Z patelni na twarz. Poznaj powody, dla których pokochasz niecodzienne zastosowanie masła ghee

Redakcja
Redakcja
4 października 2017
Fot. iStock/webphotographeer
Fot. iStock/webphotographeer
 

Sięgając po naturalne sposoby pielęgnacji, niejednokrotnie jesteśmy zaskakiwani wykorzystaniem produktów, które na pierwszy rzut oka nie mają wiele wspólnego z urodą. Jedną z takich propozycji jest masło ghee, czyli znane wszystkim miłośnikom smażenia na patelni, masło klarowane.

Nic dziwnego, że połączenie tłustego masła i delikatnej urody może nie iść ze sobą w parze. Ale to tylko pozory, więc nadszedł czas, by omówić zalety zastosowania masła ghee w kosmetyce.

Fot. iStock/KarpenkovDenis

Fot. iStock/KarpenkovDenis

Z patelni na półkę z kosmetykami

Masło ghee otrzymuje się dzięki długotrwałemu gotowaniu na małym ogniu zwykłego masła.  Podczas powolnemu podgrzewaniu warstwa substancji stałych (zanieczyszczeń) i ciekłych (najczystsze masło) oddzielają się od siebie. Po tym procesie masło klarowane powinno być przezroczyste i mieć złoty kolor. Poza tym, że jest to najzdrowszy tłuszcz do gotowania, rewelacyjnie sprawdza się jako odmładzający kosmetyk do skóry dojrzałej. Skóra przesuszona, na której uwidaczniają się pierwsze zmarszczki, szczególnie doceni kurację masłem ghee. Nakładając je na noc na twarz, także pod oczy, można liczyć na wygładzenie i nawilżenie. Po takiej kuracji skóra będzie bardziej jędrna a zmarszczki delikatnie spłycone. Masło ghee zawiera dużą ilość antyoksydantów, dzięki którym hamuje procesy starzenia się, w dodatku wspiera procesy gojenia ran po oparzeniach i wykazuje działanie antybakteryjnie.

Jeśli wykorzystacie je w kuchni, podkręcicie metabolizm, wesprzecie układ trawienny i uspokoicie żołądkowo-jelitowe stany zapalne. Masło klarowane, wbrew obiegowej opinii nie podnosi poziomu złego cholesterolu we krwi. Zawiera kwas tłuszczowy o właściwościach przeciwnowotworowych i podnosi w organizmie poziom substancji przeciwwirusowej zwanej interferonem. W dodatku może długo stać i w lodówce i poza nią, ponieważ oczyszczone z niepotrzebnych substancji, nie zjełczeje szybko.


 

źródło: www.elle.pl, agnieszkamaciag.pl


Jak stać się lepszym w ciągu 30 dni? Podejmij wyzwanie i zobacz jak zmienia się twoje życie

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
4 października 2017
Fot. iStock/svetikd
Fot. iStock/svetikd
 

Jeśli jesteś jedną z tych osób, która nieustannie nad sobą pracuje, stawia na samodoskonalenie i szuka nowych wyzwań, powinieneś wypróbować ten 30-dniowy projekt. Czy w cztery tygodnie można stać się lepszym – dla siebie, dla innych? Warto potraktować to zadanie jako inspirację.

Wybierz jedno z poniższych wyzwań, które pomogą ci wprowadzić realne zmiany do twojego życia. Uwaga: wybrane wyzwanie należy powtarzać codziennie, przez 30 dni.

Poziom trudności: łatwy

1. Planując swój dzień, zostaw trochę pustego miejsca w kalendarzu

Wielu z nas uważa, że ​​powinniśmy umieścić w naszych grafikach tak wiele zadań i spotkań, jak to możliwe, a jeśli znalazła się tam jakaś pusta przestrzeń, to trzeba ja natychmiast czymś wypełnić. Ale dobrze jest mieć trochę wolnego czasu, tylko dla siebie. Kiedy sprawiasz, że twoje życie jest zbyt zorganizowane i pełne zadań do wykonania, pojawia się niepokój. Daj sobie trochę czasu, aby po prostu „zatrzymać się” i zrelaksować.

2. Nie oczekuj

Byłbyś zaskoczony tym, jak często nasz gniew i rozczarowanie rodzi się z sytuacji i zachowań, które nie spełniły naszych oczekiwań. Spróbuj otworzyć swój umysł na nowe i nieznane. Nie planuj tak wielu podróż za granicę, nie rób sobie list typu „cechy idealnego partnera”. Zadaj sobie również pytanie, jakie oczekiwania masz  wobec samego siebie. Czy nie są zbyt wygórowane?

3. Idź na 20-minutowy spacer

Spacerowanie jest po prostu zbawienne dla twojego zdrowia. Pomaga schudnąć, daje więcej energii i pomaga oczyścić umysł.

4. Powiedz komuś coś miłego

Ten mały akt życzliwości może sprawić, że dosłownie uratujesz czyjś (źle zaczęty) dzień. Da powód do uśmiechu i skupienia się na czymś dobrym, choćby  przez sekundę. A poza tym, to świetny sposób na budowanie zaufania i nawiązywanie rozmów z nieznajomymi.

5. Zrób jedno zdjęcie

Zasada jest taka, że ​​możesz zrobić tylko jedno zdjęcie dziennie, za to – wyjątkowe. Jesteśmy przyzwyczajeni do publikowania tak wielu treści w mediach społecznościowych, że warto spróbować wybrać tylko jedną, wyjątkową chwilę i uwiecznić ją. A po 30 dniach obejrzysz kolekcję zdjęć, która uświadomi ci, jak wspaniałe jest życie.

6. Zanotuj sobie, za co jesteś wdzięczny

Co wieczór, zanim pójdziesz spać, zanotuj trzy rzeczy, za które możesz podziękować. To może być nawet słoneczna pogoda, czy miłe słowo, które usłyszałeś od kogoś, kto jest dla ciebie ważny.

7. Unikaj toksycznych osób

Oczywiście czasami będziesz musiał zmierzyć się z negatywnymi ludźmi – nie masz na to wpływu. Chodzi o to, żebyś podjął świadomy wysiłek – trzymaj się od nich z dala.

8.Unikaj negatywnych afirmacji

Na przykład zamiast mówić „prawdopodobnie nie będę w stanie tego zrobić”, powiedz „postaram się to zrobić jak najlepiej”. To nauczy cię szukania pozytywnych stron w każdej sytuacji.

9. Uśmiechnij się do dzieci, które się do ciebie uśmiechają

Małe dzieci rozprzestrzeniają pozytywną energię, o którą tak trudno dorosłym. Więc nie krępuj się, nie marszcz brwi i też się uśmiechnij.

10. Słuchaj muzyki, która wprawi cię w nastrój, w którym chcesz być, a nie podtrzyma nastrój, w którym się znajdujesz

Ciekawe, że kiedy jesteśmy smutni,  zwykle słuchamy smutnych piosenek… Pora to zmienić.

Poziom trudności: średni

1. Każdego dnia wyrzuć jedną rzecz

Zacznij od czegoś drobnego – wyrzuć w końcu stare rachunki, chusteczki ukryte w kieszeniach. Następnie przejdź do rzeczy „poważniejszych”, takich jak niepotrzebne dokumenty i stare notatki.  Potem przejrzyj ubrania, których już od dawna nie nosisz. I wreszcie, znajdź siłę, aby wyrzucić te małe pamiątki, które łączą cię z negatywnymi zdarzeniami z przeszłości i nie pozwalają ci ruszyć naprzód.

2. Załóż pamiętnik, pisz w nim codziennie przez 10 minut

Umieść swoje myśli i obawy na papierze – to pomoże ci dotknąć twojego wewnętrznego świata, zmniejszyć stres i rozwiązywać problemy skuteczniej niż dotychczas.

3. Przeczytaj książkę

Może dla ciebie to głupstwo, ale większość z nas zaczyna czytać wiele książek i żadnej nie kończy. Czytaj we własnym tempie. Możesz poświęcić na to 10 minut codziennie przed pójściem spać lub kilka godzin podczas deszczowego weekendu.

4 „Ćwicz” dobre samopoczucie.

Więc przez następne 30 dni spróbuj robić więcej tego, co sprawia, że ​​jesteś szczęśliwy.

5. Medytuj przez 5-15 minut każdego dnia

Jeśli czujesz, że nie możesz uspokoić swoich myśli, spróbuj medytacji. To wcale nie takie trudne, jak myślisz i nie zawsze wymaga siedzenia w niewygodnej pozycji – zrelaksuj się, możesz usiąść na krześle, położyć na łóżku, a nawet medytując – chodzić.

6. Idź spać o tej samej porze każdego dnia

Zastanów się, o której musisz się obudzić, aby mieć „wolniejszy” poranek i zdecyduj, o której powinieneś zasnąć.

7. Zrób coś dobrego

To łatwiejsze niż myślisz, codziennie można robić setki małych, dobrych rzeczy – wystarczy, że staniesz się bardziej uważny na to, co się dzieje wokół.

8. Staraj się pozostawać w kontakcie z przyjaciółmi

SMS, telefon, krótkie spotkanie przy kawie – takie „drobnostki” sprawiają, że mamy więcej pozytywnej energii.

9. Gotuj na kilka dni „do przodu”  

Nie tylko z powodu oczywistych korzyści zdrowotnych (jesz zdrowy posiłek), ale także dlatego, że zaoszczędzisz czas.

 Poziom trudności: zaawansowany

1. Porozmawiaj z kimś, kogo nie znasz

Dla wielu, rozmowa z całkowicie obcą osobą jest czymś niewyobrażalnym. A przecież nigdy nie wiesz, dokąd zaprowadzi cię nowa znajomość.

2. Przeanalizuj jeszcze raz jedno z twoich „stałych” przekonań

To może być coś tak prostego, jak „nigdy nie spróbuje snowboardu, bo wiem, że to nie dla mnie”. Przekonaj się, zamiast jedynie myśleć, że tak właśnie będzie.

3. Znajdź nowe hobby

Coś, o czym marzyłeś.

4. Ogranicz media

Nie oglądaj za dużo telewizji po powrocie do domu z pracy i nie spędzaj kilku godzin na Facebooku. Spróbuj żyć, po prostu. Będziesz zaskoczony tym, ile wolnego czasu zyskasz.

5. Wyeliminuj jeden, zły nawyk

Nikt nie wie zna cię lepiej niż ty sam. Sam zdecyduj, co ci szkodzi.

6. Bądź pozytywny

Twój przyjaciel zaproponował wyjazd w przyszły weekend, ale „nie chce ci się”? Powiedz „tak” i jedź, mimo wszystko. Próbuj nowych potraw, słuchaj nowej muzyki, obejrzyj film, na który nie miałeś ochoty.

7. Podnieś swoje kwalifikacje zawodowe

Jeśli uważasz, że Twoja kariera zatrzymała się w miejscu, to jest dla ciebie naprawdę odpowiednie wyzwanie.

8. Nie kłam

Nie mijaj się z prawdą, bądź całkowicie szczery, również w stosunku do samego siebie.

9. Przezwycięż swój lęk

Zrób coś, czego się bałeś, przekrocz granice, wyjdź ze strefy komfortu.

10. Nie narzekaj

To świetny sposób na lepsze życie – eliminowanie negatywnych wypowiedzi. Będziesz bardziej świadomy, bardziej uważny i o wiele bardziej szczęśliwy.


 

Na podstawie: thelawofattraction.com


Tak wyglądała 7 godzin przed próbą samobójczą. Dostrzegasz jej cierpienie?

Ewelina Celejewska
Ewelina Celejewska
4 października 2017
Fot. Screen z Instagrama / selfloveclubb
Fot. Screen z Instagrama / selfloveclubb
 

Często wydaje nam się, że osoba chora na depresję lub zmagająca się z chorobą psychiczną wyróżnia się z tłumu – jest smutna, zamknięta w sobie, odizolowana od reszty. Często też chodzi w ciemnych ubraniach, wrzuca do sieci czarno-białe zdjęcia i udostępnia dołujące cytaty. Problem w tym, że nie zawsze tak to wygląda. Chorzy potrafią bardzo dobrze się maskować i cierpieć w samotności.Milly Smith postanowiła opublikować w sieci swoje zdjęcie, by pokazać innym internautom, jak może wyglądać osoba, która już za chwilę podejmie próbę samobójczą. Dziewczyna cierpi na zaburzenia osobowości, chorobę charakteryzującą się m.in. nagłymi zmianami nastrojów.

Milly napisała pod zdjęciem, że zostało ono zrobione 7 godzin przed tym, jak trafiła do szpitala z powodu przedawkowania leków. Opowiedziała też, jak minął jej ten dzień – była zadowolona, ponieważ miło spędzała czas z rodziną. Kilka godzin później próbowała odebrać sobie życie. Dziewczyna chce w ten sposób uczulić innych, by dobrze słuchali i przyglądali się swoim bliskim. Zaburzenia psychiczne nie są widoczne na pierwszy rzut oka.

Jeżeli zmagasz się z depresją, zaburzeniami psychicznymi lub coraz częściej masz myśli samobójcze możesz zgłosić się do Ośrodków Interwencji Kryzysowej (OIK) lub szpitali psychiatrycznych, gdzie uzyskasz potrzebną pomoc. Możesz także skorzystać z telefonów zaufania: 116 123 (dorośli),  116 111 (młodzież). Oba numery czynne są codziennie, w godzinach 14.00-22.00. Pamiętaj też, by nie odcinać się od rodziny i przyjaciół. Jeżeli natomiast podejrzewasz, że ktoś z twojego otoczenia ma depresję i zmaga się z myślami samobójczymi, nie zostawiaj tej osoby samej.


Zobacz także

Fot. iStock / Laoshi

Chcesz poznać tajemnice niezwykłej urody Koreanek? Koniecznie to przeczytaj, tu nie ma miejsca na „bylejakość”

Fot. iStock / gregory_lee

8 mitów dotyczących ćwiczeń podczas ciąży i miesiączki. Czy w nie wierzyłaś?

odwodnienie

Dopadły Cię kłopoty w toalecie? Nie daj się biegunce i odwodnieniu, działaj od razu