Schudnąć na paluszkach krabowych? To proste!

SURIMI
SURIMI
18 września 2018
Fot. iStock/kiko_jimenez
 

Zrównoważona dieta, jest podstawą dobrego samopoczucia i jednym z decydujących czynników zdrowej aktywnej długowieczności. Utrzymanie tej równowagi jest niemożliwe bez białka pochodzącego z produktów rybnych, ponieważ ma ono niezastąpione właściwości dla naszego organizmu.

Po pierwsze, istnieje niewiele tkanek łącznych w białku ryb (w przeciwieństwie na przykład do mięsa), więc jest ono łatwiej trawione. Białko wpływa na elastyczność naszej skóry i siłę mięśni. Po drugie, bez prawidłowej zawartości białka w naszej diecie trudno marzyć o pięknych i zdrowych włosach oraz paznokciach. Ponadto białko rybne poprawia funkcjonowanie naszego układu sercowo-naczyniowego i zapobiega wystąpieniu zakrzepicy żył.

Warto także pamiętać, że białko ryb zawiera użyteczne aminokwasy, które są potrzebne do optymalnego funkcjonowania organizmu. Na przykład tauryna, która jest ważna dla prawidłowej pracy układu sercowo-naczyniowego, służy zapobieganiu miażdżycy i wielu innym chorobom. Jedząc ryby i owoce morza, możemy dostarczyć naszemu organizmowi siedem ważnych aminokwasów. Oznacza to, że w naszej diecie nie muszą znajdować się jedynie świeże ryby, ale też krewetki, kalmary, kraby i wysokiej jakości produkty powstałe na bazie przetworzonych ryb.

Ryba zawsze była uważana za produkt dietetyczny i to nie bez powodu. Białko ryb jest nie tylko łatwo trawione, ale także o wiele bardziej odżywcze niż to pochodzące z drobiu. Za źródło najbardziej niskokalorycznego białka ryb uważane są paluszki surimi.

Warto obalić stereotypy na temat paluszków surimi, które nie zawierają żadnych szkodliwych składników. Produkują je firmy europejskie, których produkty i technologie są ściśle kontrolowane i potwierdzane certyfikatami. W skład takich paluszków surimi wchodzi mielone surimi ryb (ok. 40%), woda, pszenica i skrobia ziemniaczana, białko pochodzące z jajek, olej roślinny, cukier, sól, naturalne aromaty i wyciąg z papryki. Im wyższa zawartość procentowa białka w paluszkach surimi, tym lepszy produkt (musi wynosić co najmniej 7%, czyli 7 g w 100 g produktu). Ponadto, niezależnie od mielonej ryby, niektóre rodzaje tego produktu mo zawierać mięso kraba, wówczas ich cena jest nieco wyższa.

Europa po Japonii zajada się paluszkami surimi – tymi najwyższej jakości, warto je  wprowadzić do diety i zajadać się – bo nie dość, że zdrowe, to jeszcze niskokaloryczne.


Artykuł powstał przy współpracy z marką VICI


Przepis na pyszną rybę? Nic prostszego. Jak zrobić pstrąga faszerowanego

SURIMI
SURIMI
25 września 2018
Fot. iStock/mediaphotos
 

Kochani, trwa nasz konkurs. Jeśli ktoś uważa, że przygotowanie ryby jest bardzo trudnym przedsięwzięciem, z błędu wyprowadza nas pani Izabela, która przysłała swoją propozycję na podanie pstrąga i łososia.

Pstrąg faszerowany

Składniki:

  • cały pstrąg patroszony
  • masło
  • serek ostrowia ziołowy
  • pęczek pietruszki
  • bazylia
  • sól
  • pieprz
  • sok z cytryny

Wykonanie:

Pstrąga faszerujemy zmiksowaną mieszanką ziół, masła i serka zostawiając część ziół niezmiksowanych, którymi smarujemy rybę z wierzchu. Całość zawijamy w folię aluminiową i wkładam do nagrzanego piekarnika tak długo, aż zacznie pachnieć. Jak pachnie to znaczy, że jest  dobra i pyyyyszna!

Moja druga ulubiona ryba- to dzwonki łososia na parze z pieprzem cytrynowym, świeżymi ziołami, jakie mam pod ręką, podane z odrobiną masełka ziołowego i sokiem z cytryny.
Palce lizać.

UWAGA KONKURS

Kochani, proponujemy wam dalszą zabawę z przepisami. Tym razem – skoro surimi, to danie z ryby, chcielibyśmy, abyście przesłali nam wasze ulubione przepisy z… rybą lub VIČI paluszkami surimi.  Te najciekawsze będziemy publikować na blogu SURIMI.

NAGRODY

Mamy dla was kolejne trzy wyjątkowe nagrody ufundowane przez VICI – tym razem to:

3x bon o wartości 250 złotych do sklepu BENTOMANIA  (www.bentomania.pl)

Przepisy przesyłajcie na adres kontakt@ohme.pl z dopiskiem „SURIMI” oraz informacją, jak chcecie zostać podpisani.

Prosimy o dołączenie w treści wiadomości poniższego oświadczenia:
Oświadczam, że jestem autorem nadesłanej pracy konkursowej oraz wyrażam zgodę na jej publikację przez portal Oh!me.
Wyrażam zgodę na wykorzystanie i przetwarzanie przez Organizatora swoich danych osobowych uzyskanych w związku z organizacją Konkursu, wyłącznie na potrzeby organizowanego Konkursu, zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 z późn. zm.).

1. Aby wziąć udział w Konkursie, należy wykonać zadanie konkursowe.

2. Czas trwania akcji: 27.08. 2018 – 27.09.2018 roku.

3. Za moment dokonania zgłoszenia Konkursowego w sposób określony w ust. 1 uważa się moment, w którym zgłoszenie zostanie zapisane na serwerze pocztowym Organizatora.

4. Jedna osoba, może wygrać jedną nagrodę.


Artykuł powstał przy współpracy z marką VICI


Twoje dziecko nie lubi ryb, które powinny się znajdować w jego codziennej diecie? Mamy dla was alternatywę

SURIMI
SURIMI
18 września 2018
Fot. iStock/miki-tiger

Wiadomo, że białko jest niezbędne dla organizmu naszego dziecka – wspomaga wzrost į rozwój, jest strukturalnym składnikiem wszystkich komórek ciała. Jego niedobór może sprawić problemy przy wzroście į tworzeniu się układu mięśniowo-szkieletowego, doprowadzić do dysplazji, zaburzeń metaboliczny, ponieważ białko jest strukturalnym elementem enzymów. Ponadto niedobór białka staje się przyczyną chorób krwi (niedokrwistość), cierpi nasza odporność, dzieci wolniej się rozwijają, zaczynają chodzić w późniejszym wieku, później też mówią, są słabsze w porównaniu z rówieśnikami. Dlatego tak ważne jest, by na co dzień pamiętać o wzbogacaniu diety naszego dziecka w białko. Idealnym jego źródłem są ryby.

Warto zapamiętać, że białko to główny materiał budulcowy naszego organizmu, dlatego jego rola jest tak ważna w żywieniu dzieci. Białko zaspokaja około 15% potrzeb energetycznych dzieci. Jego dzienne u dzieci w wieku 1-3 lat wynosi około 1 g/kg, natomiast w wieku 3-7 lat – 3,5 g/kg masy ciała.

Co najmniej 50% białka w diecie dziecka powinno stanowić białko pochodzenia zwierzęcego (mięso, jaja). Ta grupa produktów musi być obecna w diecie dziecka, dlatego zaleca się jeść ryby 1-3 razy w tygodniu. Ryby i owoce morza to nie tylko źródło białka i energii, ale także wielu ważnych minerałów i witamin, między innymi fosforu, który bierze udział w tworzeniu tkanki kostnej. Ryby zawierają także żelazo, cynk, jod, miedź, witaminy B2, B12, A, PP, D.

Co zaskakujące, niewiele osób wie, że białko znajdujące się w rybach i produktach rybnych, jest o wiele bardziej wartościowe, niż to znajdujące się w mięsie. Białko z ryb jest łatwiej wchłaniane – wchłaniamy aż 98% białka z produktów rybnych, a z czerwonego mięsa zaledwie 89%.

Ponadto ryby są trawione pół razy szybciej niż mięso, dzięki omega-kwasom przyspieszają procesy metaboliczne, co jest szczególnie ważne w erze globalnej otyłości u dzieci. Zastępując paszteciki mięsne w diecie dziecka na dania z ryb, zapobiegamy jego nadwadze.

Białko z produktów mlecznych jest z pewnością ważnym elementem codziennej diety dzieci. Warto jednak pamiętać, że białko pochodzące z produktów mlecznych jest nie tylko mniej strawne niż białko z ryb, ale w mleku ilość tak ważnych aminokwasów, jak tryptofan i arginina, jest mniejsza niż w rybach.

Bardzo ważne jest, aby dieta dziecka była zrównoważona i pełna. Tylko wtedy dziecko będzie mogło w pełni się rozwijać, dlatego też powinniśmy zapewnić naszemu dziecko różnorodne menu, na które składają się produkty rybne, dzięki czemu dziecko otrzymuje nie tylko codzienną normę białkową, ale także komplet aminokwasów niezbędnych dla zdrowego rozwoju.

Ale co, jeśli dziecko nie chce jeść ryb? Nie lubi ich smaku i zapachu?

Jest doskonała opcja – VIČI paluszki surimi. Wykonane z surimi – farszu z białych ryb, są bogate w białko į aminokwasy. Pamiętajcie jednak, by przy zakupie paluszków surimi zwrócić uwagę na skład į polegać na sprawdzonej marce, która kieruje się europejskimi standardami przy wytwarzaniu tego produktu.


Artykuł powstał przy współpracy z marką VICI