Go to content

Z miłości do pomagania innym. Firma Wawel przekazała 1 500 000 złotych na rzecz organizacji dobroczynnych!

Mat. prasowe

Zastanawialiście się kiedyś, jak wyglądamy, gdy delektujemy się słodkościami? Kiedy wkładamy do ust ulubiony słodki przysmak, mimowolnie się uśmiechamy, czasami zamykamy oczy chcąc celebrować tę chwilę jak najdłużej i jak najbardziej intensywnie. Ten, kto lubi słodycze, jest człowiekiem szczęśliwym, bo nie odmawia sobie tej wyjątkowej przyjemności. Zgodzicie się z tym twierdzeniem?

Przecież słodycze to jedna z rzeczy, które dają nam w prosty sposób prawdziwą radość. Okazuje się, że dzięki akcji Wawel „Z miłości do radości”, jedzenie słodyczy stało się nie tylko przyjemnością samą w sobie, ale także pozwoliło pomóc innym. Spytacie: jak to?

Wawel_Logo

Otóż w ramach akcji za pośrednictwem strony www.zmiloscidoradosci każdy z nas, kto zakupił słodycze firmy Wawel mógł zarejestrować punkty ze specjalnie oznaczonych opakowań produktów oraz paragonów w przypadku słodyczy zakupionych na wagę, a następnie wymieniać je na bardzo atrakcyjne i co ważne – gwarantowane nagrody, takie jak bilety do kina czy designerskie torby.

To właśnie dzięki rejestracji, oddając swój głos, miłośnicy słodyczy ostatecznie zadecydowali, o tym, w jakiej wysokości wsparcie finansowe trafiło do poszczególnych organizacji.

W akcję aktywnie zaangażowało się pięć znanych organizacji pożytku publicznego oraz ich przedstawiciele – Fundacja Ewy Błaszczyk „Akogo?”, Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”, Fundacja Jaśka Meli „Poza Horyzonty”, Stowarzyszenie „Wiosna” z projektem „Akademia Przyszłości” księdza Jacka WIOSNY Stryczka oraz Fundacja „Wawel z Rodziną”, której prezesem jest krakowski aktor Tomasz Schimscheiner.

– Wawel wymyślił sprytny sposób na pomaganie. Fajnie, że ludzie się w to zaangażowali. Dzięki temu będzie można sprawić więcej radości – mówił o akcji  ksiądz Jacek WIOSNA Stryczek, prezes Stowarzyszenia „Wiosna” i inicjator projektu „Akademia Przyszłości”.

Głosowanie na wybrany cel charytatywny było możliwe od 18 kwietnia 2016 r. do 16 stycznia 2017 r., a do 31 grudnia 2017 r. można wciąż rejestrować punkty z opakowań i odbierać nagrody rzeczowe.

Radość, szczęście, a co najważniejsze chęć niesienia pomocy – to wszystko co piękne i wzniosłe roztaczało się podczas uroczystej i wyjątkowej Gali finałowej akcji „Z miłości do radości”, która odbyła się 16. lutego w Centrum Kongresowym ICE w Krakowie.  W trakcie tej uroczystości firma Wawel przekazała na rzecz pięciu polskich organizacji dobroczynnych łączną kwotę w wysokości – UWAGA – 1 500 000 złotych. Co trzeba podkreślić: w inicjatywie wzięło udział ponad 100 000 użytkowników.

Mat. prasowe

Mat. prasowe

Podczas finału akcji wszystkie organizacje charytatywne biorące w niej udział, otrzymały od firmy Wawel czeki o wartości zależnej od miejsca zajętego w rankingu, o którego kształcie zdecydowali konsumenci:

I miejsce i nagroda w wysokości 500 000 zł – Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”

II miejsce i nagroda w wysokości 400 000 zł – Fundacja Ewy Błaszczyk „Akogo?”

III miejsce i nagroda w wysokości 300 000 zł – Akademia Przyszłości ks. Jacka WIOSNY Stryczka

IV miejsce i nagroda w wysokości 200 000 zł – Fundacja „Wawel z Rodziną”

V miejsce i nagroda w wysokości 100 000 zł – Fundacja Jaśka Meli „Poza Horyzonty”

Anna Dymna prezes i założycielka fundacji „Mimo wszystko” odbierając nagrodę opowiadała o swoich podopiecznych z „Doliny Słońca” podkreślając, że taka forma pomocy jest im bardzo potrzebna. Co ważne, mówiła też o tym, jak ci, którzy pomoc otrzymują sami pomagają innym. Pomagają zwyczajnie, chociażby przez to, że są,  jak potrafią być wdzięczni, jak umieją dziękować. – Oni nadają sens naszym działaniom – podkreślała wzruszona Anna Dymna zwracając również uwagę na fakt, że wszystkie organizacje biorące udział w akcji dalekie były od rywalizacji. Na co dzień fundacje ze sobą współpracują, wspierają się, pomagają sobie nawzajem, bo przecież dobro powinno się mnożyć, a nie dzielić.

Mat. prasowe

Mat. prasowe

Mat. prasowe

Mat. prasowe

 

Mat. prasowe

Mat. prasowe

Mat. prasowe

Mat. prasowe

Mat. prasowe

Mat. prasowe

Wszyscy są wygrani

Finałowe spotkanie było okazją do podsumowania działań prowadzonych w ramach akcji. Podczas Gali przedstawiono krótki film, pokazujący jak zrodził się pomysł akcji i jak przebiegała jej realizacja. Na scenie kolejno pojawili się przedstawiciele każdej z organizacji charytatywnych biorących udział w programie. Opowiedzieli o działaniach prowadzonych na rzecz swoich podopiecznych i pacjentów, mówili też o tym, czym dla nich jest pomaganie. Wystąpili także podopieczni fundacji „Wawel z Rodziną” śpiewając wspólnie z krakowską artystką Beatą Rybotycką, a z Anną Dymną zaśpiewali podopieczni fundacji „Mimo Wszystko”.

Na zakończenie Gali wszyscy nagrodzeni i zaproszeni goście mogli posłuchać koncertu Zbigniewa Wodeckiego obecnego od dawna na polskiej estradzie, którego muzyka łączy wszystkie pokolenia.

Akcja wsparta została intensywną kampanią promocyjną. W jej ramach emitowane były spoty TV oraz video w kanałach digital. Program wspierały także działania w prasie, radiu, social mediach oraz materiały POS w miejscach sprzedaży i realizacje niestandardowe, takie jak obecność wszystkich organizacji w programach śniadaniowych.

Pełen sukces! Czy będzie ciąg dalszy?

Przekonanie, że nawet te małe, codzienne wybory mogą być drogą do wspierania innych było kanwą akcji „Z miłości do radości”. Pozytywne przyjęcie i ogromne zainteresowanie Polaków inicjatywą udowadniają liczby:

  • łączna kwota jaką Wawel przeznaczy na wsparcie organizacji to aż 1 500 000 zł,

  • w akcji wzięło udział ponad 100 000 użytkowników,

  • łączna liczba oddanych punktów to aż 6 796 070,

  • do konsumentów trafiło prawie 15 000 nagród rzeczowych,

  • najczęściej rejestrowane produkty to czekolada Gorzka 100 g i batony.

Mat. prasowe

Mat. prasowe

– Cieszymy się widząc tak duże zaangażowanie Polaków w naszą akcję. Sukces tej edycji projektu pokazał, że chcemy pomagać i angażować się w inicjatywy wspierające działania organizacji charytatywnych, zwłaszcza jeśli mechanizm tej pomocy jest prosty i możliwy w realizacji każdego dnia. Dlatego już niebawem ogłoszona zostanie kolejna edycja programu, w którym znów, wspólnie z konsumentami, Wawel będzie czynił dobro – zdradza Ewa Pałka, PR Manager firmy Wawel.

Mat. prasowe

Mat. prasowe


Więcej informacji już wkrótce na: www.zmiloscidoradosci.pl

Patronat medialny nad Galą objęli:

TVP Kraków, RMF Classic, Portal Spożywczy, Magazyn dla kobiet Oh!Me

Wawel SA to jeden z najbardziej znanych producentów słodyczy w Polsce, którego historia sięga końca XIX wieku. Czerpiąc ze sprawdzonych tradycyjnych receptur oraz korzystając z najwyższej jakości składników, nieustannie wprowadza nowości produktowe, innowacyjne rozwiązania technologiczne i najwyższe standardy  jakości. Najbardziej znane produkty Wawelu to czekolada Gorzka, czekoladki Kasztanki, Malaga i Tiki Taki, cukierki Michałki oraz Mieszanka Krakowska.

Logotyp Z miłości do radości_2