5 strategii dla każdej kobiety, która chce wyeliminować lęk i stres ze swojego życia

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
1 września 2018
Fot. iStock/Voyagerix
 

Stwierdzenie, że stres i niepokój w inny sposób dotykają kobiety, a inaczej mężczyzn, nie jest stereotypem, ani tym bardziej przesadą. Według American Psychological Association , kobiety są o 28% bardziej narażone na stres, lęk, a nawet depresję niż mężczyźni. Za tymi liczbami często kryje się pewien model biologiczny, który sprawia, że ​​jesteśmy po prostu bardziej wrażliwe na wydarzenia zewnętrzne.

Bardzo często łączymy pracę zawodową z osobistymi zobowiązaniami i życiem rodzinnym. Tak więc praca w domu i poza domem, związana z wieloma naciskami i presją wywieraną przez otoczenie, sprawia, że stale przesuwamy nasze granice wytrzymałości psychicznej i fizycznej.

5 strategii dla każdej kobiety, która chce wyeliminować lęk i stres ze swojego życia

1. Pamiętaj: nie musisz nikomu niczego udowadniać

Kobiety doświadczają wyższego poziomu stresu niż mężczyźni w życiu zawodowym – wiele z nich jest zmuszonych codziennie udowadniać, że mogą wykonywać te same obowiązki i zadania, co panowie. Jeśli dodamy do tego chęć zadbania o dzieci, sprawne zarządzanie domem i próby utrzymania życia towarzyskiego, zaczyna się robić naprawdę ciężko…

Kobiety nie muszą udowodniać, że są równe swoim kolegom – lub bardziej kompetentne niż oni. Nie porównuj się z innymi, tylko stale się rozwijaj. Dla siebie samej.

2. Pamiętaj, że twoje priorytety mogą być inne

Żyjemy w społeczeństwie, które dyktuje nam, kim powinniśmy być i czego się od nas oczekuje. Pozbądź się stereotypów. Aby móc lepiej radzić sobie ze stresem i lękiem, musimy od czasu do czasu ustalać nowe priorytety. Robienie tego, czego naprawdę chcemy, a nie tego, czego inni oczekują, jest prawdziwym kluczem do dobrego samopoczucia emocjonalnego i psychicznego.

3. Znajdź czas dla przyjaciół

Kobieca przyjaźń  jest terapeutyczna, zdrowa i bardzo korzystna dla naszego zdrowia emocjonalnego. Regularne spędzanie czasu z naszymi najlepszymi przyjaciółmi to rewelacyjny sposób radzenia sobie ze stresem, relatywizowania problemów, tłumienia lęków i obaw.

4. Powiedzenie „nie mogę zrobić więcej” nie jest równoznaczne ze słabością

W świecie kobiet wyrażenia takie jak „nie mogę”, „to nie jest możliwe” lub „w tej chwili wolę się koncentrować na mnie” wydają się być zakazane. To tak, jakby wypowiadanie ich na głos mogło zranić kogoś lub spowodować wielkie rozczarowanie. Pamiętaj jednak: „nie” może dosłownie uratować ci życie, poprawić samopoczucie , pozwala nam odzyskać zdrowie psychiczne.

5. Oddychaj głęboko, wszystko będzie dobrze

Kiedy czujesz, że się załamujesz, kiedy stres dosłownie sprawia, że pęka ci głowa, a lęk powoduje przyspieszone bicie serca, postępuj według tych prostych wskazówek:

  • oddychaj głęboko: zauważ, jak powietrze wypełnia twój brzuch
  • zatrzymaj powietrze przez 4 sekundy
  • wydychaj przez usta przez 6 sekund
  • teraz powtórz te proste słowa: „Wszystko idzie dobrze, ufam sobie . Jestem silna, jestem spokojna.”

Na podstawie: nospensees.fr


„Kameleony”, czyli ci, którzy zmieniają się w zależności od okoliczności

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
1 września 2018
Fot. iStock/Bobex-73
 

Są mistrzami, gdy chodzi o zrobienie dobrego wrażenia. Nie zawahają się ukryć swoich własnych uczuć, myśli i opinii, aby zostać zaakceptowanym i uzyskać aprobatę innych. Nie przeszkadza im to, że takie działanie uwłacza ich godności osobistej. Nie zastanawiają się nad tym głębiej (do czasu). Problem w tym, że tak naprawdę nigdy nie wiadomo, co naprawdę myślą i kim naprawdę są. 

Pokazanie siebie takim, jakim jesteśmy, bez ukrywania się za „zasłoną” pozorów, w  całkowitej przejrzystości, nie zawsze jest łatwe. Boimy się, nie chcemy rozczarować ludzi, pragniemy przyciągnąć ich uwagę lub staramy się spełnić ich wymagania. Życie w społeczeństwie wymaga od nas dopasowania się do formy, wszyscy to znamy. Musimy jednak pamiętać, że kluczem jest nauczenie się pozostania w tym wszystkim ludźmi, a nie… postaciami, które odgrywają jakieś role. Bycie człowiekiem oznacza umiejętność szanowania innych przy zachowaniu swojego punktu widzenia i wartości.

Kameleony społeczne i cena psychologiczna

Mark Snyder, znany psycholog społeczny z University of Minnesotta, jest ekspertem w zakresie badań nad powszechną potrzebą akceptacji społecznej. Zauważył on przede wszystkim, że kameleony społeczne są wyjątkowo nieszczęśliwymi ludźmi. Aby upodobnić się do osób ze swojego otoczenia, przyzwyczajają się do tego, że  myślą i odczuwają jedno, a zachowują się przeciwnie do tego, co te myśli i uczucia im nakazują. Bezrefleksyjnie przytakują innym, a nawet przyjmują ich poglądy i opinie za swoje własne. 

Zycie w ciągłej sprzeczności, oscylowanie między swoją „prywatną twarzą”, a publiczną maską staje się czymś uzależniającym, rzadko umożliwiającym nawiązanie trwałych i satysfakcjonujących relacji. Co więcej, bardzo często powoduje ono odczucie prawdziwego wyczerpania psychicznego.

Nie możemy zapominać, że aby „naśladować”,  kameleon żyje w ciągłym napięciu i gotowości, musi stale zwracać uwagę na kody społeczne każdego kontekstu. Musi obserwować, czytać ukryte i wyraźne znaki, ale przede wszystkim wykazywać niezwykłą plastyczność, która pozwoli mu być bardzo przekonującym. Istna schizofrenia. 

Czy można stworzyć związek z kameleonem społecznym? Tak, ale nie będzie to relacja satysfakcjonująca, za to pełna poświęceń jednej ze stron oraz ciągłej niepewności co do uczuć drugiej strony.


Na podstawie: nospensees.fr


20 prostych trików, by letnie ciuchy z powodzeniem nosić jesienią

Redakcja
Redakcja
1 września 2018
Fot. iStock

Co jest grane? Ledwo tydzień temu, smarowałaś się w popłochu kremem z filtrem, a tu nagle deszcz, spadek temperatury i… jesień. Serio, już? Twoje jesienne ciuchy ukrywają się głęboko na dnie szafy albo jeszcze nie wyszły z tobą ze sklepu. Spokojnie, mamy dla ciebie 20 trików, które pozwolą ci jeszcze długo nosić kwiatowe sukienki, białe szmatki i prawie wszystko, co nosiłaś latem.

20 prostych trików, by letnie ciuchy z powodzeniem nosić jesienią

  1. Dodaj nieco zamszu do swojej stylizacji, najlepiej w jesiennych barwach.

  2. Czapka z daszkiem typu kaszkiet lub gazeciarz i kurtka odmienią twoją letnią sukienkę.

    Fot. iStock

  3. Twoje letnie, przycięte dżinsy z białą koszulą, świetnie będą prezentowały się pod długim trenczem.

  4. Twoja letnia długa, zwiewna spódnica świetnie zestawi się z jesienną torbą i blezerem.

  5.  Buty z odkrytą piętą dopełnią większość jesiennych stylizacji!

  6.  Letnia, kwiatowa spódniczka? Dodaj do niej eleganckie szpilki i marynarkę i… ruszaj do biura.

  7.  Letnią sukienkę z rozcięciami doprawisz za pomocą sportowych butów.

  8. Do szortów o długości do kolana możesz dodać, ciężkie, wysokie buty –  chyba, że będzie już za zimno. 😉

  9. Załóż swoje lekkie bluzki razem z ciężką dżinsową spódnicą.

  10.  Do letniej, eleganckiej sukienki wystarczy dodać tweedowy żakiet i botki.

  11. Możesz nosić sandały tak długo, jak pozwoli na to pogoda, ale staraj się zestawiać je z gładkimi, długimi spodniami.

  12. Letni top możesz zakładać do skórzanych spodni.

  13. Pastelowe letnie spodnie zestawiaj z ciężkimi swetrami w tym samym kolorze.

  14. Do dżinsów 3/4 zakładaj cięższą górę i solidną torbę, całość podkreślą trampki.

    Fot. iStock

  15. Twoje krótkie spódniczki – zwłaszcza dżinsowe, zyskają nowy look, dzięki botkom nad kostkę.

  16. Kwiecistą sukienkę ujarzmisz skórzaną kurtką.

  17. Letni, długi kardigan możesz wykorzystać jako sukienkę i dodać do stylizacji długi, ciężki płaszcz.

  18. Przeźroczystą bluzkę zakładaj do dżinsów

  19. W cieplejsze dni możesz założyć szorty, zestaw je koniecznie z koszulą z długim rękawem.

  20. Potrzebujesz więcej ciepła, a chcesz nadal nosić dżinsową kurtkę? Zakładaj pod nią modną bluzę.


Na podstawie: popsugar.co.uk


Zobacz także

Mogę być ojcem dla moich córek

„O jaka piękna dziewczynka, mamusia pewnie jest dumna” i wtedy zapada cisza… Nikt nie wierzył, że mogę być ojcem dla moich córek

Dlaczego kobiety nie potrafią o siebie walczyć? Wszystko zaczyna się w głowie, powiedzcie to waszym córkom

7 znaków, że osoba, którą kochasz, ma poważne zaburzenia osobowości