5 sposobów na to, by rzucić cukier

Redakcja
Redakcja
17 lipca 2018
Fot. iStock/YakobchukOlena
 

Dlaczego tak bardzo go pragniemy, skoro szkodzi naszemu organizmowi ? Badania pokazują, że cukier uzależnia, a niektóre doniesienia mówią, że jest on nawet do ośmiu razy bardziej uzależniający niż kokaina. Coraz więcej , coraz młodszych osób walczy z nadwagą. Słodzimy wszystko i słodzimy za dużo. Pora ograniczyć cukier, a może nawet całkowicie wyeliminować go z naszej diety. Tylko jak?

Jeśli nie jesteś pewna, czy „masz problem” z cukrem, odpowiedz sobie na te trzy pytania. Czy:

  • masz ochotę na konkretne, słodkie przysmaki nawet gdy nie jesteś głodna?
  • jesz słodycze, mimo że dobrze wiesz, jak bardzo szkodzą zdrowiu?
  • po jedzeniu odczuwasz zmęczenie i ciężkość, bo się przejadłaś?

Jeżeli uznasz, że jesteś uzależniona od „słodkiego” , wypróbuj te metody na cukrową detoksykację:

1. Zrób to od razu 

Radykalna zmiana może się wydawać trudna,  ale to najlepszy sposób na zerwanie z nałogiem. Cukier jest silnie uzależniający, więc nawet niewielkie jego ilości mogą zniweczyć wszystkie twoje wysiłki. Po kilku dniach znów będziesz miała ochotę na więcej.

2. Wybieraj odpowiednie węglowodany

Najlepiej te, zawarte w warzywach o niskiej zawartości skrobi czyli w zieleninach, brokułach, szparagach, pieczarkach, cebuli, cukinii, pomidorach, papryce. Warzywa, których najlepiej unikać w czasie cukrowego detoksu to ziemniaki, dynia olbrzymia oraz buraki. Odstawić warto również ziarna zbóż i warzywa strączkowe.

3. Zadbaj o większą ilość tłuszczów i białka w diecie

W celu ustabilizowania poziomu cukru we krwi, warto zwiększyć spożycie dobrych tłuszczów i białka. To pomoże ci zmniejszyć apetyt i utrzymać uczucie sytości na dłużej. Jedz  orzechy, nasiona, jaja, ryby i mięso pochodzące od zwierząt karmionych pełnowartościowymi paszami, bez dodatku hormonów i antybiotyków. Nie zapomnij też o dobrych tłuszczach – oliwie z oliwek, oleju kokosowym czy awokado.

4. Wyrzuć z domu niezdrowe produkty

Wszystko to, co  kusi – paczka ciastek, słoik nutelli w szafce albo ulubione lody. Nie łudz się, że skończysz jedynie na jednej łyżeczce. Nie dasz rady wytrzymać pierwszych kilku dni detoksu, jeśli te produkty będą w zasięgu twojej ręki.

5. Wysypiaj się 

Jeśli śpisz wystarczająco długo, budzisz się z odpowiednią energią i nie szukasz dodatkowego naładowania w postaci energii pochodzącej z węglowodanów (cukrów). Zbyt krótki sen, to większy poziom hormonów odpowiedzialnych za apetyt, i mniejsza ilość hormonów hamujących głód. Po bezsennej nocy chętniej się przejadamy i częściej sięgamy po niezdrowe „słodkie”.


Na podstawie: powerofpositivity.com

 


Autyzm – jakie sygnały alarmowe powinny cię zaniepokoić. Obserwuj swoje dziecko

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
17 lipca 2018
Fot. iStock/MarkPiovesan
 

Autyzm, choć wciąż nie do końca odkryty, nie jest już dla nas tak tajemniczym zaburzeniem, jak przed dziesięciu czy dwudziestu laty. Teraz mamy lepsze możliwości by je zrozumieć i wiedzieć jak okazać wsparcie i empatię dotkniętym tym problemem starszym i młodszym chorym oraz ich rodzinom. Ale czy wiesz, jakie zachowania twojego dziecka powinny cię zaniepokoić?

1. Brak interakcji

Dzieci,zaczynają kontaktować się z rodzicami i otaczającym je światem od pierwszych dni życia. Odpowiadają na głosy, które słyszą śledzą wzrokiem kierunek, z którego dobiega dźwięk. Niemowlęta, u których występuje autyzm, mogą mieć trudności z interakcją i reagowaniem na bodźce zewnętrzne. Dziecko z autyzmem może nie reagować na dźwięk głosu lub słów rodziców i unikać kontaktu wzrokowego.

2. Opóźniona werbalizacja

Dzieci podejmują próby mówienia czy też wydawania dźwięków bardzo wcześnie. Zanim skończą rok, większość z nich rozpocznie naukę mowy jako tę formę komunikacji. Dzieci z autyzmem mają tendencję do opóźnionego rozwoju, jeśli chodzi o werbalizację.

3. Problemy z socjalizacją

Gdy dziecko z niemowlęcia staje się maluchem i ma problemy z utrzymywaniem kontaktów z innymi dziećmi lub nawet z rodzicami, powodem może być autyzm, który wpływa na to jak dzieci odbierają i rozumieją relacje społeczne.

4. „Samouspokajanie się” poprzez stimming

Stimming  to inaczej samostymulujące zachowania, zwykle obejmujące powtarzające się ruchy lub dźwięki. Nie jest to złe, o ile nie jest autodestruktywne lub szkodliwe dla dziecka lub innych osób. Dzieci z autyzmem mają trudności z werbalizowaniem uczuć – zdenerwowane szukają własnych metod na uspokojenie się.

5. Brak naśladowania

Większość dzieci uczy się poprzez naśladownictwo. Dzieci powtarzają to, co mówią rodzice i wykonują te same gesty. Uczą się ważnych umiejętności społecznych poprzez ten imitowanie, odgrywanie ról. Dziecko z autyzmem może czuć się „odłączone” od swoich rodziców lub innych dorosłych i dzieci. Często nie odpowiadają na uśmiech, ani inne zachęcające do interakcji gesty.


Na podstawie: powerofpositivity.com

 


Skradła serca kibiców na całym świecie. Pani prezydent Chorwacji, to po prostu jedna z nas

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
17 lipca 2018

Wcale nie o zwycięstwie Francuzów, ale o niej piszą media na całym świecie, w kontekście zakończonego właśnie Mundialu. Kolinda Grabar-Kitarović, prezydent Chorwatów, ma w sobie „to coś”, co zjednuje sobie sympatię i kibiców piłkarskich i osób niezainteresowanych zmaganiami piłkarzy. Z nieco mniej znanej poza regionem polityk wyrosła prawdziwa gwiazda.

Za co pokochaliśmy panią prezydent? 

Kibicowała piłkarzom podczas większości ich występów, często nie z VIP-owskiej loży, ale wśród innych fanów futbolu, nie pobierając wówczas wynagrodzenia za dni, kiedy przebywała na Mundialu. Po jednym z meczy reprezentacji, po prostu weszła do szatni Chorwatów, aby pogratulować im wygranej… A po dramatycznymi finale, kiedy to przegrali z Francuzami, pocieszała swoich piłkarzy na boisku, przytulając ich w strugach deszczu. Do kraju wróciła rejsowym, komercyjnym lotem, ciesząc się z sukcesu narodowej drużyny wraz z innymi rodakami i pozując z nimi swobodnie do wspólnych zdjeć.

Jeśli był to jedynie zabieg mający na celu ocieplenie wizerunku polityków, nie można było znalezć lepszej kandydatki.  I choć zdarzyły się i głosy krytyki, że takie zachowanie nie przystoi na tak wysokim stanowisku, radość Kolindy i inne emocje, które można było zobaczyć na jej twarzy  przekonują, że to po prostu jedna z nas: wspaniała-zwykła kobieta, która świetnie odnalazła się we wcale-nie-męskim świecie futbolu…

Ainda enebriada com as imagens, emocões, sensações da Copa da Rússia! ❤️❤️❤️❤️❤️ #Repost @dracarlagoes with @get_repost ・・・ Ontem a Presidente da Croácia 🇭🇷 finalizou a Copa do mundo, sendo ainda mais incrível!! Mulher forte, espontânea, amorosa. Quebrou várias protocolos em nome do amor ao seu País. Fiquei emocionada com aquela alegria verdadeira, com os abraços sinceros e pensei quem sabe podemos ainda sonhar com um mundo assim. A França 🇫🇷 ganhou a Copa, mas a Kolinda nos deu de presente imagens inesquecíveis de um país tão novo de apenas 27 anos, mas com um coração à moda antiga, que bate com coragem de ser verdadeiro. Um show de liderança, amor só próximo e simpatia. #presidentedacroacia #kolinda #fiqueiemocionada #valeukolinda #mefezsonhar #empoderamentofeminino #grupomulheresdobrasil #liderancafeminina

Post udostępniony przez Melissa Cirello ® (@melcirello)

   


Zobacz także

Kalejdoskop smaków. Co mają wspólnego paluszki surimi z krabem?

Fenomen Christophera Edge’a. Zobaczyć i czuć więcej, wiedząc mniej – może tylko dziecko…

Pomarzymy wspólnie? Trwa nasza akcja. Tydzień trzeci, dzień #4