Go to content

(Nie)zwykłe jeansy, które niosą pomoc. Przed nami oficjalna premiera kolekcji „Jeans for a better world”

Fot. Materiały prasowe

Przez kilka miesięcy zbierali używane jeansy. Następnie zaprojektowali i uszyli  z nich zupełnie nowe ubrania i akcesoria. Produkty właśnie trafiły do sklepu internetowego, a dochód uzyskany z ich sprzedaży pozwoli ufundować stypendia naukowe dla nastolatek z Wysp Zielonego Przylądka.

Już za kilka dni, a dokładnie 24 kwietnia o godzinie 18:00 w krakowskim HEVRE, odbędzie się event Jeans for a better world”.

Uczę się w szkole średniej José Augusto Pinto. Moim marzeniem jest zostać chirurgiem. Uważam, że zdobycie wykształcenia ma fundamentalne znaczenie w przypadku kobiet, bo dzięki niemu mogą być niezależne, zdobyć odpowiednią pracę i walczyć o swoje prawa – tak mówi o sobie 14-letnia Missiara z Cabo Verde. Marzenia nastolatki i jej koleżanek mieszkających na Wyspach Zielonego Przylądka mogą się spełnić dzięki środkom pozyskanym w ramach kampanii „Jeans for a better world”.

Fot. Materiały prasowe

Historię Missiary i innych uczennic z Cabo Verde można poznać oglądając film:

„Jeansowe” stypendia naukowe

Organizatorzy  akcji „Jeans for a better world” przeprowadzili zbiórkę używanych jeansów i stworzyli z nich kolekcję modnych ubrań oraz akcesoriów: toreb, plecaków, maskotek, organizerów, okładek na książki i breloków. Wszystkie produkty są dostępne w sklepie online (https://www.kokoworld.pl/kolekcja/jeans-for-a-better-world).

100% dochodu ze sprzedaży kolekcji zostanie przeznaczone na stypendia naukowe dla uczennic dwóch placówek edukacyjnych na Wyspach Zielonego Przylądka. Dzięki nim nastolatki będą mogły ukończyć edukację i zdobyć wymarzone wykształcenie. Beneficjentkami kampanii są dziewczynki ze szkoły im. José Augusto Pinto w Mindelo na wyspie São Vicente i szkoły im. Januário Leite w Eito na wyspie Santo Antão.

Dzięki naszej akcji „Jeans for a better world” chcemy pomóc uczennicom z trudną sytuacją rodzinno-finansową. Zaprosiliśmy do współpracy rzemieślników, którzy w kilka miesięcy stworzyli barwną kolekcję odzieży i akcesoriów. Każdy produkt jest wyjątkowy. Mam nadzieję, że każdy znajdzie nowego właściciela i dzięki temu wspólnie pomożemy młodym, ambitnym mieszkankom Cabo Verde. Bez naszego wsparcia spełnienie ich marzeń może być trudne – mówi Agata Kurek – pomysłodawczyni kampanii”, właścicielka marki odzieżowej Koko World.

Fot. Materiały prasowe

Licytacja na rzecz lepszej edukacji

24 kwietnia w Krakowie odbędzie się licytacja produktów tworzących kolekcję „Jeans for a better world”. Wezmą w niej udział ambasadorzy akcji oraz goście zaproszeni przez organizatorów kampanii.

– Zapraszamy na wydarzenie tych, którzy chcą na żywo poznać twórców tej wyjątkowej kolekcji odzieży i wziąć udział w licytacji przygotowanych na ten wieczór unikalnych produktów. Tych, którzy nie mogą być tego dnia z nami, zachęcamy do zapoznania się z dostępnym asortymentem w specjalnym sklepie online. Każdy zakup jest dla nas ważny i przybliża nas do realizacji celu – dodaje Agata Kurek.

Akcję „Jeans for a better world” wspierają ambasadorzy:  (Marta Frej, Ekocentryczka, Ethnopassion, How to wear fair, Soie, Sophisticatedly, Zapiski ze świata, Proste Miasta, Manufaktura Batiku oraz organizacje: Fashion Revolution, Kupuj odpowiedzialnie i Jeans Aid.

W szkołach na Wyspach Zielonego Przylądka akcję koordynują nauczycielki z Gabinetów Społecznych – Francisca Gomes Pires oraz Maria de Fátima Monteira Duarte. W inicjatywę zaangażowany jest również lokalny aktywista społeczny Alveno Soares.


Szczegółowe informacje oraz sylwetki uczennic, które otrzymają wsparcie w ramach kampanii „Jeans for a better world” dostępne są na stronie www.zobaczjakkoko.pl