Dzieci są niebywale bystrymi obserwatorami otoczenia. Chłoną wiedzę mimochodem, zaskakując dorosłych pytaniami, które kłębią się w ich mądrych głowach. Dzieciaki najwięcej uczą się poprzez zabawę. Nie ma nic lepszego, od czasu spędzonego z rodzicem i rodzeństwem, który nie tylko przemyci ciekawe informacje, ale dostarczy wspaniałej rozrywki.
Warto powiedzieć o tym w kontekście zbliżającego się Bożego Narodzenia i chęci sprawienia dziecku radości. Najczęściej jednak dzieci ulegają sugestywnym reklamom, w listach do Mikołaja zamieszczając długą listę skrzętnie odnotowanych nazw zabawek, jakie zobaczyły w telewizji. I tu rodzice stają przed dylematem, czy sprawić pociesze kilkudniową przyjemność — bo zazwyczaj tyle czasu cieszą nowoczesne, elektroniczne i interaktywne zabawki — czy postawić na zabawę, rozwój i edukację, zaskakując dziecko grą edukacyjną na najwyższym poziomie.
Gry edukacyjne to doskonały pomysł nie tylko na świąteczny czas
Poza wspólnie spędzonym czasem gry mają same zalety, których nie sposób przecenić. Podczas sięgania po wartościowe gry, dziecko daje się ponieść wyobraźni lub wytęża logiczne myślenie. Dzięki temu uczy się nowych rzeczy, rozwija percepcję, koncentrację i koordynację wzrokowo-ruchową. Rozwija umiejętność komunikacji, która potrzebna jest każdemu uczestnikowi rozgrywek, uczy się współpracy i zacieśniania więzów rodzinnych lub zasad zdrowej rywalizacji. Gracz wyciąga wnioski, poznaje smak zwycięstwa i uczy się przyjmować na siebie porażki, która jest zdecydowanie mniej bolesna i łatwiejsza do akceptacji, niż w życiu codziennym. To idealny trening na „sucho” wielu przydatnych umiejętności. Poza tym nie można zapominać o tym, że wspólna gra pozwala poznać się lepiej, zrelaksować (dzieci również się stresują!), rozładować napięcie oraz złapać dystans do różnych spraw, gdy dziecko wczuwa się w inne role.
Zabawę połącz z nauką w grach wydawnictwa Hippocampus
Kojarzycie na pewno edukacyjną kolekcję kultowych filmów dla dzieci, takich jak: „Był sobie człowiek”, „Było sobie życie”, „Byli sobie wynalazcy”, „Byli sobie podróżnicy”, „Był sobie Kosmos”, „Była sobie Ziemia”, „Były sobie Ameryki”. Filmy przekazywały w przystępny sposób rzetelną wiedzę, wciągając uwagę dzieci w efektywny sposób. To nie było wyłącznie siedzenie przez telewizorem, ale rzeczywista nauka przez czas spędzony z bohaterami filmów.
Na fali sukcesu kolekcji filmowych, wydawnictwo Hippocampus stworzyło pierwszą grę edukacyjną „Było sobie życie”, która spotkała się z aplauzem rodziców oraz dzieci. Gra, podobnie jak filmy adresowane do młodszych odbiorców, napisana jest językiem, który trafia do dzieci, ale nie męczy dorosłych. Przekaz opracowanych gier oparto na poczuciu humoru i radości ze wspólnej zabawy. Dzieci bez kłopotu odnajdą się podczas gry dzięki prostym zasadom z elementami strategii dostosowanej dla dzieci drugiej, trzeciej klasy szkoły podstawowej. Każda gra została przygotowana z niezwykłą starannością pod względem merytorycznym, estetycznym oraz wykonania.
Historia świata według Wredniaka
Czy zastanawialiście się kiedyś, jak wyglądałby świat pogrążony w historycznym chaosie? Spójrzcie, Krzysztof Kolumb właśnie ubiegł Marco Polo w drodze do Chin, a Juliusz Cezar z podziwem spogląda na ostatnie sukcesy Solidarności… a to dopiero początek! Bądźcie czujni, bo to jeden z Was odpowiada za ten bałagan i planuje kolejne działania. Czy wspólnymi siłami zdołacie go powstrzymać?
Mocne strony gry opierają się na poczuciu siły wynikającej ze wspólnego działania, tutaj kooperacja jest kluczem do sukcesu. Pięćdziesiąt zróżnicowanych wydarzeń historycznych zapewnia zabawę przez długi czas.
- Wiek: 9+
- Graczy: 3−6
- Czas: 30 min
Byli sobie wynalazcy
Koło, pierwszy samolot, maszyna parowa… Chcesz poznać wynalazki, które zmieniły bieg historii ludzkości? Ta gra planszowa z pewnością przypadnie Ci do gustu! Razem z Mistrzem gracze poznają wyjątkowych ludzi i ich niezwykłe odkrycia, które mają wpływ na nasze życie aż po dzień dzisiejszy.
Zaletą jest również okrągła plansza, dzięki której każdy gracz ma idealny widok na rozgrywkę!
- Wiek: 7+
- Graczy: 2—4
- Czas: 45 min
Było sobie życie
„Było sobie życie” to emocjonująca gra planszowa, która pozwoli ci zgromadzić wiedzę na temat zdrowia oraz ludzkiego organizmu. Wraz z Mistrzem w trakcie wesołej zabawy poznasz mechanizmy i niezwykłą strukturę ludzkiego ciała. Twój cel jest prosty. Musisz zdobyć komplet żetonów z wizerunkiem Hemo. Nie jest to wcale takie łatwe. Będziesz atakowany przez wirusa, wyzywany na pojedynki, będziesz odpowiadał na trudne pytania. Ale pamiętaj! Zawsze możesz liczyć na wsparcie Mistrza. Po prostu miej się na baczności. Zaskakuj innych wiedzą i pomysłowością.
- Wiek: 7+
- Graczy: 2—4
- Czas: 45 min
Było sobie życie. Pierwsza pomoc
Udzielenie pierwszej pomocy jest obowiązkiem prawnym każdego z nas. Czy jesteś gotów zmierzyć się z takim wyzwaniem? Gra planszowa „Pierwsza pomoc” nie jest dydaktycznym przewodnikiem, dzięki niej zostaniesz skonfrontowany z prawdziwymi sytuacjami, które mogą zdarzyć się każdego dnia. Gra powstała na podstawie Programu Edukacyjnego: „Ratujemy i Uczymy Ratować” przy współpracy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy.
Urozmaiceniem jest zastąpienie kostkę kołem fortuny, elementem, który dzieci uwielbiają! Dzięki tej grze, dzieci przyswajają bardzo praktyczną wiedzę, która może komuś uratować życie. Nabytej podczas kolejnych rozgrywek wiedzy nie da się przecenić. Co więcej uczy się nie tylko dziecko, wraz z nim bardzo często uczą się również rodzice.
- Wiek: 7+
- Graczy: 2—4
- Czas: 45 min
Atak wirusów
Czy widziałeś kultowe bajki Alberta Barillé „Było sobie życie”? A zatem już wiesz, jak cudownym mechanizmem jest Twój organizm. Wiesz również, ile zagrożeń czyha nań każdego dnia. Jeżeli nie oglądałeś filmu, nie ma to żadnego znaczenia. Bohaterowie opowieści „Było sobie życie” zapraszają wszystkich śmiałków do emocjonującej rozgrywki. Masz szansę stanąć do walki jako obrońca organizmu albo też wspierać atakujące go groźne wirusy. Sprawdź, czy wystarczy Ci wiedzy i sprytu, by zwyciężyć.
Gra posiada magiczny detektor odpowiedzi, który jest niemałą atrakcją dla dzieci. 2 warianty rozgrywki pozwalają grać szybko i bez nudy.
- Wiek: 7+
- Graczy: 2—5
- Czas: 30 min
Quiz z kołem fortuny
Czy widziałeś kultowe bajki Alberta Barillé „Było sobie życie”? Jeżeli tak, to wiesz już dużo na temat funkcjonowania ludzkiego organizmu. Wiesz również, że Mistrz i jego przyjaciele zawsze służą pomocą, a przede wszystkim rozległą wiedzą. Dołącz do bohaterów filmu, którzy zapraszają Cię do wspaniałej zabawy z kołem fortuny. Mnóstwo pytań, które rozwijają wiedzę u najmłodszych.
- Wiek: 7+
- Graczy: 2—5
- Czas: 30 min
Pojedynki mistrzów
Ta gra quizowa to sprawdzian wiedzy na temat ludzkiego organizmu. Gracze, prawidłowo odpowiadając na „pytania łatwe”, układają elementy wybranych obrazków. Uwaga, bo odpowiadając na „pytania trudne”, można popsuć szyki przeciwnikowi. Najlepszy zostaje Mistrzem, a zdobyta wiedza na pewno przyda się w kolejnych pojedynkach. Gra posiada magiczny detektor odpowiedzi, który jest niemałą atrakcją dla dzieci.
- Wiek: 7+
- Graczy: 2—5
- Czas: 30 min
Był sobie człowiek
Gra polega na wędrówce przez historię rozwoju człowieka. By wystartować, przenosimy się do epoki kamienia łupanego. Wędrujemy przez czasy prehistoryczne i starożytne do średniowiecza, potem renesansu, by przez XVIII i XIX wiek wkroczyć w czasy nam współczesne. Podczas wędrówki poznajemy zwyczaje ludzi z minionych epok, walczymy z atakującym niespodziewanie zbójem, ścieramy się w pojedynkach. Trzeba wiele sprytu, pomysłowości i oczywiście inteligencji, by okazać się lepszym od innych. Jak zawsze, możemy liczyć na pomoc Mistrza.
Dzieci poznają historię człowieka od prehistorii do współczesności – historię kompletną, a nie jedynie jej część. Gra zawiera mnóstwo wiedzy i ciekawostek, którymi dzieci mogą zabłysnąć w szkole. Dzieci podczas rozgrywki mają wrażenie, że przemierzają dzieje ludzkości – uczestniczą w tworzeniu historii. Gra jest wyposażona w bogato ilustrowane zestawy kart, zawiera wiele niebanalnych ciekawostek, stwarza możliwości dla różnorodnych interakcji.
- Wiek: 8+
- Graczy: 2—4
- Czas: 45 min
Byli sobie podróżnicy
Podczas wspólnej zabawy dowiesz się wielu ciekawych rzeczy. Obok historii odkryć geograficznych poznasz tajemnice egzotycznych miejsc. W czasie niezwykłej podróży odkryjesz najwyższe szczyty, najdłuższe rzeki najgłębsze oceany… Twoim celem będzie odnalezienie skarbu. Najpierw szukasz fragmentów mapy ukrytej w pływających butelkach. Na mapie odnajdziesz miejsca, gdzie może być schowany papirus z elementami szyfru otwierającego skarbiec. Gdy masz już szyfr, pozostało ci tylko… dotrzeć skarbca… i tu może czekać cię niespodzianka. Nawet jeżeli pokonałeś piratów, ominąłeś mielizny, poradziłeś sobie z działaniami magicznej busoli, to jeszcze nie gwarantuje sukcesu. Są 4 możliwe lokalizacje skarbca. Twój kod otwiera tylko jeden nich.
Rozgrywka jest tak zoptymalizowana, aby szanse były równe dla graczy z różnym poziomem wiedzy geograficznej czy przyrodniczej. Plansza, którą trzeba zrekonstruować niczym prawdziwą mapę skarbów oraz mini modele historycznych statków, które trzeba złożyć.
- Wiek: 8+
- Graczy: 2—4
- Czas: 90-120 min
Więcej informacji o grach planszowych oraz kolekcji filmów, książek i puzzli, znajdziecie na stronie www.hippocampus.pl
Wpis powstał we współpracy z wydawnictwem Hippocampus