze da ci sygnał, czy dobrze robisz, czy dobrą drogę wybierasz. Postępuj w zgodzie ze sobą, ze swoimi wartościami, a twoja równowaga nigdy nie zostanie zachwiana.

Pozwól sobie na błędy

Bardzo często brak równowagi wywołują w nas popełnione błędy – gdy powiemy coś lub zrobimy, czego później żałujemy. Każdy z nas jest człowiekiem, każdemu błędy się zdarzają. Zaakceptowanie tego pozwoli nam szybciej wrócić na drogę równowagi, a nie rozpamiętywać, co by było gdyby…

O co mi naprawdę chodzi?

Kiedy znajdujesz się w sytuacji, która zachwiała podstawą twojej równowagi, spytaj siebie, o co ci naprawdę chodzi? Co tak naprawdę dotknęło cię w całej sytuacji. Odpowiedź na to pytanie często bywa zaskakująca, trzeba jej tylko w sobie poszukać i zmierzyć się ze swoimi emocjami i przekonaniami.

Znajdź sposób na rozładowanie emocji

Dla zachowania równowagi bardzo ważne jest radzenie sobie z emocjami, rozładowanie stresu, napięcia, niepokoju. Każdy ma swój sposób do wypracowania – to może być sen, medytacja, fizyczna aktywność, prace w ogrodzie, cokolwiek, co pozwoli ci wrócić do równowagi.


Zobacz także

Drogo Polko na diecie, nie utrudniaj sobie życia! Kilka rzeczy, których jeść i pić – NIE wolno! Akcja „Polka na diecie”, dzień #30, ostatni

EllaOne - pigułka "po" znów na receptę

Pigułka „po” znów na receptę? Minister Zdrowia chce „przywrócić normalność”

11 cech, które świadczą o tym, że jesteś wilkiem w stadzie owiec