Dieta i ziemniaki? Wcale się nie wykluczają. Chcesz schudnąć – nie rezygnuj z ziemniaków, tylko gotuj je prawidłowo

Redakcja
Redakcja
16 lipca 2018
Fot. iStock/gpointstudio
 

Ziemniaki – gotowane, pieczone, frytki, puree. Eh, można je jeść na wiele sposobów. Co z tego, skoro składając się z węglowodanów są jedną z pierwszych rzeczy, z których rezygnujemy, chcąc stracić kilka kilogramów.

Okazuje się jednak, że ziemniaki mogą być doskonałym uzupełnieniem zdrowej diety, jeśli gotujesz je w prawidłowy sposób.

Ziemniaki dostarczają wielu ważnych składników odżywczych, w tym przeciwutleniaczy, błonnika, potasu, witaminy C i witaminy B6. Oczywiście mogą wpływać na poziom cukru we krwi, ale jak bardzo ziemniaki zwiększają jego poziom, zależy od tego, jak je przygotujesz.

Pieczony ziemniak

Jednym z najzdrowszych sposobów przyrządzania ziemniaka w jego najczystszej formie, gdy jest pieczony cały, ze skórką. Pieczenie minimalizuje utratę składników odżywczych. Ziemniaki można upiec w całości lub pocięte można je upiec jak frytki.

Gotowane ze skórką

Gotowanie ziemniaków i innych warzyw może obniżyć ich wartość odżywczą. Niektóre składniki odżywcze, takie jak witaminy z grupy B i witamina C pozostają nie w warzywach, ale w wodzie, w której się gotowały. Gotowanie ziemniaków w skórce pomaga utrzymać składniki odżywcze, co więcej zmniejszenie czasu gotowania jest także korzystne. Dlatego unikaj gotowania ziemniaków w bardzo wysokiej temperaturze przez długi czas i używaj minimalnej ilości wody.

Ziemniaki a przyrost wagi

Wielu z nas uważa, że jedzenie ziemniaków powoduje tycie, a to nieprawda. Spożywanie ziemniaków w ramach zrównoważonej, niskoenergetycznej diety nie zwiększa ryzyka przybrania na wadze.

W badaniu przeprowadzonym w 2014 r. (2) 90 pacjentów z nadwagą uczestniczyło w jednej z trzech diet przez 12 tygodni. Wszyscy uczestnicy mieli jeść od 5 do 7 porcji ziemniaków tygodniowo. Po trzech miesiącach nikt nie przybrał na wadze, co więcej – każdy odnotował spadek masy ciała. Sugeruje to, że ziemniaki nie są przyczyną tycia, ale ogólna dieta jest kluczem.

Zatem – jeśli myślicie: „Nie dam rady żyć bez ziemniaków” – wcale nie musicie się ich wyrzekać. Jedzcie na zdrowie w ich najlepszej formie.


źródło: caloriesecrets.net

POLKA NA DIECIE BANER

 


Myślisz: „Moje życie nic nie jest warte”? Wypełnia cię pustka? Poczucie, że nic nie znaczysz?

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
16 lipca 2018
Fot. iStock/JNemchinova
 

Budzisz się rano, leżysz z oczami wlepionymi w sufit i myślisz sobie, że właściwie nic nie masz, że twoje życie jest puste, że nic oprócz dzieci cię nie cieszy. Ciąży ci ciało, które nie chce podnieść się z łóżka, a ty, choć wysilasz głowę, nie jesteś w stanie w tym momencie znaleźć choćby jednej rzeczy, która nadaje sens twojemu życiu.

I nim zapadniesz się w ciemność, zapamiętaj, że nie jesteś sama. Gdzieś w innym łóżku, w innym domu, innym mieście też leży jakaś kobieta i myśli podobnie jak ty. Wiele z nas na pewnym etapie życia ma wrażenie pustki. Ona jest wynikiem pewnych braków – w związku, w relacjach. Może to być efekt porzucenia siebie i życia pod dyktando innych, by uzyskać ich aprobatę. Może tak bardzo skupiasz się na pracy, że zupełnie przestajesz się troszczyć o siebie?

Pustce często towarzyszy odrętwienie i poczucie samotności. Nic nas nie satysfakcjonuje, nie ekscytuje, czujemy się bezradni, nieskuteczni, niespełnieni. Jedno jest pewne – nie powinniśmy negować tego stanu, zagłuszać go, udawać, że nic się nie dzieje. Pustka to często wstęp do depresji, dlatego dobrze wiedzieć, jak sobie z nią radzić.

Rozpoznaj ją

Wiesz, że nie czujesz się zbyt dobrze – nie uciekaj przed tym, nie bój się, nie próbuj odrzucać ani zmieniać swoich uczuć.

Pustki możemy doświadczyć, kiedy tracimy ukochaną osobę, gdy tracimy miłość. Naturalną rzeczą jest żałoba po każdej stracie. Dlatego warto mówić do siebie ze współczuciem: „Ma prawo być ci ciężko”, „Masz prawo czuć się samotna, zrozpaczona”, „Masz rację, nikogo nie powinien dotykać taki ból”. Daj sobie czas.

Spędzaj ze sobą czas

Zamiast próbować wypełniać pustkę towarzystwem, alkoholem, aktywnością fizyczną, telewizją, grami komputerowymi czy czymkolwiek innym, zajrzyj w głąb siebie i spędź ze sobą czas. Poznaj swoje własne pragnienia, lęki, nadzieje i marzenia. To nadaje sens twojemu życiu, a tak rzadko zostaje przez nas nazwane. Nie wiesz, jak to zrobić? Połóż się wygodnie, skup się na swoim oddechu, wycisz głowę, emocje, spędź ze sobą tyle czasu, ile potrzebujesz. Później będzie ci coraz łatwiej dotrzeć do siebie. Bądź cierpliwa, nikt cię nie goni, a tobie nigdzie się nie spieszy.

Odkrywaj swoje uczucia

Najczęściej w pędzie codzienności nie skupiamy się na swoich emocjach. Ustaw sobie powiadomienie w telefonie, alarm, który wyrwie cię w środku dnia po to, żebyś zauważyła, co czujesz. Napisz na kartce – znudzona, ciekawa, zadowolona, zła. Skup się na chwilę także na jednej części swojego ciała, poczuj czy jest napięte, obolałe, rozluźnione. To świetne ćwiczenie, które uczy zauważać siebie, być dla siebie ważnym.

Odkryj swoja pustkę

Wracając do domu z pracy, będąc na spacerze, pijąc poranną kawę czy wieczorną herbatę, odpowiedz sobie na kilka pytań:

– czy porównuję siebie z innymi?

– czy oceniam siebie przez pryzmat innych ludzi?

– czy mówię sobie pozytywne rzeczy?

– czy skłonność do wytykania sobie błędów i nazywania się głupim lub brzydkim?

– czy minimalizuję znaczenie swoich uczuć w relacjach czy dbam o nie?

– czy aktywnie dbam o swoje potrzeby fizyczne i zdrowotne?

– czy skupiam się wyłącznie na potrzebach innych, a nie własnych?

– czy próbuję coś komuś nieustannie udowadniać?

– czy mam poczucie winy za coś, co jest zupełnie poza moją kontrolą?

– czy szanuję swoje uczucia i opinie?

Odpowiadając szczerze przed samą sobą na te pytania, dostrzeżesz, co w twoim życiu nie jest takie, jakbyś chciała, co w twoim nastawieniu, zachowaniu, sposobie myślenia możesz zmienić, żeby żyło ci się lepiej.

Zaakceptuj siebie

Pozwól sobie na poznanie siebie, swoich uczuć, pragnień, potrzeb. I chociaż masz trochę do nadrobienia, nie musisz się spieszyć, to nie jest żaden wyścig.

Pamiętaj – uczucie pustki może doprowadzić do przygnębiających myśli: „życie nic nie jest warte” lub „nie ma dla mnie żadnej nadziei”. Ważne jest, aby uznać i zaakceptować poczucie pustki, aby być dla siebie współczującym, dać sobie prawo do własnych uczuć i odnaleźć swoją drogę do wypełnienia życia tym, czego chcemy, czego pragniemy i co kochamy.


źródło: Psychocentral

 


Które słoneczko podoba ci się najbardziej? Wybierz symbol i dowiedz się czegoś o sobie

Redakcja
Redakcja
16 lipca 2018
Fot. Screen z Facebooka/Buzz Post-El Zumbido Que Te Interesa

Słońce zawsze miało szczególne miejsce w religii i kulturze w historii ludzkości. Pora na chwilę relaksu. Odetchnij, popatrz na ten obrazek reprezentujący osiem różnych słońc i wybierz to, które najbardziej ci się podoba. Następnie przeczytaj interpretację.

Jeśli wybrałeś nr 1

Zawsze starasz się myśleć pozytywnie i zastanawiasz się jak być lepszą wersją siebie. Niełatwo cię zniechęcić. Twoja szklanka jest zdecydowanie „w połowie pełna”. Takie podejście do życia nie tylko sprawia, że ​​jesteś odporny, ale również, że ​​jesteś świetnym przyjacielem, który może wspierać swoich bliskich w każdej sytuacji.

Jeśli wybrałeś nr 2

Są dwie naprawdę ważne dla ciebie rzeczy – twoja prywatna przestrzeń oraz szacunek dla bliskich osób. Jesteś bardziej introwertyczny niż ekstrawertyczny, nie stronisz od innych ludzi, ale często trzymasz się od nich na dystans. Cenisz proste, dobre cechy, takie jak uczciwość i życzliwość.

Jeśli wybrałeś nr 3

Jesteś inteligentny, bardzo ciekawy i odważny, jeśli chodzi o nowe przygody i zdobywanie wiedzy. Do bólu szczery, ale jednocześnie bardzo otwarty. Jesteś urodzonym przywódcą i przewodnikiem dla innych. Opierają się oni mocno na twoim poczuciu dobra i zła i cenią twoją opinię.

Jeśli wybrałeś nr 4

Cechą twojej osobowości jest nieskończona energia i… wieczny niepokój. Jesteś rozdarty, zawsze masz sto pomysłów na raz. Zawsze jesteś gotów stawić czoła nowym wyzwaniom i kochasz próbować ciągle nowych rzeczy. Promieniejesz miłością do życia, którym starasz się żyć w pełni.

Jeśli wybrałeś nr 5

Masz wyjątkową zdolność i chęć pomagania innym w rozwiązywaniu ich problemów. Uwielbiasz pomagać ludziom w potrzebie, a czasami może się nawet wydawać, że masz kompleks bohatera- bo któż inny byłby lepszy w ratowaniu świata niż ty? Jesteś promieniem światła i inspiracją w życiu innych. Jesteś inteligentną osobą, ale nie zawsze dzielisz się swoimi przemyśleniami z innymi ludźmi.

Jeśli wybrałeś nr 6

Ludzie, którzy wybierają to słońce, są generalnie radośni, lubią zabawę i cieszą się każdym szczegółem życia. Każda przeszkoda na twojej drodze jest tylko kolejnym powodem, aby nauczyć się czegoś nowego. Nie boisz się konstruktywnej krytyki i zawsze utrzymuj serdeczne relacje z innymi. Ludzie postrzegają cię jako kogoś godnego zaufania i jako osobę, która ma wiele umiejętności przywódczych.

Jeśli wybrałeś nr 7

Łatwo inspirujesz się coraz to nowymi celami i zazwyczaj jest ich o wiele za dużo. W rzeczywistości jedno życie ci nie wystarcza, aby zrealizować wszystko, co chcesz… Jeśli chcesz spełnić swoje wielkie marzenia – musisz dowiedzieć się, które z nich są dla Ciebie najważniejsze.

Jeśli wybrałeś nr 8

Twoja cierpliwość jest godna pozazdroszczenia. Nie chowasz w sobie żalu i niełatwo cię obrazić. Jesteś niesamowicie dojrzały, lubisz dobrze sobie wszystko przemyśleć i uniknąć błędów. Chociaż miłość i inne uczucia są dla ciebie ważne, bardziej cenisz racjonalny umysł i inteligencję.


Na podstawie: brightside.me

 

 


Zobacz także

Nowy rok, nowa ty. Poradnik coacha

Szczęście, to te wszystkie małe chwile. Wystarczy, że zaczniesz je dostrzegać

8 prostych technik manipulacji. Sprawdź, czy pozwalasz sobą manipulować