W Polsce rak piersi jest najczęściej występującym nowotworem złośliwym u kobiet. O profilaktyce mówi się już od wielu lat i choć przynosi to skutki, ciągle czegoś w tym brakowało. Fundacja Onkocafe postanowiła wypełnić tę lukę i swoją najnowszą kampanię zaadresowała do mężczyzn. Choć najpierw na pewno przyciągnie uwagę wielu pań.
„Breastfit – Kobiecy biust. Męska sprawa.” – pod takim hasłem Onkocafe rozpoczęła najnowszą kampanię. Jej cel to uświadomienie mężczyzn, jak ważne jest ich wsparcie dla kobiet, nie tylko w chorobie, ale przede wszystkim w profilaktyce. Co roku diagnozę 'rak piersi’ słyszy 17 tysięcy Polek, a 5 tysięcy umiera. – Dlatego tak ważna jest profilaktyka raka piersi, w której znaczącą rolę może odegrać mężczyzna. Jego rola i wsparcie dla kobiety są równie bezcenne podczas choroby. Powstaje jednak pytanie jak zachęcać i jak wspierać? Stąd pomysł na BreastFit, czyli sztukę badania piersi, rozmowy oraz wsparcia emocjonalnego.– mówi Anna Kupiecka, prezes Fundacji OnkoCafe.
Dlaczego BreastFit? To nawiązanie do CrossFit’u, bardzo popularnej ostatnio dziedziny sportu. Nie chodzi jednak o sam sport, a o jego filozofię samodyscypliny, hartowania ducha i ciała, codziennej walki ze słabościami oraz wypracowania dotychczas nieosiągalnej, niezwykłej sprawności fizycznej i emocjonalnej. Rozmowy o chorobach nigdy nie są i będą łatwe, ale dzięki takim akcjom mogą stać się po prostu normalne. Poza instrukcją rozmów dotyczących profilaktyki, jak i samej choroby, OnkoCafe przygotowała dla panów podpowiedź w jaki sposób razem przeprowadzać badania piersi partnerek.
O całej akcji nie byłoby jednak tak głośno, gdyby nie sportowcy z Trójmiasta, którzy zgodzili się wziąć udział w wyjątkowej sesji zdjęciowej. To właśnie oni jako pierwsi mężczyźni w Polsce dostali solidne przeszkolenie w dziedzinie profilaktyki raka piersi i wsparcia kobiet w ciężkich dla wszystkich chwilach.
Backstage z sesji do kalendarza #breastfit dostępny już na FB i ja w końcu mam jakieś zdjęcie 😉
Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Jan Górczak (@barbarjan)
Zwieńczeniem projektu będzie wydanie kolejnej edycji kalendarza „Power of community 2017” z udziałem crossfitowców wspierających kampanię, którzy zadeklarowali, że będą systematycznie uprawiać BreastFit i szerzyć zdobytą w ramach kampanii wiedzę.
Więcej informacji na temat akcji oraz wszelkie materiały dydaktyczne można znaleźć na stronie Fundacji.