Wystartowała akcja charytatywna DOTYKAM=WYGRYWAM. Głównym jej celem jest promocja profilaktyki raka piersi poprzez regularne samobadanie piersi i noszenie dobrze dobranego biustonosza. Wszystkie zebrane podczas akcji środki zostaną przekazane stowarzyszeniu Polskie Amazonki Ruch Społeczny. Każdy ma szansę wesprzeć projekt.
Wystarczy oddać swój stary, źle dopasowany biustonosz do reCYClingu, by zasilić konto stowarzyszenia. Celem jest zebranie jednej tony staników i zebranie funduszy dla Amazonek.
Do akcji włączyły się gwiazdy zachęcające do dbania o zdrowie piersi przez swój udział w oryginalnej sesji zdjęciowej. Powstał w ten sposób oryginalny BRAplanner. Są nimi: Beata Sadowska, Daria Widawska, Elżbieta Romanowska, Aleksandra Kisio, Ilona Felicjańska, Paulina Smaszcz-Kurzajewska, Karolina Szostak, Lidia Kalita, Lidia Popiel, Marzena Rogalska, Anna Iberszer, Anna Gzyra-Augustynowicz, Aleksandra Mikołajczyk, Olga Kozierowska, a także influencerki: Anka Dziedzic Fit Mom, Mum Me, Ash Plum Plum,Paula Perez oraz siostry ADiHD współzałożycielki marki FIT & JUMP. Pomysłodawczynią projektu, który odbywa się po raz 7. jest Izabela Sakutova, międzynarodowa ekspertka brafittingu i lingerie stylingu.
Każdemu kto odda swój stary stanik do reCYClingu otrzyma od sklepów współpracujących z bieliźnianą marką Panache, wspierającą akcję DOTYKAM=WYGRYWAM, bon o wartości 20 zł na zakup nowego biustonosza i ekspercką poradę profesjonalnej brafitterki. Biustonosze można wyrzucać do 31 października do specjalnie przygotowanych pojemników ustawionych w salonach z bielizną w całej Polsce, oznaczonych logiem kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM. Ich lista znajduje się na stronie: www.dotykamwygrywam.pl.
Rak piersi w Polsce jest na pierwszym miejscu wśród nowotworów u kobiet. Z danych Krajowego Rejestru Nowotworów wynika, iż co roku chorobę tą diagnozuje się u około 18 tys. kobiet, z czego ponad 5 tys. umiera. Dlaczego? Pierwszym powodem jest zbyt późne wykrycie nowotworu. Choroba wykryta we wczesnym etapie jest niemal w 100 proc. wyleczalna. Według specjalistów najlepszym sposobem na wczesne wykrycie nowotworu jest dokładne poznanie własnych piersi i comiesięczne samobadanie. Niestety poprawnie i regularnie wykonuje jedynie 2-3 proc. kobiet!
„Działając w branży bieliźnianej, która jest tak blisko związana z kobiecymi piersiami, uważam za swój obowiązek popularyzowanie i podnoszenie świadomości kobiet w temacie dbania o zdrowie piersi. Dlatego nieprzerwanie od 7 lat organizuję właśnie akcję DOTYKAM=WYGRYWAM.” – tłumaczy swój zapał pomysłodawczyni kampanii Izabela Sakutova, międzynarodowy ekspert brafittingu i lingerie styling. – „W tym roku dodatkowo został stworzony oryginalny gadżet kampanii, jakim jest BRAplanner z pożytecznymi informacjami na temat samobadania i brafittingu oraz zdjęciami Ambasadorek, które aktywnie włączyły się w promocję projektu.”
Oprawę graficzną BRAplannera przygotowała znana wszystkim wielbicielkom ciętego dowcipu rysunkowego Magda Danaj i jej Porysunki, a zdjęcia wykonała Karolina Chabel-Williams i Piotr Harwas.
Nasz portal jest partnerem medialnym akcji.