Lifestyle

Pokochaj siebie. 50 prostych sposobów na okazanie sobie miłości

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
29 grudnia 2016
Fot. iStock/gruizza
 

Mówimy: „Kochaj siebie” i oczywiście wiemy, że bez tej miłości nigdy nie pokochamy szczerze i głęboko drugiej osoby, nie pozwolimy, by ktoś nas kochał bezwarunkowo. Zawsze to będzie po coś i za coś uzupełniając deficyty naszej własnej miłości do siebie.

Więc może czas najwyższy z tym skończyć. I w prosty sposób okazywać miłość samej sobie. Bo w końcu kto jest dla ciebie najważniejszy w życiu, jeśli nie ty sama – od ciebie wszystko się zaczyna – miłość i szczęście innych także. Więc kochaj siebie bezwarunkowo przypominają sobie o tej miłości na dziesiątki prostych sposobów.

Uśmiechaj się częściej.

Kiedy tylko to możliwe spędzaj chociaż 15 minut na słońcu. (gdy pogoda na to pozwala)

Spędzaj czas z pozytywnymi ludźmi, dystansuj się do pesymistów.

Spędzaj więcej czasu na świeżym powietrzu!

Rób więcej rzeczy, które sprawiają ci przyjemność, a mnie tych, których nie lubisz.

Przeczytaj inspirującą cię książkę, albo obejrzyj inspirujący film.

Ćwicz 30 minut dziennie cztery razy w tygodniu – niech to będzie chociażby szybki spacer.

Zafunduj sobie raz na jakiś czas to, na co zasługujesz.

Codziennie ćwicz pozytywne myślenie – mów sobie, jaka jesteś wartościowa, to najlepszy sposób by zmienić swoje myślenie o sobie.

Każdego dnia znajdź czas na relaks i odpoczynek – może to być długa kąpiel, czytanie książki, medytacja, albo dłuższy sen.

Śmiej się – szukaj powodów do tego, by śmiać się na cały głos, chociażby oglądając sceny swojego ulubionego kabaretu.

Zawsze pamiętaj, by w trudnej sytuacji wziąć głęboki oddech i pomyśleć sobie: „to minie”.

Wypisz swoje marzenia i cele, zrób listę małych kroków, które pomogą ci je osiągnąć.

Częściej wychodź ze swojej strefy komfortu, otwieraj się na nowe.

Pamiętaj, że to co ty uważasz jest najlepsze dla ciebie, a nie to, co uważają inni.

Kiedy masz okazję – rozmawiaj z nieznajomymi – w autobusie, pociągu, metrze – nigdy nie wiesz, gdzie może cię to zaprowadzić.

Co wieczór rób listę rzeczy, za które tego dnia jesteś wdzięczna. Tak skupiasz się na tym co dobre, a nie na zmartwieniach.

Pozwól się sobie wyspać, większość dorosłych potrzebuje siedem godzin snu na dobę.

Wierz w siebie, nawet jeśli nikt inny nie wierzy.

Zawsze podążaj za głosem serca, choćby nie wiem co.

Pamiętaj by pić dużo wody, co najmniej dwa litry dziennie. Tak dbasz o swoje ciało.

Pozwól sobie na spontaniczny wyjazd na weekend, by uciec od codzienności i naładować akumulatory.

Kup sobie coś praktycznego – sokowirówkę, może jakiś poradnik. Coś, czego ci brakuje.

Odżywiaj się zdrowo. Zastępuj niezdrowe przekąski tymi zdrowymi.

Zobowiąż siebie do dokonywania jednej małej zmiany dziennie, np. wchodzie po schodach zamiast wjeżdżanie windą, dojście do pracy na pieszo o jeden przystanek dłużej, itp. Małe zmiany wniosą w twoje życie te duże.

Słuchaj muzyki w ciągu dnia, ona poprawia nastrój i pozwala się skupić.

Naucz się czegoś nowego – gotowania, szycia, medytacji.

Zmierz się z czymś trudnym, to pozwala podnieść pewność siebie i zwiększyć własną samoocenę.

Zostań wolontariuszem, albo pomagaj w inny sposób, to daje poczucie własnej wartości.

Nie bierz na siebie zbyt wielu obowiązków, naucz się mówić „nie”. jeśli jest taka potrzeba.

Nie bierz na siebie zbyt wiele obowiązków; nauczyć się mówić „nie”, jeśli trzeba.

Zachwycaj się. Nawet jeśli to małe rzeczy, to pozwolą ci utrzymać pozytywne nastawienie do życia.

Zawsze bądź ze sobą szczery. Autorefleksja jest bardzo ważna przy osiąganiu szczęścia, bo pomaga ci rozwiązać problemy, dostrzec ich prawdziwą przyczynę.

Nie bądź zbyt surowa dla siebie. Jeśli coś ci nie wyjdzie, pomylisz się, pamiętaj, że zawsze są kolejne drzwi, inny sposób patrzenia na problem.

Zawsze bądź uczciwa wobec swoich uczuć i innych. Autentyczność pozwala ci na bycie sobą i słuchanie głosu intuicji.

Częściej jedz czekoladę. Badania wykazują, że poprawia nastrój.

Oddychaj głębiej.

Pozbądź się niepotrzebnych rzeczy wokół siebie, oczyść swoją przestrzeń, w ten sposób łatwiej ci się będzie skoncentrować.

Spędzaj autentycznie więcej czasu z rodziną i przyjaciółmi.

Wybaczaj sobie i innym.

Doceniaj i bądź uważny na małe rzeczy w twoim życiu. To pozwoli ci zwolnić i docenić to, co masz.

Nie spiesz się, korzystaj z życia, bo ono jest czymś więcej niż tylko pracą i obowiązkiem płacenia rachunków.

Znajdź ujście dla swoich emocji – terapia, gry, bieganie, rysowanie, słuchanie muzyki. Nie gromadź w sobie nadmiaru emocji, bo to niekorzystnie wpływa na twoje zdrowie.

Wymień zły nawyk na dobry. Zamiast czipsów do filmu – marchewki, zamiast leżenia na kanapie – spacer, zamiast siedzenia na Facebooku – telefon do przyjaciółki.

Mów mniej, a słuchaj więcej, w ciszy potrafi być wiele mądrości.

Zaplanuj wakacje, nawet jeśli są one dopiero za pół roku.

Stwórz sobie plan na przyszłość, posiadanie planu zmniejsza stres.

Motywowania siebie i trzymać głowę do góry. Następnie pomóc innym zrobić to samo!

Pozwalaj sobie na bycie dzieckiem – skacz po kałużach, śpiewaj na ulicy, pohuśtaj się na huśtawce.

Deleguj zadania na innych, kiedy czujesz, że nie możesz zrobić wszystkiego sama.

Pozwól sobie na chwilę w zupełnej samotności. Każdy potrzebuje odpocząć od zgiełku i hałasu.

Zamów stolik w swojej ulubionej restauracji i idź z osobą, którą kochasz na randkę.

Nie skupiaj się na tym, co było. Tego już nie zmienisz. Wyciągnij wnioski i idź dalej.


źródło: powerofpositvity.com


Lifestyle

Za co zapłacimy więcej, a za co mniej w 2017 roku?

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
29 grudnia 2016
Fot. iStock / Geber86
Następny

Nowy rok, nowe postanowienia i plany na życie. Ale z wraz wybiciem dwunastej, zmieni się nieco więcej. Jak co roku, przyjdzie nam zweryfikować, co zdrożeje na sklepowych półkach, a za co zapłacimy mniej. I jak na złość zazwyczaj okazuje się, że ta druga „opcja” jest mniej popularna.

TVN24Bis zmierzył się ze zmianami, jakie czekają nas w nadchodzącym roku. A co wytropili specjaliści?

Przede wszystkim zdrożeje mięso, prąd i paliwo, ale na pociechę kupimy taniej czekoladę… Przeczytajcie.


Na postawie: TVN24Bis

Lifestyle

Wiara, że wraz z nadejściem stycznia będziemy mieć czystą kartę, pomaga nam znaleźć motywację, ale… Jak się przygotować do 2017?

Gościnnie w Oh!me
Gościnnie w Oh!me
28 grudnia 2016
Fot. Materiały prasowe

Przyszedł koniec roku, a razem z nim czas na podsumowania. Poświąteczna atmosfera, która szczególnie sprzyja refleksjom, rozgościła się w naszych domach. Temat przewija się nie tylko przez media, ale też wśród codziennych rozmów z rodziną i przyjaciółmi. Co osiągnęliśmy przez ostatni rok? Co się zmieniło? Co właściwie żegnamy? Czego się nauczyliśmy, co pomoże nam podjąć wyzwania, które czekają w 2017 roku?

Noworoczne podsumowania i postanowienia to stały element zimy. Wiara, że wraz z nadejściem stycznia będziemy mieć czystą kartę, pomaga nam znaleźć motywację, ale… na dłuższą metę nic nam tak naprawdę nie daje. Czy na pewno warto podsumowywać mijający rok? Co możemy dzięki temu osiągnąć?

Pamięć jest zawodna

Osiągnięcia nauki w tym zakresie są jednoznacznie – nie możemy ufać swoim wspomnieniom. Ludzki mózg to bardzo niepewny nośnik danych, który na ogół świetnie sprawdza się do bieżących, codziennych zadań, ale któremu nie można ufać, jeśli chodzi o dłuższą metę. Czas zmienia więcej niż tylko perspektywę: po kilku miesiącach umykają nam szczegóły sytuacji, przez co wspominamy ją albo w coraz bardziej pozytywnym, albo w coraz bardziej negatywnym świetle. Tymczasem świat wcale nie jest czarno-biały. Nawet wydarzenia, które w danej chwili wydają się straszne – na przykład strata pracy – zazwyczaj są wynikiem wielu czynników i nie zawsze ostatecznie dają negatywne efekty. Osądzanie ich jako pojedynczych wydarzeń jedynie spłyca ważne doświadczenie. Istotnych w życiu rzeczy często nie da się zaklasyfikować jako jednoznacznie „dobrych” lub „złych”. Natomiast ich wpływ na nasze samopoczucie pozostaje niezaprzeczalny.

Social media na pewno pomagają rejestrować wspomnienia na bieżąco, ale też nie jesteśmy w stanie zapisać w ten sposób wszystkiego. Często przed wrzuceniem treści na Facebooka czy Instagram sami się cenzurujemy, co w rezultacie daje nam relację, której sami nie możemy ufać. Rozwiązanie? Sporządzanie zapisków dla siebie, bez względu na to, czy chodzi o staromodne, ale nieśmiertelne prowadzenie dziennika, czy robienie codziennie zdjęć, nie tylko świetnie ćwiczy pamięć, ale w przyszłości może się okazać najlepszą pamiątką.

Zima sprzyja melancholii

Zima i przełom roku to czas wyjątkowo depresyjny, a to wpływa na nasz sposób myślenia. Presja, by robić podsumowanie i zamknąć za sobą kolejny rozdział życia, jest wysoka, zwłaszcza że okładki wszystkich magazynów i programy w telewizji przeprowadzają podobne analizy. Tymczasem badania wykazują, że w Polsce nastroje po Świętach gwałtownie spadają. I nic dziwnego: właśnie skończyło się wolne, na które czekaliśmy od urlopu, na koncie tradycyjnie wieje pustką, a do tego pogoda daje się we znaki. To warunki, w których bardzo łatwo o pesymizm, przez co oczywiście zaczynamy postrzegać nawet pozytywne doświadczenia w czarnym świetle. Mamy większą skłonność do bojkotowania własnych osiągnięć. „Co z tego, że dobrze się bawiłam, skoro nic mi po tym nie zostało poza paroma zdjęciami?”, „Zacząłem się uczyć języka, ale nie idzie mi tak dobrze, jak bym chciał.” Nie trzeba dodawać, że w rezultacie czujemy się jeszcze gorzej, bez względu na to, czy rzeczywiście mieliśmy zły rok.

Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Rozwiązaniem tego problemu może być robienie regularnych podsumowań. W ciągu dwunastu miesięcy rzeczy mogą się wielokrotnie zmienić – nie ma sensu próba ogarnięcia wszystkiego naraz. O wiele lepiej jest zatrzymywać się co jakiś czas, by rozważyć, czy kierunek, w którym idziemy, na pewno jest tym właściwym. W XXI wieku pośpiech dominuje nasze życie; warto wyrobić sobie nawyk spokojnych refleksji nad własnym życiem. Warto pomyśleć, co miało dla nas duże znaczenie w trakcie roku, a co może wydawać się mniej ważne teraz, w grudniu? Może w końcu pojechaliśmy do miejsca, które zawsze chcieliśmy odwiedzić, albo przesiedliśmy się z auta na rower przy codziennych dojazdach do pracy. Codzienna przyjemność z jazdy na wygodnym miejskim rowerze (np. polskiej marki Le Grand) to rzecz chwilowa, ale tak samo ważna dla dobrego samopoczucia, jak jednorazowe osiągnięcia, z których czerpiemy szczególną satysfakcję. Czy będziemy pamiętać o tym w grudniu?

Liczy się „teraz”

Przede wszystkim jednak trzeba sobie zadać jedno kluczowe pytanie: po co nam to podsumowanie? Czy dzięki temu zrobimy się mądrzejsi albo podejmiemy lepsze decyzje w nadchodzącym roku? Oczywiście warto zachowywać wspomnienia, szczególnie jeśli w 2016 wiele się wydarzyło, jednak zbyt często traktujemy tego rodzaju podsumowania jako sprawdzian. Jeśli tylko nie spełniamy wyznaczonych sobie standardów – a w dobie perfekcjonizmu spełniamy je nader rzadko – to czujemy irytację, złość i zawód wobec siebie samych. Stąd bierze się fala noworocznych postanowień – myśl, że styczeń przyniesie czyste konto i świeży start, pomaga nam wierzyć, że tym razem damy radę, nie zawiedziemy, będziemy dokładnie tacy, jacy chcielibyśmy być.

Sama idea „świeżego startu” zakłada, że od przeszłości należy się oderwać, a to, co ma się stać w przyszłości, jest ważniejsze niż chwila obecna. Jednocześnie przybywa dowodów na to, że prawdziwe szczęście można osiągnąć jedynie przez naukę cieszenia się chwilą. Bycie „tu i teraz” i czerpanie przyjemności z drobnych rzeczy to najlepszy sposób na lepszy nastrój, a to przekłada się na inne aspekty życia: satysfakcję z siebie i motywację do osiągania nowych celów. Dlatego wśród noworocznych postanowień warto zapisać jeszcze jedno: cieszyć się drobnymi, codziennymi przyjemnościami.

linia 2pxAutor: legrandbikes.pl


Zobacz także

Z ateizmem lepiej się za bardzo nie wychylać. Nie w tym kraju

To dzieci uczą nas, jak okazywać miłość i wsparcie w trudnych chwilach. Wzruszający film

35 zastosowań sody oczyszczonej. Musisz je wypróbować!