Jak zrujnować sobie włosy. Antyporadnik

Redakcja
Redakcja
18 kwietnia 2018
Fot. iStock/badahos
 

Włosy są wspaniałą ozdobą, pod warunkiem, że o nie odpowiednio dbasz… Jeśli nie traktujesz ich dobrze, zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami, efekt zamiast spektakularnego będzie raczej marny. Czego nie wolno robić naszym włosom? Sprawdźcie w naszym antyporadniku.

1. Wybór niewłaściwego kąta podczas mycia

Jeśli do tej pory myłaś włosy pionowo pod prysznicem jak dziewczyny z reklam telewizyjnych, przestań to robić. Tak, to wygodna pozycja, ale najzdrowsze dla twoich włosów jest mycie włosów w pozycji głową w dół. Po pierwsze, o wiele łatwiej jest rozprowadzić szampon tylko na skórze głowy. Po drugie, w ten sposób dokładniej myjemy włosy, które odchylają się od skóry. A odżywkę nałożysz w odpowiedniej odległości od cebulek włosów, nie przetłuszczając ich.

2. Za ciepło

Gorąca woda jest przyjemna, ale niezdrowa dla włosów. Zimna lub nawet chłodna sprawia, że ​​włosy stają się gładsze.

3. Nieumiejętne suszenie

Zbyt gorące powietrze przesusza i niszczy włosy. Przesuwaj suszarkę krótkimi ruchami z boku na bok. Na koniec ustaw suszarkę w trybie chłodzenia, aby zamknąć łuski i nadać włosom gładkie wykończenie. Jeśli do suszenia włosów użyjesz tylko ręcznika, nigdy nie trzyj ich zbyt mocno bawełną. Mokre włosy są szczególnie podatne na uszkodzenia i pęknięcia.

4. Brak odpowiedniego nawodnienia organizmu

Niewiele osób wie, że włosy potrzebują wody do wzrostu. Woda stanowi 15% całkowitej masy twoich włosów, więc upewnij się, że pijesz jej wystarczająco dużo.

5. Za dużo chemii

To dość oczywista sprawa. Ciągłe farbowanie, modna w tym sezonie „trwała”, nieodpowiednie produkty do stylizacji… Spróbuj używać produktów o jak najbardziej naturalnym składzie.

6. Spożywanie dużej ilości fast foodów lub „ciężka” dieta

Piękne włosy nie istnieją bez odpowiedniej ilości białka, witamin i składników odżywczych.  Żelazo aktywuje bardzo ważny enzym odpowiedzialny za podział komórek. Lista produktów, które pomagają nam mieć silne i lśniące włosy, jest długa, oto co powinnaś zdecydowanie uwzględnić w swojej diecie: orzechy włoskie, siemię lniane, łosoś, spirulina, awokado, pestki dyni, brokuły, migdały, słodka papryka, brukselka, szpinak.

 7. Brak regularnego podcinania włosów

Rozdwojone końcówki trzeba po prostu obciąć, mimo, że szkoda, że żal. Długie, ale zniszczone włosy nie są ozdobą. Krótsze, ale zadbane zrobią o wiele lepsze wrażenie.

8. Za ciasno

Jeśli lubisz wysoko upięte fryzury, licz się z tym, że po całym dniu noszenia  „gumek”, może rozboleć cię głowa. A włosy będą uszkodzone, połamane.


Na podstawie: brightside.me

 


Chociaż to trudne, musisz się opanować. 10 rzeczy, których nie wolno ci zrobić, gdy dowiesz się o zdradzie

Ewelina Celejewska
Ewelina Celejewska
18 kwietnia 2018
Fot. iStock/martin-dm
Następny

Tak bardzo liczyłaś, że nigdy do czegoś takiego nie dojście. Zawsze powtarzałaś swoim koleżankom, że twój mąż jest inny. Że ceni sobie rodzinę, kocha cię i szanuje. Zdrada? On? Niemożliwe. Przecież nigdy byś się nie związała z człowiekiem, który mógłby tak bardzo cię skrzywdzić. A jednak. Stało się. Ta wiadomość dosłownie złamała ci serce. Co wydarzy się dalej?Na początku szalejesz – krzyczysz, rzucasz przedmiotami, płaczesz, wyklinasz go. Pakujesz walizki – swoje, jego, nieważne. Chcesz to skończyć teraz, już, natychmiast. Nie możesz na niego patrzeć. Na siebie też nie, bo przecież zabrudził twoje ciało „nią”. Jesteś rozżalona i rozgoryczona. To tego wszystkiego dochodzi strach o rodzinę, o przyszłość. Jak zareagują dzieci? Jak przetrwasz rozwód? Z czego się utrzymasz? Wiesz, że nie dasz rady tego przeboleć i wybaczyć, ale zastanawiasz się, czy tak nie będzie lepiej dla was wszystkich. Twoją głowę dosłownie rozsadzają natrętne myśli.

W pierwszej chwili działamy instynktownie. Dochodzi do dramatycznych scen. Nawet jeśli wyrzuciłaś właśnie wszystkie jego rzeczy przez okno i walają się teraz na trawniku, wiedz, że to jeszcze nie koniec. Za kilka dni (nie mówiąc już o tygodniach i miesiącach) kurz nieco opadnie. Dopiero to, co zrobisz na tym etapie, jest kluczowe.

Trudno powiedzieć, co powinnaś zrobić. Z całą pewnością można jednak wymienić rzeczy, których robić na pewno nie powinnaś.

Nie próbuj się odegrać

Być może już obmyśliłaś w głowie sprytny plan, jak teraz uprzykrzysz mu życie. Może porysujesz mu samochód? Albo rozpowiesz wśród jego znajomych, że jest niewiernym mężem? Albo przeciwnie – fantazjujesz o tym, że go zdradzasz. Takie myśli mogą dawać ci chwilową ulgę, jednak w ostatecznym rozrachunku wyjdą na twoją niekorzyść. Ciągłe podkręcanie negatywnych emocji będzie miało zły wpływ na twoją psychikę. To, że on jest złym człowiekiem, nie oznacza, że ty też musisz być.

Nie zamykaj się w sobie

Im dłuższy był wasz związek, tym trudniej zrozumieć i zaakceptować to, co się stało. Musisz jednak uświadomić sobie, że to nie koniec świata. Twoje życie się nie skończyło i nie straciło sensu tylko dlatego, że jakiś dupek postanowił się zabawić z inną kobietą. Najgorsze, co teraz możesz zrobić, to zamknąć się w sobie i popaść w depresję.

strona 1 z 2
druga część artykułu na następnej stronie

Jesteś ze szkła, z plastiku, czy ze stali? Jak reagujesz na stres? [Test]

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
18 kwietnia 2018
Fot. iStock/Adkasai

W pracy nerwy, rachunki się piętrzą, w domu konflikt… W obliczu stresu większość z nas radzi sobie tak, jak umie najlepiej. Staramy się wyciszyć, idziemy na spacer, medytujemy… Ale czasami to nie wystarcza, zwłaszcza jeśli nasza historia jest wyjątkowo skomplikowana. Jak bardzo się stresujesz? Jak reagujesz na stres?

Odpowiedz „tak” lub „nie” na każde z poniższych pytań, a test pokaże ci, czy w obliczu stresu jesteś jak szkło, plastik czy stal

  1. Czy często szukasz aprobaty innych, starasz się ich zadowolić?
  2. Czy jesteś odporny na zmiany?
  3. Czy osądzasz siebie samego surowo, jesteś bardzo krytyczny wobec siebie?
  4. Czy zamieniłbyś się na życie z kimś innym?
  5. Czy często jesteś zły lub denerwujesz się na rzeczy, na które nie masz wpływu?
  6. Czy boisz się bliskości innych?
  7. Czy uginasz się pod presją innych?
  8. Czy czujesz się niekompletny, masz wrażenie, że tylko ktoś inny jest w stanie cię dopełnić?
  9. Czy zazwyczaj stawiasz potrzeby innych nad własnymi?
  10. Czy podważasz swoją wiedzę, kompetencję i umiejętności?
  11. Czy czujesz się godny miłości innych ludzi?
  12. Czy przez większość czasu skupiasz się na tym, co dobre?
  13. Czy w większości sytuacji jesteś w stanie zachować optymizm?
  14. Czy czujesz się dobrze „sam na sam” ze sobą?
  15. Czy jesteś otwarty na nowe pomysły, nowatorskie rozwiązania?
  16. Czy w każdej sytuacji spodziewasz się jak najbardziej pomyślnego obrotu spraw?
  17. Czy wierzysz w siebie?
  18. Czy potrafisz docenić samego siebie?
  19. Czy łatwo ci wyrazić swoje prawdziwe uczucia?
  20. Czy jesteś otwarty?

Oblicz swój wynik

Zaczynasz, przyznając sobie 60 punktów. Odejmij 2 punkty za każdą odpowiedź „tak” i dodaj po 2 punkty za odpowiedź „nie” przy pytaniach od 1 do 10. Odejmij 2 punkty za każdą odpowiedź „nie” i dodaj po 2 punkty za każdą odpowiedź „tak” przy pytaniach od 11 do 20. Im wyższy wynik, tym większa odporność na stres.

Jeśli Twój wynik to:

90-100: Jesteś ze stali. Stres odbija się od ciebie, nie wyrządzając ci krzywdy.

70-89: Jesteś „plastyczny” ,  stres powoduje pewne „wgniecenia”, ale niektóre twoje cechy pomagając ci sobie z nim radzić.

Poniżej 69: Jesteś szkłem, narażonym na ryzyko roztrzaskania się z powodu stresu.


Na podstawie: psychologytoday.com

 


Zobacz także

Boska szminka z kwiatami. Kosmetyczny hit z Azji, o którym marzą Europejki

6 sytuacji, które zrozumie tylko osoba o typie urody „baby face”. Kiedy wyglądasz na mniej lat, niż masz naprawdę

Skóra twarzy przez całe nasze życie zmaga się z atakami. Czego tak naprawdę potrzebuje cera?