Psychologia Związek

11 znaków, że twój facet szuka sobie nowej partnerki

Redakcja
Redakcja
7 listopada 2018
Fot. istock/skynesher
 

Bycie oszukiwanym jest najgorszym uczuciem na świecie. Utrata zaufania do ukochanej osoby sprawia, że ​​czujesz, że już nigdy więcej nie uwierzysz w miłość. Niestety, zdecydowana większość z nas prawdopodobnie doświadczyła lub doświadczy zdrady ze strony partnera. Zdrada w ogóle staje się coraz bardziej powszechna, zwłaszcza w związkach młodszych pokoleń. Jest więc naturalne, że staramy się rozwijać mechanizmy obronne tak bardzo, jak tylko możemy, aby chronić się przed ponownym zranieniem. Oto kilka znaków, które mogą wskazywać na to, że twój partner jest zainteresowany kimś innym lub szuka miłości gdzie indziej.

11 znaków, że twój facet szuka sobie nowej partnerki

1. Nowe, trudne do wyjaśnienia zachowania

Jest to szczególnie widoczne, jeśli mieszkasz razem, ale jeśli zauważysz, że on nagle rozwija nieprzewidywalne, dziwne zachowania, musi istnieć jakieś rozsądne wyjaśnienie. Robienie zakupów pod domem nagle zabiera mu godzinę czasu?

2. Poczujesz, że on nie chce z tobą spędzać czasu

Czy byłaś kiedyś w sytuacji, w której rozmawiasz z kimś i czujesz, że ta osoba jest gdzieś indziej myślami? Jeśli masz takie poczucie często, przebywając ze swoim partnerem, prawdopodobnie nie mylisz się. On się męczy i nie chce przyznać, dlaczego

3. Unikanie kontaktu

Kiedy ludzie czują się winni, jeśli kłamią, unikają kontaktu wzrokowego za wszelką cenę. To samo dotyczy dotyku

4. Częstsze kłótnie i pretensje

Obwinianie, pokazywanie ci, że jesteś stale w błędzie, że źle go traktujesz… To jego sposób na zrzucenie na ciebie własnej winy za zainteresowanie kimś innym.

5. Brak namiętności

Ten jest bardzo trudny, ponieważ popęd seksualny naturalnie waha się w związku. Ale jeśli twój partner nagle wydaje się kompletnie niezainteresowany bliskością,  zawsze upewnij się, że w grę nie wchodzi inny problem, na przykład natury medycznej.

6. Brak głębszych rozmów

Być ze sobą blisko to odczuwać pokrewieństwo dusz. Kiedy nagle zapada niezręczna cisza, choć wcześniej umieliście rozmawiać o wszystkim, kiedy czujesz, że on zamyka się przed tobą emocjonalnie, oddala się, nic już właściwie nie możesz zrobić.

7. Nie poznajesz już jego nowych znajomych

To nie tylko oznacza, że ​​twój partner  szuka miłości gdzieś indziej, ale że próbują cię odciągnąć od swojego kręgu społecznego (być może wprowadzić tam kogoś innego).

8. Zbytnia dbałość o wygląd

Kiedy ktoś jest nadmiernie zaabsorbowany swoim wyglądem, choć wcześniej nad tym się tak nie skupiał, może to oznaczać, że poznał kogoś nowego, komu chce się podobać.

9. On chroni swój telefon i komputer

Jeśli zaufanie już minęło, związek również należy do przeszłości.

10. Okazywanie fizycznej bliskości komuś innemu

Nie jesteście razem przez cały czas, trudno to zaobserwować. Może ktoś ci powiedział, a może zobaczyłaś ukradkiem – czułe gesty, opiekuńczość w stosunku do innej kobiety.

11. Brak  troski

Jeśli przechodzisz trudne, słabsze momenty, a on tego nie widzi, nie troszczy się o ciebie, nie zależy mu już na twoim samopoczuciu, to znaczy, że jego emocje mogą już krążyć wokół kogoś innego.


Na podstawie: powerofpositivity.com


Psychologia Związek

Dieta 3D chili. Sposób na utratę kilogramów, by niczego sobie nie odmawiać?

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
7 listopada 2018
Fot. iStock/yulka3ice
 

Diety nie cieszą się powszechnym uwielbieniem. Częściej stosujemy je z konieczności niż dla przyjemności. Zrzucenie zbędnych kilogramów okupione jest pewnym poświęceniem, bo często trzeba wyrzec się produktów, które nam bardzo smakują. W dodatku menu bywa monotonne i po pewnym czasie aż nie chce się zaglądać do talerza i zaczyna się albo podjadanie, albo zupełne rzucenie diety.

W dodatku nie każda dieta daje gwarancję sukcesu. Wiele zależy od wyboru. Są systemy żywienia, które pozytywnie wpływają na stan zdrowia i wygląd figury, ale trzeba jeść naprawdę mądrze i nie uciekać od aktywności fizycznej. Jednak w tym przypadku drastyczna utrata wagi raczej nam nie grozi. Na drugim biegunie znajdują się diety, czy wręcz głodówki bardzo niebezpieczne, podczas których ryzyko dla uszczerbku na zdrowiu jest ogromne, a efekt jedynie tymczasowy. Szczególnie gdy po restrykcyjnej diecie wracamy do dawnego sposobu żywienia, nie sposób jest uniknąć efektu jo-jo.

Dieta 3D chili. Idealna dla łasuchów?

Dieta 3D chili to sposób na odchudzanie w ciągu 28 dni, który nie wyklucza z jadłospisu wyrzucenia wszystkich ulubionych potraw. Klucz do sukcesu ma leżeć nie w tym, co jemy, ale od tego, jakie przyprawy dodamy do potraw. Nie trzeba liczyć kalorii, je się tak, jak się lubi, byle nie za dużo, tłusto i kalorycznie. Entuzjaści diety 3D chili uważają, że można się na niej odchudzić nawet o 8 kg w ciągu 3 tygodni. Nazwa diety wzięła się stąd, że przyprawy podzielono na trzy grupy, mające odmienne, a jednocześnie wspierające się działanie:

  • czerwone z kapsaicyną, spalające tkankę tłuszczową: chili, pieprz czarny, papryka ostra, papryka słodka, pepperoni i curry. Są zalecane na kolację.
  • żółte, przyspieszające trawienie i hamujące napady głodu: imbir, cynamon, kardamon. Idealne do zup i drugich dań.
  • zielone, łagodzące układ pokarmowy, wspomagające jego pracę: bazylia, oregano, czosnek, szałwia, tymianek i mięta.  Najlepiej dodawać je do śniadania i drugiego śniadania.

Dieta 3D chili. O czym trzeba pamiętać?

Mimo że dieta nie ogranicza kulinarnie, trzeba pamiętać o dwóch równie ważnych zasadach. Należy spać zalecane 7-8 godzin w nocy, aby zapobiegać napadom głodu, a także obowiązkowo jeść śniadania. Pięć posiłków należy rozłożyć w ciągu całego dnia, co zapobiega podjadaniu. Obowiązkowo należy sięgać po wodę z cytryną i miętą. Aby przyspieszyć działanie przypraw, warto sięgać po dużą ilość warzyw, chudego mięsa czy ryb. Wybór produktów jest naprawdę ogromny i każdy znajdzie dla siebie różnorodne pomysły na jedzenie, bez liczenia kalorii. Powinno być pachnąco, kolorowo i pikantnie na talerzu.

Dieta 3D nie dla każdego?

Mimo że dieta 3D nie jest dietą restrykcyjną, czy w założeniu szkodliwą, powinny uważać na nią osoby zmagające się z problemami z układem pokarmowym. Cierpiący na wrzody żołądka, nadmiar wydzielania żółci czy problemami z wątrobą i jelitami, powinni skonsultować się z lekarzem. Pacjenci z nadciśnieniem również powinni się jej wystrzegać, ponieważ przyprawy w dużej ilości pobudzają krążenie krwi, co w tym przypadku może szkodzić zdrowiu.

źródło: www.poradnikzdrowie.pl  

 

 


Psychologia Związek

Nie możesz podnieść się z łóżka, bo depresja skutecznie cię do niego przykuwa? Nie daj się jej, zacznij się przeciwstawiać – powoli

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
7 listopada 2018
Fot. iStock/Martin Dimitrov

Beznadzieja. Zmęczenie. Bezsenność. Coraz więcej zbędnych kilogramów albo stale mniej i mniej. Życie z depresją jest trudne, bez względu na to, czym nęka cię najbardziej. Codziennie jej doświadczasz, codziennie się z nią zmagasz. 

Najgorzej jest rano, kiedy tak trudno podnieść ci się z łóżka, ona do ucha ci szepcze: „Zostań, co się będziesz zrywać, weź wolne w pracy, zobacz jaka beznadziejna pogoda za oknem”. Ma taką siłę, że potrafi nas zatrzymać w łóżku na długie dni, a nawet tygodnie. Jak się jej przeciwstawić? Jak zawalczyć o siebie i nie dać się wciągnąć w czarną otchłań depresji?

Stwórz sobie poranną rutynę. Ja wiem, że to ciężkie i że ci się nie chce, ale naprawdę dasz się zniewolić depresji?

Zacznij powoli: usiądź

Zacznij od podstaw: po prostu spróbuj usiąść, odepchnij poduszki, spuść nogi na podłogę. Nie musisz od razu wstawać, zrywać się.

Co na śniadanie? Zacznij myśleć o jedzeniu

Myślenie o jedzeniu lub pierwszej filiżance kawy może być świetną motywacją do tego, żeby podnieść się z łóżka. Jeśli twój żołądek da ci znać: tak zjadłbym coś dobrego, jestem głodny, będziesz bardziej skłonna do tego, żeby wstać.

Zdaję sobie sprawę, że to jednak nie zawsze działa, szczególnie gdy nie masz apetytu, ale może myśl o czymś, co bardzo lubisz, wyrwie cię z marazmu.

Nie lekceważ klasyki – ustaw budzik

Stwórz w domu zestaw alarmów. Jeśli pierwszy budzi nie wyrwie cię z łóżka, kolejny też niekoniecznie, to już trzeci, który rozdzwoni się kilka metrów od łóżka, może okazać się tym skutecznym.

Skup się na tym, co cię otacza

Co ty na to, żeby każdego dnia zapisywać, za co dzisiaj jesteś wdzięczna. Wystarczy kilka rzeczy spisanych wieczorem, do których zajrzysz rano. Przypominanie sobie pozytywnych aspektów życia, może uczynić twój dzień lepszym. Inną opcją jest skupienie się na swoich zwierzakach. To one mogą stać się świetną motywacją do porannego rozruchu, w końcu trzeba je nakarmić, przytulić, wyjść z nimi na spacer.

Motywuj się rutyną

Nie spiesz się, czerp przyjemność z poranka. Pozwól sobie na sprawdzenie maili, wiadomości, na spokojne wypicie kawy. Jeśli zaczniesz patrzeć na swój poranek łagodniej, łatwiej ci będzie w niego wejść i od rana myśleć pozytywnie. Podaruj sobie małe przyjemności: zrób sobie ulubioną kawę lub herbatę, porozciągaj się delikatnie, posłuchaj muzyki, medytuj.


źródło: Healthline


Zobacz także

Gramy w tę samą seksualną grę – list samotnej trzydziestolatki do jej rówieśnika, singla

Jak mądrze radzić sobie z tymi, których nie lubisz

Jak mądrze radzić sobie z tymi, których nie lubisz

Każda żałoba kiedyś musi minąć

Każda żałoba kiedyś musi minąć. Powoli pozwalam sobie na szczęście budowane od nowa