Nie potrzebujesz doskonałego związku, żeby być szczęśliwą. Zakochaj się w tym, co masz!

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
12 października 2018
Fot. iStock/PeopleImages
 

Jeśli desperacko poszukujesz absolutnie doskonałego związku, odwołaj poszukiwania! Niezależnie od tego, czy jesteś samotna, czy masz męża, czy jesteś po rozwodzie nie musisz za wszelką cenę znaleźć partnera lub na siłę zmienić tego, którego już masz. Naucz się po prostu być szczęśliwa, a wszystko, co musisz zrobić, to spojrzeć na swoje obecne życie z innej – jaśniejszej, strony.

Ucząc się doceniać to, co jest przed tobą, będąc wdzięcznym za dobre rzeczy i zmieniając podejście do relacji z drugim człowiekiem, możesz stać się szczęśliwsza i zrozumieć, że nie ma sensu narzekać na brak romansu, na faceta, z którym jesteś, a któremu według ciebie wiele brakuje do ideału.

Niech zakochane cytryny pomogą ci docenić słodkie rzeczy

Brzmi przewrotnie i co mają cytryny do miłości i związku? One symbolizują to, co było złe, toksyczne, co się nie udało. Przestań myśleć o tym, co poszło nie tak, kto był winien. Niech te zakochane cytryny otworzą ci oczy, zobacz dlaczego naprawdę zasługujesz na coś dobrego.

Podziękuj nieudanym związkom, bo dzięki nim wiesz, co znaczy zbudować zdrową relację.

Wszyscy mamy słodki punkt. Znajdź swój

Skoro już pozostajemy w sferze słodyczy, to znajdź swoje słodkie punkty, pomyśl, czego szukasz w partnerze, na czym najbardziej ci zależy. Na czułości? Opiekuńczości? Sile? Inspiracji? Odwadze? Zrób sobie taką listę, co jest dla ciebie w związku najważniejsze. Poczucie bezpieczeństwa? Wsparcie? Akceptacja? Przyjrzyj się swojemu facetowi, chociaż na niego narzekasz, to może on daje ci wszystko to, czego chcesz, ale coś zamgliło ci oczy i o tym zapomniałaś. A że nie jest idealny? Cóż, kto jest?

Zadaj sobie pytanie: „Co mogę podać do stołu?”

Przyprawy, których używasz w kuchni, dają ci wiele możliwości, by zmienić smak posiłku. Podobnie jest z naszym życiem i miłością. Jeśli jest ci źle, jeśli zastanawiasz się czy ten związek ma w ogóle sens, zadaj sobie pytanie: „Co ja mogę zmienić? Co mogę dodać do tej relacji?”.

Bądź wdzięczna za różnice

Czasami myślimy: „Czemu on nie jest taki albo siaki”. Chciałybyśmy go ukształtować na wzór naszych wyobrażeń albo, co gorsza, chciałybyśmy, by był podobny do męża przyjaciółki, do naszego ojca (pewnie i tak jest), do nas. Tymczasem to, co nas różni, pozwala nam się uczyć więcej o sobie i innych. Inspiruje nas, zmusza do wysiłku, do pracy nad sobą, ciekawi. To ogromny dar, jaki otrzymujemy w związku. Następnym razem zamiast krytykować w duchu swojego partnera, po prost ciesz się tym, że jest i kochaj takim, jakim jest.

Naucz się codziennie czegoś nowego w miłości

Jeśli dzisiaj się pokłóciliście, wyciągnij wnioski i uniknij kłótni jutro. Jeśli spotkałaś się z niewłaściwym facetem, nie rób tego kolejny raz. Nic, co trudne w miłości czy związku nie jest nam dane ot tak. Dzięki trudnościom zdobywasz mądrość i doświadczenie, otwórz się i dbaj o to, by twój związek był coraz lepszy. A ty szczęśliwsza.


Rozwiązanie akcji „Lekcja przetrwania”

Redakcja
Redakcja
12 października 2018
Fot. iStock/Imgorthand
 

Zawsze drżymy o te nasze dzieciaki, żeby im się krzywda nie działa, żeby szkoła nie zabiła w nich pewności siebie, tylko budowała poczucie własnej wartości, by wiedziały, ile są warte, z czego są mocne, czym mogą się pozytywnie wyróżnić. Wspieramy i wciąż upewniamy się, czy szkoła nas nie przerasta. Próbujemy być dla naszych dzieci zawsze wtedy, gdy tego potrzebują, jednocześnie nie dając się porwać szkolnej frustracji.

Serdecznie dziękujemy wam za liczny udział w naszej akcji „Lekcja przetrwania”.  Mamy nadzieję, że pomogliśmy wam jak najlepiej przeżyć wrzesień, początek roku szkolnego, kiedy odnosimy wrażenie, że żyjemy w chaosie zmiany planów, lekcji, nauczycieli, czasami szkół, dostosowywania zajęć pozaszkolnych do rytmu tygodnia… Eh dużo jest tego do ogarnięcia, ale doskonale udowodniliście, że ta lekcja przetrwania jest do odrobienia. Że dajecie radę i nie pozwolicie się zwariować. 😉

Serdeczne gratulacje dla laureatów i podziękowania dla wspaniałych sponsorów nagród!

Laureatom serdecznie gratulujemy i prosimy o kontakt mailowy w celu odbioru nagród w ciągu 7 dni od daty ogłoszenia wyników. Prosimy o przesłanie danych do wysyłki nagrody (imię i nazwisko, adres e-mail, adres i nr telefonu) na adres e-mail: kontakt@ohme.pl z dopiskiem: „Lekcja przetrwania”. Otrzymanie danych potwierdzamy w odpowiedzi zwrotnej.

Prosimy o dołączenie w treści wiadomości poniższego oświadczenia:
Wyrażam zgodę na wykorzystanie i przetwarzanie przez Organizatora oraz Sponsora swoich danych osobowych, uzyskanych w związku z organizacją Konkursu, wyłącznie na potrzeby organizowanego Konkursu, zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych i RODO.

 

Laureaci:

Para butów tekstylnych (do wyboru w sklepie) + torba bawełniana z logo firmy Befado

Ewa Leśniewska,
Bożena Sil
Beata Maćkowiak
Martyna Danek
Magda Arcimowicz

Fot. Materiały prasowe


Zestaw składający się z:

– limitowanego zestawu długopisów Pilot, w tym wymazywalna kolekcja FriXion

– plecaka z oddychającymi plecami marki Strigo

Barbara Kęskiewicz
Ewa Osieleniec
Bożena Kowalska
Liliana Choromańska
Bogumiła Olendzka-Kozicka
Patrycja Tomaszewska
Patrycja Piasecka
Anna Milkiewicz
Ewa Leśniewska
Katarzyna Toczona

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe


Pasy bezpieczeństwa SmartKidBelt

Bogusia Talar
Magda Lena
Piotr Stawowy
Lukas Stępień
Ula Kobryń
Ewa Dawidziuk
Patrycja Jabłońska
Iza Steffens
Yolanda Koper
Magdalena Kolasa

Fot. Materiały prasowe


Karta podarunkowa o wartości 100 zł do wykorzystania w sklepach stacjonarnych 5.10.15.

Anna Stawowa
Anna Paszkowska
Liliana Król Wieczorek
Pola Esz
Marta Zaręba


Voucher do sklepu internetowego Wola o wartości 100 zł 

Anna Uszakow
Patrycja Tomaszewska
Anna Kęskiewicz


Zestaw  Wafli Cienkich. Chia smak składających się z:

– 44 opakowań produktu (smaki gryczane plus jaglane)

Beata k.Gardoń
Justyna Świtaj
Krzysztof Trocha
Karolina Wochal

 

Czy przekąska może być jeszcze bardziej super??

Podobają ci się nagrody – odwiedź naszych partnerów na Facebooku!

Facebook | Instagram

Facebook

Facebook

Instagram, Instagram

 

Facebook | Instagram

Facebook | Instagram

Facebook | Instagram

Facebook | Instagram

Regulamin akcji znajdziecie TUTAJ.


Dekalog skutecznego odchudzania

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
12 października 2018
Fot. iStock/GlobalStock

1. Odchudzanie zaplanuj na dłużej

Szybkie diety nie istnieją. Dają nam tylko złudzenia, utratę wody, masy mięśniowej i efekt jo-jo. Dieta odchudzająca musi trwać. To proces.

2. Chcesz efektów – jedz 5 posiłków dziennie

Regularne jedzenie posiłków to twój przyjaciel. Zapobiegasz spadkom cukru we krwi i napadom głodu. Nie spowalniasz metabolizmu, który jest ci baaardzo potrzebny!

3. Jedz częściej, ale mało

Najgorszym wyborem jest głodówka, cięcie kalorii na oślep w nadziei na szybsze rezultaty. Jedz często i mało – tak aby metabolizm przyspieszał, a nie spowalniał. Jeśli twoje ciało będzie się bało głodu – zamiast spalać zapasy, zacznie je uzupełniać.

4. Zaplanuj posiłki

Wcześniejsze zaplanowanie posiłków uchroni cię przed zgubą. Zaplanuj, co będziesz jeść jutro. Unikniesz wpadek pt. „nie mam nic w lodówce, zjem co jest”. To ułatwi ci kontrolę.

5. Kiedy jesz – skup się na jedzeniu

Oczywiście bez przesady. Chodzi o to, abyś była naprawdę świadoma tego, że jesz. Nie jedz przed telewizorem, w pośpiechu. Nawet na diecie, jedzenie może być przyjemnością, w zdrowy sposób. Skupiając się na posiłku będziesz też jeść wolniej i starannie przeżuwać, nie przegapisz swojego momentu „najedzenia”.

6. Pij dużo niesłodzonych napojów

Bo jak wiecie, odchudzanie bez wody nie może się udać! Możesz pić też soki w umiarkowanych ilościach (lepsze będą te warzywne i naturalne! – czytaj etykiety), herbatę czy ziółka. Rzuć cukier w napojach, zdziwisz się, ile producenci napojów potrafią go dopchnąć do butelki (uwaga, na pseudo sportowe izotoniki – czytajcie etykiety, niektóre niby-zdrowe fit napoje mają tyle kalorii, co popularna kola!)

7. Przeczytaj zanim kupisz

Czytaj etykiety. Cukier można odkryć w naprawdę zaskakujących miejscach. Płatki kukurydziane mają go czasem więcej niż te czekoladowe!

8. Ruszaj się 

Od ciebie zależy, ile czasu i energii poświęcisz na ruch, ale pamiętaj, że to idealne uzupełnienie każdej diety. Przyspieszy twój metabolizm. Nie musisz zostać fit wariatem, ale na spacer wypadałoby pójść. Może pora kupić za kilkanaście złotych prosty krokomierz i postawić sobie cel?

9. Nie siedź za dużo, lepiej postój

Zmora naszego życia – siedzenie. Naście godzin klepania w klawiaturę, dojazd autobusem/samochodem, a potem kanapa – bo przecież padamy z nóg… Postój chociaż w tramwaju, na przystanku podczas small talku w firmowej kuchni. Powinniśmy stać 10 minut na jedną godzinę siedzenia. To zdecydowanie usprawni przemianę materii.

10. Pozwól sobie czasem zgrzeszyć

Nie katuj się. Skoro odchudzanie musi trwać, nie obiecuj sobie, że tygodniami nie spojrzysz nawet na czekoladę. Każdy potrzebuje odpoczynku. Zdecydowanie lepiej nie doprowadzać się do dietetycznej rozpaczy. Ustal sobie, kiedy możesz zgrzeszyć czymś słodkim, nie stracisz w ten sposób kontroli.


Zobacz także

O tym, jak trudno być „innym”. O tym, jak trudno w ludziach LGBTQ – zobaczyć człowieka…

Taką kobietę trzeba kochać. Panowie, jeśli wasza kobieta ma te 10 cech, nigdy nie pozwólcie jej odejść

Mąż wybaczył mi romans i za to go znienawidziłam. Wolałabym, żeby krzyczał, wyzywał i… puścił mnie wolno