Lifestyle

20 życiowych wskazówek, które pozwalają uniknąć wielu rozczarowań

Redakcja
Redakcja
22 listopada 2017
Fot. iStock/oatawa
 

W codziennym pędzie rzadko znajdujemy czas na chwilę refleksji nad życiem i najczęściej trudna prawda dociera do nas wtedy, gdy spotykamy na swojej drodze problemy. Szczęście i poczucie bezpieczeństwa najczęściej doceniamy dopiero w momencie, gdy je tracimy. Wtedy jesteśmy skłonni zrobić wiele, by wrócić do tego, co dla nas dobre.

Konfrontacja marzeń i pragnień z rzeczywistością bywa bolesna. Gdy coś w nas uderza z całą mocą, od razu do głowy przychodzi myśl, że gdyby wysłuchać dobrych rad lub własnej intuicji, nie zostałoby zmarnowane tak wiele czasu na rzeczy, które nie mają znaczenia. Chcąc żyć bardziej świadomie, warto przyglądać się temu, co zostawiają nam inni. Przyjęcie do wiadomości trudnych lekcji od życia, pozwala pełniej przeżyć własne i mądrze budować szczęście.

20 życiowych wskazówek, o których każdy powinien pamiętać 

1. Otwórz uszy na prawdę

Z wygody zamykasz się na czasem bolesną prawdę i wolisz żyć w komfortowej, choć nie do końca prawdziwiej bajce. Warto dosłyszeć rzeczy autentyczne, choć nie zawsze wygodne, bo tylko prawda daje siłę.

2. Liczy się tu i teraz

Nie zakopuj się w przeszłości, nawet jeśli kiedyś było ci o wiele lepiej. Nie uciekaj w przyszłość, oddając się marzeniom, ale nie robiąc nic, by je zrealizować. Bądź tu i teraz, zanim ucieknie twój czas.

3. Nie czekaj na idealną chwilę

Ona może nie nadejść, a podczas oczekiwania może cię ominąć wiele dobrego. Idź do przodu, bo ścieżki życia są stworzone do stawiania po nich kolejnych kroków, a nie czekania. Nigdy nie poczujesz się bardziej pewna siebie i gotowa do działania, niż teraz.

4. Poczuj różnicę między pustym zmęczeniem, a satysfakcjonującym wyczerpaniem 

Zainwestuj w działania na których ci zależy, a nie w te, które akurat masz pod ręką. Nadaj kierunek swojej energii, skoncentruj się na tym, co ważne i odpuść to, co nic nie wnosi do twojego życia.

5. Nie ignoruj własnych potrzeb

Zrozumiałe jest, że najczęściej działasz z myślą o najbliższych. Ale nie możesz ignorować własnych potrzeb, bo sama będąc wyczerpaną, nie będziesz w stanie zaopiekować się innymi. Nie ma nic złego w uszanowaniu własnych potrzeb.

6. Doceń to, co masz

Mimo że wiele osób ma znacznie więcej, pomyśl, że inni mają jeszcze mniej, niż ty. Los zawsze daje coś za coś, więc doceniaj swój wysiłek w wykorzystaniu tego najlepiej jak potrafisz. Życie nie zawsze daje ci to, czego oczekujesz, ale daje ci wiele, byś mogła kochać, uczyć się i cieszyć nim każdego dnia.

7. Cierpliwość nie polega na czekaniu

Cierpliwość to nie czekanie, ale pozytywna, skoncentrowana postawa przy ciężkiej pracy nad dalszym rozwojem. Czekanie na szczęście nie sprawi, że ono nadejdzie. Wyjście jemu naprzeciw zdecydowanie przyspieszy spotkanie.

8. Życie powinno być twoim wyborem

Nie osób najbliższych, znajomych czy wróżki. Decyduj za siebie i żyj zgodnie z własnymi przekonaniami. Spędzaj czas z ludźmi, którzy cię inspirują, a nie pouczają, czytaj, ucz się i rozwijaj.

9. Wyjdź z utartego schematu 

Im dłużej tkwisz w ramie, tym trudniej będzie ci z niej wyjść. Toksyczne nawyki zawsze starają się wkraść do życia z powrotem, więc nie pozwól, by bierność trzymała cię w miejscu.

10. Czasem trzeba cofnąć się o krok, by wygrać

Nie idź bezmyślnie do przodu, gdy czujesz, że coś po drodze zadziało się nie tak, jak powinno. Nikt nie wygrywa w szachach, poruszając się tylko do przodu, czasami trzeba się cofnąć, aby wygrać. To doskonała metafora życia.

11.  Najtrudniejsze wyzwania są najlepszymi lekcjami

Takie momenty nie są łatwe i często wymagają heroizmu, by podnieść się z kolan. Jednak trudne sytuacje umożliwiają głębsze zrozumienie siebie i wykorzystanie tej wiedzy do poprawy swojego życia. Tyle o sobie wiemy, ile nas sprawdzono.

12. Nie chodzi o to, by raz na zawsze pozbyć się złych myśli

Na ich miejsce mogą przyjść nowe, czasem nieokiełznane, o wiele gorsze. Prawdziwą sztuką jest nauczyć się zarządzać nimi tak, by nie czyniły krzywdy. Najsilniejszą oznaką wewnętrznego rozwoju jest umiejętność kontroli.

13. Siła spokoju jest nie do przecenienia

Zbyt gwałtowne lub „osobiste wycieczki” podczas konfliktów, powoduje niepotrzebne nerwy i stres. Kiedy przedłożysz swój wewnętrzny spokój nad swoją potrzebą zareagowania i racji, utrzymasz więcej wewnętrznego spokoju i szczęścia. Nie zawsze jest sens walczyć o rzeczy mało istotne.

14. Nie ignoruj intuicji

Kierowanie się logiką i wytycznymi pozwala na unikanie pomyłek, jednak ignorowanie intuicji powoduje przytępienie zmysłów. W konsekwencji zbyt wiele osób słucha zgiełku świata i gubi się w tłumie.

15. Sama buduj poczucie własnej wartości

Nie czekaj na to, aż inni powiedzą ci, jaka fajna jesteś. Prawdziwą wartość znajdziesz nie w uznaniu otoczenia, ale w sobie. Gdy to zrozumiesz, przyciągniesz tych, którzy są godni twojej energii, a nie tych, którzy mają jakiś interes sącząc pochwały i dobre słowa.

16. Działaj z pokorą

Lepsza jest cicha satysfakcja, niż próżny poklask. Działaj z pasją, pokorą i uczciwością. Rób to, co robisz, nie dla aplauzu, ale dlatego, że jest to właściwe i zgodne z twoimi przekonaniami.

17. Oczekuj więcej od siebie, nie od innych

Największe rozczarowania są wynikiem niesłusznych lub zbyt wielkich oczekiwań. Mniejsze oczekiwania względem otoczenia wpłyną na zmniejszenie twojej frustracji oraz oczyszczoną relacje. Oczekuj więcej od siebie, by móc się rozwijać.

18. Życie jest zbyt krótkie na kłótnie i walki 

Nawet jeśli wydaje ci się, że na odpuszczeniu walki o swoje ucierpi twoja duma, wcale nie musi tak się stać. Szanuj swój czas i emocje, nie angażuj się w kłótnie, które wcale ciebie nie dotyczą. W czasie pokoju osiągniesz więcej, niż marnując siły na wojowaniu.

19.  Szanuj to, z czym się nie zgadzasz

Nie masz monopolu na wiedzę i mądrość, nie wciskaj na siłę innym własnych przekonań, szanuj ich odmienność. To w jaki sposób traktujesz innych, świadczy o twojej wrażliwości.

20. Przebacz, by osiągać spokój ducha

Ciągłe rozpamiętywanie ran i dawnych dramatów nikogo nie zaprowadziło do szczęścia. Pozwól ranom się zabliźnić, a ich winowajcom odpuść. Czas uśmierzy ból, a spokój serca z tobą zostanie.


 

źródło: www.marcandangel.com


Lifestyle

6 obszarów odkładania się tłuszczu na ciele. Sprawdź, jak możesz z nim walczyć, każdy typ wymaga innych metod

Redakcja
Redakcja
22 listopada 2017
Fot. iStock / Kazzakova
Następny

Walka z nadmiarem kilogramów zazwyczaj wygląda tak samo u większości z nas. Znajdujemy nową dietę, po czym wprowadzamy jej zasady do codziennego żywienia i zaczynamy uprawiać dyscyplinę sportu, która akurat w danej chwili święci triumfy. Często okazuje się jednak, że mimo zaangażowania, dieta działa mniej skutecznie, niż u koleżanki, a czasem nawet nie przynosi żadnych rezultatów.

Niestety nie ma jednej uniwersalnej diety, która pozwoliłaby wszystkim schudnąć jednakowo skutecznie. Przede wszystkim należy mieć świadomość, jaki typ otyłości nas dotyczy.

Otyłość dzielimy na otyłość pierwotną, powodowaną przez nadmierne spożywanie pokarmów, których organizm nie jest w stanie spożytkować na potrzeby energetyczne, oraz wtórną. Otyłość wtórna często występuje w przebiegu wielu chorób, takich jak niedoczynność przysadki mózgowej, niedoczynność tarczyc, zespół policystycznych jajników (PCOS), zespół Cushinga, uszkodzenie podwzgórza, zespół Turnera oraz niektóre choroby dziedziczne. Wiedząc gdzie tkwi problem i co jest jego przyczyną, łatwiej jest walczyć z nadmiarem tkanki tłuszczowej.

6 typów odkładania się tłuszczu na ciele:


źródło: gurbacka.plbonavita.plpolki.pl, portalaktywni.com

Lifestyle

Ma 90 lat, jest chirurgiem i nadal operuje oraz zajmuje się swoimi pacjentami. Tylko pozazdrościć

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
22 listopada 2017
Fot. Facebook/CGTN

W maju Alla Levushkina skończyła 90 lat. I może nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że pochodząca z Rosji, mieszkająca w Riazaniu kobieta tygodniowo wykonuje cztery operacje. Co prawda musi stanąć na stołku, by mieć jak najlepszy widok na swoich pacjentów leżących na stole operacyjnym, ale nie jest to dla niej żadną uciążliwością. 

Alla Levushkina rozpoczyna dzień o ósmej rano prowadząc klinikę dla swoich pacjentów, a o jedenastej w szpitalu w Riazaniu rozpoczyna operacje. W trakcie trwającej 67 lat kariery zawodowej Alla wykonała ponad 10 000 operacji. Jednak nie zawsze chciała być chirurgiem, jako dziecko marzyła o tym, by zostać geologiem, jej plany zmieniły się pod wpływem przeczytanej powieści o lekarzach. Zdecydowała się więc na studia w Moskiewskim Instytucie Medycznym, jako specjalizację wybrała proktologię, choć wcześniej myślała o endokrynologii. Jednak w czasach, gdy studiowała to właśnie proktologów można było w Rosji policzyć na palcach dwóch rąk.

Czasy studiów nie były łatwe, wszystkiego wówczas brakowało. Alla wspomina, że studentom medycyny raz w miesiącu przysługiwała butelka alkoholu, tę wymieniali na jedzenie, wymieniali się między sobą wszystkim, co mieli. Rodzice Alli wysyłali jej ziemniaki, inni dostawali mięso, ryby – każdy się dzielił tym, co miał.

Alla nigdy nie wyszła za mąż, nie ma dzieci, mieszka z ośmioma kotami. Kiedy ma wolne pomaga w opiece nad niepełnosprawnym siostrzeńcem. Pytana, czy wybiera się na emeryturę, mówi, że praca to wszystko co ma, a na emeryturze nie miałaby co robić. Powtarza, że lekarz to nie tylko zawód, to też sposób życia.

Za swoje zawodowe zaangażowanie i osiągnięcia Alla została nagrodzona w Rosji nagrodą dla najlepszego lekarza.

 

źródło: dailymail.com.


Zobacz także

Nie trać czasu, świat na ciebie nie zaczeka. Obejrzyjcie ten film. Cała prawda o życiu

Marzysz o seksownych, czerwonych ustach? Dzięki tym trikom idealnie nałożysz szminkę

Jak określić, czy twój partner jest dojrzały emocjonalnie