Ruszyła kolejna edycja akcji edukacyjnej marki Glimbax. Za koncepcję i wdrożenie odpowiada agencja marketingu farmaceutycznego – NEKK. Pierwsze edycje kampanii były skierowane do profesjonalistów – ze szczególnym uwzględnieniem higienistów stomatologicznych. Nowa odsłona akcji będzie obejmowała także pacjentów i ma na celu nie tylko budowanie świadomości marki, ale także zwiększenie komfortu oczekiwania na usługę stomatologiczną.
Pomysł na kampanię powstał w oparciu o analizę danych i sformułowanie aktualnego insightu grupy docelowej Glimbax. Według badań ponad 21 proc. pacjentów gabinetów stomatologicznych odczuwa stres tuż po przekroczeniu jego progu, przy czym ponad ¼ badanych dentystów oraz pacjentów uznała, że najważniejszym czynnikiem redukującym to zjawisko są innowacje technologiczne zmniejszające strach przed wizytą. Dlatego mechanika i koncepcja kampanii łączą technologię i walkę ze stresem.
„W tej edycji kampanii Glimbax przygotowaliśmy dla pacjentów mobilną wersję znanej i lubianej gry w statki w której bezpośrednio nawiązujemy do nowego brand hero – „Kapitana Glimbaxa”. Naszym celem było dostarczyć proste, nie wymagające instruktażu narzędzie do odstresowania się przed wizytą u dentysty, ale też zbudować pozytywny wizerunek i świadomość marki. W grze pacjenci razem z Kapitanem walczą z „rozbólnikami”, którzy wywołują ból i stany zapalne w jamie ustnej. Gra powiązana jest także z mechaniką konkursu „Piraci z jamy ustnej”- w którym co miesiąc można wygrać nagrody. Mimo tego, że kampania dopiero nabiera tempa już widzimy imponujące efekty. Najdłuższy czas rozgrywki jaki zarejestrowaliśmy to ponad 8h, jednocześnie w niecały miesiąc osiągnęliśmy ponad 6 300 użytkowników i to wszystko przy dużym nacisku na optymalizację budżetu” – komentuje Agnieszka Lewandowska, Project Manager z agencji pharmamarketingowej NEKK.
Walka ze stresem – zagraj w grę
Skąd pomysł na grę w pharmamarketingu? Według badań „Polish Gamer Research 2020” ponad 60 proc. badanych graczy gra, żeby się odstresować. Z drugiej strony gabinet stomatologiczny to miejsce przez wielu kojarzone właśnie ze stresem.
„Od dłuższego czasu zwracamy uwagę producentów farmaceutycznych, że pacjent to jednocześnie klient innych branż, osoba o konkretnych zainteresowaniach, a coraz częściej – gamer. Wyniki badań o polskim gamingu były inspiracją do stworzenia strategii działań, które w efektywny i nowoczesny sposób zrealizują postawione przez klientem KPI” – dodaje Agnieszka Lewandowska.
To nie pierwsza realizacja NEKK dla marki z portfela Angelini – agencja systematycznie od ubiegłego roku prowadzi kampanie dla preparatu Glimbax odpowiadają na wyzwanie dotarcia do nowych, w tym medycznych grup odbiorców.
„W ubiegłym roku przeprowadziliśmy indywidualne badania pogłębione (IDI) dzięki którym zarekomendowaliśmy Angelini Pharma rozszerzenie profesjonalnych grup docelowych i próbę dotarcia do higienistek stomatologicznych, które z jednej strony są dla pacjentów ważnym źródłem wiedzy o produktach a z drugiej rzadko są uwzględniane w farmaceutycznych kampaniach producenckich jako grupa docelowa” – mówi Agnieszka Lewandowska Project Manager NEKK. „Zachęcające efekty zeszłorocznej kampanii pozwoliły nam na reedycje kampanii informacyjnej o nowym wskazaniu na platformie edukacyjnej dla specjalistów. Zbudowaliśmy bazę gabinetów, które chcą przyłączyć się do akcji „Wpływamy na komfort pacjentów”. Ma ona celu zarówno zbudować wśród personelu świadomość produktu, jak i dać dodatkowe narzędzia to „zaopiekowania się” pacjentem z dentofobią. Cała akcja jest direct marketingowa – wysyłamy do gabinetów materiały edukacyjne”.
Anna Gruchała-Wozińska, Strategy Director w NEKK podkreśla „Każdorazowo tworząc tego typu kampanie opieramy się na konkretnych badaniach. W budowaniu strategii marki i planowaniu dla niej działań ważne jest efektywność i mierzalność. Tylko wtedy możemy mieć pewność, że nasze działania są trafne, a budżet klienta nie jest przepalany” – dodaje Anna Gruchała-Wozińska.
Wakacyjna akcja Glimbax
Już w te wakacje Glimbax rusza z serią konkursów do pacjentów.
„Dzięki działaniom zaproponowanym przez NEKK udało nam się pozycjonować Glimbax jako produkt całoroczny, a nie jedynie sezonowy. Nowe wskazania – na stany zapalne po zabiegach stomatologicznych, przy aftach, przy bólach gardła wywołanych klimatyzacją sprawiają, że produkt ten powinien był wyposażeniem każdej wakacyjnej apteczki. Jesteśmy zadowoleni z rezultatów dotychczasowych działań, które w wymierny sposób poszerzyły wiedzę grup medycznych i pacjentów o naszym produkcie” – mówi Karolina Grzechowska z Angelini Pharma.
Zapraszamy do gry na: https://piracizjamyustnej.pl/