Lifestyle

Jak schudnąć z twarzy? 8 sposobów, by pozbyć się pulchnej buzi

Klaudia Kierzkowska
Klaudia Kierzkowska
26 kwietnia 2022
schudnąć z twarzy
fot. tomozina/iStock
 

Jak schudnąć z twarzy? Podwójny podbródek i zbyt okrągła twarz nie pozwalają ci w pełni cieszyć się swoim wyglądem? Pulchną twarz, w porównaniu do pozostałych części ciała, trudniej ukryć i zatuszować. Oto 8 sposobów, dzięki którym twarz stanie się smuklejsza, a cera bardziej promienna.

Twarz jest naszą wizytówką, dlatego tak staramy się, by była zadbana, promienna i miała regularny kształt. Podwójny podbródek i pulchne policzki, które zazwyczaj pojawiają się u osób z nadwaga, są źródłem wielu kompleksów. Jak schudnąć z twarzy i przywrócić jej promienny wygląd?

Jak schudnąć z twarzy?

Odżywiaj się zdrowo

Odpowiednio dobrana i zbilansowana dieta ma ogromny wpływ na wygląd naszego ciała – w tym twarzy. By pozbyć się nadmiernej tkanki tłuszczowej należy zacząć od zmiany nawyków żywieniowych, które spowodują utratę kilogramów. Zbilansowane posiłki pomogą w utracie nadmiaru tłuszczu zgromadzonego w okolicach podbródka czy policzków. Do codziennego menu warto włączyć pełnoziarniste produkty zbożowe, będące źródłem błonnika.

Ogranicz spożycie soli

Spożywanie zbyt dużej ilości soli powoduje zatrzymanie wody w organizmie, co prowadzi do powstania obrzęków m.in.na buzi. By osiągnąć wymarzony efekt smuklejszej twarzy, wystarczy zrezygnować z dosalania potraw. W zamian warto sięgnąć po aromatyczne przyprawy i zioła.

Unikaj alkoholu

Zbyt duża ilość alkoholu ma niekorzystny wpływ na wygląd twarzy. Powoduje, że staje się opuchnięta i czerwona. Alkohol posiada dużo zbędnych kalorii, ma właściwości odwadniające i zatrzymuje wodę w organizmie. Nadmierne spożywanie alkoholu może doprowadzić do powstania nieestetycznych worków pod oczami.

Pij dużo wody

Woda ma pozytywny wpływ na kondycję twarzy. Niestety, gdy organizm nie otrzymuje co najmniej 2 litrów wody każdego dnia, zaczyna magazynować ją w tkankach, co powoduje powstanie opuchlizny i wzrost masy ciała. Zatrzymanie wody w organizmie jest przyczyną wzdęć, które wiążą się z pogorszonym samopoczuciem. Dlatego by cieszyć się zdrową, promienną i nienapuchniętą cerą, każdego dnia należy wypijać minimum 2 litry wody.

Wyśpij się

Odpowiednia ilość snu – średnio około 8 godzin dziennie – ma ogromny wpływ nie tylko na nasze samopoczucie, ale i wygląd. Przemęczenie, zbyt mała ilość snu i stres sprawiają, że twarz wygląda na zmęczoną i opuchniętą. Skóra traci blask, a pod oczami pojawiają się charakterystyczne worki.

Masuj twarz

Bardzo ważną rolę odrywają masaże twarzy, które można wykonać zarówno w domu lub profesjonalnym gabinecie. Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi – masażerów, rollerów, oraz różne rodzaje zabiegów kosmetycznych, które odpowiednio dobrane do rodzaju i potrzeb skóry, przyniosą pożądane efekty. Regularny, wykonywany raz dziennie masaż, pobudzi krążenie krwi i poprawi wygląd twarzy.

Ćwicz twarz

By poprawić wygląd twarzy wystarczy rozpocząć regularne ćwiczenia, które w połączeniu z odpowiednio dobranymi kosmetykami, przyniosą oczekiwane efekty. Najważniejsze, by gimnastykować twarz codziennie!

  • Nadmij policzki i wstrzymaj oddech przez 5 sekund. Ćwiczenie powtórz 10 razy.
  • Nadmij raz jeden, raz drugi policzek. Ćwiczenie powtórz 10 razy.
  • Przyciskaj dłonią „lwią zmarszczkę”, która tworzy się pomiędzy brwiami. Nie odrywaj dłoni. Ćwiczenie powtórz 15 razy.
  • Zrób dziubek, usta wyciągnij jakby do buziaka i zassij policzki. Przytrzymaj przez 20 sekund. Ćwiczenie powtórz 10 razy.
  • Spróbuj pocałować niebo. Odchyl głowę do tyłu i zrób dziubek. Wytrzymaj 10 sekund, następnie rozluźnij mięśnie. Ćwiczenie powtórz 10 razy.
  • Otwórz szeroko usta i głośno i wyraźnie wymawiaj samogłoski – a, e, i, o, u, y. Ćwiczenie powtórz 10 razy.

Zwróć uwagę na leki

Mało kto wie, że niektóre leki – w związku z zatrzymaniem wody w organizmie – mogą prowadzić do powstania opuchlizny twarzy. Niekiedy wyeliminowanie niektórych preparatów leczniczych i zastąpienie ich innymi (zaleconymi przez lekarza lub farmaceutę) poprawi wygląd twarz.


Lifestyle

Ashley Graham z dumą pokazuje rozstępy na swoim „nowym brzuchu”

Redakcja
Redakcja
26 kwietnia 2022
Ashley Graham
Ashley Graham, fot. CC BY 3.0/domena publiczna
 

34-latka, która w styczniu urodziła bliźniaki, opublikowała w mediach społecznościowych serię zdjęć celebrujących jej „nowe” ciało. Ashley Graham na zdjęciach jest w samych majtkach, biust zakrywa ręką, selfie zrobiła w łazienkowym lustrze. 

„Cześć, nowy brzuchu” – napisała modelka. „Wiele razem przeszliśmy. Dziękuję. #3monthspostpartum”.

Na jednym ze zdjęć jest zbliżenie na dłoń Graham, chwytającą skórę na brzuchu palcami i pokazującą rozstępy po porodzie.

Post na Instagramie ma niemal 900 tysięcy polubień. Kobiety w komentarzach dziękują i gratulują modelce. Nie brakuje też głosów gwiazd show-biznesu. Freida Pinto napisała, że ten brzuch ma najpiękniejsze historie do opowiedzenia, Lindsey Vonn komplementuje: „zawsze piękna wewnątrz i na zewnątrz”, a supermodelka Helena Christensen pisze o pięknym życiu, które stworzyła Ashley Graham.

Wielu fanów chwaliło Graham za jej szczerość na temat jej ciała i ciąży i dziękowało jej za normalizację rozstępów.

„Dziękuję za to, ponieważ jestem dwa miesiące po porodzie i zobaczenie, jak pięknie wyglądasz, jest naprawdę wzmacniające dla tych z nas, które zmagają się z tym jak teraz wyglądają” – napisała jedna z fanek. „Jesteś oszałamiająca i uwielbiam to!”

„Od wieków bałam się, że zajdę w ciążę i będę miała rozstępy… ale cholera! Sprawiasz, że wygląda to pięknie i naturalnie i jest czymś, czego nigdy się nie wstydzisz, ponieważ twoje ciało stworzyło życie!” – czytamy w jednym z komentarzy „Dziękuję za przypomnienie!”

 


Lifestyle

Dlaczego dieta nie przynosi efektów?

Redakcja
Redakcja
26 kwietnia 2022

Dieta, która nie przynosi efektów – to jeden z najgorszych scenariuszy dla kogoś, kto walczy z nadmiarem kilogramów. Nie ma nic bardziej demotywującego, niż starania i wysiłki, które idą na marne. Dlaczego czasem tak się dzieje, że stosowana dieta nie przynosi rezultatów? Czy to oznacza, że skazany jesteś na wieczną nadwagę czy nawet otyłość? Jak odchudzać się skutecznie?

Sprawdź swoje zapotrzebowanie

Walczysz z nadmiarem kilogramów, starasz się mniej jeść. Odchudzasz się, stosujesz co rusz nową dietę, ale masz wrażenie że wszystkie Twoje wysiłki spalają na niczym. Najważniejszy, a zarazem najbardziej oczywisty czynnik, który odpowiada za efekty w diecie, czyli ujemny bilans kaloryczny, bywa nierzadko winowajcą całego zamieszania. Obliczenie idealnego deficytu kalorycznego, aby waga zaczęła spadać to niełatwa sprawa. W sieci możesz znaleźć kalkulatory, które na podstawie
wprowadzonych zmiennych, takich jak wzrost, waga wyjściowa, wiek, płeć czy rodzaj codziennej aktywności, pomagają obliczyć, ile należy jeść. Kalkulatory obliczają najwłaściwszą dla Ciebie orientacyjną, sumaryczną wartość kaloryczną posiłków. Zdecydowanie lepiej kierować się wskazówkami kalkulatora, aniżeli drastycznie zmniejszać ilość spożywanych posiłków. Taka droga na skróty może w rzeczywistości okazać się długa i kręta, a co za tym idzie, kompletnie nieskuteczna.

Efektywna dieta, czy to komponowana na własną rękę, czy gotowa dieta pudełkowa, to wcale nie konkurs o jak najniższą kaloryczność posiłków, a często tak właśnie, błędnie, rozumie się ujemny bilansu kaloryczny.

Efekt jojo – jak go uniknąć?

Głodzony organizm szybko się zbuntuje i zacznie magazynować wszystko, co może przydać mu się do przetrwania. W rezultacie odchudzanie zostanie zahamowane, kilogramy będą znikać dużo wolniej. Ty zaś zachodzić będziesz w głowę, co się dzieje – jesz tak niewiele, a waga stoi w miejscu. A nawet jeśli uda Ci się osiągnąć cel, ciało szybko upomni się o swoje. Zwolniony do granic możliwości metabolizm sprawi, że każda większa ilość dostarczonego jedzenia szybko odbije się na wadze. Inaczej mówiąc, czekać Cię będzie efekt jojo. Nie mówiąc już o tym, że tak nieodpowiedzialne odżywianie to katastrofa dla zdrowia. Jeśli chcesz, by dieta była skuteczna, nie korzystaj z samych tylko niskokalorycznych produktów, ponieważ taka kompozycja składników może być dla Ciebie niewystarczająca – i kalorycznie, i pod względem zbilansowania mikro- i makroskładnikowego. Jeśli zaś korzystasz ze zbilansowanego cateringu, wykorzystaj możliwość konsultacji z dietetykiem.
Oferuje ją catering dietetyczny w Warszawie WygodnaDieta.pl. Konsultacja dietetyczna pomoże optymalnie dobrać kaloryczność diety i rozwiać wszelkie inne wątpliwości.

Nuda przyczyną porzucania diety

Kolejny tydzień, kiedy na talerzu ląduje ciągle to samo monotonne menu może zniechęcić do diety nawet najwytrwalszych. Jeśli brakuje Ci zapału i to właśnie znudzenie posiłkami jest powodem nieskuteczności Twojego odchudzania, czas na odczarowanie diety. Dobra dieta pudełkowa to świetny sposób na urozmaicenie posiłków, kiedy brakuje Ci pomysłów na to, co jeść. Nietuzinkowe dania są ogromną siłą cateringu dietetycznego. Smaczne, dobrze doprawione, cieszące zarówno
podniebienie, jak i oko. Catering to dobry pomysł szczególnie wtedy, kiedy twoje umiejętności kulinarne nie należą do najwybitniejszych. Nie ma sensu zmuszać się wówczas do spożywania własnoręcznie przygotowanych, mało zachwycających smakiem śniadań, obiadów i kolacji, skoro wszystkie te dania można po prostu odebrać spod drzwi jako gotową dietę w pudełkach i cieszyć się smakiem jak w restauracji.

A może warto odwiedzić diabetologa?

Dieta może nie przynosić efektów również z powodu zdrowotnych niedyspozycji naszego organizmu. Tego typu problemy rozwiązywać trzeba wraz z lekarzem odpowiedniej specjalizacji. Jednym z najczęściej występujących schorzeń jest zespół metaboliczny, często współwystępujący z insulinoopornością. Do czynienia mamy wówczas z upośledzoną tolerancją glukozy – w przypadku insulinooporności wynika ona z faktu oporności komórek na działanie insuliny. Jeżeli badania
lekarskie ujawnią insulinooporność, może być ona przyczyną braku chudnięcia mimo stosowanej diety. Warto wówczas pomóc sobie stosując dietę o niskim indeksie glikemicznym. Znaczenie węglowodanów dla naszego organizmu jest kluczowe, bowiem to one stanowią podstawowe źródło energii, jednak w przypadku problemów z metabolizmem cukrów lub insuliny, spożywane węglowodany powinny charakteryzować się właśnie niskim indeksem glikemicznym.

Kiedy dieta nie przynosi efektów, w pierwszej kolejności warto przyjrzeć się ile tak naprawdę spożywasz kalorii. Aby schudnąć, potrzebujesz deficytu kalorycznego – być może podjadasz między posiłkami? A może wręcz przeciwnie – Twoje menu jest zbyt restrykcyjne. To prosta droga do efektu jojo. Dieta pudełkowa może być rozwiązaniem dla Ciebie, jeśli szukasz zbilansowanych, urozmaiconych posiłków, a przy tym liczysz na możliwość konsultacji z dietetykiem. Jeżeli zaś za brak
sukcesów w odchudzaniu odpowiadają problemy zdrowotne, skieruj swoje kroki do lekarza diabetologa.


Zobacz także

Szukajmy towarzystwa kobiet, z którymi jest nam po drodze. I z tego niech wykiełkuje i urośnie nasza kobieca siła!

Modne płytki w łazience – trendy 2021

Owczy pęd. Kocham Adele, bo kochają ją inni