Pielęgnacja Uroda

Laminacja (laminowanie) brwi – odżywia, pogrubia i utrwala idealny kształt włosków. Na czym polega i ile kosztuje ten zabieg?

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
19 sierpnia 2021
Laminacja brwi - na czym polega
Fot. iStock
 

Laminacja (laminowanie) brwi jest metodą pozwalającą na uzyskanie lepszego kształtu brwi, a dodatkowo odżywienia włosków. Po tym zabiegu brwi wyglądają na zdrowsze, grubsze i dobrze ułożone. Laminacja brwi sprawdza się świetnie przy naturalnie gęstych brwiach, które trzeba okiełznać, jak i tych mniej obfitych, gdy trzeba poprawić ich naturalny wygląd. Jak wygląda laminacja (laminowanie) brwi, ile kosztuje, i czy można wykonać zabieg samodzielnie w domu?

Laminacja (laminowanie) brwi — na czym polega?

Laminacja brwi służy ułożeniu brwi tak, by były one bardziej wyraziste i uporządkowane. Sprawdzi się szczególnie jeśli kobieta posiada  niesforne włoski lub rosnące nieregularnie. Zabieg laminacji pozwala na okiełznanie ich, odpowiednie ułożenie na określony czas. Efekt może być delikatny, podkreślający naturalną linię brwi, jak i może podkreślić brwi zaczesane do góry, optycznie pogrubione. Laminowanie brwi jest zabiegiem bezbolesnym i bezpiecznym, o ile przeprowadzona jest zgodnie z zasadami. Trwa ok. 45 minut.

Po przeprowadzonym zabiegu wystarczy codzienne zaczesać włoski w pożądanym kierunku za pomocą szczoteczki. Laminację należy powtarzać co 6 tygodni, by cieszyć się podkreślonymi brwiami, a w tym czasie odpowiednio pielęgnować brwi w domu, aby efekt utrzymał się przez ten czas.

Laminacja brwi - na czym polega

Fot. iStock/Laminacja brwi

Laminacja brwi — jak wygląda zabieg?

Laminacja brwi opiera się na zmianie kształtu oraz kierunku wzrostu włosków na skutek działania kwasu tioglikolowego. Kwas tioglikolowy najpierw rozrywa wiązania dwusiarczkowe we włoskach, po czym tworzy nowe.

Ponieważ łuski włosków w brwiach muszą zostać otwarte podczas zabiegu, konieczna jest kolejnych etapach właściwa regeneracja przy pomocy preparatów zawierających keratynę oraz olejki roślinne. Zastosowanie regeneracji wpływa na poprawę  kondycji oraz elastyczności włosków, przywraca ich blask.

Przez pierwszą dobę po przeprowadzonej laminacji należy unikać dotykania brwi bez przyczyny, a także kontaktu z wodą, w tym korzystaniu z długiej kąpieli czy sauny. Po upływie tego czasu brwi można już malować. Koniecznie trzeba pamiętać o pielęgnacji domowej laminowanych brwi, aby wyglądały one doskonale.

Pielęgnacja brwi po laminowaniu

Brwi po zabiegu laminowania wymagają prostej pielęgnacji. Wystarczy nałożyć kropelkę olejku do brwi na każdą z nich przed snem i  przeczesać szczoteczką. Brak pielęgnacji może sprawić, że brwi staną się niesforne i nawet trudniejsze do ułożenia niż przed zabiegiem.

Laminacja brwi - na czym polega

Fot. iStock/Laminacja brwi

Laminacja brwi a alergia i łuszczenie się skóry

Ponieważ podczas laminacji brwi wykorzystuje się produkty działające aktywnie na warstwę rogową skóry, w trakcie zabiegu może pojawić się delikatne mrowienie i szczypanie, a po nim skóra wokół brwi może się nieco łuszczyć. Jeżeli już podczas laminowania pojawi się silne swędzenie lub szczypanie skóry, należy poinformować o tym stylistkę. Taka reakcja może być skutkiem nietolerancji lub wręcz alergii na  składniki preparatów wykorzystanych do laminowania.

Czy laminację brwi można wykonać samodzielnie?

Dostępne są zestawy do samodzielnej laminacji brwi w domu, choć specjaliści nie zachęcają do samodzielnego wykonywania jej w domu. Bliskość brwi i oczu podnosi ryzyko nie tylko uszkodzenia włosków brwi, ale także podrażnienia oczu. Źle przeprowadzony zabieg skutkuje  przesuszeniem i powykręcaniem włosków, a nawet „spaleniem” ich lub poparzeniem skóry. Jeśli chcesz samodzielnie podjąć się zadania, sięgnij po produkty przeznaczone do domowego laminowania brwi i krok po kroku postępuj zgodnie z dołączoną do nich instrukcją.

Laminacja brwi w domu w kilku krokach

Zanim przejdziesz do zabiegu, przeprowadź próbę uczuleniową. Poniższe rady dotyczą zestawu, w skład którego wchodzą: szampon do brwi i rzęs, keratyna, folia ochronna, aktywator i neutralizator.

  1. Oczyść skórę i wykonaj demakijaż brwi szamponem do brwi, po czym dokładnie osusz skórę i włosy.
  2. Wyczesz włoski grzebykiem i za pomocą aplikatora/pędzelka nanieś na brwi warstwę aktywatora. Zabezpiecz brwi folią na 5-12 minut. Dokładny czas zależy od podatności i grubości włosków.
  3. Ściągnij nadmiar produktu płatkiem kosmetycznym najpierw na sucho, następnie na mokro (płatek nie może ociekać wodą), a na koniec znów na sucho.
  4. Kolejno nanieś neutralizator i przeczesz je w pożądanym kierunku. Następnie przyklej znów folię i zostaw ją na 5 -12 minut.
  5. Ściągnij nadmiar produktu płatkiem kosmetycznym metodą sucho — mokro — sucho.
  6. Zastosuj keratynę do laminacji brwi i rzęs lub olejek do brwi.
Laminacja brwi - na czym polega

Fot. iStock/Laminacja brwi

Laminacja brwi — przeciwwskazania

Mimo że laminacja brwi wydaje się być zabiegiem, który można wykonać u każdego, to jednak istnieją pewne przeciwwskazania do jego wykonania:

  • stwierdzenie alergii na składniki zastosowanych preparatów;
  • istnienie otwartych ran, otarć, i pęknięć skóry otaczającej brwi;
  • wysuszona skóra;
  • ostry trądzik z otwartymi zmianami skórnymi w okolicy brwi;
  • atopowe zapalenie skóry (AZS)
  • peeling twarzy przeprowadzony w przeciągu 48 h przed laminowaniem brwi;
  • zabiegi złuszczające z wykorzystaniem kwasów w przeciągu 2 tygodni przed zabiegiem.
  • stosowanie retinolu i jego pochodnych w  ciągu miesiąca przed zabiegiem.

Laminowanie brwi — cena

Koszt laminowania brwi w salonie kosmetycznym waha się od 100 do 200 zł. Samodzielne przeprowadzenie zabiegu jest tańsze — za zestaw do laminacji brwi trzeba zapłacić od kilkudziesięciu złotych wzwyż.

FB/ohmepl

 


źródło:  jolash.pl

Pielęgnacja Uroda

8 wyborów, których musi dokonać każdy, kto chce dobrze żyć

Redakcja
Redakcja
19 sierpnia 2021
fot. Moyo Studio/iStock
 

Życie może być piękną podróżą, szaloną przejażdżką i wielką przygodą. Ale może być również prawdziwym koszmarem, ciągłą walka i twardym nauczycielem. Wszystko zależy od Ciebie. W każdej chwili wybierasz, po której stronie stanąć. Twoje wybory mają wpływ na twój umysł, ciało i duszę, twoją teraźniejszość i twoją przyszłość, osobę, którą się staniesz, a także na ludzi obecnych w twoim życiu. Oto niektóre z wyborów, których musisz dokonać, aby zobaczyć ten świat jako cudowne miejsce, pełne możliwości, życzliwości i miłości.

Nauka dobrego życia może być trudna. Jednak, zaczynając od tych ośmiu kroków, możesz odwrócić swoją perspektywę i zacząć żyć coraz lepiej każdego dnia. Zacznij i jak najlepiej wykorzystaj to, co dało ci życie.

1. Przeszłość zostaw za sobą

Nie będziesz w stanie iść naprzód i cieszyć się tym, co przynosi życie, jeśli utkniesz we wspomnieniach z przeszłości i wciąż będziesz roztrząsać to, co wydarzyło się dawno temu. Uwolnij się od ciężaru przeszłości – puść ją wolno, zostaw tam, gdzie jej miejsce, czyli… w przeszłości.

Często tym, co nas trzyma jest np. śmierć kogoś bliskiego, popełniony w związku błąd, coś co powiedzieliśmy w złości lub zrobiliśmy i to była zła decyzja. Jednak każda z tych rzeczy może dać nam lekcję, jak iść do przodu. Teraz, kiedy już wiesz, czego nie robić, żyj dalej.

2. Nie bierz wszystkiego do siebie

Mamy tendencję do rozkładania na czynniki pierwsze każdego najmniejszego szczegółu naszego dnia. Uważamy, że życie jest niesprawiedliwe, gdy tylko dzieje się coś złego. Ciągle pytamy „dlaczego”, gdy ktoś nas opuszcza. Zawodzimy i poddajemy się. Ale większości z tych rzeczy nie należy brać osobiście. Ludzie odchodzą, kłócą się lub są złośliwi, ponieważ mają własne problemy, są niezrozumiani lub po prostu już cię nie potrzebują. To nie twoja wina.

Popełniasz błędy i zawodzisz, tak. A piękno tego polega na tym, że możesz spróbować ponownie, już bardziej doświadczona i pewna siebie. Tak rodzą się liderzy. Nikt nie odnosi sukcesu od razu. Możesz spotykać złych ludzi, znajdować się w niezręcznych sytuacjach lub stracić coś ważnego. Naucz się patrzeć na wyzwania z poczuciem humoru i lekkością w sercu.

3. Bierz mniej zamiast więcej

W dzisiejszym świecie łatwo jest przesadzić, kupić za dużo, za dużo zjeść, wydać za dużo albo za dużo pracować. Pozbądź się niektórych rzeczy zaśmiecających twój dom, mów mniej, więcej słuchaj, jedz mniej lub zdrowiej i prościej się ubierać.

Wyeliminuj w swoim życiu ludzi, którzy tylko obciążają Cię negatywną energią, nie potrzebujesz ich. Skróć swoją listę rzeczy do zrobienia, skupiając się na najważniejszych rzeczach i porzuć wszystko, co tylko niepotrzebnie zajmuje ci czas, nie dając nic w zamian.

Ograniczając obszary, które czujesz, że mogą zostać ograniczone, możesz stworzyć przestrzeń dla swojego hobby, pasji i ważnych osób w twoim życiu. Więcej nie przegapisz tego, co ważne.

4. Doceń to, co masz

Wdzięczni ludzie żyją wspaniale. Każdego dnia są wdzięczni za to, co mają i są o wiele szczęśliwsi, ponieważ skupiają się na ludziach, których kochają, możliwościach, które są wszędzie wokół nich, rzeczach, które lubią robić, czasie, który mają, miejscu, w którym żyją i ludziach, którzy ich otaczają.

Bycie wdzięcznym nie oznacza ciągłego bycia szczęśliwym. Oznacza po prostu, że potrafisz rozpoznać, że po nocy przychodzi dzień, a po burzy spokój. Oznacza to, że widzisz dobro tam, gdzie nie widzą go inni. Jeśli nie jesteś mistrzynią wdzięczności, nie martw się! Są proste sposoby na rozpoczęcie pracy. Najłatwiej jest założyć dziennik wdzięczności. Zacznij od napisania każdego dnia tylko trzech rzeczy, za które byłeś wdzięczny. Mogą to być osoby, z którymi rozmawiałeś, pozytywne doświadczenie, które miałeś lub otrzymany prezent.

5. Przestań się martwić o przyszłość

Przez ciągłe myślenie o tym, co może się wydarzyć, tracisz chwilę obecną. Martwimy się o jutro, boimy się, że może się zdarzyć coś złego. Staramy się to przewidzieć, przygotowujemy się na wszystko i starannie planujemy. Pamiętajmy, że większość rzeczy w życiu po prostu się dzieje, a jedyne, co możemy zrobić, to cieszyć się tym w pełni i jak najlepiej.

Życie jest pełne niespodzianek i to dobrze. Oczekując najgorszego, komplikujesz je i utrudniasz. Więc odpuść sobie wszystkie te zmartwienia i potrzebę kontrolowania i przewidywania wszystkiego.

6. Uświadom sobie, że jesteś wystarczająca

Tak naprawdę nie potrzebujesz nikogo, aby poczuć się dobrze i zacząć żyć, więc przestań żyć w oczekiwaniu. To tylko kolejna wymówka, która powstrzymuje cię od radzenia sobie samodzielnie. Może być w tobie pustka, ale inna osoba jej nie wypełni. Najpierw musisz naprawić swój związek z samą sobą, wszystko po to, aby zacząć kochać, doceniać i akceptować siebie.

Wiele osób pozwala, by brak romantycznego związku powstrzymywał je od robienia różnych rzeczy, od wychodzenia z przyjaciółmi po wielkie wakacje, które planowali. A przecież wiele z tych rzeczy można zrobić w pojedynkę. Buduj swoją samoocenę i odwagę oraz zaakceptuj, że samotność i bycie sobą to wspaniały dar.

7. Bądź otwarta na nowe możliwości

Możesz naprawdę żyć życiem pełnym wrażeń, jeśli raz na jakiś czas zdecydujesz się wyjść poza swoją strefę komfortu. Podejmuj ryzyko, próbuj nowych rzeczy, rób to, czego się boisz i stawiaj sobie tyle wyzwań, ile tylko możesz. W ten sposób wzrastasz i czujesz się wolna i pełna życia.

Na początek spróbuj powiedzieć „tak” raz w tygodniu jeden nowej rzeczy. Jeśli twój przyjaciel zaprosi cię do wypróbowania tej nowej restauracji w centrum, powiedz tak. Jeśli twoja siostra chce iść do baru karaoke, idź tam i śpiewaj. Jeśli dostaniesz kupon na darmowe zajęcia taneczne, śmiało daj sobie szansę spróbować. Co masz do stracenia?

8. Bądź życzliwa

Bądź miła dla każdego, kogo spotkasz. Bez względu na to, jak cię traktuje, zawsze możesz być uprzejma, uśmiechać się i oferować pomoc. To prawda, że czasem przyczyniamy się do czyjegoś złego nastroju albo ktoś psuje go nam, ale w większości przypadków ta osoba już miała zły dzień. Bardziej niż czegokolwiek potrzebuje miłego słowa lub uśmiechu, a ty możesz jej to łatwo podarować.

Gdy zaczniesz oferować ludziom życzliwość, zdziwisz się, jak szybko wróci ona do ciebie. Nie tylko poprawisz czyjś dzień, ale i sama poczujesz się lepiej.

Postaw sobie za cel mówienie komuś jednej miłej rzeczy każdego dnia. Może to być wysłanie miłego SMS-a do mamy, komplementowanie stroju przyjaciela lub opowiedzenie dowcipu kasjerowi, aby go rozśmieszyć.

 


Pielęgnacja Uroda

Sylwoterapia, czyli przytul się do… drzewa. Jakie korzyści przynosi ten prosty gest?

Żaklina Kańczucka
Żaklina Kańczucka
19 sierpnia 2021
Sylwoterapia (drzewoterapia) - na czym polega, jak praktykować?
Fot. iStock

Sylwoterapia (drzewoterapia) to prosty i darmowy sposób na poprawę samopoczucia i zdrowia. Przebywanie wśród drzew ma niepodważalne zalety, co szczególnie powinni docenić mieszkańcy dużych, zatłoczonych i najczęściej zanieczyszczonych miast. Na czym polega sylwoterapia i kto powinien niej korzystać?

Czym jest sylwoterapia?

Sylwoterapia zaliczana jest do technik medycyny alternatywnej, która opiera się na kontakcie z naturą, a dokładnie na przebywaniu w otoczeniu drzew i fizycznym kontakcie z nimi (dotyk dłoni, oparcie się plecami czy też objęcie drzewa).

Terapia polegająca na korzystaniu z obecności drzew ma wiele zalet. Przede wszystkim koi zszargane nerwy, łagodzi stres, poprawia samopoczucie, a także odporność organizmu. Poza tym sylwoterapia jest łatwo dostępna i nie wymaga nakładu finansowego, by z niej skorzystać. Jedynym przeciwskazaniem jest stwierdzona alergia, która utrudnia, a nawet i uniemożliwia przebywanie w otoczeniu drzew.

Sylwoterapia (drzewoterapia) - na czym polega, jak praktykować?

Fot. iStock/Sylwoterapia (drzewoterapia)

Na czym polega sylwoterapia?

Przede wszystkim trzeba wybrać się do lasu, lub do innego skupiska drzew, gdzie znajdziemy ciszę i spokój. Następnie należy poszukać dla siebie wygodnego miejsca pod wybranym drzewem i usiąść pod nim w wygodnej pozycji pod nim, po czym zamknąć oczy i zrelaksować się, skupiając się na szumie liści, oddychając głęboko i spokojnie. Można także oprzeć się plecami o pień drzewa lub objąć je. Należy pamiętać o tym, że wybrane drzewo nie może nosić oznak chorób, obecności huby i jemioły.

W terapii z wykorzystaniem drzew należy korzystać regularnie. Dla najlepszych efektów każda sesja w otoczeniu drzew nie powinna trwać krócej niż 10-15 minut. W zasadzie można powiedzieć, że im dłużej trwa sylwoterapia, tym więcej korzyści z niej płynie. Nawet zwykły spacer w otoczeniu drzew znakomicie wpływa na poprawę samopoczucia.

Sylwoterapia najprzyjemniejsza jest wiosną i latem, ze względu na aurę panującą w tych porach roku. Poza tym warto pamiętać, że wiosną i latem drzewa mają najwięcej „energii”, ponieważ wtedy jest ich czas na kwitnienie i wydawanie owoców. Przy okazji, nie niszcząc przyrody, można zbierać surowce lecznicze — pędy, listki, kwiaty, owoce, czy korę poszczególnych drzew.

Ponieważ poza alergią nie istnieją żadne przeciwwskazania do korzystania z drzewoterapii, warto korzystać z niej jak najczęściej.

Sylwoterapia (drzewoterapia) - na czym polega, jak praktykować?

Fot. iStopck/Sylwoterapia (drzewoterapia)

Sylwoterapia — dlaczego warto jej spróbować?

Drzewa wydzielają fitoncydy, substancje o działaniu przeciwzapalnym i jonizującym powietrze. Przebywanie wśród nich doskonale wpływa na układ oddechowy, dotlenia organizm i poprawia samopoczucie. Kojąco działają kolory liści, zapachy (olejki eteryczne), oraz dźwięki natury, których na próżno szukać w miastach.

Przebywanie wśród drzew koi niepokój i negatywny wpływ stresu na organizm, pomaga się wyciszyć, zdystansować od problemów. Kontakt z naturą ma także nieco inne zalety — działa na pracę mózgu, poprawia kreatywność oraz zwiększa koncentrację. Sylwoterapia szczególną rolę ogrywa u dzieci z zespołem Downa, oraz osób zmagających się z uzależnieniami czy zaburzeniami lub chorobami psychicznymi.

Sylwoterapia (drzewoterapia) - na czym polega, jak praktykować?

Fot. iStock/Sylwoterapia (drzewoterapia)

Jakie drzewa służą nam szczególnie?

Sylwoterapia dzieli drzewa wg użyteczności w terapii na dwa rodzaje — sprzyjające i niesprzyjające.

Do sprzyjających leczeniu drzew zaliczamy m.in.: buk, lipę, brzozę, modrzew, kasztanowca, dąb, gruszę, wiśnię, czarny bez, jarzębinę, jodłę, sosnę. Do drzew niesprzyjających, uważanych za przeklęte i zabierające energię, zaliczamy natomiast: topolę osikę i olchę.

Istnieje także powszechna opinia, że po wyciszenie należy udać się do lasu iglastego, do lasu liściastego po zastrzyk dobrej energii.

FB/ohmepl

 

 


źródło:  naturoterapia.info.pl 

Zobacz także

botoks przestaje jawić się jak okrutna ingerencja w nasze ciało, która upodobni nas do setek innych kobiet.

Siedem faktów na temat botoksu, które każda kobieta przed 40-tką powinna znać

Powiększanie piersi implantami - kiedy wykonać zabieg?

Powiększanie piersi implantami – kiedy wykonać zabieg?

Skóra twarzy przez całe nasze życie zmaga się z atakami. Czego tak naprawdę potrzebuje cera?