Czy można stworzyć idealny packshot produktu? Na to pytanie postanowiło odpowiedzieć ponad 600 uczestników kolejnej edycji konkursu organizowanego przez answear.com. Projekt Packshot to już 3 edycja tego prestiżowego projektu, w którym udział biorą młodzi fotograficy, graficy i wybitnie utalentowane osoby z 7 krajów.
Idealny packshot produktu to nie tylko jawne przedstawienie jego cech i prezentacja. To przede wszystkim wysublimowane i lekkie ukazanie jego najwspanialszych atutów, przy okazji zadbania także o nietuzinkowe tło. Cała sceneria powinna się wzajemnie przenikać i dać wybitny wyraz tego, jak cenny jest określony produkt.
Wielu współczesnych artystów zdaje sobie sprawę, jak ogromnym wyzwaniem jest takie zaprezentowanie samego produktu, bez dopełnienia go przez modelkę lub modela, aby faktycznie wskazywał na to, co najpiękniejsze w określonej kolekcji. A jednak do 3 edycji konkursu Projekt Packshot zgłosiło się aż 600 chętnych osób, z których udało się wytypować wspaniale utalentowanych finalistów.
Projekt Packshot – answear.com i kolekcja Swarovskiego
Organizatorem kolejnej edycji projektu był Answear, który bardzo mocno angażuje się w podobne przedsięwzięcia. Jak sami podkreślają, to dla nich bardzo ważne, by wspomóc młode talenty w rozwoju i dążeniu do spełnienia swoich pasji modowych, fotograficznych, czy designerskich.
„Projekt Packshot to bez wątpienia jeden z najbardziej kreatywnych i wymagających konkursów, jakie organizujemy. Cieszymy się, że z każdą edycją możemy dawać szansę kolejnym utalentowanym twórcom.”–powiedział Wojciech Tomaszewski, dyrektor marketingu i e-commerce answear.com.
Zadaniem 10 dla wytypowanych finalistów, było takie przedstawienie produktów Swarovskiego, by jak najpiękniej odzwierciedlić wysoką renomę marki, ale i kunszt oryginalności.
Trzeba przyznać, że 3 edycja Projektu cieszyła się sporym zainteresowaniem, bo skala nadesłanych prac sięgnęła ponad 600 projektów. Finałowa 10 artystów to także Polacy, młodzi, ambitni artyści do których powędrowały komplety biżuteryjne Swarovskiego do sfotografowania.
W tegorocznym jury, zasiadali: szef działu mody ELLE Marcin Świderek, znana fotografka gwiazd Marta Wojtal oraz dyrektor działu marketingu marki Swarovski Heiko König. Kilkukrotnie podkreślali oni, że nie spodziewali się aż tak wysokiego poziomu, obeznania modowego fotografów i umiejętności połączenia produktu z oryginalną wizją.
Nagrody rozdane – kto zwyciężył w tegorocznej edycji Projektu Packshot?
Pierwsze miejsce w 3. Edycji Projektu Packshot zajął Mariusz Tokajuk, który biżuterię Swarovskiego ukazał na tle podwodnego świata. Na zdjęciach widzimy naprawdę nietypowe środowisko dla tak eleganckiej marki, a jednak przez cały czas ma się wrażenie, że oba światy całkowicie się przenikają.
To projekt, w którym ogromną rolę odgrywają kolory i gra świateł. Mariusz Tokajuk uchodzi za mistrza pięknie uchwyconych kadrów.
Fotograf otrzymał nagrodę główną, czyli możliwość publikacji zdjęć w ELLE oraz odbycie kursu fotograficznego u Marty Wojtal.
Nie zabrakło również ciekawych wyróżnień. Otrzymały je dwie utalentowanie panie, Linda Parys i Daria Folcik. Ich prace są dużo bardziej kobiece, ale wciąż dość nietypowe.
Jedna z pań skierowała uwagę klientów Swarovskiego w stronę kuchennego świata fantazji, druga połączyła ją z naturą i delikatnością kwiatów. Jak sama Linda Parys opowiada:
„125-lecie marki Swarovski to celebracja historii i wkładu marki w rozwój definicji biżuteryjnego blasku. To nie tylko uczta dla oczu, ale dla wszystkich zmysłów. Stąd też zdecydowałam się przedstawić biżuterię w formie wykwintnego menu”–mówi o swojej pracy jedna z wyróżnionych artystek, Linda Parys.
Gratulujemy wszystkim nagrodzonym uczestnikom i mamy nadzieję, na kolejne edycje projektu. Trzeba przyznać, że to nie tylko uczta dla oczu, ale również dla wyobraźni!
Prace wszystkich finalistów konkursu można obejrzeć na stronie: Answear – Projekt Packshot
To nie jest jedyny projekt o takim charakterze, którego organizatorem jest marka Answear. Na swoim koncie ma wiele projektów skierowanych do młodych, kreatywnych osób, do których należą między innymi: Bitwa Stylistów, #CatchTheMoment, czy wiele innych. Marka skupia wokół siebie ludzi z pasją, którzy aktywnie współtworzą obraz otaczającego nas świata pop kultury. Takie podejście stanowi niezaprzeczalny wyróżnik marki i zaczyna plasować ją silnie w obszarze lifestylowym.
Artykuł partnera