Mary Kay Polska rozpoczyna kampanię edukacyjną CAŁYM SERCEM Z KOBIETAMI, której celem jest promowanie zdrowych dla serca nawyków oraz podnoszenie świadomości Polek na temat objawów zawału u kobiet.
Choroby układu krążenia są główną przyczyną śmiertelności kobiet w Polsce – na choroby wieńcowo- naczyniowe umiera średnio około 250 kobiet dziennie (około 20 razy więcej niż z powodu raka piersi). Jedna trzecia z nich umiera z powodu zawału.
Zawał może być bardziej niebezpieczny dla kobiet niż dla mężczyzn, przede wszystkim ze względu na trudne do zdiagnozowania objawy jakie mu towarzyszą. Bywają na tyle kłopotliwe do rozpoznania, że kobiety oraz ich otoczenie bagatelizują symptomy, które mogą świadczyć o ataku serca.
Objawy zawału u kobiet są często niejednoznaczne, mniej specyficzne niż u mężczyzn. Często są to nieswoiste objawy mogące sugerować grypę, przeziębienie lub niestrawność. Może to być ból ramienia lub karku, promieniujący do pleców lub żuchwy. Mogą pojawić się nagłe poczucie osłabienia i duszności oraz potliwość. Symptomy są na tyle niejednoznaczne, że rozpoznanie zawału u kobiety trwa średnio o 30 minut dłużej niż w przypadku mężczyzny – mówi dr Grzegorz Religa, kardiochirurg, członek zarządu Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. Prof. Zbigniewa Religi, która jest partnerem merytorycznym kampanii.
Przez całe dekady waga problemu chorób serca u kobiet była niedoszacowana, z powodu przekonania, że dotyczy on głównie mężczyzn. Jeszcze nie tak dawno kobiety uczyły się jak pomóc swojemu mężowi w czasie ataku serca. Takie stereotypowe podejście spowodowało uśpienie czujności a tymczasem co druga Polka umiera na serce. Celem kampanii jest budowanie świadomości – chcemy, aby Polki wiedziały, jakie mogą być objawy zawału i nie ignorowały niepokojących symptomów. To wiedza, która może uratować życie. Dlatego też w kampanii wykorzystujemy głównie media społecznościowe oraz ich zdolność do rozpowszechniania informacji i łatwość w dzieleniu się wiedzą – mówi Anna Kłosowicz, Menedżer ds. Marketingu i Komunikacji Mary Kay Polska
Specjalnie dla celów kampanii Mary Kay Polska nakręciło film, na którym można zobaczyć mamę i córkę w trakcie beztroskiej zabawy, podczas której mama zaczyna źle się czuć. Ten materiał ma zwrócić uwagę na problem chorób serca u kobiet oraz zachęcić Polki by dowiedziały się więcej na temat objawów zawału.
Poprzez pokazanie relacji mamy i córki chcemy sprawić, żeby oglądający pomyśleli o bliskich im kobietach. Każda i każdy z nas ma kobietę, którą kocha, o którą się troszczy i z którą może podzielić się wiedzą na temat objawów ataku serca – dodaje Anna Kłosowicz.
Mary Kay to marka z głęboko zakorzenionym poczuciem kobiecej solidarności. Powstała w wyniku niezgody założycielki Mary Kay Ash na szklany sufit, uniemożliwiający kobietom realizację zawodowych ambicji w latach 60. w USA. Firma od samego początku dąży do pomagania kobietom w osiąganiu zawodowej satysfakcji , jak również inspiruje i motywuje. Zgodnie z tą misją kampania CAŁYM SERCEM Z KOBIETAMI jest nie tylko skierowana do kobiet, ale też realizowana przez kobiety – sieć konsultantek Mary Kay w całej Polsce będzie dzielić się wiedzą na temat chorób serca wśród kobiet i edukować na temat objawów ataku serca.
W ramach programu marka Mary Kay uruchamia stronę internetową www.sercemzkobietami.pl, na której zgromadzono informacje na temat objawów, czynników ryzyka oraz profilaktyki chorób serca u kobiet.
Kampanii towarzyszy produkt Mary Kay – Wypiekany Róż do Policzków (Baked Cheek Powder). Część dochodu ze sprzedaży produktu zasili Fundację Rozwoju Kardiochirurgii im. Prof. Z. Religii oraz przeznaczony zostanie na realizację celów statutowych Fundacji.
Kampania CAŁYM SERCEM Z KOBIETAMI rozpoczyna się 12 maja, zaś towarzyszący film będzie można obejrzeć na stronie kampanii, Facebooku, Youtube oraz na Instagramie.
Opracowana lokalnie kampania CAŁYM SERCEM Z KOBIETAMI jest częścią ogólnoświatowej kampanii Mary Kay „Beauty that Counts” (Piękno, które się liczy). Celem realizowanej od 10 lat globalnej kampanii Mary Kay jest niesienie pomocy kobietom oraz dzieciom na całym świecie. Co roku firma opracowuje produkt, z którego dochód ze sprzedaży zasila konta wybranych fundacji działających na rzecz kobiet i dzieci na całym świecie.