We współczesnym świecie wciąż zachęcane jesteśmy do rywalizacji z innymi kobietami i to na różnych płaszczyznach. Czy zastanawiałaś się, co by było, gdyby zamiast walczyć ze sobą o miano najpiękniejszej, najmądrzejszej czy najzdolniejszej, połączyć siły i zmienić świat na lepsze? Answear.LAB, tworząc wyjątkowy, wielowymiarowy projekt SISTERHOOD, przybliża nam ideę siostrzeństwa, która oddziałuje na każdą sferę życia. Idąc ramię w ramię, kobiety są silniejsze i mogą więcej zdziałać!
Idea siostrzeństwa – co to takiego?
Czym tak naprawdę jest idea siostrzeństwa? Siostrzeństwo jest przeciwieństwem rywalizacji, która przynosi niewiele dobrego. W społeczeństwach patriarchalnych mężczyźni zachęcają kobiety do tego, aby brały udział w bezsensownych wyścigach. Pora uświadomić sobie, że porzucenie potrzeby współzawodnictwa przynosi kobietom wiele korzyści! Siostrzeństwo niesie ze sobą wspólne motywowanie się do wytrwałego dążenia do celu, wsparcie, empatię i wzajemne pomaganie sobie w atmosferze szacunku. Pokrewieństwo nie jest konieczne, aby nazywać się siostrami – warunkiem tego jest solidarność i wzajemnie troszczenie się o siebie. Idea siostrzeństwa przez niektóre osoby uważana jest za mit. Nadeszła pora, by udowodnić, że kobieca wspólnota i poczucie zbiorowej wartości to nie mrzonki! Siostrzeństwo to potęga, jak zresztą określiła to czołowa amerykańska feministka i pisarka Kathie Sarachild.
Kolekcja SISTERHOOD od Answear.LAB, czyli celebracja kobiecej przyjaźni
Najnowsza limitowana kolekcja marki Answear.LAB to opowieść o siostrzeństwie. Można znaleźć w niej wiele odniesień i symboli nawiązujących do tej wspaniałej idei. Najważniejszą barwą w kolekcji SISTERHOOD jest róż, który oznacza bezwarunkową miłość, romantyzm, zrozumienie oraz nadzieję. Warto dodać, że kolor ten szczególnie upodobała sobie słynna feministyczna projektantka Elsa Schiaparelli. To właśnie jej pomysły stały się źródłem inspiracji dla projektantek Answear.LAB. W kolekcji, którą ostatnio stworzyły, bardzo ważną rolę odgrywa energetyczny odcień różu nazywany shocking pink kojarzący się ze zdecydowaniem, dynamizmem i siłą. Kobiecą naturę odzwierciedlają tu także symbolizujący kontestację błękit oraz srebro, odnoszące się do sfery marzeń i przyszłości.
SISTERHOOD to nie tylko moda!
SISTERHOOD to wielowymiarowy projekt, który dotyczy nie tylko mody, ale także świata sztuki. Istotnym elementem kolekcji są T-shirty upiększone nadrukowanymi kolażami stworzonymi przez Anię Glik, artystkę światowej sławy, współpracującą z najbardziej znanymi domami mody. Do współpracy przy tworzeniu kolekcji SISTERHOOD została zaproszona także piosenkarka Natalia Przybysz, która wsparła projekt utworem „Siostrzeństwo”. Piosenka ta opowiada o mocy kobiecego wsparcia – artystka skomponowała i napisała samodzielnie utwór, który teraz podbija polskie listy przebojów.
„Wierzymy, że idea siostrzeństwa ma pozytywny wpływ na każdy aspekt naszego życia, dlatego znajduje ona swoje odzwierciedlenie w naszym wielowymiarowym projekcie. Chcemy wykraczać daleko poza świat mody, łącząc się z muzyką i sztuką, które podobnie jak Answear.LAB, stają się nośnikiem ważnej idei. W ten sposób, zwracamy uwagę na to, że wzajemna solidarność, czerpanie ze swojej wiedzy i doświadczenia, bycie razem w różnych sytuacjach i okolicznościach, to aspekty, które powinny być fundamentem relacji kobiet. Bo tylko razem możemy więcej.” – mówi Agnieszka Korsak, dyrektorka marki Answear.LAB.
Chcesz sprawdzić, jak prezentują się ubrania i buty z najnowszej kolekcji marki Answear.LAB? Możesz znaleźć je tutaj: https://answear.com/s/answear-lab-sisterhood! Kolekcja zawiera różnorodne propozycje, zarówno odzież o casualowym charakterze, jak i elementy garderoby odpowiednie do pracy, a także idealne na specjalne okazje.
Trzeba zaznaczyć, że marka własna Answear od dawna wspiera swoje klientki, angażując się w różne działania mające na celu poprawę jakości ich życia. SISTERHOOD nie jest pierwszym takim projektem i z pewnością nie ostatnim!