Dzieci w wieku 4-5 lat podświadomie pochłaniają ogromną ilość informacji. W tym czasie ich mózgi są jak gąbka, tworzą połączenia neuronowe, a języki obce przyswajane są intuicyjnie, podobnie jak doznania zmysłowe, co znacznie usprawnia proces nauki. Aby wykorzystać ten potencjał, platforma do nauki angielskiego online – Novakid – wprowadziła nowy kurs Get Ready!, stworzony właśnie dla najmłodszych uczniów. Jest on częścią Świata Gier Novakid – angażującego, opartego na fabule środowiska edukacyjnego, wypełnionego grami edukacyjnymi, piosenkami i zabawnymi postaciami.
Get Ready! to kurs przeznaczony dla dzieci bez wcześniejszej znajomości języka. Już od pierwszej lekcji młodzi uczniowie mają kontakt z kolorami, dźwiękiem i muzyką, a także interaktywną technologią, która pomaga im mówić, słuchać i opanowywać podstawowe angielskie słowa i zwroty.
– W Novakid kładziemy silny nacisk na mówienie, dlatego też kurs Get Ready! oferuje różnorodne zajęcia, aby zaangażować młodych uczniów. Program ten został stworzony dla dzieci, które dopiero zaczynają się uczyć angielskiego. Zapewnia zatem wszelkie niezbędne wsparcie, którego młodzi uczniowie potrzebują, aby zbudować solidne podstawy, zdobyć pewność siebie i dobrze się bawić podczas nauki – komentuje Simon Andrew, twórca treści edukacyjnych w Novakid.
Piosenki i interaktywne funkcje audio wspierają młodych uczniów
Piosenki to sprawdzony sposób na rozwijanie umiejętności mówienia, wzmacnianie słownictwa i ćwiczenie struktur gramatycznych w konkretnym kontekście. Ponadto badania pokazują, że wykorzystanie muzyki i piosenek w nauczaniu języka obcego pomaga pokonać barierę językową i sprawić, że młodzi uczniowie poczują się pewniej w swoich umiejętnościach dzięki bezstresowemu środowisku nauki.
Dlatego każda jednostka lekcyjna w Get Ready! zawiera edukacyjne piosenki oraz teledyski z animacjami i ilustracjami. Dzięki tak zróżnicowanym treściom młodzi uczniowie są zanurzeni w języku angielskim w angażujący i bezstresowy sposób.
Proces uczenia się przypominający grę zwiększa motywację i ma pozytywny wpływ na wyniki uczniów
Jedno z ostatnich badań Novakid wykazało, że zgrywalizowane środowisko uczenia się i fabuła zwiększają motywację i zaangażowanie uczniów, co skutkuje o 39% lepszymi wynikami w nauce.
Dlatego Get Ready!, podobnie jak inne kursy ESL w Novakid, opierają się na grywalizacji, aby zmaksymalizować zaangażowanie uczniów poprzez szeroką gamę różnych gier i systemu nagród. Proponowane mini-gry są dostosowane do aktualnego poziomu znajomości języka przez ucznia i można w nie grać przed lub po każdej lekcji. Gry dostępne w ramach kursu Get Ready! mają kolorową oprawę graficzną i dźwiękową, a przede wszystkim nie opierają się na tekście.
– Jest to ważne dla najmłodszych uczniów, ponieważ nie oczekuje się od nich jeszcze umiejętności czytania. Jednak brak słów pisanych nie wpływa negatywnie na wartość edukacyjną minigier, które pozwalają im ćwiczyć tematy omawiane na lekcjach – komentuje Simon Andrew.
Indywidualne podejście w celu zaspokojenia potrzeb edukacyjnych każdego ucznia
Novakid kładzie nacisk na personalizację za pomocą ekstrakcji danych i analizy wspomaganej techniką uczenia maszynowego, aby zaspokoić indywidualne potrzeby młodych uczniów. Korzystając z podejścia opartego na danych, platforma gromadzi szczegółowe informacje na temat poziomu osiągnięć i stylów uczenia się każdego ucznia, aby tworzyć zindywidualizowane programy nauczania. Monitorowane jest między innymi to, jak dobrze dziecko opanowało daną strukturę gramatyczną, czy często zapomina słowa, czy robi pauzy w mowie.
Podejście oparte na technologii neutralizuje czynniki zewnętrzne w ocenie. Jednak zaangażowanie nauczycieli w proces oceniania i indywidualne podejście jest niezwykle ważne, szczególnie podczas lekcji.
– W ramach naszych starań ukierunkowanych na to, aby wesprzeć indywidualne potrzeby edukacyjne każdego ucznia, wprowadziliśmy “wyskakujące okienka”, ułatwiające nauczycielom zapewnienie dzieciom możliwie najlepszego wsparcia. Pozwalają one lektorowi na łatwe przełączanie się między poszczególnymi częściami materiału edukacyjnego, kierując je do działań najbardziej odpowiadających potrzebom ucznia – skomentował dział treści edukacyjnych Novakid.