Dwa miesiące po rozpoczęciu nauki czytania, dwuletnia Małgosia potrafi przeczytać 9 książeczek. Nauka czytania nie jest tu priorytetem – matka Marysi zaczęła stosować metodę Cudowne Dziecko, aby pomnożyć inteligencję dziecka i zapobiec kłopotom w nauce szkolnej. Ucząc czytania wspiera neurologiczny rozwój dziecka i usprawnia wzrok, słuch oraz mowę. Zapewnia odpowiednie bodźce do rozwoju myślenia operacyjnego, wyobraźni i kreatywności.
Kiedyś nauka czytania odbywała się w szkołach. Później naukę liter wprowadzono w przedszkolach. Okazało się jednak, że efekty były gorsze, mimo iż umiejętność tę ćwiczono dwukrotnie – najpierw w przedszkolu, a później w szkole.
Pomysł, aby uczyć niemowlęta nie jest nowy. Pół wieku temu Amerykanin Glenn Doman, asystent neurochirurga, opracował metodę głównie z myślą o dzieciach z uszkodzeniem mózgu, która mogła być stosowana również do rozwoju dzieci zdrowych. Domanowi zarzucano jednak, że nie przeprowadził badań skuteczności.
Dwa miesiące temu wydana została pierwsza publikacja naukowa o wczesnodziecięcej nauce czytania podsumowująca 10-letnie badania naukowe. Książka przeznaczona dla wszystkich zainteresowanych rozwojem małego dziecka, zarówno rodziców, jak i pedagogów.
„Czytanie dla rozwoju” to napisana przystępnym językiem publikacja naukowa, w której po raz pierwszy przedstawiona została unikalna metoda nauki czytania w języku polskim dla dzieci, którą stosować można już od urodzenia. Metoda Cudowne Dziecko, autorski projekt dr Anety Czerskiej, rozwija wzrok, słuch i mowę, kształtuje myślenie operacyjne oraz świadomość otaczającego świata. Rozbudza w dzieciach miłość do czytania, pozwala na samodzielne odszyfrowanie kodu liter oraz czytanie i rozpoznawanie znaczenia wyrazów, zdań i tekstów. Metoda ta pozwala z jednej strony w łatwy sposób zaangażować dziecko, z drugiej zaś nie wymaga od rodziców wielu skomplikowanych przygotowań.
W publikacji znajdziemy dowody na to, że nawet dzieci sporadycznie uczone metodą opracowaną przez autorkę otrzymują dzięki niej solidne podstawy do dalszej nauki czytania. Jest to możliwe dzięki temu, iż w odpowiedzi na doświadczenia w krytycznym okresie rozwoju dziecka dokonuje się rozwój zaangażowanych struktur nerwowych.
Autorka w swojej książce publikuje też wyniki pierwszego przeprowadzonego na tak dużą skalę badania efektywności nauki czytania, które łącznie trwało 10 lat. Na jego podstawie ustalono, że efektywność metody Cudowne Dziecko wynosi ponad 90%, co oznacza, że u prawie każdego dziecka stosującego wspominaną metodę rodzice zauważyli spodziewane efekty.
Autorką książki jest Aneta Czerska – doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki. Znana jest jako ekspert, który uczy najnowszych technik rozwoju potencjału dziecka. Z jej usług korzystają ci, którzy już uświadomili sobie, jak ważne są pierwsze lata życia dziecka dla jego dalszych sukcesów szkolnych i zawodowych. Jest jednym z nielicznych pedagogów, którzy łączą i wykorzystują najnowsze odkrycia naukowe do rozwoju inteligencji, pamięci, wyobraźni, kreatywności i naturalnych zdolności dziecka.
Książkę można kupić na stronie wydawcy: www.CudowneDziecko.pl oraz w wybranych księgarniach stacjonarnych i internetowych w cenie 49,90 zł.