Go to content

20 pytań, które warto zadać dziecku po szkole. Akcja Oh!Szkoło, wyzwanie nr #2

Fot. iStock

Pierwszy tydzień szkoły już za nami. Jeszcze się docieramy i oswajamy  z tym, co po wakacjach pojawiło się w naszym życiu. Jeszcze mamy dość czasu i zapału, żeby śniadaniówki były zdrowe, szorty na wuef uprasowane, kapcie błyszczały. Martwimy się jeszcze trochę, czy wszystko jest w porządku, czy nie dzieje się dziecku krzywda,czy jest lubiane, zadowolone… I wreszcie, czy udźwignie to wszystko, co spada na jego barki.

Tę troskę i zainteresowanie warto pielęgnować w sobie nie tylko przez pierwszy tydzień. Miewam wrażenie, że im z czasem trochę tracimy uważność na szkolną rzeczywistość naszych dzieci. My do pracy, one do szkoły, każde do swoich obowiązków i… bywa, że mijamy się w domu rzucając zdawkowe: „Jak było w szkole?” i „Zjadłeś obiad?”. Wystarcza nam odpowiedź: „W porządku”. Ale czy to nie jest za mało? Czy brak nam pomysłów na podtrzymanie rozmowy?

Jak przetrwać wraz z dzieckiem szkołę, kiedy nic o niej nie wiemy, a kiedy pojawiają się problemy, jesteśmy zaskoczeni, bo przecież dziecko mówiło, że jest „w porządku”. Spieszymy wam z pomocą podsuwając małą ściągę – listę pytań, jakie można zadać dziecku po szkole. Niektóre są śmieszne, inne dziwne, ale każde z nich ma na celu jedno – dać początek dłuższej rozmowie, na którą zawsze powinniśmy mieć czas.

20 pytań, które warto zadać dziecku po szkole

1. Jaka była najlepsza rzecz, jaka wydarzyła się dzisiaj w szkole? (a jaka najgorsza?)

2. Co cię dzisiaj rozśmieszyło?

3. Jeśli mogłabyś (mógłbyś) wybrać do kogo nie chodziłabyś na zajęcia? I dlaczego?

4. Jakie jest najfajniejsze miejsce w szkole?

5. Usłyszałeś dzisiaj jakieś dziwne słowo? A może ktoś powiedział coś dziwnego?

6. Jak myślisz, gdybym dziś wieczorem zadzwoniła do twojego nauczyciela, co by o tobie powiedział?

7. Pomogłeś komuś dzisiaj?

8. Czy ktoś pomógł dzisiaj tobie?

9. Powiedz mi jedną rzecz, której nauczyłeś się dzisiaj.

10. Kiedy byłeś najszczęśliwszy dzisiaj?

11. Jakbyś miała zabrać kogoś z twojej klasy na bezludną wyspę, kto by to był i dlaczego?

12. Opowiedz, co dobrego się dzisiaj wydarzyło.

13. Jak myślisz, czego powinieneś się więcej uczyć w szkole? (a czego mniej?)

14. Co robiłaś na przerwach?

15. Kto jest najzabawniejszą osobą w twojej klasie? Dlaczego akurat ta osoba?

16. Gdybyś był nauczycielem, to co byś zrobił?

17. Z kim chciałbyś siedzieć w ławce?

18. Jaka lekcja była dzisiaj najlepsza? A jaka najgorsza? I dlaczego?

19. Gdybyś była superbohaterem, to komu z twojej klasy byś pomogła?

20. Czy nauczyłeś się czego, o czym nie wiedziałeś jeszcze dzisiaj rano? Co to było?

Pamiętajcie o naszej zabawie! Cudowne nagrody czekają. A dzisiejsze wyzwanie to…

Wyzwanie nr #2

Użyjcie w rozmowie z dzieckiem choć jednego z naszych pytań – spokojnie możecie to zrobić też jutro. W komentarzu do tego artykułu napiszcie, jak udała się Wasza rozmowa. 🙂 I korzystajcie często z tej listy. Niby jest oczywista, ale na co dzień te pytania wciąż nam uciekają. 

Bądźcie blisko <3

⬇ Weź udział w naszej zabawie! ⬇

O akcji

Przez kolejne tygodnie będziemy wspólnie oswajali szkołę, uczyli się odpuszczania i uwalniania własnej głowy od rzeczy, na które nie mamy wpływu. Będziemy brali sprawy w swoje ręce tam, gdzie możemy wiele zdziałać! Ale przede wszystkim, zamienimy szkołę, która jest tylko obowiązkiem, na możliwości.

Wśród wszystkich komentarzy, na zakończenie akcji wybierzemy te, które nagrodzimy 🙂 Bądźcie z nami!

Nagrody:

 

 

 10 x zestaw nagród, składający się z:1 torby (ekologiczne płótno), 10 opakowań gum Orbit FOR KIDS! oraz pudełka z zestawem małych gum, idealnych do śniadaniówki

100 000 dzieci weźmie udział w 8. edycji programu „Dziel się Uśmiechem”! Ambasadorka Magdalena Różczka zachęca uczniów do dbania o piękny i zdrowy uśmiech.

Fot. Materiały prasowe

Wraz z nowym rokiem szkolnym rusza kolejna, 8. już edycja programu „Dziel się Uśmiechem”. 100 000 dzieci w całej Polsce pozna zasady prawidłowej higieny jamy ustnej, a także dowie się jak zapobiegać próchnicy zębów, która dotyczy ponad 80% polskich sześciolatków i dwunastolatków[1]. Działania edukacyjne podejmowane w ramach programu, mają utrwalać u dzieci właściwe nawyki oraz zmniejszać skalę tego problemu w Polsce.

 

 1 x Zestaw Floradix, składający się z:

Polecany dla osób, które chcą utrzymać prawidłowy poziom żelaza we krwi. Polecany w stanach zwiększonego zapotrzebowania organizmu na żelazo – w momentach intensywnego wzrostu organizmu (dzieci), w czasie ciąży, karmienia piersią, a także przy diecie, która zawiera małą ilość tego składnika.

Polecany dla dzieci, których dieta nie jest idealnym odzwierciedleniem zaleceń lekarzy I dietetyków, sięgających po słodycze I słone przekąski, lubiących słodkie gazowane napoje, niejadków. W praktyce – dla większości maluchów.

Polecany dla dzieci powyżej 6 roku życia i dorosłych w okresach wzmożonych zachorowań na przeziębienie i grypę, a także w czasie intensywnej pracy fizycznej i umysłowej.

Wartość zestawu: 171,60 zł

 3 x Zestaw Floradix, składający się z:

Polecany dla dzieci, których dieta nie jest idealnym odzwierciedleniem zaleceń lekarzy I dietetyków, sięgających po słodycze I słone przekąski, lubiących słodkie gazowane napoje, niejadków. W praktyce – dla większości maluchów.

Polecany dla dzieci powyżej 6 roku życia i dorosłych w okresach wzmożonych zachorowań na przeziębienie i grypę, a także w czasie intensywnej pracy fizycznej i umysłowej.

Wartość zestawu: 78,80 zł

1 x Lunch Box NOVEEN LB410 Grey:

  • Elektryczny podgrzewacz żywności – wnętrze INOX
  • Wyjmowane pojemniki z możliwością mycia w zmywarce
  • Zasilanie sieciowe 230V i samochodowe 12V
  • Podgrzewanie posiłków w krótkim czasie: 60° C w ciągu 20 minut!
  • Torba termiczna podtrzymująca temperaturę

Elektryczny podgrzewacz na żywność Lunch Box LB410 Grey to połączenie funkcjonalności i mobilności. Solidnie i estetycznie wykonane urządzenie wyposażone jest w element grzewczy PTC, który umożliwia podgrzanie jedzenia do 60° C w ciągu 20 minut. Podgrzewacz zamykany jest szczelnie na zatrzaski, które blokują dostęp powietrza. Dzięki temu posiłek zachowuje świeżość na dłużej. Lunch Box LB410 Grey to rozwiązanie dla ludzi ceniących aktywność i zdrową dietę. Idealnie sprawdzi się w pracy, na studiach, w podróży, na działce i podczas wakacji na kempingu. Model LB410 posiada dwa źródła zasilania: sieciowe 230 Volt oraz samochodowe 12 Volt.

1 x Blender NOVEEN Sport Mix & Fit SB2000 X-LINE

  • Blender sportowy o dużej mocy 500 W
  • Udoskonalone 6-ramienne ostrza do kruszenia lodu
  • Młynek do rozdrabiania ziół, nasion, orzechów, kawy itp.
  • Trzypoziomowy tryb pracy w tym funkcja PULSE
  • Butelki o ergonomicznym kształcie, zaopatrzone w dziubek „non drip”
  • Subtelne podświetlenie LED
  • Rozbudowany zestaw akcesoriów

Blender Sport Mix & Fit SB2000 X-LINE to idealne połączenie mocy, funkcjonalności i nowoczesnego wyglądu. Wymyślony tak, aby stał się niezbędną pomocą dla każdego, kto ceni aktywność i zdrowe posiłki. Dzięki dodatkowym akcesoriom sprawia, że smakiem ulubionych koktajli można cieszyć się w każdych warunkach.

1 x Nawilżacz powietrza NOVEEN UH1800 X-LINE

 

 

  • Nowoczesny wygląd
  • Ekran LED z cyfrowym wyświetlaczem wilgotności
  • Panel dotykowy
  • Funkcja Plasmy, ulepszona jonizacja
  • Automatyczna kontrola wilgotności
  • Możliwość wyboru chłodnej lub ciepłej mgiełki
  • Wymienny filtr redukujący bakterie i nieprzyjemny zapach

Ultradźwiękowy nawilżacz powietrza UH1800 X-LINE to propozycja dla tych, którzy cenią sobie funkcjonalność, skuteczność oraz nowoczesny wygląd. Oryginalne wzornictwo linii X-LINE sprawia, że model ten doskonale wpisuje się w każdą przestrzeń – domową oraz biurową. Urządzenie posiada wymienny filtr redukujący bakterie i nieprzyjemny zapach. Model UH1800 X-LINE wyposażony jest w panel dotykowy oraz ekran LED, który wyświetla informacje o temperaturze i wilgotności powietrza w pomieszczeniu (automatyczny pomiar).

3 x zestaw nagród składający się z: ekologicznego plecaka, powerbanku i gry karcianej „Bezpiecznie tu i tam” dla całej rodziny.

Polskie dzieci spędzają dużo czasu ze smartfonem, tabletem i komputerem. Ale głównie poszukują w internecie rozrywki. Coraz młodsze też sięgają po nowe technologie. Fundacja Orange dba o to, żeby młodzi internauci potrafili korzystać z nich rozważnie, bezpiecznie i z pożytkiem dla swojego rozwoju. Wzmacnia ich cyfrowe kompetencje, bo troszczy się o ich przyszłość. Warto już dziś przygotować dzieci na wyzwania jutra.

MegaMisja dla szkół to 10-miesięczny cykl zajęć dla klas 1-3, w którym dzieci uczą się m.in., jakie treści można publikować w sieci, jak chronić prywatność, dbać o maniery w internetowych kontaktach, zachować równowagę między czasem online i offline, jak tworzyć prostą grafikę i film. Mogą też wziąć udział w zajęciach z podstaw programowania. Fundacja przygotowuje  nauczycieli do prowadzenia tych zajęć w szkołach, a na platformie megamisja.pl udostępnia im szczegółowe scenariusze lekcji, inspiracje, porady ekspertów.

MegaMisja to także:

możliwość skorzystania ze scenariuszy przez każdą szkołę – platforma MegaMisji jest otwarta także dla innych placówek,  które nie zakwalifikowały się do programu. Mogą realizować zajęcia w dowolnej kolejności, część z nich. Nie dostają jednak nagród – tak jak te, które zakwalifikowały się do programu.

→ darmowa aplikacja edukacyjna MegaMisja z Psotnikiem dla dzieci w wieku 6–9 lat. Tu w zabawie z uroczym Psotnikiem dzieci mogą nauczyć się kilku ważnych zasad bezpieczeństwa w internecie. Do użycia na iOS i Android.

→ internetowy kurs dla rodziców Bezpiecznie Tu i Tam i dowiedz się, jak wspierać swoje dziecko w dbaniu o bezpieczeństwo w sieci  oraz porady na https://www.orange.pl/razemwsieci .


Akcja trwa od  8.09.2020 do 05.10.2020 roku. Wyniki zostaną opublikowana na stronie www.ohme.pl do 15.10.2020 roku. Regulamin jest dostępny tutaj.

[1] Olczak-Kowalczyk D, Kaczmarek U, Bachanek T et al.: Monitorowanie stanu zdrowia 10. jamy ustnej populacji polskiej w latach 2016-2020. Ocena stanu zdrowia jamy ustnej i jego uwarunkowań w populacji polskiej w wieku 5, 7 i 12 lat w 2016 roku. Dział Redakcji i Wydawnictw Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Warszawa 2017.