Macierzyństwo

Rozwiązanie konkursu „Chcę być mamą i obiecuję sobie, że…”

Redakcja
Redakcja
18 października 2016
Fot. iStock / Mixmike
 

Obiecuję sobie, że nigdy nie będę:
– siebie krzywdzić,
– winić,
– narzucać sobie wartości, w które nigdy nie wierzyłam „bo tak trzeba”,
– ani nie pozwolę na to, żeby zgubić siebie w pędzie, stresie, presji otoczenia,
– że sama  nie będę budować tej presji .

Obiecuję sobie dziś coś ważnego, dla siebie – bo od takiej obietnicy warto zacząć zupełnie nowy rozdział swojego życia.

Razem ze sponsorem nagród – Domowe Laboratorium, serdecznie dziękujemy wam za wasze obietnice! I bardzo mocno, trzymamy kciuki, żeby wszystkie te obietnice, ale i też marzenia – się wam spełniły!

Laureaci:

Joanna Jaczewska

AgniEszka Burek

Art Mo Ja

Iwona Maria Umerska

Aśka Ratajczak

Laureatów prosimy o kontakt mailowy w celu odbioru nagród w ciągu 7 dni od daty ogłoszenia wyników, tj do dn.: 24.10.2016 roku. Prosimy o przesłanie danych do wysyłki nagrody (imię i nazwisko, adres i nr telefonu) na adres e-mail: kontakt@ohme.pl. Otrzymanie danych potwierdzamy w odpowiedzi zwrotnej.

Prosimy o dołączenie w treści wiadomości poniższego oświadczenia:
Wyrażam zgodę na wykorzystanie i przetwarzanie przez Organizatora swoich danych osobowych uzyskanych w związku z organizacją Konkursu, wyłącznie na potrzeby organizowanego Konkursu, zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 z późn. zm.).

Nagrody:

Zestaw „Chcę być mamą”, składający się z:
 Owulacyjny LH Test

LH Test jest szybkim testem paskowym służącym do wykrywania ludzkiego hormonu LH o stężeniu równym lub wyższym niż 30 mIU/ml. Wykorzystuje zjawisko nagłego wzrostu poziomu hormonu LH w moczu kobiety. W opakowaniu LH Testu znajduje się aż 7 testów pasków, przy pomocy których można wyznaczyć najbardziej płodne dni w cyklu miesięcznym.

 Pink Test Super Czuły

Pink Test Super Czuły to Nowość w ofercie Domowego Laboaratorium. Dzięki podwyższonej czułość 10 mlU/ml test wykrywa nawet niewielkie ilości hormonu ciążowego hCG w moczu. Test wykrywa wczesną ciążę i można go stosować nawet na kilka dni przed spodziewanym terminem  miesiączki.

 Pink Test Express

Strumieniowy test ciążowy jest najwygodniejszym i najprostszym testem w użyciu. Sama możesz wybrać sposób jego aplikacji – końcówkę testu można skierować bezpośrednio pod strumień moczu, albo też, jak w przypadku testu paskowego, zanurzyć ją na około 10 sekund w moczu zebranym uprzednio do suchego i czystego naczynia.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Regulamin konkursu dostępny jest tutaj


Macierzyństwo

Dieta probiotyczna. Hit zdrowego odchudzania

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
18 października 2016
Dieta probiotyczna dr. Perricone'a
Fot. iStock / Eva Katalin Kondoros
 

Probiotyki kojarzą się nam przede wszystkim z ratunkiem dla organizmu, w przypadku przyjmowania antybiotyków. Podczas choroby, gdy namnażają się szkodliwe drobnoustroje, antybiotyk ma za zadanie je wyeliminować. Niestety, wraz z patogenami, umierają również dobroczynne bakterie, których istnienie jest niezbędne dla prawidłowego działania organizmu.

Nazwa probiotyk pochodzi od słów pro bios — dla życia i jest określeniem na żywy mikroorganizm, który wykazuje korzystny wpływ na organizm gospodarza. Na ilość probiotyków w jelicie człowieka, może mieć wpływ kilka czynników — antybiotykoterapia, radioterapia, zakażenia bakteryjne i wirusowe, silny stres, niewłaściwa dieta. Gdy ich ilość ulega obniżeniu, odczuwamy niemiłe konsekwencje — bóle brzucha, problemy z biegunkami, ale również ze strony kobiecych narządów płciowych. Niedostateczna ilość probiotyków w jelitach otwiera drogę złym bakteriom do kolonizacji organizmu i łatwo szybsze zachorowania na kolejną chorobę.

Probiotyki, to coś więcej niż zwykłe bakterie

Probiotyki należy traktować szerzej niż w ramach jednego rodzaju dobrych bakterii. Są wyselekcjonowanymi kulturami bakterii lub drożdży, do których należą m.in. bakterie kwasu mlekowego (Lactobacillus), bakterie z rodziny Bifidobacterium lub drożdżaki Saccharomyces. Ich sposób wspomagania organizmu również należy rozpatrywać w wielu aspektach. Lekarze podkreślają, że gdyby każdy z nas sięgał po ten rodzaj osłony dla organizmu, mógłby w ten sposób uniknąć wielu chorób, ale nie tylko. Probiotyki znajdziemy przede wszystkim w przetworach mlecznych (kefirach, jogurtach naturalnych, maślankach), kiszonych warzywach, kwasie chlebowym.

Chronią odporność

To pierwsze, z czym kojarzmy probiotyki. Te maleństwa przylegają do ściany nabłonka jelitowego, uszczelniając go, by nie przedostawały się do krwi szkodliwe substancje. Jeśli probiotyków jest wystarczająco dużo, przeważają one nad bakteriami chorobotwórczymi, zabierając im substancje odżywcze. W ten sposób patogeny zostają pozbawione niezbędnych środków do życia i nie wywołują zakażeń. Ponadto aktywizują obronne limfocyty w zwalczaniu potencjalnego zagrożenia. Dieta probiotyczna zapobiega zaparciom, a tym samym wytwarzaniu toksycznych substancji. Drobnoustroje przy prawidłowo rozwiniętej mikroflorze jelitowej, nie mają szerokich możliwości zaszkodzenia organizmowi.

Zapobiegają alergii

Probiotykom przypisuje się również działanie chroniące organizm przed rozwojem alergii. Naukowcy stwierdzili, że podawanie kobiecie ciężarnej w ostatnim trymetrze ciąży probiotyków, a następnie niemowlęciu do 6 miesiąca życia, zmniejsza u dziecka ryzyko wystąpienia alergii. Z kolei u osób, które się z nią zmagają, probiotyki zmniejszają jej przykre objawy.

Pomagają w odchudzaniu

Odchudzanie w przypadku kobiet to temat rzeka. Wiele z nas sięgało zapewne nie raz po specyfiki, mające na celu przyspieszyć spalanie tłuszczu i poprawić pracę metabolizmu. Jak się okazuje, dieta probiotyczna to znakomite wsparcie dla osób odchudzających się. Dobre bakterie wpływają na uregulowanie procesu trawienia, dzięki czemu pokarmy nie zalegają w jelitach. Osoby otyłe, co pokazują badania, mają znacznie uboższą florę bakteryjną, przez co trawią dłużej zalegające pożywienie. Przy sprawnym trawieniu, witaminy i mikroelementy są sprawniej wchłanianie przez przewód pokarmowy i lepiej służą organizmowi.

Probiotyki wpływają na szybkie metabolizowanie białek, tłuszczy, węglowodanów, przez wpływ na wytwarzanie m.in. witamin z grupy B. Dzięki nim, sprawne przyswajanie chromu, wapnia i witaminy C dzięki probiotykom, wspiera zachowanie szczupłej sylwetki. Zbyt mała ilość dobrych bakterii, negatywnie wpływa na odczuwanie sytości po posiłku, więc osoby z ich niedostatkiem narażone są na częstsze spożywanie posiłków, a więc i tycie. Odpowiednia ilość probiotyków oddziałuje na tworzenie naturalnej bariery przeciwko sztucznym składnikom, takim jak konserwanty, wpływające na zaburzenia przemiany materii. Dieta probiotyczna, wydaje się być nowym dietetycznym i zdrowym hitem. Jak działa?

Dieta probiotyczna dr. Perricone'a

Fot. iStock / GeorgeRudy

Dieta probiotyczna dr. Perricone’a

To plan odchudzania probiotykami, stworzony przez dermatologa gwiazd i specjalisty od terapii przeciwzmarszczkowych z Hollywoodu, dr. Nicholasa Perricone`a, ma na celu nie tylko poprawę wyglądu sylwetki, ale pozytywny wpływ na kondycję skóry. Dieta probiotyczna zyskuje na popularności, ponieważ nie trzeba liczyć każdej kalorii, poza tym uczy dobrych nawyków żywieniowych. Dzięki dużej zawartości prebiotyków oraz probiotyków zostaje wzmocniona odporność, likwiduje stany zapalne, zapobiegając powstawaniu kolejnym.

Zalecenia diety probiotycznej

Dr Perricone zaleca picie cieplej wody z cytryną lub ziołami codziennie po przebudzeniu. W ciągu całego dnia należy wypijać około 2 litrów płynów. Zalecane jest spożywanie w ciągu dnia sycącego i bogatego w składniki odżywcze śniadania, lunchu, przekąski i lekkiej kolacji. To nie powoduje uczucia głodu i zapobiega nocnemu podjadaniu.

Dieta probiotyczna składa się z głównie z białka i węglowodanów o niskim i średnim indeksie glikemicznym. Podczas jedzenia, najpierw należy zjeść produkty wysokobiałkowe, a następnie resztę posiłku. Zaleca się pożywanie 1-2 porcji ryb, ziaren i orzechów, 2-3 porcji produktów prebiotycznych i probiotycznych oraz 5 porcji owoców i warzyw. Ważne miejsce poza probiotykami, zajmują prebiotyki (błonnik pokarmowy, skrobia, które znajdują się m.in. w cykorii, szparagach, cebuli, porze, kalarepie, karczochach, płatkach owsianych) – czyli substancje, które pomagają w rozwoju prawidłowej flory bakteryjnej jelit. Dr Perricone zaleca codzienne 30-minutowe ćwiczenia fizyczne i 7-8-godzinny sen.

Dieta probiotyczna – Jadłospis

Jadłospis można dowolnie modyfikować, pamiętając o spożywaniu ryb morskich, orzechów i ziaren raz, a nawet dwa razy dziennie. Dodatkowo w codziennym menu powinny znaleźć się dwie lub trzy porcje prebiotyków i probiotyków oraz 5 porcji orzechów i warzyw.

Produkty zalecane: w diecie probiotycznej: łosoś, cebula, czosnek, por, soczewica, fasola, jagody acai, nasiona, orzechy, kiełki, pędy jęczmienia, pędy pszenicy, jęczmień, kasza gryczana, jogurt.

Produkty dozwolone: drób, dorsz, flądra, halibut, miecznik, pstrąg, sola, tuńczyk, skorupiaki, białka jajek, niskotłuszczowe mleko i serek wiejski, tofu, oliwki i oliwa z oliwek, świeże owoce i warzywa, zielona herbata oraz produkty pełnoziarniste z IG 50 lub mniejszym.

Produkty zakazane: alkohol, kawa, tytoń), cukier, czerwone mięso, margaryna, masło, arbuz, winogrona, kukurydza, ryż, ziemniaki, makaron, mąka, pieczywo, produkty zbożowe, pizza, przetworzone napoje, a także pokarmy z IG powyżej 50.

Śniadania:

  • Jajecznica z dwóch jajek, plaster wędzonego łososia, kromka pełnoziarnistego pieczywa, woda mineralna.
  • Owsianka ugotowana na wodzie, a następnie zapieczona w piekarniku (można dodać owoce).

    Dieta probiotyczna dr. Perricone'a

    Fot. i Stock

  • Omlet z białek, maliny, pomidory, zielona herbata

Przekąski: 

  • Jogurt naturalny z łyżką orzechów, jabłko.
  • Koktajl z jogurtu i truskawek, bułeczka owsiana.
  • Chudy serek wiejski, oliwki

Obiady:

  • Grillowany łosoś lub pstrąg, skropiony oliwą z oliwek i cytryną, sałatka ze szpinaku, pomidorów, cebuli.
  • Sola gotowana na parze z marchewką i surową kapustą.
  • Sałatka z pomidorkami koktajlowymi, truskawkami, fetą light, octem balsamicznym, oliwą z oliwek, ciasteczka owsiane i kefir.

Kolacje:

  • Zupa z czerwonej soczewicy, z cebulą i czosnkiem na bulionie warzywnym ze szczyptą chili, jogurtem naturalnym i pestkami dyni.
  • Halibut gotowany na parze, sałatka grecka, kawałek melona.
  • Grillowana pierś z kurczaka, gotowany brokuł, truskawki.

Dieta probiotyczna może mieć również wady

Jednym z negatywów stosowania tej diety, może być monotonia. Spożywane są tylko określone produkty z listy dozwolonych, w dodatku konkretne jadłospisy oscylują w granicach 1200 kcal dziennie. To może być za mało kalorii, przez dłuższy okres jej stosowania. Dieta probiotyczna nie jest też wskazana dla kobiet w ciąży i karmiących piersią oraz dla wegan, gdyż składa się w znacznej części z ryb i produktów pochodzenia zwierzęcego.


Źródło: VITA nr 11(218) 2016, www.biomedical.pl

 


Macierzyństwo

13 trików psychologicznych, które ułatwią ci komunikację (z każdym)

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
18 października 2016
13 trików psychologicznych, które ułatwią ci komunikację (z każdym)
Fot. iStock/Klubovy

Chcemy mieć dobre relacje z innymi, oczekujemy otwartości i zrozumienia. I choć staramy się dawać od siebie to samo, czasami coś się po prostu „nie klei”. Tu z pomocą przychodzi nam znajomość kilku prostych technik, które mogą ułatwić nam budowanie lepszego porozumienia z otaczającymi nas ludźmi.

13 skutecznych, psychologicznych trików

1. Jeśli nie jesteś usatysfakcjonowany odpowiedziami, które otrzymujesz w trakcie rozmowy — na przykład osoba, z którą się konfrontujesz coś ukrywa, kłamie, albo nie wyraża się  jasno – więcej nie pytaj. Spójrz jej prosto w oczy, w milczeniu i przez dłuższą chwilę. Ta technika sprawia, że twój rozmówca poczuje się zmuszony szczerze wyjawić swoje prawdziwe myśli.

2. Jeśli ktoś podnosi głos lub cię obraża, jest agresywny, zbierz wszystkie siły aby się uspokoić i pozostań bierny. Pierwszą reakcją drugiej strony będzie złość (którą sam sprowokujesz), następną – poczucie winy z powodu własnego, agresywnego zachowania.

3. Jeśli spodziewasz się krytyki (przykrych komentarzy i obwiniania), zdobądź się na odwagę i stań jak najbliżej rozmówcy. Skrócenie dystansu sprawi, że twój adwersarz powie mniej negatywnych rzeczy, niż zamierzał.

4. Jeśli się bardzo czymś denerwujesz, żuj gumę lub jakiś owoc (na przykład suszony). Jedzenie posiłków kojarzy nam się ze spokojem i bezpieczeństwem, co naturalnie uspokaja.

5. Przed ważną rozmową lub egzaminem, wyobraź sobie, że osoba z którą się konfrontujesz jest twoim dobrym znajomym. Łatwiej ci będzie znaleźć odpowiedzi na najtrudniejsze pytania.

6. Kiedy w towarzystwie wydarzy się jakaś zabawna sytuacja, instynktownie patrzymy na osobę, którą lubimy najbardziej, albo do której chcemy się zbliżyć.

7. Gdy kogoś poznajesz, okazuj radość. Uśmiechnij się, powiedz coś miłego. Z czasem, spotykając tę osobę kolejny raz, poczujesz, że twoja sympatia i radość ze spotkania jest szczera, pojawia się automatycznie.

8. Jeśli pracujesz „z ludźmi”, zaproponuj by w widocznym miejscu zamontowano lustro. Obecność tego prostego przedmiotu sprawia, że bardziej kontrolujemy nasze zachowanie, stajemy się uprzejmi, staramy się wypaść jak najlepiej i częściej się uśmiechamy Magia 😀 .

9. Jeśli chcesz zwrócić na siebie uwagę osoby, która ci się podoba, patrz przez dłuższą chwilę w przestrzeń tuż za jej ramionami. Kiedy złapiesz jej spojrzenie, łagodnie się uśmiechnij. To działa <3 !

10. Możemy kontrolować nasz stres. Kiedy się czymś denerwujemy, zaczynamy głębiej oddychać, nasze serce bije mocniej. Uspokój swój oddech i wyrównaj pracę serca. Poczujesz się lepiej i pewniej.

11. Kiedy spotykasz kogoś pierwszy raz, skup się przez chwilę na kolorze jego oczu. To pomoże wam przełamać lody i nawiązać lepszy kontakt.

12. Jeśli czegoś od kogoś chcesz, oczekujesz, poprzeczkę swoich wymagań postaw bardzo wysoko. Wtedy, najprawdopodobniej osoba, którą prosisz o coś ważnego nie zgodzi się twoje warunki, uzna je za zbyt wygórowane. Szybko poproś ją o wypełnienie jakiegoś mniej istotnego zobowiązania – zgodzi się. Ludzie mają tendencję do szukania sposobów na „zadośćuczynienie”,  jeśli odmówili komuś w ważniejszej sprawie, wcześniej.

 13. Staraj się zawsze wiedzieć co mówisz, mieć plan swoich działań (a przynajmniej sprawiaj takie wrażenie). To wzbudza zaufanie i wprowadza spokój w twoje otoczenie.


Źródło: brightside.me

 


Zobacz także

torelle

Kobiecość na wyciągnięcie ręki. Ubrania z kolekcji Torelle SHE, skrojono na miarę każdej z nas

Zmiany? Jakie zmiany, w sytuacji kobiet niewiele się zmieniło. Wiem, co mówię

Sok dla niemowlaka? Już nie, AAP po 16 latach zaktualizowała zalecenia