Jessica Mercedes nosi najmodniejszą torebkę tego sezonu. Jest piękna, wygodna i pasuje do wszystkiego

Anna Wójtowicz
Anna Wójtowicz
28 czerwca 2017
Fot. Screen z Instagrama/
jemerced
Fot. Screen z Instagrama/ jemerced

Wiele z nas nie wyobraża sobie letniej stylizacji bez plecionego koszyka, do którego wrzuci wszystkie niezbędne przedmioty – począwszy od telefonu komórkowego po ręcznik plażowy i jedzenie. To prawdziwy must have tego sezonu, który pasuje do luźnego stroju, jak i do bardziej eleganckiej kreacji. Gwiazdy już go noszą.

Na rynku dostępnych jest wiele modeli, z których możesz wybrać ten idealny dla siebie. Masz do wyboru: duże usztywniane kosze, pudełkowate koszyki, worki i plecaki w kształcie koszyka, kopertówki i shoppery. Do noszenia na ramię bądź w ręce.

Must have

Pleciony koszyk marki Cult Gaia wybrała blogerka modowa Jessica Mercedes. Chętnie go nosi do letnich stylizacji. Kosztuje ok. 400 zł i został już wyprzedany online, jednak można wpisać się na listę oczekujących.

Ale to nie jedyny koszyk, który blogerka ma w swojej szafie. Chętnie pokazuje się także z pojemnymi plecionymi torbami na ramię, które można znaleźć w Zarze.

Plecione koszyki dostępne są w każdej sieciówce. To prawdziwy hit tego sezonu, dlatego wybór modeli jest duży i na pewno znajdziesz dla siebie coś, co ci się spodoba.


11 zdrowych nawyków, które pozwalają radzić sobie z depresją

Redakcja
Redakcja
28 czerwca 2017
Fot. iStock / fcscafeine
Fot. iStock / fcscafeine

Depresja może dotknąć każdego, bez względu na płeć, wiek czy status majątkowy i społeczny. Powodują ją różne czynniki, np. wyposażenie genetyczne, wychowanie, traumatyczne zdarzenia w życiu, wiele zależy od konstrukcji psychicznej każdego z nas. Osoby dotknięte tą chorobą skarżą się nie tylko na intensywne emocje takie jak: poczucie winy, wstyd, złość i lęk, ale równie często na dokuczliwe objawy bólowe ze strony organizmu. Nie ma jednego schematu chorowania na depresję.

Osoby cierpiące z jej powodu nie zawsze otrzymują diagnozę oraz potrzebną pomoc i często samotnie zmagają się z nieuświadomionym problemem. Natomiast osoby z rozpoznaną depresją często zgłaszają się po pomoc w okresie wiosennym lub jesiennym, gdy odczuwają spadek nastroju i inne, dokuczliwe dolegliwości. Gdy tylko czują się lepiej, odkładają leczenie uważając, że zagrożenie minęło i wszystko wraca do normy. Chcąc samemu radzić sobie z depresją, nie zawsze dają sobie radę, wracając do terapeuty, niekiedy w kondycji gorszej, niż ostatnim razem.

11 zdrowych nawyków, które pozwalają sobie radzić z depresją

Bardzo ważna w przypadku depresji jest profesjonalnie przeprowadzona psychoterapia. Spotkania ze specjalistą pomagają zrozumieć objawy, uświadomić własne ograniczenia i lęki i dzięki temu odzyskać kontrolę nad własnym życiem. Możesz wypracować sobie również własną strategię walki z depresją, która przy psychoterapii pozwoli podtrzymać dobre efekty. Oto 11 zdrowych nawyków, które pozwalają stawić czoło chorobie.

1. Postaw na aktywność fizyczną

Badania udowodniły, że aktywność fizyczna jest dobrym środkiem walki z depresją wynikającą ze stresu, a przede wszystkim doskonałym narzędziem profilaktyki. Znaczenie mają tu zarówno znane w procesie poprawy nastroju endorfiny (uśmierzają odczuwanie bólu oraz dają poczucie błogości), jak i serotonina (wpływa na poczucie zadowolenia). Ruch ma nieoceniony wpływ na wzrost liczby neurotransmiterów, czyli substancji pośredniczących w przekazie impulsów między komórkami nerwowymi.

2. Medytuj

Badania naukowe przeprowadzone w USA udowodniły, że ćwiczenie jogi i wykonywanie asan, stymuluje wydzielanie neurotransmiterów odpowiedzialnych za stan spokoju i dobry nastrój, których niedobór wpływa na zachorowanie na depresję. Medytacja, modlitwa czy inny rodzaj duchowego wyciszenia, pozwala również ukoić myśli i nabrać potrzebnego dystansu o codziennych problemów.

3. Zrozum problem

Szukanie wiedzy na temat depresji pozwala ją lepiej zrozumieć i nauczyć się z nią żyć i skutecznie walczyć. Mając świadomość problemu, można poszukać grupy wsparcia, której spotkania pomagają odnaleźć się wśród innych ludzi z depresją i podzielić własnymi doświadczeniami.

4. Sięgaj po pomoc

Z powodu zmęczenia, czarnych myśli, problemów ze snem i odżywianiem, ucieka energia życiowa. Osoby cierpiące na depresję przestają robić rzeczy, które sprawiały im przyjemność. Aby wyjść z takiego zawieszenia, należy przełamać barierę wstydu i sięgnąć po odpowiednią pomoc psychoterapeuty. Najważniejsze, to mieć świadomość, że problem sam nie zniknie.

5. Reorganizuj relacje

Zakończ relacje, które ci nie służą, toksyczne przyjaźnie i krzywdzące układy. Zrób porządek w życiu towarzyskim, przyjrzyj się temu, co naprawdę cię buduje i wspiera.

6. Podróżuj

Korzystaj z tego, jeśli tylko masz możliwość. Podróże (nie tylko te dalekie) pozwalają przyjemnie spędzić czas, ale przede wszystkim uczą i uwrażliwiają na innych. Świeże spojrzenie na różne kwestie pozwala od nowa poukładać w głowie najważniejsze rzeczy.

7. Bądź wyrozumiała dla innych

Byłoby pięknie, gdyby każdy z nas był uwrażliwiony na problem depresji. Jednak nie każdy ma świadomość, z czym zmagają się cierpiący na depresję, nie oczekuj więc, że wszyscy rozumieją co przeżywasz. Nie musisz wyjaśniać problemu każdemu, odpuść, oszczędź sobie nerwów i skrępowania.

8. Ucz się

Nie tylko poszerzysz swoją wiedzę i umiejętności, ale w dobry sposób zagospodarujesz swój czas, skupiając się na tym, co przyniesie wymierne efekty. Nie musisz iść od razu na kolejne studia, ale możesz skorzystać z przydatnych kursów, szkoleń czy np. lekcji szycia na maszynie lub nauki języka.

9. Zrób coś dobrego dla świata

Depresja ma tendencję odwracania uwagi od świata wokół nas i skupiania się na własnym smutku i innych emocjach. Pomóż komuś w potrzebie, udziel się w ramach wolontariatu, weź udział w akcji sprzątania lasu. Robiąc coś dla innych, skoncentrujesz się na pomaganiu, co dowartościuje cię i zagospodaruje twój czas.

10. Pokonuj własne ograniczenia

Wyjdź naprzeciw swoim obawom i postaraj się oswoić a w końcu pokonać swoje strachy. Nie musisz z lękiem wysokości od razu skakać ze spadochronem, ale dzięki stopniowemu pokonywaniu barier, osiągniesz sukces i wzmocnisz wiarę we własne możliwości.

11. Nie trać nadziei 

Pamiętaj, że nawet jeśli teraz masz gorszy czas w życiu, w końcu przyjdzie to lepsze i znów będziesz miała powody do radości. Nie trać wiary w siebie i innych. Nikt nie jest doskonały, ty również nie musisz, za to powinnaś żyć tak jak chcesz, byś była szczęśliwa.


 

źródło: www.huffingtonpost.comemocje.pro

 


Wzruszająca piosenka dla taty zaśpiewana przez córkę. Każdy ojciec powinien to usłyszeć

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
28 czerwca 2017
Fot.  Anna Mangold Photography
Fot. Anna Mangold Photography

Znam pewną kobietę – szaloną, która po raz trzeci założyła ślubną suknię i myślę, że to już ostatni. Ale nie o niej będzie. Będzie o jej córce – 11-letniej Sarze, która dla Pawła – swojego taty, w dniu ślubu przygotowała cudowną niespodziankę. Znam trochę tę historię, wiem, ile dziewczyny – Ania i Sara przeszły, żeby stanąć właśnie w tym miejscu. Sara i Paweł są dowodem na to, że tata – ten przybrany, może stać się tym prawdziwym.  Dlaczego o tym piszę? Bo Sara zmieniła tekst piosenki Kuby Jurzyka, zawierając w  niej wszystko to, czego wchodząca w życie nastolatka może oczekiwać od taty.

Słuchaj, Tata

Dziś się czyimś światem stałeś

I na czyjejś drodze jesteś nowym bogiem

I na pewno czyjąś rozproszyłeś ciemność

A to nie takie łatwe być dla kogoś światłem,

Jednym i jedynym gdzieś pośrodku zimy.

 

Teraz musisz, Tato unieść jeszcze więcej,

Czyjeś strzępy świata musisz wziąć na ręce,

Stałeś się dla kogoś szaro-złotą drogą,

A to nie takie łatwe być dla kogoś światłem

Jednym i jedynym w samym środku zimy.

 

Słuchaj, Tata

Musisz grać w to tak jak grałeś

Cały czas być sobą, ważyć każde słowo

I tak jak rzeka, płynąć naprzód i nie czekać

Starać się uwierzyć w to, że trzeba przeżyć

Gdy się jest dla kogoś słońcem, wiatrem, wodą.

 

Każdy tata powinien to usłyszeć od swojej córki, żeby wiedział, jak jest dla niej ważny.

P.S. Kochani – niekończącej się miłości w zwykłej codzienności!!


Zobacz także

To co robisz określa Cię!

Fot. iStock / Dekalog człowieka radosnego

Przestań się wszystkim przejmować! Wypróbuj metodę Zero Żalu i „olej” nieistotne sprawy

Fot. iStock/BalazsKovacs

Dlaczego mądrzy ludzie mają problem z samoakceptacją?