Jeśli mieszkacie na Podkarpaciu, zapraszamy was do udziału w projekcie „Koloratorium”, nowym programie edukacyjnym Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka SA. Program ruszył 18 maja i potrwa do 25 czerwca. Doświadczona w projektach społecznych Śnieżka wie, jak ważne jest, by dać dzieciom dobry start, zachęcić je do zdobywania wiedzy i ułatwić im dostęp do niej. Projekt „Koloratorium” to właśnie jedna z takich cudownych inicjatyw, to pomysł na to, jak pokazać dzieciom, że przyroda, biologia czy chemia, to część ich życia, a nie jedynie przedmiot w szkole. Że te dziedziny mogą stać się pasją, która na dłużej zagości w ich życiu. A dla szkół „Koloratorium” to po prostu szansa na doposażenie sal w niezbędny sprzęt.
Przez 11 lat firma organizowała „Kolorowe boiska”, czyli konkursy, w których nagrodą były radosne, barwne miejsca, w których można było podejmować sportowe wyzwania, bawić się z przyjaciółmi, grać, rozwijać. W całej Polsce powstawały wspaniale wyposażone boiska marzeń, kilkaset szkół zostało obdarowanych farbami i sprzętem multimedialnym. Choć ten projekt dobiegł końca, Śnieżka chce dalej malować świat dzieci i kontynuuje swoją społeczną misję.
18 maja wystartowała pilotażowa edycja nowego programu. Tym razem uczniowie z Podkarpacia grają o szkolne biologiczno-chemiczne pracownie marzeń. Grają o to, by uczyć się w takich warunkach, które pozwolą im rozwinąć pasję do przedmiotów „ścisłych”. Bo nie od dziś wiadomo, że w nauce najważniejsze są dwie rzeczy: nauczyciel, który potrafi zarazić ucznia swoją miłością do wiedzy i przyjazne środowisko, w którym odkrywanie nawet najbardziej skomplikowanych formuł i zasad będzie wspaniałą przygodą, zabawą.
Co trzeba zrobić, by wziąć udział w „Koloratorium?” Żeby przystąpić do gry wystarczy zgłosić szkołę poprzez witrynę internetową www.koloratorium.pl. A potem, po pierwsze, wziąć udział w konkursie i nakręcić film przedstawiający wasze laboratorium marzeń, „Pracownię bez zasad”, po drugie, być aktywnym w proponowanej przez Śnieżkę innowacyjnej formie edukacji, czyli „grywalizacji”. A grywalizacja jest warta świeczki.
Co można wygrać?
Oprócz uśmiechu od ucha do ucha, przede wszystkim, profesjonalne wyposażenie sali biologiczno-chemicznej oraz zestawy farb Śnieżka niezbędne do ich remontu. Nagrody trafią do trzech placówek, które zaangażują największa liczbę uczniów i przygotują najciekawszą pracę konkursową. Wartość wygranych przedstawia się następująco
- I nagroda – 30 tys. zł,
- II nagroda – 15 tys. zł,
- III nagroda – 10 tys. zł.
Trochę szczegółów
Rywalizacja dla szkół składać się będzie z dwóch etapów: w pierwszym szkoły zamieszczają film i zbierają punkty w grywalizacji. Do finału trafią najaktywniejsze placówki i to ich prace filmowe zostaną ocenione przez jury.
Przewidziano jednak również część indywidualną konkursu, w którym to poszczególni uczniowie mogą konkurować między sobą o cztery multimedialne tablety marki Apple. Wygrają je ci, którzy w najciekawszy sposób przedstawią wizję wybranego przez siebie pierwiastka chemicznego w formie superbohatera. Aktywność uczniów jest także premiowana punktami dla ich szkół, co oznacza że im więcej uczniów danej placówki zaangażuje się w grywalizację, tym większe szanse na awans do finału dla ich szkół. Poza nagrodami głównymi do zdobycia są także wyróżnienia w postaci produktów marki Śnieżka dla szkół i zestawów gadżetów dla uczniów. Gra „Koloratorium” zakończy się 15 czerwca 2018 roku.
Jednak „Koloratorium” to dużo więcej niż konkurs z nagrodami. To również, a może przede wszystkim platforma wymiany doświadczeń między specjalistami Śnieżki, a uczniami i nauczycielami. Inspirujące konspekty lekcji, filmiki nagrane specjalnie na potrzeby projektu, wszystko to ma pokazać, jak ważna i fajna może być chemia – nauka stanowiące podstawy działalności Śnieżki. I może zachęcić początkujących chemików do rozwijania swojej pasji.
Kolor to radość, kolor to wyobraźnia, kolor to magia, która sprawia, że najmłodsi czują, że są ważni, że mogą wszystko. Kolor to kreatywność i pomysł na siebie, na swoje przyszłe życie. A inwestycja w dziecięcy rozwój i odpowiednie dla dzieci warunki do nauki, to wielki fundament dobra, przejaw społecznej odpowiedzialności za nas samych i za innych.