Często nie zdajemy sobie sprawy, że nasza historia czy przeżycia, których doświadczyliśmy, mogą mieć realny wpływ na życie innych osób. To, jak się pozytywnie zmienialiśmy na przestrzeni lat albo walczyliśmy o swoje prawa i lepszą przyszłość, może zainspirować do działania niejedną kobietę czy niejednego mężczyznę. O tym, jak zrobić pierwszy krok w kierunku zmian oraz dlaczego warto mówić głośno o swoich potrzebach, opowiada Agnieszka Isa, Dyrektor Generalna Avon Cosmetics Polska.
Twoja przygoda w Avon zaczęła się ponad 19 lat temu. Co sprawiło, że wybrałaś właśnie branżę kosmetyczną i co Ci daje praca w tej firmie, że jesteś w niej tak długo?
Agnieszka Isa: To, co zdecydowało o wybraniu przeze mnie pracy w branży kosmetycznej, to jej różnorodność i dynamika. Dzięki temu ciągle uczę się czegoś nowego i każdego dnia mogę zmierzyć się z nowymi, ekscytującymi wyzwaniami. Co więcej, przez ostatnie 11 lat pracowałam w różnych miejscach na świecie – w 5 krajach na 3 kontynentach – przez co mogłam poznać różnych ludzi i ich kultury, a także wymienić z nimi doświadczenia i poglądy. To wzmocniło moje uczucie do Avon, bo gdziekolwiek bym nie była, wszędzie widziałam, jak duży wpływ nasza firma ma na społeczeństwo i otoczenie. Od ponad 130 lat realnie wpływamy na życie kobiet i wspieramy je na różnych polach. Dajemy im możliwość niezależności finansowej, a także walczymy o ich zdrowie i bezpieczeństwo. To, że dzięki Avon mogę pomagać innym i dawać im szansę na lepszą przyszłość, jest dla mnie bardzo ważne, może nawet najważniejsze.
Z jakimi największymi wyzwaniami i stereotypami musiałaś zmierzyć się w życiu osobistym czy zawodowym?
W swojej karierze spotkałam się z myśleniem, że kobiety są mniej oddane pracy albo nie traktują jej tak poważnie jak mężczyźni. Wciąż też panuje błędne przeświadczenie, że nie sprawdzamy się na kierowniczych stanowiskach, bo mamy zbyt łagodną naturę, przez co nie potrafimy odpowiednio egzekwować wykonania zadań przez swoich pracowników. Właśnie z takimi stereotypami musimy walczyć, bo tak naprawdę kobiety w pracy zawodowej są pewne siebie, nie boją się nowych wyzwań, znają swoją wartość i potrafią być prawdziwymi partnerami w osiąganiu biznesowych i społecznych celów. Co więcej, to one najczęściej inicjują zmiany w swoich rodzinach, lokalnej społeczności i społeczeństwie.
Jakie kobiety inspirują Cię w życiu? Masz jakiś prawdziwy kobiecy wzór do naśladowania?
Cały czas jestem otoczona kobietami, które śmiało mogę naśladować, ponieważ wywierają one pozytywny wpływ nie tylko na najbliższe otoczenie, ale i cały świat. Podczas swojej kariery poznałam wiele kobiet z różnych kultur. Niejednokrotnie widziałam, jak zmagały się z przeciwnościami losu i podejmowały działania, by zmienić swoje życie oraz zawalczyć o siebie, swoje potrzeby i przyszłość. Te kobiety są silne i odważne, a do tego mają wielkie predyspozycje do budowania relacji. Jest to bardzo istotne zwłaszcza w czasach pandemii, która znacznie ograniczyła wszelkie kontakty społeczne. Sama chciałabym być inspiracją dla innych kobiet i wiem, że razem z Avon mogę otwierać innym nowe możliwości. To mnie mobilizuje do dalszego działania i ładuje moje życiowe baterie!
Avon wystartowała z nową kampanią – „Niech Cię usłyszą!”. Zachęcacie w niej kobiety do dzielenia się swoimi historiami. Co dzięki niej chcecie osiągnąć?
Podczas naszej nowej kampanii „Niech Cię usłyszą!”, która jest częścią globalnej strategii „Watch Me Now”, oddajemy głos kobietom. Zachęcamy je do podejmowania odważnych decyzji i udowadniamy, że każda z nich może mieć realny wpływ na życie innych kobiet czy mężczyzn. Chcemy im również pokazać, że mogą żyć tak, jak sobie wymarzą i że mają w sobie siłę, by walczyć o siebie i o swoje potrzeby. Warto głośno mówić o tym, co myślimy i czego oczekujemy od życia – wbrew temu, co wmawia nam społeczeństwo, które często nas szufladkuje.
Dlaczego warto dopisać się do miliona historii Avon na stronie watchmenow.avon.com?
Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez Avon wśród 8 tys. kobiet z całego świata, aż 68% z nich znajduje siłę w historiach innych kobiet, a 72% chętnie opowiada o swoich przeżyciach. W ten sposób wzajemnie się motywujemy. Głos każdej z nas jest bardzo ważny, a teraz ma szczególne znaczenie, bo może wspomóc ważny cel Avon – za każdą dopisaną historię przekażemy 1 dolara na kampanie społeczne wspierające inicjatywy prokobiece. Ja już podzieliłam się swoją historią, podobnie jak kilkadziesiąt innych osób. Kobiety i mężczyźni z całego świata opowiadają o tym, jak ważne są wiara w siebie, akceptacja własnego ciała czy niezależność finansowa, jak udało im się zachować odpowiedni balans między życiem prywatnym a zawodowym, a niejednokrotnie także o tym, jak stanęli na nogi po trudnych zmaganiach życiowych, np. chorobie czy rozstaniu z partnerem. Czytam te inspirujące, często wzruszające historie i utwierdzam się w przekonaniu, że to, co robimy w Avon, ma sens. Motywując się wzajemnie do działania, możemy wspólnie zmieniać świat na lepsze.
Marka Avon jest partnerem akcji #Niewidzialne
#Niewidzialne to akcja, którą zaczynamy rok wsparcia kobiet. W marcu będziemy mówić o tym, jak stać się widzialną dla siebie, dla bliskich, dla otoczenia. Zapraszamy Was do tej akcji, piszcie do nas na kontakt@ohme.pl dzieląc się swoimi spostrzeżeniami, historiami i problemami. Wierzymy, że nauczymy się stawać widzialne!