Lifestyle Zdrowie

Trzymasz dietę, ćwiczysz, ale wciąż nie chudniesz? Być może za mało śpisz

Anna Wójtowicz
Anna Wójtowicz
29 lipca 2017
Trzymasz dietę, ćwiczysz, ale wciąż nie chudniesz? Być może za mało śpisz
Fot. iStock/Ljupco
 

Trzymasz dietę, ćwiczysz, ale wciąż nie chudniesz? Wiesz, że nie jest to związane ze stanem twojego zdrowia, bo wszystkie wyniki masz w normie. A więc o co chodzi?! Naukowcy twierdzą, że być może za mało śpisz. Ile zatem powinnaś przesypiać, żeby zachować dobrą sylwetkę?

Trzymasz dietę, ćwiczysz, ale wciąż nie chudniesz?

Spanie to dla organizmu czas na regenerację. Wtedy też przysadka mózgowa produkuje najwięcej hormonu wzrostu, który jest odpowiedzialny za rozrost tkanek, w tym mięśni. A jak wiadomo, to one pomagają spalać tłuszcz. Dlatego im większa ich masa, tym szybciej zrzucisz zbędne kilogramy.

Ile więc powinnaś spać? Naukowcy radzą, aby było to minimum 6 godzin na dobę. Jednak idealna ilość to 9 godzin. Dzięki temu szybciej zauważysz zmiany w swoim wyglądzie, szybciej spalisz tłuszcz i poprawisz swoje samopoczucie.

Trzymasz dietę, ćwiczysz, ale wciąż nie chudniesz? Być może za mało śpisz

Fot. iStock/mammuth

Niedobór snu wiąże się ze zwiększonym apetytem i ciągłym uczuciem głodu, co prowadzi do spożywania większej ilości kalorii. Chroniczne niedosypianie może przyczynić się do tego, że zamiast chudnąć, zaczniesz tyć.

Pamiętaj, że ważne są także warunki, w jakich śpisz. Dobrze, żebyś miała pachnącą pościel i wygodny materac. Przed pójściem do łóżka wywietrz pokój oraz zadbaj o odpowiednią temperaturę. I przede wszystkim – nie objadaj się na noc.

Już nie musisz mieć wyrzutów sumienia, że za długo śpisz. Robisz to w końcu dla swojego zdrowia i sylwetki, prawda? Za takie newsy jesteśmy wdzięczne naukowcom. 😉


 

Źródło: businessinsider


Lifestyle Zdrowie

TOP trendy w gastronomii w 2017 roku

Redakcja
Redakcja
29 lipca 2017
Fot. iStock / KuzminSemen
 

Trendy gastronomiczne co roku ulegają przeobrażeniom. Wpływ na te występujące w Polsce ma kultura Zachodu, otwartość konsumentów na nowe doznania, jak również ważne, światowe wydarzenia. Znamy już prądy, które będą szczególnie ważne w 2017 roku.

Rośnie moda na śniadania i desery poza domem. W tym roku rynek gastronomiczny zwiększy się nawet o 5 proc., wzrosną również wydatki na rynku lodów. Tylko 36 proc. Polaków nie korzysta z żadnych usług gastronomicznych. Eksperci zaznaczają, że zwiększenie wydatków na posiłki poza domem idzie w parze z podniesieniem się poziomu życia. Jakie trendy w gastronomi zdominują 2017 rok?

Trumpizm

O restauracjach należących do Donald Trumpa mówiło już nie jedno medium. Nie zawsze w kontekście pozytywnym. Niejednokrotnie jedzenie zostało uznane za niesmaczne, kiepskiej jakości, a do tego drogie. Klientów lokali jednej z najpopularniejszych osób w Stanach Zjednoczonych jednak nie brakuje. Prawdziwym magnesem okazują się bogato wyposażone pomieszczenia czy sama świadomość, że z talerza, z którego będziemy jeść zupę, korzystał najpotężniejszy człowiek na świecie. Szykowne ozdoby mogą zacząć pojawiać się także na polskim rynku restauracji. Unikalne zestawienia potraw w połączeniu z informacją o inspiracji restauratorów lokalami samego prezydenta, mogą przyciągnąć tłumy.

Kawa na śniadanie

Coraz więcej Polaków odwiedza restauracje nie tylko wtedy, kiedy chce zjeść obiad z rodziną. Popularny staje się trend jedzenia śniadań „na mieście” oraz zaopatrzania się w kawę przed rozpoczęciem dnia pracy.

Polacy zjedzą więcej lodów

Klienci są coraz bardziej otwarci na nowe smaki, a producenci coraz śmielej je oferują. – Polacy lubią być zaskakiwani nowymi smakami lodów. Oprócz ulubionych tradycyjnych smaków tj. śmietanka, truskawka czy czekolada, lubią być zadziwiani nowymi, nawet egzotycznymi kompozycjami tj. słony karmel czy masło owocowe – mówi Piotr Gąsiorowski, Dyrektor Marketingu PPL Koral. – Z tego powodu w naszej ofercie znajduje się wiele nowych smaków – dodaje.

Perfumowane koktajle

Koktajl na bazie zapachu Givenchy? Czemu nie! Jako pierwszy ten niezwykły pomysł zrealizował londyński bar w Hotelu Cafe Royal. Powszechnie mówi się o tym, że to dopiero początek eksperymentów z wykorzystaniem oryginalnych zapachów. Na ogół perfumowane desery serwowane są w restauracjach premium, a także miejscach, do których dostęp jest możliwy tylko dla wtajemniczonych.

Lokale bez szyldu

Zaczęło się od Krakowa. W ukrytych miejscach tylko dla wtajemniczonych serwowane są ekskluzywne koktajle, podpalane drinki i napoje, których nie sposób znaleźć w innych miejscach. Patrząc na nie z zewnątrz, do głowy nam nie przyjdzie, że w środku znajduje się tajemniczy lokal. Można do nich trafić po rozwiązaniu gry miejskiej lub dzięki poinformowanemu znajomemu. Jak przewidują kulinarni eksperci, tajemnicze lokale niedługo mogą pojawić się w wielu innych miastach.


Źródło: infowire


Lifestyle Zdrowie

Koktajle – najzdrowszy fast food

Redakcja
Redakcja
29 lipca 2017
Zielony koktajl dodający energii - Koktajle - najzdrowszy fast food
Fot. iStock / AzmanJaka – Koktajle - najzdrowszy fast food Zielony koktajl dodający energii

Koktajle owocowe i warzywne są z roku na rok bardziej popularne, nie tylko wśród osób na diecie redukcyjnej. Zmiksowanymi warzywami i owocami coraz częściej zastępujemy niektóre posiłki. I słusznie!

Koktajle to najzdrowszy posiłek…

Do przygotowania koktajli używamy świeżych produktów. Poza jarzynami do blendera możemy dodać między innymi miód, nabiał czy zioła. Posiłki przygotowuje się na zimno, co pozwala na zachowanie większości ważnych składników odżywczych. Jest to szczególnie istotne w przypadku witamin A i C, które tracą część właściwości podczas obróbki cieplnej. Dodanie do koktajlu nasion, pestek lub odrobiny oliwy ułatwi wchłanianie witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, np. witaminy D. W szejkach znajdziemy mnóstwo błonnika i antyoksydantów.

Wreszcie – to najsmaczniejszy i najłatwiejszy sposób na spożycie zalecanych przez Światową Organizację Zdrowia pięciu porcji warzyw i owoców dziennie.

… a zarazem najszybszy posiłek

– Wystarczy kilka minut w kuchni, żeby przygotować pyszne koktajle i zabrać je ze sobą – czeka na nas park, las i plaża – zauważa Ewa Wagner, redaktor naczelna miesięcznika „Kuchnia”. – Wszystko sprowadza się do wybrania kilku ulubionych składników – dodaje. Najwięcej czasu zajmują zakupy. Zaplanuj je wcześniej – produkty na smoothie możesz trzymać w lodówce nawet przez tydzień.

Koktajle - najzdrowszy fast food

Fot. Materiały prasowe

Potrzebujesz najwyżej pięciu minut: mycie warzyw i owoców, krojenie, miksowanie – i obiad gotowy. Zanim nabierzesz odwagi i wprawy w łączeniu składników, skorzystaj z gotowych, sprawdzonych przepisów. A jeśli szczególnie cenisz wygodę i czas, tradycyjny blender zamień na koktajler. To pojemnik, który jest jednocześnie mikserem i butelką, z której wypijesz przekąskę.

W najnowszym numerze magazynu „Kuchnia” poza przepisami na pyszne, sprawdzone i oryginalne koktajle znajdziesz wyjątkową ofertę na zakup prenumeraty. Pierwsze 100 osób, które zakupią prenumeratę, otrzyma w prezencie koktajler marki Gorenje. Sprawdź też wydanie specjalne magazynu „Kuchnia” – „Koktajle” z „Kolekcji dla smakoszy”.

kuchnia_energetyzujacy_koktajl_z_jogurtuPrzepis na energetyzujący koktajl magazynu „Kuchnia”

Składniki: 1 duży jogurt naturalny, 2 łyżeczki herbaty matcha, 1 łyżeczka miodu, odrobina suszonego imbiru.

Wykonanie: wszystkie składniki wrzucamy do koktajlera, miksujemy i od razu podajemy.


 

Źródło: infowire


Zobacz także

List otwarty Jerzego Owsiaka do Prezesa TVP Jacka Kurskiego

„Nigdy nie przestałam cię kochać”, „nie miałam wyboru”, „myślę o tobie codziennie”. Czy można wybaczyć?

Rozwiązanie konkursu „Dobre komplementy”