Prosta historia – domowe sposoby na lśniące włosy i triki przeciw puszeniu. Akcja „Bądź piękna każdego dnia”. Dzień #12 [02.05.]

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
2 maja 2016
Domowe sposoby na lśniące włosy
Fot. Gratisography/RYAN MCGUIRE / / CC0 Public Domain
 

Dziś całkiem prosta historia. Robi coś dla swoich włosów – misja: proste, lśniące i bez puszenia. Dbamy, dopieszczamy i prostujemy – efekt godny pozazdroszczenia! Bo, żeby wyprostowane włosy robiły efekt WOW – trzeba o nie zadbać!

Domowe sposoby na lśniące włosy

„Podążaj śladem Japonek, które od dawna korzystają z tego sekretu dla zdrowia włosów i sięgnij po … ryż! A dokładnie po wodę ryżową, która do pielęgnacji włosów wykorzystywana jest od ponad czterech tysięcy lat. A wszystko za sprawą ukrytego w niej bogactwa witamin, minerałów i protein które odżywiają włosy. Nie musisz kupować gotowego produktu, możesz zrobić go samodzielnie we własnej kuchni”.

Przepis na wodę ryżową:

  1. Ugotuj ryż, ale dodaj odrobinę więcej wody.
  2. Po ugotowaniu odcedź wodę do miseczki i ostudź. Oto twoja woda ryżowa.
  3.  Umyj tak jak zawsze  włosy, spłucz szampon, przelej wodę ryżową na włosy i pozwól jej zadziałać przez przez 2-3 minuty.
  4. Na koniec płucz i ciesz się fantastycznym efektem.

Maseczka z żółtek i awokado

Zmieszaj rozgniecione widelcem lub zmiksuj 2 jajka i całe awokado, nałóż maskę na wilgotne włosy, załóż, czepek (lub owiń folią) i owiń głowę gorącym mokrym ręcznikiem. Najlepiej pozostawić na 2 godziny – to opcja idealna na wieczór. Po tym czasie Spłucz i umyj szamponem.

Wskazówki i triki na puszące się włosy znajdziesz na dole artykułu.

Akcja „Bądź piękna każdego dnia”

Do 18 maja będziemy codziennie umieszczać dla was wpisy dotyczące urodowych wyzwań. Będziemy was namawiać do odrobiny szaleństwa, do zadbania o to, by wasza uroda była tej wiosny widoczna w wyjątkowy sposób.

Co trzeba zrobić? Pod codziennym wpisem dotyczącym naszej akcji zamieść komentarz, w którym napiszesz, co takiego dzisiaj zrobiłaś dla swojej urody. Najciekawsze z komentarzy zostaną nagrodzone.


A poniżej na zachętę przypominamy o wyjątkowych nagrodach ufundowanych przez BaByliss.

Depilator IPL

Depilator IPL BaByliss | Akcja "Bądź piękna każdego dnia"

Mat. prasowe

Prostownicę 

Mat. prasowe

Mat. prasowe

Lokówkę

Mat. prasowe

Mat. prasowe

Czas trwania: 20.04.2016 – 18.05.2016. Wyniki zostaną opublikowane do dnia 27.05.2016

Regulamin akcji dostępny jest tutaj.

Zobacz wszystkie wyzwania w naszej akcji


 

Domowe płukanki do puszących się włosów

Czasem wystarczy zastąpić wodę z kranu czymś innym, a dokładnie…

Płukanka z wody gazowanej

Po umyciu głowy, namocz włosy w wodzie gazowanej i pozwól im wyschnąć na powietrzu. Dzięki temu unikniesz puszenia się spowodowanego wilgocią. Woda gazowana posiada niskie pH.

Płukanka z piwa

Działa nawilżająco, jeśli użyjesz ciemnego piwa dodatkowo dostarczysz włosom cennych składników odżywczych.  Po umyciu nałóż piwo na ł i pozostaw na kilka minut. Spłucz zimną wodą, to pomoże pozbyć się piwnego „zapaszku”.

Płukanka z octu jabłkowego

Skutecznie wygładza łuskę włosa. Po umyciu namocz włosy w mieszance octu jabłkowego i wody. Zupełnie jak w płukance z wody gazowanej. Ocet sprawi dodatkowo, że włosy będą lśniące.

Jak sprawić by włosy były bardziej lśniące? 5 absolutnie podstawowych zasad

  1. Nie myj zbyt często włosów. Częste mycie pozbawia ich bariery ochronnej
  2. Chroń je przed słońcem i słoną woda – szczególnie w sezonie wakacyjnym.
  3. Jeśli twoje włosy są suche i zniszczone przed myciem, na brudne włosy nałóż odżywkę – dopiero potem umyj je szamponem.
  4. Nie używaj zbyt gorącej wody.
  5. Szczotkuj – często lecz delikatnie.


Dieta DASH, nowatorski program żywieniowy. Jedna z trzech najzdrowszych diet

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
2 maja 2016
Dieta DASH
Fot. iStock / Yuri_Arcurs
 

Poza powstawaniem niezdrowych pomysłów na odchudzanie, pojawiają się także opracowania zdrowych diet, które trafiają do kręgu zainteresowań tysięcy kobiet. Pamiętajmy, że diety powinny mieć na celu nie jedynie utratę kilogramów, ale przede wszystkim wypracowanie trwałych zmian w nawykach żywieniowych, które przynoszą  zbawienny wpływ na cały organizm.

Jedną z trzech najzdrowszych diet opracowanych przez naukowców, jest tzw. dieta DASH

Dieta DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension ) została opracowana przez amerykańskich naukowców, z myślą o osobach cierpiących z powodu nadciśnienia. Naukowcy z Narodowego Instytutu Serca, Płuc i Układu Krwiotwórczego, udokumentowali związek między pokarmami a wartością ciśnienia u pacjentów. Z badań przeprowadzonych w instytucie wynika, że po dwóch tygodniach stosowania zmienionego jadłospisu, ciśnienie krwi obniża o kilka mm/Hg. To olbrzymia korzyść i nadzieja dla osób cierpiących na nadciśnienie, ale nie tylko. Zastosowanie diety DASH u zdrowych osób, spowodowało poprawę ogólnego stanu zdrowia. Okazuje się, że „skutkami ubocznymi” stosowania tej diety, jest redukcja poziomu cholesterolu we krwi, wzmocnienie naturalnej bariery chroniącej przed nowotworami, osteoporozą, cukrzycą, chorobami serca czy udarem mózgu. Dietę DASH uznano za jedną z najlepszych diet zapobiegających chorobom układu krążeniaOczywiście stosowanie zbilansowanego sposobu odżywania się, skutkuje również zachowaniem prawidłowej masy ciała.

Główne założenia diety DASH

W tej diecie można odnaleźć dwa główne założenia jej twórców – zmniejszenie poziomu sodu w pożywieniu, który uważany jest za istotną przyczynę nadciśnienia tętniczego, oraz zwiększenie spożycia produktów bogatych w składniki mineralne pomagające w obniżaniu ciśnienia : magnez, potas, wapń. W myśl jej założeń, nie powinno się przekraczać zjadania więcej, niż 2000 kalorii w ciągu dnia (przeczytaj o gotowaniu bez soli – 11 zamienników soli, by potrawy nie straciły smaku).

1. Produkty zbożowe i nabiał

  • W tej diecie, zalecane jest kilkukrotne spożycie w ciągu dnia produktów zbożowych na bazie mąki z pełnego przemiału. Powinno się jeść pełnoziarniste pieczywo, ryż brązowy, makaron razowy, jako źródło błonnika pokarmowego oraz składników mineralnych.
  • 2-3 razy dziennie w menu powinien pojawiać się chudy nabiał, bogaty w wapń, witaminę D i białko. Zalecane są naturalne jogurty, kefiry, maślanki z obniżoną zawartością tłuszczu.
  • 1-2 razy w ciągu dnia spożywaj chude, gotowane na parze mięso bez skóry ( drób) oraz ryby morskie, jako źródło białka, witamin z grupy B, cynku i żelaza. Ryby zawierają kwasy omega-3, wykazujące działanie przeciwzakrzepowe i zmniejszające stężenie trójglicerydów.

2. Orzechy, warzywa, owoce

  • Powinno się spożywać 4-5 porcji warzyw i owoców dziennie. Najbardziej zalecane są owoce i warzywa z jak najmniejszą zawartością sodu: bakłażan, groszek zielony, papryka zielona, szczypiorek, szparagi, cukinia, dynia, papryka czerwona, sałata, ananas, arbuz, banan, czarne jagody, mandarynki, morele, nektarynki, poziomki, truskawki, agrest, czereśnie, grejpfruty, jabłka, maliny, porzeczki czarne i czerwone, brzoskwinie, pomarańcze, wiśnie, kiwi, cytryna.
  • Ważne są orzechy i migdały, bogate w niezbędne kwasy tłuszczowe, magnez, potas i błonnik, znakomicie wzmacniające serce.

     Fot. Pixabay / Pezibear / CC0 Public Domain


    Fot. Pixabay / Pezibear / CC0 Public Domain

3. Minimum 1,5 litra płynów w ciągu dnia

Najlepsza do tego jest woda mineralna, uboga w sód.

4. Zdrowe słodkości

Trzy, cztery razy w tygodniu można zjeść kostkę czekolady lub jedną łyżeczkę miodu. To pomoże obniżyć ryzyko tworzenia się zakrzepów.

5. Koniecznie ogranicz

  • Ilość sodu dostarczanego z pożywieniem ( ok. pół łyżeczki soli dziennie). Szczególnie ogranicz solenie potraw, ponieważ sól podwyższa ciśnienie tętnicze krwi, ze względu na znajdujący się w niej sód. Możesz zastąpić ją ziołami, przyprawami, octem winnym, cytryną, które nadadzą smaku potrawą i podniosą walory zdrowotne.
  • Spożywanie tłuszczów nasyconych (masło, tłuste mięsa, śmietana i in.) na rzecz tłuszczów nienasyconych (zdrowe oleje roślinne)
  • Ograniczyć picie alkoholu oraz palenie papierosów

Przykładowy jadłospis stosowany w diecie DASH*

Śniadanie: 

  • miska owsianki z rodzynkami lub z suszonymi owocami,
  • jeden tost (z pieczywa pełnoziarnistego) plus łyżeczka dżemu,
  • pomarańcza bądź grejpfrut,
  • filiżanka zielonej herbaty.

     Fot. Pixabay / iha31 / CC0 Public Domain


    Fot. Pixabay / iha31 / CC0 Public Domain

Drugie śniadanie:

  • kromka chleba pełnoziarnistego, cienko posmarowana margaryną,
  • dwa plasterki chudej wędliny,
  • cztery plastry pomidora,
  • szklanka świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy.

Obiad:

  • dwie łyżki makaronu pełnoziarnistego,
  • zupa z pomidorów (lub z brokułów),
  • ryba pieczona w folii z dodatkiem warzyw,
  • 100 g brokułów lub fasolki szparagowej gotowanej na parze,
  • szklanka soku z warzyw.

Podwieczorek:

  • koktajl przygotowany z maślanki, jednego banana z łyżką orzechów bądź siemienia lnianego.

Kolacja:

  • 100 g chudego twarożku z dodatkiem pomidora i szczypiorku,
  • dwie kromki ciemnego chleba razowego,
  • filiżanka zielonej herbaty.

     Fot. Pixabay / Meditations / CC0 Public Domain


    Fot. Pixabay / Meditations / CC0 Public Domain


Źródło: dashdieta.eu


Za co kochamy? Często za zupełnie oczywiste rzeczy. Warto o nich pamiętać

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
2 maja 2016
Fot. iStock / bedya

Potrafi tak doprowadzić cię do szału, że zastanawiasz się czasami: „Dlaczego właściwie z nim jestem?!?”. Są dni, kiedy najchętniej wystawiłabyś mu walizki za drzwi i wykreśliła ze swojego życia. Ale nie możesz. Bo wściekłość mija, a ty znowu kochasz i czujesz się z nim dobrze, do kolejnej awantury.

Pomimo wszystkich jego wad, natręctw, i drobiazgów, które cię denerwują nie umiesz sobie wyobrazić bez niego życia? Dlaczego tak jest? Powodów może być wiele, warto o nich pamiętać, kiedy znowu będziesz chciała mu powiedzieć, żeby zamknął drzwi z drugiej strony.

Akceptuje cię

On zna twoje słabe strony, twoje dziwactwa i wady. Wie o twoich poglądach i opiniach, z którymi kompletnie się zgadzasz. I choć części z nich nie rozumie, to jednak akceptuje ciebie taką jaką jesteś i stara się zrozumieć, a nie zmieniać.

Rozśmiesza cię do łez

Chyba jako jedyny potrafi sprawić, że będziesz płakać ze śmiechu. Kiedy myślisz o jego poczuciu humoru, robi ci się cieplej koło serca? Jego dystans do siebie, do was, do świata to jedna z tych rzeczy, które cenisz w nim najbardziej.

Wyczuwa twój nastrój

Nawet wtedy, gdy jesteś wściekła i rzucasz gromami. Tak naprawdę potrafi okiełznać najgorszą burzę, jaką rozpętasz (pewnie dlatego nigdy pomimo zamierzeń nie wyrzuciłaś go z domu), ale też podać poduszkę, gdy jesteś zmęczona, albo zrobić herbatę, gdy ci źle. Jest to tak naturalne, że czasami o tym zapominasz. A przecież to takie ważne.

Możesz na nim polegać

Wiesz, że co by się nie działo, on zawsze ci pomoże, znajdzie rozwiązanie, którego ty nie dostrzegasz. Możesz zadzwonić do niego z każdym problemem, a on zorganizuje pomoc, stanie na głowie, żeby tylko wykaraskać cię z kłopotu.

Możesz być sobą

Nie musisz nikogo przy nim udawać. On widział cię bez makijażu w poczochranych włosach, zasmarkaną z gorączką, zapłakaną ze spuchniętymi oczami. W podartym dresie i w wieczorowej sukni. Wiesz, że akceptuje ciebie w każdej sytuacji, a ty nie musisz przed nim odgrywać żadnej roli.

Jest gotowy na wyzwania

Za to go uwielbiasz, że rzucisz jakiś wariacki pomysł, a on w to wchodzi. Chce z tobą doświadczać czegoś nowego, nie boi się wyzwań. Życie dla niego to przygoda, którą chce przeżyć razem z tobą.

Jest dla ciebie inspiracją

Dzięki niemu i przy nim cały czas chcesz się rozwijać, chcesz być coraz lepsza. I to nie jest przymus, to jest tak naturalne, że często nie zdajesz sobie z tego sprawy. On sprawia, że idziesz do przodu, że sięgasz po nowe cele.

Możesz przy nim pomilczeć

Kiedy o tym pomyślisz, to faktycznie bywają takie chwile, kiedy wystarczy, że jesteś obok siebie, że siedzicie przytuleni i nic nie musicie mówić. I nie czujecie żadnego skrępowania, przymusu mówienia, po prostu dobrze wam ze sobą.

Jest twoim krytykiem

Ale nie tym, który wytyka każde potknięcie i każdą wadę. Mówi, kiedy przeginasz, kiedy marnujesz swój czas, talent, potencjał, kiedy widzi, że idziesz w złym dla ciebie kierunku. Nie jest przy tym sędzią, potrafi z wyczuciem pokazać ci, co robisz źle – jego zdaniem, które często (i dobrze o tym wiesz), bywa słuszne.

Zawsze jesteś dla niego piękna

W ciąży czy nie. Gruba czy chuda. Zmęczona, czy wypoczęta i tryskająca energią. Dla niego zawsze jesteś piękna. Nawet, gdy mówisz: „Ale zobacz, jak ja wyglądam, jak pożal się Boże”, to on z rozbrajającą szczerością powtarza, że dla niego zawsze jesteś najpiękniejsza.

Pociąga cię fizycznie

I odwrotnie, on pociąga cię fizycznie. Kiedy myślisz o jego ciele czujesz miłe mrowienie na karku. Jest dla ciebie niezmiennie atrakcyjny, nawet, gdy namiętność słabnie, to kochasz znajomość jego ciała, centymetr po centymetrze. I ono nigdy ci się nie nudzi.

Lubisz z nim spędzać czas

Oprócz różnic macie te same zainteresowania, pasje. Lubicie spędzać ze sobą czas, robiąc różne rzeczy. Sprzątając, gotując, wychodząc na spacer, czy wyjeżdżając na wakacje. Nie nudzicie się ze sobą. Na co dzień każde z was rozchodzi się do swoich zajęć, ale kiedy możecie już pobyć razem, cieszy was ten wspólny czas.

Myślę, że każdy z nas do tej listy coś mógłby dodać. Za co kochamy? Właśnie za to wszystko i pewnie wiele jeszcze innych rzeczy. Warto o tym pamiętać.


Zobacz także

Kłamstwa mają swoje kolory. Którego z nich ty używasz najczęściej?

Jestem samotną matką i nie chcę 500+. Oto, czego potrzebuję od mojego państwa

Panika to zawsze sygnał, że coś niepokoi naszą duszę. To lęk przed utratą własnego „ja”

Panika to zawsze sygnał, że coś niepokoi naszą duszę. To lęk przed utratą własnego „ja”