Jak sprawić aby włosy po lecie były nawilżone i błyszczące?

Redakcja
Redakcja
11 września 2018
Fot. iStock / Jasmina007
 

Tegoroczne lato nas po prostu rozpieszcza. Codziennie przez dwa miesiące nasze włosy otrzymują silną dawkę kąpieli słonecznych. Intensywny kontakt z promieniami słonecznymi może negatywnie wpłynąć na kondycję włosów. Na szczęście możemy temu zapobiec i wzmocnić ich strukturę.

Ambasador marki Creightons stylista Damian Pająk uważa, że po tak intensywnych doznaniach słonecznych włosy powinny otrzymać specjalną pielęgnację. Tutaj nie oszczędzamy na czasie. Warto wprowadzić w życie codzienny rytuał.

Myjemy włosy szamponem Argan Smooth Creightons z marokańskim olejem arganowym, który głęboko nawilża, oczyszcza i odmładza włosy, nadając im jedwabistą miękkość i połysk. Odżywczy olejek arganowy zapobiega również rozdwajaniu końcówek i łamaniu się włosów, równolegle je wzmacniając. Szampon jest bogaty w nienasycone kwasy tłuszczowe oraz witaminę E, dzięki czemu ma właściwości wzmacniające i regenerujące. Zawiera proteiny jedwabiu, dzięki którym włosy są silnie nawilżone i zdrowe każdego dnia. Jeśli masz włosy farbowane, to szampon pomoże Ci uwydatnić kolorów włosów, sprawi że będzie bardziej intensywny.

W kolejnym kroku nanosimy na mokre włosy odżywkę Argan Smooth Creightons, wmasowujemy, aby uzyskać lepszy efekt warto odczekać 2-3 minuty a następnie dokładnie spłukujemy. Odżywka wzbogacona jest w bogate w przeciwutleniacze, marokański olej arganowy, który głęboko nawilża, odżywia i wzmacnia włosy od wewnątrz, nadając im jedwabistą miękkość i połysk. Zawiera proteiny jedwabiu, dzięki którym włosy są silnie nawilżone i zdrowe każdego dnia.

Argan Smooth
Szampon z olejkiem arganowy

Szampon Argan Smooth z marokańskim olejem arganowym, głęboko nawilża i odżywia włosy nadając im jedwabistą miękkość i połysk. Jest bogaty w nienasycone kwasy tłuszczowe oraz witaminę E, dzięki czemu ma właściwości wzmacniające i regenerujące. Zawiera proteiny jedwabiu, dzięki którym włosy są silnie nawilżone i zdrowe każdego dnia. Odpowiedni dla każdego rodzaju włosów.

Cena 19,99 zł/ 250 ml (Produkt dostępny w drogeriach HEBE, ROSSMANN)

Argan Smooth
Odżywka z olejkiem arganowym

Odżywka do włosów Argan Smooth wzbogacona w bogate w przeciwutleniacze, marokański olej arganowy, który głęboko nawilża i odżywia włosy nadając im jedwabistą miękkość i połysk. Zawiera proteiny jedwabiu, dzięki którym włosy są silnie nawilżone i zdrowe każdego dnia. Odpowiednia dla każdego rodzaju włosów.

Cena 19,99 zł / 250 ml (Produkt dostępny w drogeriach HEBE, ROSSMANN)


Artykuł powstał we współpracy z  marką Creightons


Jak złagodzić nudności w ciąży?

Redakcja
Redakcja
11 września 2018
Jak złagodzić nudności w ciąży?
Fot. iStock / NataliaDeriabina
 

Nieprzyjemnymi objawami ciąży są dokuczliwe dolegliwości, takie jak mdłości, zgaga, czy wymioty. Jak sobie z nimi radzić?

Na nudności w ciąży (zazwyczaj między 6 a 12 tygodniem) skarży się większość kobiet, ale lekarze nie są w stanie określić przyczyny tego zjawiska. Najprawdopodobniej winowajcą jest gonadotropina kosmówkowa (HCG) – hormon, który kontroluje właściwy rozwój ciąży. Poziom wspomnianej gonadotropiny wzrasta do ok. 12 tygodnia ciąży, ale wcale nie oznacza to, że znikają także dokuczliwe objawy. Niektóre panie aż do porodu są bardzo wrażliwe na smak, zapach, a nawet widok niektórych produktów. Pewne jest natomiast, że im jesteśmy młodsze i mniej ważymy, tym te dolegliwości są bardziej dokuczliwe. Za to zaawansowany wiek przyszłej mamy, zdrowe odżywianie, dobra kondycja organizmu zdecydowanie zmniejszają ryzyko wystąpienia niepożądanych objawów.

Skutecznie sposoby na mdłości w ciąży

  1. Unikaj pokarmów, które wywołują u ciebie nudności.
  2. Rano nie zrywaj się gwałtownie z łóżka. W pozycji półleżącej przegryź drobną przekąskę (ciastko owsiane, banana, kilka migdałów).
  3. Jedz mało, a często. Codziennie powinnaś zjeść 5-6 lekkostrawnych posiłków.
  4. Unikaj mocno przyprawionych potraw.
  5. Jeśli jesteś wrażliwa na zapachy produktów spożywczych, unikaj miejsc, w których jesteś na nie narażona (stołówki, restauracje z otwartą kuchnią).
  6. Zawsze noś przy sobie drobną przekąskę: garść migdałów lub orzechów, ciastka, które będziesz mogła zjeść, gdy tylko poczujesz nieprzyjemne uczucie ssania w żołądku .
  7. Pij 2,5 – 3 litry wody dziennie, najlepiej mineralnej, niegazowanej.
  8. Sięgnij po imbir, który możesz kupić w każdym sklepie spożywczym. Przed spożyciem dokładnie go umyj i zetrzyj na tarce. Wiórki imbiru możesz dodawać do wody oraz przyprawiać nim ulubione potrawy. Wyciąg z kłącza imbiru zawiera także pomagający w walce z mdłościami suplement diety, który dostępny jest w postaci gumy do żucia Pregna Vomi. Preparat został dodatkowo wzbogacony o witaminę B6 oraz magnez. Pregna Vomi łagodzi dyskomfort w postaci nudności oraz zmniejsza uczucie zmęczenia i znużenia. Badania producenta wykazały, że imbir zmniejsza mdłości u 77 procent badanych kobiet! A jedno opakowanie zawiera aż 20 gum do żucia bez cukru.
  9. Często myj zęby. To pozbawi cię specyficznego, smaku, który może wywoływać mdłości w ciąży. W ciągu dnia, jeśli nie możesz umyć zębów, sięgnij po gumę do żucia Pregna Vomi.
  10. Pij ziołowe herbatki. Na problemy z trawieniem najlepiej działają: mięta, koper włoski i rumianek.
  11. Bądź aktywna. Oczywiście nie zachęcamy do uprawiania sportów ekstremalnych, ale długie spacery, pływanie, joga, pilates to idealne formy ruchu dla ciężarnych.

Uwaga!

Jeśli nudnościom towarzyszą silne wymioty, które nie ustępują po 12 tygodniu ciąży, zgłoś się do lekarza, bo być może cierpisz na niepowściągliwe wymioty (hyperemesis gravidarum).

Jak złagodzić nudności w ciąży?

Fot. Materiały prasowe


Artykuł powstał we współpracy z marką Pregna VOMI.


14 rzeczy, które każda kobieta przynajmniej raz w tygodniu powinna jeść

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
11 września 2018
Fot. iStock/domoyega

Co jeść, czego nie jeść, jak nie przytyć, a jak stracić zbędne kilogramy? Te pytania od czasu do czasu rozbrzmiewają w głowie każdej z nas. Niestety, wciąż nie ma jednej właściwej odpowiedzi. Niektórzy powiedzą, że należy odzwyczaić się od węglowodanów, podczas gdy inni twierdzą, że to tłuszcz jest wrogiem. 

Tymczasem to jedzenie ma największy wpływ na nasze zdrowie, a to co nam pomaga zmienia się w zależności od stylu życia, wieku, czy nawet samego DNA. Jednak na choroby serca, raka piersi, cukrzycę i chorobę Alzheimera umiera najwięcej kobiet. I chociaż dieta nie może całkowicie zapobiec tym dolegliwościom, może zdecydowanie zmniejszyć ryzyko ich wystąpienia

Włączenie tych 14 produktów do diety jest doskonałym początkiem do uzyskania równowagi  i słusznego poczucia, że zdrowo się odżywiamy.

Awokado

Awokado może być lepsze od jabłka, czy jakiegokolwiek innego owocu. Awokado dostarcza organizmowi zdrowe tłuszcze do walki z chorobami serca. Pomaga we wchłanianiu innych składników odżywczych, obniża poziom złego cholesterolu i zapewnia dużą dawkę kwasu foliowego.

Banan

Banan powinien się znaleźć przynajmniej kilka razy w tygodniu w naszym śniadaniu. Jest bogaty w potas i naturalnie słodki, pomaga walczyć z depresją lepiej niż niektóre antydepresanty.

Fasolka

Każda jej odmiana. Pomagają zmniejszyć ryzyko raka piersi, są źródłem żelaza i witaminy B, a do tego jest bardzo tania.

Jagody

Jagody są bogate w przeciwutleniacze, które mogą pomagają walczyć z objawami starości, problemami z pamięcią. Ponadto zapobiegają zakażeniom dróg moczowych.

Chleb

Chleb jest naprawdę dobry, szczególnie ten pełnoziarnisty. Chleb pełnoziarnisty zawiera błonnik, który może zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka piersi poprzez obniżenie wysokiego poziomu estrogenu we krwi.

Brukselka

Mogłeś ich nienawidzić, kiedy byłeś dzieckiem, ale nadszedł czas, aby zmienić zdanie. Warzywa kapustne, takie jak brukselka, mogą zwalczać nadmiar estrogenu w organizmie, który prowadzi do raka piersi u wielu kobiet. Trzeba tylko nauczyć się je przyrządzać na swój ulubiony sposób.

Cynamon

Oczywiście nie będziemy go jeść łyżeczką, ale cynamon zawiera proantocyjanidyny i aldehyd cynamonowy, dwa związki o właściwościach przeciwzapalnych i przeciwdrobnoustrojowych, które mogą pomóc w zapobieganiu chorobie Alzheimera i innym zaburzeniom neurologicznym. Warto pamiętać o tej przyprawie.

Ciemna czekolada

Życie żadnej kobiety nie jest kompletne bez czekolady – chyba że jesteś jedną z tych zwariowanych kobiet, które twierdzą, że jej nienawidzą. Czekolada ma niezliczone korzyści zdrowotne wynikające z bajecznych flawonoidów. Te przeciwutleniacze mogą utrzymać płytki krwi w zdrowiu, odblokować tętnice i obniżyć ciśnienie krwi. Dodatkowo, ciemna czekolada łagodzi stres i napięcie, co zostało klinicznie udowodnione. Jedz czekoladę na zdrowie.

Jajka

Do przygotowania na wiele sposobów.  Żółtka zawierają cholinę, substancję odżywczą wykorzystywaną do funkcjonowania wszystkich komórek, która może zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka piersi.

Czosnek

Często nie jemy ze względu na zapach, jednak – uwaga – czosnek zawiera ponad 70 fitochemikaliów, z których wszystkie mają same zdrowotne właściwości. Wykazano, że duże spożycie czosnku obniża ryzyko raka jajnika.

Zielone liście

Szpinak, jarmuż, wszystkie warzywa mające ciemno zielone liście idealnie zapobiegają złamaniom kości, ponieważ zawierają dużo witaminy K. Szukajcie przepisów i włączajcie je w swoją dietę.

Chude wołowe mięso

Przede wszystkim zawiera witaminę B. Jej niedobór witaminy B może prowadzić do niedokrwistości, kobiety są na nią bardziej podatne niż mężczyźni. Wołowina jest bogata w białko i witaminę B, ma niską zawartość tłuszczów nasyconych. Oczywiście w żadnym wypadku nie musisz jej jeść codziennie.

Owsianka

Płatki owsiane to cudowne jedzenie, ci którzy żyli najdłużej jedli je codziennie. Płatki pomagają utrzymać równowagę cukru we krwi i zawierają jedne z najbogatszych rezerwuarów błonnika. Czy wiesz, że płatki owsiane mogą również podkręcić twój metabolizm? To jeszcze jeden powód, dla którego powinnaś je jeść każdego ranka.

Czerwone wino

Istnieje  20 powodów dla których warto pić czerwone wino codziennie, a które mają związek ze zdrowiem. Według jednego z badań przeprowadzonych przez Harvard, kobiety, które piły wino, miały około 30% więcej szans na cieszenie się dobrym zdrowiem w starszym wieku niż te, które całkowicie zrezygnowały z picia.


źródło: The Dailymeal


Zobacz także

Ocena stanu biologicznego organizmu w medycynie estetycznej – nowoczesna medycyna anti-aging sukcesem do osiągnięcia długotrwałych efektów przeciwstarzeniowych

opalanie

Pielęgnacja posłoneczna – odżywianie i nawilżanie skóry opalonej

Smokey eyes krok po kroku

Smokey eyes krok po kroku