Związek

Czego on tak naprawdę chce? 7 cech, które mężczyzna ma nadzieję znaleźć u kobiety

Redakcja
Redakcja
9 czerwca 2022
fot. Harbucks/iStock
 

Chociaż mężczyźni i kobiety różnią się sposobem myślenia, komunikowania się i wyrażania emocji, jedną rzeczą, która jest wspólna dla nas wszystkich, jest to, że pragniemy kochać i być kochani. Zrozumienie różnic między płciami jest niezbędne, ale podstawowe zasady dotyczą każdego, niezależnie od płci. Wszyscy szukamy partnera, który będzie kochającym i wspierającym przyjacielem, powiernikiem i kochankiem, który będzie z nami przez całe życie.

Mężczyźni chcą kobiety, która…

1. Jest pewna siebie

Nie ma nic bardziej atrakcyjnego i seksownego niż silna, pewna siebie kobieta. Wykonała pracę nad sobą. Czuje się dobrze z tym, kim jest i czuje się dobrze we własnej skórze. Nie musi być piękna, bogata i sławna, ale musi przeżyć swoje życie sensownie, mieć cele i marzenia. Ten cel może być dowolny, o ile coś dla niej znaczy. Jest typem kobiety, która nie czekała, aż książę z bajki ją uratuje i zbuduje dla niej życie. Zamiast tego stworzyła własne, osobiste królestwo. Gdy pojawia się „ten jedyny”, znajduje sposób na połączenie ich światów bez rezygnowania ze wszystkiego, co stworzyła. Oznacza to, że nie porzuca swoich przyjaciół, rodziny i celu życiowego tylko po to, by stać się częścią jego świata, czy – najgorzej – całym jego światem. Wie, jak połączyć oba, nie tracąc siebie.

2. Wie, czego chce

Kiedy kobieta jasno określa, czego chce, nie marnuje czasu na sytuacje lub osoby, które nie pasują do tego modelu. Przyciąga to mężczyzn, ponieważ chcą wiedzieć z góry, czy są pretendentami do jej uwagi. Kiedy mężczyzna spotyka niepewną kobietę, która nie jest pewna, czego chce, sygnalizuje mu, że nie wie, kim jest i dlatego może nie zechcieć go w przyszłym tygodniu, miesiącu lub roku.

3. Jasno się komunikuje

Ogólnie rzecz biorąc, mężczyźni nie mają dobrej komunikacji w naturze. Dlatego chcą kobiety, która przemawia do nich w sposób zwięzły i bezpośredni, jeśli chodzi o wyrażanie swoich potrzeb. Chcą uniknąć nawigowania przez uczucia kobiety w celu interpretacji tego, co mówi. Lubią, gdy bezpośrednio mówi się mim, czego się chce i jak najlepiej to dostarczyć. Jego celem jest uczynienie jej szczęśliwą, a kiedy ma informacje, jak to osiągnąć, czuje się bardziej pewny, że może to zrobić.

4. Szanuje go i podziwia

Mężczyzna chce czuć się mężczyzną, a kobieta w jego życiu myśli, że jest najwspanialszy. Chce, żeby szanowała go za to, kim jest, a nie za to, co robi lub ile zarabia. Najważniejsze jest to, że mężczyźni, którzy są zdrowi emocjonalnie, nie chcą być z kobietą, która ich kastruje, steruje nimi lub ich kontroluje. Szukają kobiety, która potraktuje ich dobrze, z szacunkiem i podziwem.

5. Nie potrzebuje go, ale go pragnie

Na przestrzeni dziejów ludzie toczyli wojny i budowali imperia. Robili to jednak na własnych warunkach. Kiedy mężczyzna czuje, że kobieta potrzebuje go z desperacji, nie uwierzy w jej szczere intencje. Jednak kiedy kobieta nie potrzebuje mężczyzny, ale go pragnie, on wie, że chce go takim, jakim jest, a nie dlatego, że może coś dla niej zrobić.

6. Nie dramatyzuje, nie manipuluje

Mężczyźni nie chcą emocjonalnych królowych dramatów, które używają swoich kobiecych podstępów, by nimi manipulować. Radzenie sobie z wybuchami emocji, podstępnymi sposobami i nachalnością na dłuższą metę nie jest dobre dla mężczyzny (zresztą, dla kogo jest…?). On chce kobiety stabilnej emocjonalnie i autentycznej zarówno w słowach, jak i w czynach. Nie szuka zepsutej dziewczynki, która jest źle przygotowana do radzenia sobie ze wzlotami i upadkami życia. Szuka kobiety.

7. Lubi i chce seksu

Tak, to prawda! Mężczyźni pragną kobiety, która czuje się komfortowo ze swoją seksualnością, lubi seks z nim i nie boi się dać mu znać. Mężczyzna szuka kobiety, która pozytywnie zareaguje na jego pragnienie, zamiast go odrzucić. Jest to szczególnie ważne, gdy szuka żony, ponieważ mężczyźni nie chcą zapisać się na całe życie w złym lub beznamiętnym seksie.


Związek

Ponad 30% Polek sądzi, że są bardziej narażone na porażkę w biznesie niż mężczyźni

Redakcja
Redakcja
9 czerwca 2022
 

„Zbyt uczuciowa”, „słaba”, „baby boss” – z takimi określeniami wciąż spotykają się kobiety działające w biznesie. Marka Avon, która zbadała ten problem wśród 8 tysięcy ankietowanych w ośmiu krajach, od 30 lat w Polsce wspiera kobiety oraz zmienia ich wizerunek, pokazując, że przedsiębiorcze, niezależne finansowo i stawiają na rozwój. Z okazji okrągłego jubileuszu powstał także nowy raport CSR, podsumowujący działania na rzecz kobiet i środowiska. Wynika z niego m.in., że co 8. kobieta w naszym kraju była lub jest związana z Avon! To dlatego urodzinowe hasło marki brzmi „Zbliżamy Polki. Nieustannie”, a Avon deklaruje, że będzie to robić nadal.

Lepszy świat dla kobiet to lepszy świat dla nas wszystkich

To hasło, które marka Avon ma na stałe wpisane w swoje DNA. Celem Avon jest nie tylko to, aby dbać o kobiece piękno, ale także, by dawać wsparcie w kwestii zdrowia, poczucia bezpieczeństwa oraz rozwoju zawodowego. Jak mówią wyniki badania przeprowadzonego przez Avon w 8 krajach wśród 8 tys. kobiet, rola kobiet w biznesie wciąż nie jest do końca oczywista i muszą one walczyć z różnymi stereotypami. Ankietowane przyznały m.in., że są postrzegane w pracy jako „zbyt uczuciowe” (44%), lub „słabe” (28%). Ponad 30% Polek sądzi, że jako kobiety są bardziej narażone na porażkę niż mężczyźni. Natomiast te, które mają już swój biznes, uważają, że najbardziej zawiodły w osiągnięciu właściwej równowagi między pracą a życiem prywatnym (39%).  Badania te pokazują, że w dalszym ciągu trzeba przełamywać bariery i zmieniać postrzeganie kobiet budujących swoje biznesy.

Avon zbliża Polki

Marka Avon już od trzech dekad wspiera kobiety w Polsce. W tym czasie udało się stworzyć ogromną sieć społecznościową, dając możliwość pracy na własnych zasadach ponad 2 milionom Polek, które dołączyły do grona przedsiębiorczych Konsultantek. Ważnym czynnikiem budowania tego biznesu jest pielęgnowanie relacji, dlatego Avon nieustannie udoskonala swój model biznesowy i proponuje Konsultantkom szereg programów lojalnościowych, np. „Avon nagradza”. Firma wspiera przedsiębiorczość i odwagę kobiet oraz ich pomysły na sukces, a poprzez swój model biznesowy pomaga im nawiązywać cenne relacje i rozwijać się – nie tylko zawodowo.

Jesteśmy marką kosmetyczną, ale w centrum naszych działań stoją ludzie. Od 30 lat działamy w Polsce i choć tak wiele się zmieniło od tamtego czasu, nasz cel pozostał dokładnie taki sam jak wtedy, gdy drukowaliśmy w Polsce pierwszy katalog Avon. Zamiarem tym było, jest i będzie tworzenie lepszego świata dla kobiet. Jesteśmy z nimi od momentu, gdy tylko otworzyły się dla nich możliwości rozwoju i przedsiębiorczości. Stoją za tym konkretne liczby, które można znaleźć w naszym raporcie CSR. Reagujemy także na bieżącą sytuację w Ukrainie. Dotychczas przekazaliśmy blisko 20 ton kosmetyków pierwszej potrzeby oraz dotacje na tymczasowe zakwaterowanie i wyżywienie dla kobiet z dziećmi. Wspieramy także nasze Konsultantki w Ukrainie i wciąż dostarczamy im produkty, by mogły nadal zarabiać – mówi Agnieszka Isa, General Manager Avon Cosmetics Polska.

Marka z misją

Najnowszy raport społeczny Avon, wydany z okazji 30-lecia marki, obejmuje działania realizowane na rzecz Konsultantek i klientek (Human-Kind), a także środowiska naturalnego i zrównoważonego biznesu (Planet-Kind). Według danych, w Polsce działa obecnie 175 tys. Konsultantek w ponad 77 tys. miast i wsi. Avon dofinansował ponad 58 tys. badań USG w ramach programu Avon Kontra Rak Piersi, a z aplikacji Avon Alert stworzonej wspólnie z fundacją Feminoteka, dzięki pomocy programu Avon Kontra Przemoc, skorzystało już 50 tys. osób. Co więcej, marka w ostatnim roku ograniczyła emisję CO2 o 200 ton, poddała recyklingowi 98,5% odpadów oraz zaoszczędziła 5000 m3 wody, co pozwala napełnić dwa baseny olimpijskie.

W raporcie bardziej szczegółowo przedstawiona została również działalność centrum dystrybucyjnego, a także fabryki w Garwolinie, która w tym roku obchodzi swoje 25-lecie i jest największym i najbardziej zaawansowanym technologicznie obiektem Avon tego typu na świecie. Pierwsze kosmetyki marki produkowane na polskim rynku powstawały w dawnej garwolińskiej „Esmeraldzie”. Od 1997 roku zakład ten był sukcesywnie rozbudowywany i modernizowany. Obecnie obsługuje ok. 50 krajów produkując nawet do pół miliarda kosmetyków rocznie – nie tylko kosmetyki Avon, ale także The Body Shop. Obok fabryki działa nowoczesne centrum dystrybucyjne, które obsługuje zamówienia z Polski, Czech, Niemiec, a obecnie również z Ukrainy. Rocznie pakowanych jest tam ok. 130 milionów sztuk produktów.

Z treścią raportu CSR można zapoznać się tutaj.


Związek

Jaki krem z filtrem wybrać? Sprawdź, który będzie najlepszy

Klaudia Kierzkowska
Klaudia Kierzkowska
9 czerwca 2022
fot. Handemandaci/iStock

Krem z filtrem zapobiega powstawaniu zmian i chorób skóry będących wynikiem działania promieniowania słonecznego. Zastanawiasz się kiedy zacząć stosować krem z filtrem i czym kierować się przy jego wyborze? Podpowiadamy.

Kiedy stosować krem z filtrem?

Kilkanaście lat temu, kremów z filtrem używaliśmy jedynie podczas upalnych i słonecznych wakacji, wygrzewając na plaży swoje ciało. Mało kto zdawał sobie sprawę z tego, że na promieniowanie słoneczne jesteśmy narażeni prawie przez cały rok. Na szczęście świadomość dotycząca wpływu promieniowania słonecznego jest coraz większa. Przebywanie na słońcu, bez zastosowania odpowiedniej ochrony, wiąże się z przyspieszonym starzeniem, poparzeniami skóry i zwiększa ryzyko rozwoju nowotworów. Słońce emituje dwa rodzaje promieniowania ultrafioletowego:

  • UVA – stanowi aż 95 proc. całego promieniowania UV, a jego wartość niezależnie od pory roku jest taka sama. Przenika przez chmury, szkło, pokonuje barierę naskórka docierając do warstwy skóry właściwej. Przyczynia się do starzenia i wiotczenia skóry oraz powstania zmarszczek.
  • UVB – stanowi 5 proc. całego promieniowania UV. Odpowiada za oparzenia słoneczne. Jego wartość jest zmienna w zależności od intensywności słońca. Promieniowanie UVB zatrzymywane jest przez chmury i szkło.

Promieniowanie UVC, zatrzymywane jest przez warstwę ozonową, a tym samym nie dociera do powierzchni ziemi.

Kiedy stosować krem z filtrem? Krem z filtrem do twarzy najlepiej codziennie, a już z całą pewnością w sezonie wiosenno-letnim – podobnie jak te do pozostałych części ciała.

Krem z filtrem – rodzaje filtrów przeciwsłonecznych

W drogeriach i aptekach dostępne są zarówno kremy z filtrem chemicznym i fizycznym. Czym różnią się od siebie?

Filtr fizyczny zwany również filtrem mineralnym jest związkiem chemicznym, który pozostawia na skórze warstwę ochronną rozpraszającą promieniowanie ultrafioletowe. Głównymi przedstawicielami mikropigmentów są tlenek cynku i tlenek tytanu. Filtr fizyczny nie traci swoich właściwości pod wpływem promieniowania UV czy czasu. Jest niestety mało odporny na ścieranie, stąd konieczna jego ponowna aplikacja po aktywności fizycznej czy kąpieli w wodzie.

Z kolei filtr chemiczny wnika w głąb naskórka, gdzie pochłania energię promieniowania słonecznego i zamienia ją w ciepło. Jego największą zaletą jest wysoki współczynnik foto ochrony. Filtr chemiczny jest całkowicie niewidoczny na powierzchni skóry, odporny jest również na ścieranie. Który z nich wybrać? Najlepszą ochronę przeciwsłoneczną uzyskamy po połączeniu filtru chemicznego z fizycznym.

Zobacz również: 5 powodów, dla których krem z filtrem trzeba stosować codziennie

Czym kierować się przy wyborze filtru?

Najlepiej rodzajem cery. Dla osób z delikatną, suchą i wrażliwą cerą podatną na podrażnienia i alergie, zdecydowanie lepiej sprawdzi się filtr mineralny. Z kolei dla tych zmagających się z trądzikiem, niedoskonałościami czy nadmiernym łojotokiem polecany jest nieobciążający i lekki filtr chemiczny. Nie zapominajmy, że ochrony przeciwsłonecznej potrzebują również usta – pomadki z filtrem są najlepszym rozwiązaniem.

Jakie SPF wybrać?

SPF to międzynarodowe oznaczenie wysokości ochrony przed promieniowaniem UVB, stosowane przy produkcji kosmetyków. Niestety żaden filtr nie chroni skóry w 100 proc. przed promieniowaniem słonecznym. Najlepszym wyborem są kremy z SPF 30-50, które chronią przed promieniowaniem aż w 98 proc. O ile do ciała można zastosować krem przeciwsłoneczny SPF 30, to na twarz koniecznie należy aplikować ten SPF 50. Krem z filtrem nakładamy około 20-30 minut przed wyjściem na słońce. Kremy z filtrem fizycznym łatwo się ścierają, dlatego należy smarować nimi skórę co najmniej co dwie godziny.


Zobacz także

Kiedy kobiety udają orgazm? Długość związku ma ogromne znaczenie

Koniec rozczarowań. Kilka wskazówek, które gwarantują orgazm za każdym razem

Co pokazuje osoba, która przechodzi emocjonalną traumę. Nie daj się zwieść pozorom