Podczas tych kilku dni pomiędzy Świętami a Sylwestrem, nieśmiało w naszej głowie, pojawiają się myśli jaki był miniony rok i czego byśmy sobie życzyły na kolejny – nadchodzący. Jeśli choć jedna z nich dotyczy chęci zmiany pracy, warto przyjrzeć się jej i zweryfikować poprzez realne działanie.
To czego potrzebujesz, aby zacząć szukać pracy przynoszącej Ci satysfakcję (!) to konkretny plan.
- Określ CEL zawodowy tj. docelowy kierunek Twoich poszukiwań. Na początku zastanów się:
- W jakiej branży chcesz/możesz pracować
- Na jakim stanowisku chcesz/możesz pracować
- Jakie posiadasz kompetencje i mocne strony (które z Twoich umiejętności chciałabyś wykorzystywać w nowym miejscu pracy, które rozwijać a z którymi nie chcesz mieć więcej do czynienia)
- Jakiej wielkości firmy bierzesz pod uwagę (korporacje czy może małe lokalne firmy)
- Jakie lokalizacje są dla Ciebie możliwe (czy jesteś gotowa na wielokilometrowe dojazdy, czy bierzesz pod uwagę wyjazdy służbowe)
- MOTYWACJA czyli po co mi to?
- Co ma się zmienić dzięki zmianie pracy (zawodowo i prywatnie)?
- Co Ci umożliwi zmiana pracy?
- Czego zabraknie jak już zmienisz pracę?
- Jeśli nie zmienisz pracy, co wtedy się wydarzy?
- Jak zmiana pracy wpłynie na ciebie a jak na innych z Twojego otoczenia?
- Określ TERMIN zmiany pracy tj. kiedy najwcześniej/najpóźniej chcesz rozpocząć pracę w nowym miejscu?
- ZASOBY czyli kto lub co pomoże Ci w zmianie pracy?
Wypisz czego potrzebujesz np. CV, list motywacyjny, profil na LinkedIn/GoldenLine, określenia kompetencji i mocnych stron, przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej, research rynku, zbudowanie sieci kontaktów etc.
- PLAN działania:
- Przyjrzyj się swoim codziennym obowiązkom i zdecyduj które z nich są konieczne a które możesz odpuścić tak aby zastąpić je działaniami związanymi z szukaniem pracy
- Wypisz wszystkie działania, które umożliwią Ci znalezienie pracy, której szukasz
- Nadaj działaniom priorytety
- Wyznacz konkretne daty dla każdego kroku
- Zastanów się czego potrzebujesz aby dane działanie wykonać (czas, narzędzia, ludzie?)
- Zrób plan „na papierze” (najlepiej rozpisz go na dużym arkuszu który możesz zawiesić w widocznym miejscu w domu)
- Poszczególne działania wpisz również w kalendarz którego używasz na co dzień
- Wyznacz pierwszy krok (nawet najmniejszy), który możesz wykonać jeszcze tego dnia, w którym zaplanowałaś proces szukania pracy
- POWIEDZ INNYM co robisz (poinformuj wszystkich tych, którzy mogą wesprzeć Cię w tym czasie, doradzić, kibicować…)
- DO DZIEŁA! Zacznij realizować wcześniej wyznaczony plan.
Życzę Wam nadziei, wytrwałości a przede wszystkim znalezienia tego czego szukacie. Powodzenia!