Lifestyle

Brwi a kształt twarzy

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
9 marca 2018
Fot. iStock/utkamandarinka
Następny

Każda kobieta wie, że to co najważniejsze w jej twarzy to oczy. Jest jednak coś, co może zepsuć całe niesamowite ich wrażenie – brwi – ich zły kształt, może nadać twarzy czasami karykaturalnego nawet wyglądu.

Specjaliści podkreślają, że idealne brwi to takie, które są dopasowane do kształtu naszej twarzy, nie chodzi jedynie o wysokość czoła, ale i wysokość ich łuku.

Decydując się na jakiekolwiek zabiegi dotyczące brwi – regulację, malowanie kredką, makijaż permanentny, należy przede wszystkim zwrócić uwagę na to, jaki kształt ma nasza twarz.

Jest wiele do rozważenia, jeśli chodzi o kształtowanie brwi – od używanego produktu (ołówek lub żel?) Do długości, grubości i kształtu (łukowate lub proste?).


 

źródło: dailymail.co.uk

 

 

 

 

 

 

Lifestyle

Ty też to robisz, nawet nieświadomie. O mechanizmach obronnych

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
9 marca 2018
Fot. istock/pecaphoto77
Następny

W niektórych obszarach psychologii (zwłaszcza w teorii psychodynamiki) naukowcy mówią o „mechanizmach obronnych” lub sposobach zachowania lub myślenia, które stosujemy aby lepiej chronić lub „bronić” siebie. Mechanizmy obronne są jednym ze sposobów patrzenia na to, jak ludzie dystansują się od pełnej świadomości nieprzyjemnych myśli, uczuć i zachowań. Stosujemy je wszyscy, nie zawsze świadomie. W praktyce, codziennie używamy ich wiele razy. I dobrze.

Najbardziej popularne „prymitywne” mechanizmy obronne

1. Wyparcie

Wyparcie jest naszą odmową przyjęcia rzeczywistości lub faktu. Działamy tak, jakby dane bolesne wydarzenie, myśli lub uczucie nigdy nie miało miejsca. Wiele osób używa wyparcia codziennym życiu, aby uniknąć trudnych emocji lub rozmowy o problemach, do, których nie chcą się przyznać. Na przykład osoba, która jest alkoholikiem, często po prostu zaprzecza, że ​​ma problem z piciem, pokazując, jak dobrze funkcjonuje w swojej pracy i związku. Wyparcie to usunięcie ze świadomości myśli, uczuć, wspomnień, impulsów, fantazji, pragnień itp., które przywołują bolesne skojarzenia lub w inny sposób nam zagrażają.

2. Regresja

Regresja jest powrotem do wcześniejszego etapu rozwoju. Na przykład nastolatek, który jest przytłoczony lękiem, złością i rosnącymi impulsami seksualnymi, może stać się dziecinny i zacząć wykazywać wcześniejsze zachowania dzieciństwa, które już dawno temu przezwyciężył, takie jak moczenie nocne. Dorosły może się „cofnąć”, gdy odczuwa ogromny stres, odmawiając opuszczenia łóżka i angażowania się w normalne, codzienne czynności. Może zareagować płaczem, wdaje się w bójki, niszczy swoją własność, zachowuje się, lub ubiera infantylnie, posługuje się słownictwem oraz wymową typową dla małych dzieci.

3. Projekcja

Projekcja to błędne przypisanie niepożądanych myśli, uczuć lub impulsów danej osoby innej osobie, która nie ma takich myśli, uczuć lub impulsów. Projekcji uważamy wtedy, gdy nasze myśli są uznawane za niedopuszczalne lub gdy czujemy się z nimi bardzo nieswojo. Na przykład, partner może być zły na bliską sobie osobę za to, że go nie słucha, podczas gdy w rzeczywistości to on jej nie słucha. Inną sytuacją jest taka, w której  kobieta, której zaloty są odrzucane, odbiera zachowanie mężczyzn jako molestowanie seksualne.

4. Racjonalizacja

Racjonalizacja polega na pokazywaniu czegoś w innym świetle lub znajdowaniu innego wyjaśnienia dla jakiegoś zachowania w obliczu zmieniającej się rzeczywistości. Na przykład kobieta, która zaczyna spotykać się z mężczyzną, w którym się naprawdę zakocha porzuca dotychczasowego partnera, „racjonalizując” sobie tę decyzję: „Już wcześniej był do niczego”.

5. Przemieszczenie

Ludzie często używają przemieszczenia, gdy nie mogą wyrazić swoich uczuć w bezpieczny sposób wobec osoby, do której te emocje są skierowane. Klasycznym przykładem jest mąż, który denerwuje się na swojego szefa, ale nie może wyrazić swojej złości wobec niego z obawy przed zwolnieniem. Zamiast tego wraca do domu i kopie psa lub rozpoczyna kłótnię z żoną. Mężczyzna przekierowuje swój gniew ze swojego szefa na swojego psa lub żonę. Oczywiście jest to dość nieefektywny mechanizm obronny, ponieważ choć gniew znajduje drogę ekspresji, spowoduje  tutaj dodatkowe problemy.

strona 1 z 2
druga część artykułu na następnej stronie

Lifestyle

Osiem lekcji, które warto odrobić, by móc się uwolnić od toksycznej relacji

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
9 marca 2018
Fot. iStock/Nikodash

Narcyzów, socjopatów i psychopatów każdy z nas spotkał w swoim życiu. Różni nas jedynie to, jak radzimy sobie z relacją z takimi ludźmi. Czy dajemy się wciągnąć w ich gierki i manipulacje, czy pozwalamy im wejść w nasze życie i sterować emocjami?

Znajoma opowiedziała mi ostatnio kilka lat swojego małżeństwa, które właśnie się rozpadło. „Nigdy mnie nie szanował. Wykorzystywał mnie. Tłamsił” – to był dopiero początek, później zaczęły się konkretne historie… Toksyczny człowiek, toksyczna miłość, która ją wyniszczała.

Pomyślałam, że jest kilka lekcji, które warto odrobić, by mieć świadomość, jak sobie radzić z toksycznymi relacjami oraz jak z nich wyjść.

Lekcja #1

Pamiętaj, że nikogo nie można zmienić na siłę. Bez względu na to, jak bardzo się starałaś, nie obwiniaj się o jego zachowanie. Istnieje szerokie spektrum toksyczności. Ci, którzy mają jedynie kilka jej cech – mogą nad sobą popracować. Są jednak tacy, którzy bez względu na wszystko, nawet po obietnicy poprawy, będą kontynuować swoje manipulacje, bez względu na to, jak bardzo będziesz się starała udowodnić, że postępują źle.

Lekcja #2

Wbrew powszechnemu przekonaniu, nie każda toksyczna osoba naznaczona jest tragiczną przeszłością, trudnym dzieciństwem. Nie wszyscy też cierpią z powodu niskiej samooceny.

Niektórzy ludzie rodzą się toksyczni, cierpią na zaburzenia i nigdy nie odczuwają skruchy, nie mają wyrzutów sumienia za to, co zrobili lub robią. Ich mózgi mają zazwyczaj deficyty w obszarach związanych z empatią i współczuciem. Mogą odróżniać dobro od zła, ale nie chce im się nawet wysilać, żeby to zrozumieć.

Wielu narcyzów uważa się za lepszych i mających prawo do wszystkiego. Dlatego też celowo niszczą życie innych – ponieważ uważają, że mogą tak postępować i wiedzą, że mogą zawsze uciec.

Lekcja #3

Nie jesteś w stanie zracjonalizować zachowania socjopaty i żałować kogoś, kto próbuje cię zniszczyć. Im bardziej czujesz się winna temu, że wyznaczasz granice lub urywasz kontakt, tym trudniej jest ci wyrwać się z tej relacji i zdać sobie sobie sprawę, że nie zasługujesz na takie traktowanie. Osoby z zaburzeniami osobowości nie znają uczucia litości.

Lekcja #4

Coraz częściej spotykamy osoby z deficytem empatii. Czy wiecie, że przeprowadzone badania szacują, że 1 na 25 Amerykanów jest socjopatą. Co więcej, coraz większe kręgi wśród młodych ludzi zakreśla pokolenie narcyzów. Dlatego tak ważna jest świadomość tego, jakie zachowania w stosunku do nas należy uznać za toksyczne, by nie zaprzepaścić siebie, swoich pragnień i potrzeb.

Lekcja #5

Jedynym sposobem, na zwycięstwo w potyczce z toksyczną osobą jest niegranie w jej grę lub niezniżanie się do tego poziomu. Jeśli dasz się sprowokować, ryzykujesz utratą własnego człowieczeństwa, swojej godności. Trudno jest walczyć z kimś, kto pozbawiony jest wyrzutów sumienia i empatii. Odcięcie się od tej relacji, od kontaktu, to idealny sposób na radzenie sobie z wysoko toksyczną osobą. Oczywiście, nie zawsze jest to możliwe, ale byłoby idealne. Gdy zaczniesz oddychać świeższym powietrzem, będzie w tobie mniej tolerancji dla toksycznych zachowań.

Lekcja #6

Musisz być w stanie powiedzieć sobie każdego dnia: „Zrobiłam, to co powinnam była zrobić. Nie zasługiwałam na takie traktowanie”. To niezwykle ważne, jeśli tego nie zrozumiesz, nie uwolnisz się od zależności toksycznej relacji i nadal będziesz tkwić w chorej i pokręconej manipulacji.

Lekcja #7

Zawsze znajdą się osoby, które nie będą ci wierzyć. „Jak to możliwe, że on taki dobry, miły i kochający okazał się psychopatą” powiedzą twierdząc, że to ty robisz z niego potwora. To jedna strona medalu. Druga – on może tak zmanipulować innych, że odsuną się od ciebie, uznając jego zarzuty i słowa za prawdziwe, a ciebie za psychopatkę. Nie wygrasz z tym, nie wytłumaczysz całemu światu, że nie mają racji. Odpuść, szkoda energii.

Lekcja #8

Zwracaj uwagę na swoje emocje. Jeśli czujesz się niezrównoważona, zaniepokojona, zraniona, zdezorientowana, prawdopodobnie obok siebie masz emocjonalnego drapieżcę.

Ludzie, którzy są empatyczni wiedzą, kiedy popełniają błąd i potrafią się niego przyznać. Nie unikają odpowiedzialności za to, co zrobili. Socjopaci ranią i nic ich nie obchodzą twoje uczucia. Jeśli czujesz się bombardowaną miłością w jednej chwili, a w następnej terroryzowana, nie jesteś z kimś, kto jest emocjonalnie bezpieczny.

Odrobienie tych wszystkich lekcji może stać się twoją siłą, może pozwolić ci wyjść z relacji, która niszczy cię każdego dnia.


źródło: thughtcatalog.com

 


Zobacz także

„Weźcie się wreszcie do roboty, a nie świrujcie…”. Czy ktoś może mi wytłumaczyć, dlaczego zamożni, młodzi ludzie ryzykują życiem?

Przysięgam, moje dzieci wpędzą mnie pewnego dnia do grobu. Albo wyląduję w wariatkowie!

Uważajcie na swoje dzieci. „Niebieski wieloryb” to gra, która kończy się samobójstwem nastolatków. W Polsce troje dzieci się okaleczyło