Macierzyństwo

15 sposobów na jakie powinieneś wspierać zdrowie emocjonalne swojego dziecka

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
25 czerwca 2019
Fot. iStock/ArtMarie
 

Zdrowie psychiczne naszych dzieci to kwestia pierwszorzędna. Alarmujące wyniki badań wskazują na to, że nie jest dobrze: w szpitalach psychiatrycznych brak miejsc i personelu, który mógłby pomóc potrzebującym. Co możemy zrobić, by zadbać o emocje najmłodszych? Poniżej 15 prostych wskazówek, o których nigdy nie powinniśmy zapominać. To absolutne ABC zdrowia emocjonalnego dziecka.

1.Kochaj

Pokaż mu, że jesteś dla niego, okazuj troskę i miłość.

2. Ćwicz i zachęcaj do wysiłku fizycznego

Baw się z nim na powietrzu, zachęcaj do ruchu, sportu.

3. Obserwuj 

Zwracaj uwagę na każdą zmianę w zachowaniu dziecka, na niepokojące symptomy, na wszystko co wydaje ci się istotną zmianą.

4. Wspieraj

Chwal dziecko za jego sukcesy, wspieraj w trudnych chwilach, zachęcaj i motywuj.

5. Dbaj o jego wypoczynek

Pokaż dziecku jak poradzić sobie ze stresem, naucz je wypoczywać efektywnie.

6. Bądź dumny

I mów o tym swojemu dziecku, niech o tym wie, fałszywa skromność nie jest pozytywną cechą.

7. Bądź cierpliwy

Nie nakładaj na dziecko presji, nauka wymaga czasu.

8. Pomagaj

Jeśli trzeba, szukaj pomocy u profesjonalistów.

9. Dbaj o emocje

Bądz świadomy tego, co czuje twoje dziecko i przez co przechodzi.

10. Ucz się

Po to, by być świadomym tego, co się dzieje z twoim dzieckiem.

11. Rozwiązuj problemy

Daj dziecku przykład – niech i ono nauczy się efektywnego radzenia sobie z problemami.

12. Słuchaj

Odłóż telefon, wyłącz telewizor. Pokaż, że cię obchodzi to, co słyszysz.

13. Ucz je jak sobie radzić

Naucz dziecko prostych technik relaksacji, mów o konsekwencjach działań, żeby mogło uczyć się na błędach.

14. Rozmawiaj

I ucz dziecko jak mówić o swoich uczuciach, odczuciach, przeżyciach.

15. Dbaj o pozytywne otoczenie dziecka

Niech w miarę możliwości dorasta w spokojnym, życzliwym środowisku. Niech ma pozytywne bodźce i poczucie, że świat jest dobry.


Na podstawie: www.facebook.com


Macierzyństwo

Kąpiel solankowa i woda termalna – jakie mają korzyści?

Hanna Szczygieł
Hanna Szczygieł
25 czerwca 2019
Fot. iStock
 

Przeczytajcie koniecznie, co tak naprawdę kryję się za gorącymi źródłami i jaki mają wpływ na nasze zdrowie, urodę i samopoczucie. Kąpiel solankowa i woda termalna potrafią całkiem sporo!

Kąpiel solankowa

Kąpiel w basenie solankowym, to nie tylko przyjemność, ale i ogromny pożytek dla całego ciała.

Kąpiel solankowa – zalety

  • Regeneruje i relaksuje skórę
  • Pomaga w spalaniu tkanki tłuszczowej i odchudzaniu
  • Wspomaga leczenie chorób skóry

Woda termalna pomaga również złagodzić napięcie psychiczne spowodowane stresem czy zmęczeniem. Z dobrodziejstw takiej hydroterapii można skorzystać na kilka sposobów. Podczas kąpieli w basenie, balii czy wannie oraz korzystając ze wspomagającej kuracji pitnej.

Woda termalna

Związki kwasu metakrzemowego zawarte w solance uwodniają skórę i poprawiają jej elastyczność.

Solanka pomaga w redukcji zmarszczek i cellulitu.

Pierwiastki:

  • chlorki miedzi i żelaza wzmacniają odporność,
  • radon dodaje witalności,
  • zawartość fluoru dobroczynnie wpływa na higienę jamy ustnej.

Woda termalna w kuracjach pitnych: 

  • pobudza czynność wydzielniczą żołądka oraz trzustki,
  • stymuluje przemianę materii,
  • uzupełnia niedobory jodu w organizmie.

Gorąca solanka jest niezastąpiona w rehabilitacji. Stosuje się ją w terapii zwyrodnień stawów oraz podczas rekonwalescencji po zabiegach operacyjnych narządu ruchu.

Odwiedź nas na Facebooku


Macierzyństwo

Co to znaczy, że partner cię „blokuje”

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
25 czerwca 2019
Fot. iStock/shironosov

Może doświadczyłaś tego osobiście, może widziałaś swoją przyjaciółkę, która zmagała się z podobnymi problemami. Partner dosłownie hamuje cię w twoich działaniach, które są niezbędne dla twojego poczucia szczęścia, satysfakcji z życia i  harmonijnego rozwoju osobistego. Zamiast iść do przodu, cofasz się, stale wyciągając do niego rękę. Wasza relacja trwa twoim kosztem, nie zyskujesz nic, co by cię wzbogaciło, wzmocniło jako osobę. Partner cię „blokuje”.

Nie zawsze łatwo się zorientować, że to nasza relacja z ukochaną osobą stanowi zródło problemu. Zazwyczaj wypieramy myśl, że ktoś, kto powinien być podporą, jest obciążeniem emocjonalnym, sprawia, stoisz  w miejscu i koncentrujesz się głównie na waszej relacji i sprawach swojej połówki.

Oto pięć najczęstszych sygnałów, że partner cię blokuje

1. Przestałaś robić to, co lubisz

To może być hobby albo ulubiony sport, może cotygodniowe wycieczki do galerii sztuki? Może przestałaś podróżować, może nie czytasz tyle, ile byś chciała? A wszystko dlatego, że on uważa, że to banalne lub głupie. Za bardzo pochłonęły cię jego sprawy, jego zainteresowania, problemy, choć wcale nie jest to początek waszego związku.

2. Przestałaś odczuwać ciekawość świata

Zauważasz, że jesteś zbyt zmęczona, by tak jak kiedyś poczytać ulubione pismo popularne naukowe, obejrzeć wiadomości w telewizji, przeczytać o czymś, co zawsze cię interesowało, nauczyć się czegoś nowego. Gdybyś spojrzała na swoje życie z boku, zobaczyłabyś, że jest ono dość monotonne…

3. Ograniczyłaś znacznie kontakt z przyjaciółmi lub bliskimi

To bardzo niepokojący sygnał. Dobrze jest mieć wyjątkową więz z partnerem, ale jeśli z jego powodu przestajesz widywać się z innymi, ważnymi dla ciebie osobami, to znaczy, że relacja miłosna ogranicza ciebie jako osobę i wpływa negatywnie na emocje, które wiążą cię z przyjaciółmi lub rodziną.

4. Masz poczucie „uwierania”

Kochasz partnera, ale zaczynasz łapać się na tym, że swobodniej czujesz się, gdy relacje między wami się rozluźniają, gdy jesteście nieco dalej siebie. Odczuwasz ten związek jako coś niewygodnego, ograniczającego. Czasem wyobrażasz sobie, jakby to było bez niego.

5. Czujesz, że przy nim nie jesteś sobą

Może boisz się, że nie akceptuje cię w pełni takiej, jaką jesteś. Może to jego uwagi sprawiają, że milkniesz, nie kończysz zdania, nie chcesz być do końca szczera? Zastanów się, dlaczego właściwie ze sobą jesteście. Czy macie w tym związku równe prawa? Czy czujesz się doceniana, kochana, ważna? Czy czujesz, że się liczysz?…


Zobacz także

„Zdrowie Rodziny” – nowa publikacja już jest dostępna on-line

Rozwiązanie konkursu „Prawdziwa przyjaźń”

Miała kiedyś ojca