Go to content

Co zamiast wody? Spróbuj zrobić sama inne, lekkie napoje pełne smaku i witamin

napoje
Fot. Pixabay / jill111 / CC0 Public Domain

Specjaliści zalecają, by pić przynajmniej 1,5 litra wody dziennie, a podczas upałów czy uprawiania intensywnego sportu jeszcze mocniej uzupełniać płyny w organizmie. Na pierwszy rzut oka wydaje się to być niemałą ilością, jednak nikt nie wymaga, aby całą butelkę wody wypić na raz. Takie działanie nie ma większego sensu, bowiem na siłę wlewana woda, po prostu przeleci przez organizm. A woda popijana małymi porcjami cały dzień, skutecznie nawilży ciało od środka.  

Jeśli kręcicie nosem na wodę, bo taka bez smaku nie zachęca do wypijania większych ilości, spróbujcie samodzielnie zrobić w domu inne, lekkie napoje, które wypijecie z pożytkiem dla zdrowia.

1. Woda owocowa

Czyli połączenie dowolnego owocu z wodą mineralną i kostkami lodu. W zależności od lubianych przez was smaków, możecie dorzucić listki mięty dla orzeźwienia. Domowe wody smakowe to idealna alternatywa dla produktów sklepowych, w dodatku są niskokaloryczne i zawierają witaminy.Więcej inspiracji na smakowe wody znajdziecie tutaj

Fot. Flickr / ppc1337 / CC BY

Fot. Flickr / ppc1337 / CC BY

2. Lekka lemoniada

3 cytryny i 3 limonki wyciśnij do naczynia z litrem wody. W garnku podgrzej ksylitol ze szklanką wody, aby słodzik się rozpuścił. Następnie przelej go do soku, wymieszaj i schłódź. Podawaj z plastrami cytryny i miętą. 

 Fot. Pixabay / Stevepb / CC0 Public Domain


Fot. Pixabay / Stevepb / CC0 Public Domain

 

3. Koktajl arbuzowy

Pół arbuza bez pestek zblenduj do gładkiej masy. Przełóż do dużego dzbanka, zalej wodą i dodaj sok z 2 limonek.

Fot. Pixabay / tookapic / CC0 Public Domain

Fot. Pixabay / tookapic / CC0 Public Domain

4. Bezalkoholowe Mojito

Do wysokiej szklanki wrzuć kilka listków świeżej mięty i 1/2 limonki w plastrach, dodaj łyżeczkę cukru trzcinowego i kostki lodu. Dolej wodę gazowaną. (Jeśli kalorie ci nie straszne, wymieszaj w proporcji 1:1 wodę gazowaną i zimnego Sprite`a).

 Fot. Pixabay / Unsplash / CC0 Public Domain


Fot. Pixabay / Unsplash / CC0 Public Domain

5. Kompot

Tradycyjny kompot powraca na stoły podczas obiadów, ale nie tylko. Przyrządzenie jest śmiesznie proste: owoce+woda+cukier, jeśli jest taka potrzeba. Wystarczy zagotować i dobrze schłodzić. Wypróbujcie kompot z sezonowego, kwaskowego rabarbaru, będącego smakiem dzieciństwa wielu z nas.

6. Aryan

To orzeźwiający napój na bazie jogurtu, wody i soli z dodatkiem mięty, bazylii lub melisy. Blenderem wymieszaj szklankę jogurtu naturalnego, szklankę wody mineralnej i 5 listków świeżej mięty. Dodaj sól do smaku, pij mocno schłodzony.

Fot. Pixabay / Foundry / CC0 Public Domain

Fot. Pixabay / Foundry / CC0 Public Domain