Sposoby na upał w biurze. Niełatwa sztuka przetrwania w pracy latem

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
29 czerwca 2016
upał
Fot. iStock / Kali Dziewięć LLC
 

Wakacje zdecydowanie nie są czasem, który z radością spędzamy zamknięci w biurach. Te z nas, które przez etatowe osiem, a czasem i więcej godzin pracy nie mogą wyściubić nosa zza biurka, wcale nie mają łatwo podczas upałów. Niby klimatyzacja ułatwia życie, jednak dla zdrowia dróg oddechowych wcale nie jest taka pożądana, a nie wszędzie można posiedzieć i popracować przy uchylonym oknie.

Jeśli o chłodnej bryzie możesz jedynie pomarzyć, naucz się sztuki przetrwania w pracy

Zapewne myśl o odległym urlopie wcale cię nie raduje, gdy rano zwlekasz się z łóżka i w upał podążasz w kierunku pracy. Bo co może być fajnego w czasie spędzonym w czterech ścianach, gdy inni korzystają ze słońca, które przestanie tak wspaniale przypiekać, kiedy ty wreszcie wyjdziesz z pracy. Pewnie sam upał podczas urlopu wzięłabyś za dobrą monetę, ale już podczas pracy nie specjalnie może on cieszyć. Bo jak pracować, skupić myśli, gdy pot spływa po plecach, a nogi puchną okrutnie, wciśnięte w oficjalne szpilki? Spróbuj sposoby na upał w pracy, które niejednej z nas poprawiły humor i samopoczucie.

1. Odpowiedni ubiór

Niestety, jeśli twoja praca polega na spotkaniach z klientami, nie poszalejesz z krótkimi rękawami czy kusymi spodenkami. Natomiast jeśli musisz ubierać do pracy formalne stroje, kup uniform z oddychającego naturalnego, przewiewnego materiału, by twoje ciało mogło swobodnie oddychać. Ułatwi to cyrkulację powietrza i oddali kłopot nadmierną i niepożądaną potliwością.

2. Kawę zamień na wodę lub soki

Wypijanie kolejnej kawy na rozbudzenie szarych komórek może przynieść odwrotny efekt. Będziesz jeszcze bardziej śpiąca, ponieważ kawa wypłukuje z organizmu wodę, a woda jest niezbędna do prawidłowego działania nie tylko ciała ale i umysłu. Pij wodę lub naturalne soki owocowe i warzywne, nawet do 3,5 litra w ciągu doby. Płyny należy uzupełniać, by nie zapracować sobie nawet na lekkie odwodnienie. Pracodawca powinien zadbać o dostęp do wody lub innego napoju, w ilości zaspokajającej jego potrzeby, jeśli temperatura na zewnątrz przekracza 25, a w pomieszczeniach 28 stopni. 

3. Zrezygnuj z ciężkiego makijażu 

Nie tylko po to, by po kilku godzinach w upale nie spłynął ci on z twarzy, ale by twoja skóra mogła lepiej oddychać. Mając delikatny makijaż, możesz śmiało sięgać po mgiełki w sprayu, które doskonale i dyskretnie schłodzą cię podczas przerwy w pracy. Dzień jeszcze przed pracą zacznij od chłodnego prysznica z żelem o orzeźwiającym zapachu i nawilżającymi kosmetykami po prysznicu.

4. Ulżyj nogom

Jeśli pozwala na to etykieta w pracy, zamień szpilki na obuwie na płaskim obcasie, co ulży twoim nogom. Być może twoja praca pozwoli nawet na dyskretne zdjęcie obuwia, jeśli nie musisz odchodzić od biurka. Możesz również podłożyć coś pod stopy, aby ułatwić krążenie krwi w nogach. Wieczorem skorzystaj z maści chłodzących i łagodzących opuchliznę stóp.

5. Uruchom wentylator i zasłoń rolety

Szczególnie jeśli zawodzi klimatyzacja. Jeśli nie masz małego, podręcznego wiatraka, zróbcie zrzutkę z towarzyszami biurowej niedoli i kupcie wspólny, pracowniczy wentylator, jeśli szef sam wcześniej nie wpadnie na taki pomysł. Rolety lub żaluzje w oknie przy stanowisku pracy warto zasunąć, by słońce dodatkowo nie podnosiło temperatury we wnętrzu pomieszczenia.

6. Lekkie przekąski

A dokładniej owoce i warzywa, które zawierają w siebie dużo wody, będą doskonałymi przekąskami na długie godziny podczas upałów. Nie tylko zadbają o sylwetkę i nie obciążą układu pokarmowego, ale uzupełnią elektrolity, które tracimy wraz z potem. Najlepiej sprawdzą się: arbuzy, melony, winogrona, pomarańcze, truskawki, gruszki, jabłka, a także ogórki, które w 96% składają się właśnie z wody, pomidory, sałata i cukinia.

7. Żelowe kompresy

Zimne żelowe kompresy, będą doskonałą alternatywą do mokrych chusteczek podczas chłodzenia karku czy nadgarstków. Ponieważ ich rozmiary bywają niewielkie, bez kłopotu znajdziesz dla siebie kompres, który dyskretnie zmieści się w dłoni i będziesz zmogła wykorzystać go w chwili koniecznej do ochłodzenia organizmu.

8. Poczęstuj się miętowymi cukierkami

Słodycze z mentolem doskonale chłodzą i odświeżają oddech. Szczególnie przydatne są, jeśli nie mamy pod ręką schłodzonego napoju. Zjedzenie miętówki i wypicie np. wody szybko wywoła uczucie chłodu.

9. Olejki eteryczne

Odpowiednimi, odświeżającymi zapachami np. mięta, eukaliptus czy cytryna, możesz wykonać masaż skroni, lub też wkropić kilka kropel do niewielkiej miseczki z wodą, by parująca ciesz nie tylko poprawiała mikroklimat, ale i nadawała pomieszczeniu rześkiego zapachu.


źródło: jejswiat.plpolskieradio.pl


Jak pokochać jedzenie na nowo! I naprawdę…

Agnieszka Sierotnik
Agnieszka Sierotnik
29 czerwca 2016
fot. iStock/knape
 

Jest pewna gra, którą każdy z nas powinien wprowadzić w swoim towarzystwie; w czasie posiłku, wszystkie telefony i tablety tworzą swoistą wieżę, która ma dotrwać do końca jedzenia. Ten, kto pierwszy zabierze telefon przed ukończeniem posiłku – przegrywa, a przy okazji płaci za rachunek lub zmywa. Może się wydawać banalne, ale jedzenie nie powinno być tylko zaspokajaniem głodu, ale także przyjemnością, którą należy celebrować.

Czy zje z nami pilot?

Siadasz na kanapie, w ręce miska ulubionego makaronu lub ryżu z warzywami. I zaraz, prawie już automatycznie, włączasz telewizor (o ile nie jest już włączony) i sprawdzasz, co nowego wydarzyło się na Facebooku przez ostatnie piętnaście minut. W międzyczasie zajadasz się kolejnym kęsem, aż nagle w ciągu pięciu minut okazuje się, że to ulubione danie zostało pochłonięte bez żadnej przyjemności. Ten jeden moment w ciągu dnia, który powinien być przeznaczony na delektowanie się, uspokojenie i pożywienie, był prawie niezauważalny. Sięgamy po telefon, oglądamy telewizję, włączamy głośną muzykę lub radio, a wszystko po to, żeby choć przez chwilę poczuć pozorną atmosferę intymności z innymi ludźmi.

Pozory mylą

Włączamy telewizor czy kolejny serial na laptopie, żeby stworzyć wrażenie obecności innych w pomieszczeniu przez głos czy śmiech; sięgamy po telefony, żeby w czasie jedzenia komunikować się z ludźmi na całym świecie wysyłając im wiadomości czy komentując kolejne zdjęcia na Instagramie; puszczamy muzykę, żeby stworzyć kolejny rodzaj bodziec odwracający uwagę od samego jedzenia. To trochę jak z deadlinem – kiedy masz dużo czasu, robisz wszystko, tylko nie to, co powinnaś zrobić, a potem nagle musisz zrobić wszystko na ostatnią chwilę. W celebracji posiłku chodzi o coś, czego nikt nas nie uczy – intymność i skupienie wszystkich zmysłów na talerzu.

Sexy food

Nie bez powodu Magda Gessler zawsze porównuje najlepsze dania do orgazmu; to idealne jedzenie angażuje wszystkie zmysły, jest afrodyzjakiem i naprawdę może doprowadzić do zdobycia serca przez żołądek. Ludzie płacą ogromne pieniądze za możliwość zjedzenia kolacji w zupełnej ciemności, bo to właśnie wtedy najzwyklejsze pierogi czy nawet frytki z fast fooda smakują zupełnie inaczej. Zamiast wydawać krocie, wystarczy sukcesywnie uczyć się świadomości i stu procentowej obecności w czasie jedzenia.

Jak? Skoro była mowa o orgazmie, tak samo jak w czasie seksu, wszystkie zmysły muszą być skupione tylko na jednej czynności. W tym wypadku, na jedzeniu. To może się wydawać banalne, ale wcale nie jest takie proste.

Fot. iStock / Courtney Keating

Fot. iStock / Courtney Keating

Uwaga, jedzenie!

Z natury jesteśmy wielozadaniowi – gotujemy oglądając telewizję, rozmawiamy prowadząc samochód, wysyłasz przyjaciółce wiadomość o weekendzie, w tym samym czasie kończąc maila służbowego. Najprostszym dowodem jest okno twojej przeglądarki internetowej, w której jest kilka otwartych kart z zupełnie innymi tematami. To normalne i wcale nie zahacza o podzielność uwagi, ale warto z tym walczyć, szczególnie w czasie posiłku. To wcale nie będzie łatwe, może się wręcz wydawać głupie, ale kiedy raz spróbujesz – będziesz chciała więcej i więcej!

Na początku wyłącz wszystko, co może zabierać twoją uwagę – telewizor, komputer, radio, dźwięk w telefonie. Usiądź przy stole, na którym czeka przygotowane wcześniej danie i uruchom każdy zmysł. Sprawdź, jak dokładnie pachnie. Jak każdy składnik wpływa na kolor, smak czy zapach? Czy kolory na talerzu coś ci przypominają? A może sam smak wprawia cię w stan tęsknoty i zamyślenia?

Wolniej!

Wszystko tak naprawdę rozchodzi się o bardzo popularną ostatnio ideę slow, która namawia do zwolnienia i rozkoszowania się życiem. I tak mamy slow sex czy slow jogging. W odpowiedzi na fast food (szybkie jedzenie) powstał więc slow food (wolne jedzenie), które przygotowuje się z ogromną starannością o każdy szczegół. Slow life to także synonim świadomości siebie samego, swojego ciała, ale także przyrody, która nas otacza. Jak to się ma do jedzenia? Świadomość swojego własnego organizmu pomaga nam w opanowaniu pozornego poczucia głodu czy chęci natychmiastowego zjedzenia czegoś słodkiego. Co ciekawe, naukowcy udowodnili, że unikanie poczucia intymności z jedzeniem może prowadzić do wielu chorób, np. kompulsywnego objadania się czy bulimii.

Pokochaj jedzenie

Jedzenie w biegu to pewnego rodzaju definicja XXI wieku. Nie mamy czasu na spokojne zjedzenie obiadu z rodziną, a co dopiero na ugotowanie go. Dlatego jemy szybko, często nie zwracając uwagi na walory odżywcze, a nawet na smak. Prawda jest jednak o wiele bardziej bolesna; jedząc w pośpiechu i rozpraszając swoje zmysły kolejnym serialem czy talent show, wygląd, a nawet smak dania tracą na znaczeniu. Dlatego też warto spróbować pokochać jedzenie, cieszyć się każdym kęsem i na nowo odkrywać dania z dzieciństwa.


Konkurs „Magia SPA we dwoje”

Redakcja
Redakcja
29 czerwca 2016
Fot. iStock / AzmanL

Marzyłaś kiedyś o współnym wypadzie do SPA? Mmmm… ale jak przekonać do tego swojego „drwala”? Masz niepowtarzalną okazję, żeby spróbować i dodatkowy argument w kieszeni… bo razem ze SPA w Nałęczowie – serdecznie zapraszamy cię do wspólnej zabawy, w której od wygrania jest „Magia SPA dla dwóch osób”. Wizyta w SPA, to nie żadna fanaberia, tylko świetny sposób na relaks i odnowę (i ciała i duszy). A gdy już z nami nieco potrenujesz to przekonywanie, kto wie – może wreszcie wypad do SPA nie będzie już odkładany na „kiedyś”.

    1. Aby wziąć udział w Konkursie, należy przesłać odpowiedź na pytanie konkursowe. W komentarzu do tego artykułu napisz: Jak zamierzasz przekonać swojego mężczyznę do wyjazdu do SPA (podpowiedzi, dlaczego warto się wybrać szukaj w naszym artykule: Wizyta w SPA – niezbędny element zdrowego stylu życia). Jeśli jesteś mężczyzną napisz, dlaczego chciałbyś zabrać wybrankę swojego serca do SPA Nałęczów. Zaskoczcie nas, rozbawcie, bądźcie kreatywni!
    2. Za moment dokonania zgłoszenia Konkursowego w sposób określony w ust. 1 uważa się moment, w którym zgłoszenie zostanie zapisane na serwerze platformy do komentowania.
    3. Jedna osoba może przesłać tylko jedną  odpowiedź. W przypadku udzielenia większej liczby odpowiedzi Organizator weźmie pod uwagę pod czas rozstrzygania konkursu pierwszy zapisany komentarz.

Zadanie konkursowe:

W komentarzu do tego artykułu napisz: Jak zamierzasz przekonać swojego mężczyznę do wyjazdu do SPA (podpowiedzi, dlaczego warto się wybrać szukaj w naszym artykule: Wizyta w SPA – niezbędny element zdrowego stylu życia). Jeśli jesteś mężczyzną napisz, dlaczego chciałbyś zabrać wybrankę swojego serca do SPA Nałęczów. Zaskoczcie nas, rozbawcie, bądźcie kreatywni!

Nagrody:

1 x voucher na pobyt w SPA Nałęczów „MAGIA SPA DLA 2 OSÓB NA 1 NOC”

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Jeszcze nie wiesz, jak bardzo twoje ciało i dusza pokocha pobyt w SPA

Daj sobie szansę na prawdziwy relaks, który głęboko zapadnie ci w pamięć. Jeśli nie lubisz samotnych wypraw, zabierz ze sobą przyjaciółkę lub męża na weekend w SPA. Zostaw daleko myśli, że akurat SPA to zbytek tobie niepotrzebny. Najpierw poznaj jego niezwykłe możliwości i przekonaj się, dlaczego twoje ciało i dusza pokochają ten rodzaj pełnego wypoczynku.

Magia SPA, oferuje wybór trzech zabiegów SPA i Aqua Aerobic. To dobry pomysł nie tylko na samodzielny wypoczynek, ale ofiarowanie bliskiej osobie prezentu właśnie w takiej postaci.

W SPA możesz zadbać z powodzeniem nie tylko o ciało, ale i zdrowie.

SPA

Fot. Materiały prasowe

Konkurs trwa od 30.06.2016  do 13.07.2016 roku. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na stronie internetowej Oh!me do dnia 25.07.2016 roku.

Regulamin konkursu dostępny jest tutaj


Zobacz także

Wygląd paznokci zdradza choroby i pielęgnacyjne zaniedbania. Sprawdź, co mówią o tobie twoje paznokcie

Dbanie o siebie nie było nigdy tak proste. Naprawdę niewiele potrzeba, by siebie potraktować z szacunkiem i uważnością

ciąża bez ryzyka - czy to możliwe?

Ciąża bez ryzyka – czy to możliwe?