Nissan ogłosił uruchomienie swojej nowej platformy dla społeczności cyfrowej, której celem jest kształtowanie świadomości, zainteresowania i debaty nad problematyką elektrycznej mobilności i stylu życia zgodnym z zasadą zrównoważonego rozwoju. Electrify the World ma na celu zaangażowanie odbiorców w całej Europie i inspirowanie ich do przyłączenia się do elektrycznej rewolucji Nissana oraz przyjęcia bardziej inteligentnego stylu życia zgodnego z zasadą inteligentnego rozwoju. Na program składają się cztery główne obszary tematyczne: „Elektryczny styl życia”, „Zielona technologia”, „Zrównoważona energia” i „Co się sprawdza” – obszar, którego przedmiotem jest badanie aktualnych innowacji.
W ramach aktywności w mediach społecznościowych i poprzez swoje witryny internetowe Nissan będzie wykorzystywać swoją wiedzę i doświadczenie wyniesione z niemal dziesięciu lat prac nad samochodami elektrycznymi, aby inspirować dyskusje o zrównoważonym rozwoju i bardziej ekologicznym stylu życia. Platforma ta stanowi również forum, na którym użytkownicy mogą prowadzić dyskusje, wchodzić w interakcje z marką i przedstawiać swoje opinie.
Gareth Dunsmore, dyrektor działu pojazdów elektrycznych w Nissan Europe:
„W 2010 roku wprowadziliśmy na rynek Nissana LEAF – pierwszy na świecie samochód elektryczny przeznaczony na masowy rynek. Wywołało to nową falę zainteresowania bezemisyjną technologią. Od tego czasu elektryczna rewolucja stale się rozwija. Teraz posuwany się o krok dalej, uruchamiając platformę dla społeczności cyfrowej.”
„Nasza nowa platforma Electrify the World ma na celu stworzenie ruchu obejmującego nie tylko samochody, ale w szerszym sensie jednoczącego ludzi w dążeniu do wykorzystywania nowych technologii i zielonej energii do tworzenia bardziej zrównoważonych i efektywnych społeczności. Chcemy wywołać dyskusje o korzyściach wynikających z ‘elektrycznego’ stylu życia i pokazać naszym odbiorcom, w jaki sposób nowe technologie mogą korzystnie wpływać już dziś na ich życie oraz przyczynić się do poprawy jakości życia w przyszłości.”
Informacja ta została przedstawiona podczas zorganizowanego przez firmę wydarzenia Nissan Futures, które odbyło się w Barcelonie.
Druga edycja wydarzenia Nissan Futures, poświęcona była technologiom jazdy autonomicznej, sztucznej inteligencji oraz przyszłości samochodu połączonego z internetem. Pokazowa impreza Nissana, której towarzyszyła cała seria zapowiedzi przełomowych rozwiązań w technologii akumulatorów do samochodów elektrycznych, kreuje strategię inteligentnej mobilności. Jednocześnie firma ujawniła swoje plany dotyczące przyszłości koncepcji inteligentnej energii, inteligentnej jazdy i inteligentnej integracji.
Wizja inteligentnej mobilności Nissana jest powiązana z celem całkowitego wyeliminowania emisji z pojazdów oraz śmiertelności w wypadkach drogowych. Wyznacza ona kierunek prac firmy nad nowymi produktami i technologiami. Najważniejsze decyzje firmy będą dotyczyły sposobów zasilania pojazdów, ich prowadzenia oraz integracji ze społeczeństwem. Nissan Futures to próba zmierzenia się z tymi zagadnieniami, stanowiąca platformę do wymiany opinii i doświadczeń, gdzie można prowadzić debatę nad przyszłością mobilności.
Wydarzenie to, obejmujące szereg zapowiedzi, inspirujących rozmów i prezentacji zgromadziło szefów firm, dziennikarzy, partnerów i interesariuszy ze sfery rządowej, którzy w trakcie skłaniających do refleksji spotkań mieli okazję wymienić się inspirującymi pomysłami na rewolucyjne rozwiązania w zakresie inteligentnej mobilności.
Podczas tego wydarzenia Nissan ogłosił kilka ważnych komunikatów dotyczących autonomicznej jazdy i technologii stosowanych w akumulatorach nowej generacji:
- Publikacja wyników kompleksowego badania społeczno-ekonomicznych skutków jazdy autonomicznej na europejskich drogach. Freeing the Road: Shaping the future for autonomous vehicles in Europe (Uwolnić drogi: kształtowanie przyszłości pojazdów autonomicznych w Europie) to niezależny, opracowany przez think tank Policy Network, raport, który analizuje zarówno ekonomiczne, jak i społeczne szanse związane z wprowadzeniem technologii autonomicznych. Raport ten został uzupełniony wynikami obszernej ankiety, pokazującej jakie zalety systemów autonomicznej jazdy dostrzegają konsumenci. Badanie The Nissan Social Index: Consumer attitudes to autonomous drive (Indeks Społeczny Nissana: postawy konsumentów względem systemów autonomicznej jazdy) zostało przeprowadzone na próbie 6 000 konsumentów w sześciu krajach Europy.
- Rozszerzona oferta modułów do magazynowania energii na potrzeby mieszkaniowe xStorage Home, która ma obejmować gamę sześciu produktów. Rozwiązanie xStorage Home, zaprezentowane po raz pierwszy w maju br., zapewni konsumentom większą kontrolę na sposobem i czasem wykorzystywania energii w ich domach. Właśnie rozpoczęto przyjmowanie zamówień na sprzedaż xStorage Home w Wielkiej Brytanii, Norwegii i Niemczech.
- Wprowadzenie xStorage Building – komercyjnego systemu magazynowania energii w budynkach, stworzonego przez firmy Nissan i Eaton, przy współpracy z The Mobility House. System będzie zasilać słynny stadion Amsterdam ArenA w ramach przełomowego dziesięcioletniego kontraktu. Ten największy w Europie system magazynowania energii, będący odpowiednikiem 280 zespołów akumulatorowych Nissana LEAF, zapewni rezerwowe zasilanie podczas dużych imprez organizowanych na stadionie mieszczącym 55 tys. widzów.
Paul Willcox, prezes Nissan Europe:
„Przyszłość niesie ogromne możliwości dla tych, którzy mają dość odwagi, by zdobyć się na rewolucyjne rozwiązania i tworzyć pionierskie technologie przyszłości. Naszą ambicją jest wykorzystanie pasji i doświadczenia wyniesionego z ponad 100 lat działalności w branży motoryzacyjnej, abyśmy mogli żyć w bardziej ekologicznym, bezpiecznym i zrównoważonym świecie. Rozwijamy naszą strategię inteligentnej integracji, realizujemy naszą strategię inteligentnej jazdy, a nasze plany dotyczące inteligentnej energii są szersze i śmielsze niż kiedykolwiek wcześniej.”
Jesteśmy podekscytowani możliwością podzielenia się tymi osiągnięciami z całym światem, mając przekonanie, że przyczynią się one do wywołania społecznej rewolucji w sferze inteligentnej mobilności i zarządzania energią.”
Artykuł powstał we współpracy z firmą Nissan