Lifestyle

Jak naprawdę wyglądają modelki bez użycia photoshopa! Brawo za odwagę i pokazanie prawdy

Ewa Raczyńska
Ewa Raczyńska
27 października 2017
Fot. Screen/Instagram
 

W dzisiejszych czasach trudno powiedzieć, co jest prawdziwe, a co nie. Większość zdjęć, które widzimy w mediach społecznościowych czy magazynach, zostało mniej lub bardziej zmodyfikowanych przy użyciu oprogramowania komputerowego i powoli zniekształca nasze zrozumienie samej rzeczywistości.

Gdzie jest granica? Jak daleko mogą posunąć się graficy, na jaką ingerencje w wygląd – gwiazdy, modelki, celebryci sobie pozwalają? Trudno stwierdzić. Prawda jest jednak taka, że czasami patrząc na zdjęcie nie jesteśmy w stanie rozpoznać, kto na nim jest. Gdzieś nam w głowie dzwoni, że tę twarz znamy, pytanie tylko skąd. Zresztą, co tu dużo mówić, nasze telefony mają tyle filtrów, że sami możemy siebie upiększać.

Problem polega jednak na tym, że ta przekłamana rzeczywistość sprawia, że my – kobiety, czujemy się niepewnie w naszych ciałach, bo jak stać się tak idealną, jak kobieta widziana na zdjęciu?

Dwie piękne modelki plus size Diana Sirokai i Callie Thorpe, przy współpracy z profesjonalnym fotografem postanowiły pokazać, co my widzimy w mediach, a co jest najprawdziwszą prawdą.

Na swoim Instagramie Callie Thorp napisała: „Nic dziwnego, że kobiety czują się niepewnie. Przez lata byliśmy poddawani perfekcyjnemu i często zmienianemu obrazowi w mediach. Chociaż photoshop ma swoje miejsce w niektórych branżach, to bywa jednak ekstremalnie nadużywany. My po prostu udowadniamy jak bardzo pod wpływem obróbki zdjęć możemy się zmienić (…). Chcemy pokazać kobietom, że można wyglądać normalnie, mieć cellulit, rozstępy i brzuch, który nie jest płaski. Bądź zadowolona z tego kim jesteś”.

Sami zobaczcie…

 

Fot. Screen/Instagram

Fot. Screen/Instagram

A tutaj bez photoshopa

Fot. Screen/Instagram

Fot. Screen/Instagram


Lifestyle

Łowcy, zbieracze i miłośnicy wyprzedaży – 10 ciekawostek o zakupach Polaków

Redakcja
Redakcja
27 października 2017
Fot. Materiały prasowe
 

Ile mężczyźni wydają na gadżety, a kobiety na ubrania i dodatki? Kto najczęściej korzysta z programów lojalnościowych i co wolimy najpierw obejrzeć w sklepie, a później kupić przez internet? Jesteśmy łowcami, zbieraczami, miłośnikami wyprzedaży, a może wszystko zależy od okazji i produktu? Tych 10 ciekawostek o zakupach Polaków może zaskoczyć.

Na nasze decyzje zakupowe wpływa wiele czynników: nastrój, wystrój sklepu, muzyka, zapach, lustro w przymierzalni, witryna sklepowa, a nawet kolor. Często przychodzimy do sklepu po wybraną rzecz, ale wychodzimy z niego z kilkoma torbami produktów. Jak to się dzieje i co skłania nas do pewnych wyborów? HRS zebrał kilka ciekawostek o zakupach Polaków, które pomogą zrozumieć, jak działamy, kiedy kupujemy – zarówno w sieci, jak i w sklepach stacjonarnych.

Kobiety wcale nie wydają dużo

Wbrew pozorom panie zdecydowanie rozważniej podchodzą do wydawania pieniędzy. Miesięcznie na ubrania i dodatki wydają średnio 89 złotych. Oprócz tych produktów kobiety kupują również multimedia, kosmetyki i produkty dziecięce.

Kosmetyczka na ostatnim miejscu

Zarówno kobiety, jak i mężczyźni na zabiegi kosmetyczne wydają najmniej pieniędzy. Co ciekawe, jedynie ¼ kobiet regularnie korzysta z usług kosmetycznych.

Mężczyźni kochają gadżety

Gadżety to domena panów, którzy wydają na nie miesięcznie średnio około 100 złotych. W obszarze podejmowania decyzji zakupowych przez mężczyzn znajdują się również podróże, bilety do kina, sprzęt RTV/AGD. Te produkty najczęściej panowie kupują online.

Programy lojalnościowe najlepsze dla młodych

Karta stałego klienta lub zapisanie się do newslettera to najczęściej dodatkowe profity dla klientów. Zniżki, większe promocje, spersonalizowane oferty to coś, co Polacy lubią najbardziej i często z tego korzystają. Do takich programów najczęściej i najchętniej dołączają młodzi klienci w wieku od 18 do 34 lat.

Mężczyźni kochają promocje

Panowie ulegają promocjom i robi to prawie połowa z nich (45%). Jeśli produkt jest znacznie przeceniony, mężczyźni często decydują się na jego zakup.

Wygląd i wyposażenie wpływa na zakupy

Oświetlenie sklepu, wyszczuplające lustra w przymierzalniach, oryginalna, przyciągająca witryna czy sposób umiejscowienia przedmiotów i ubrań na półkach ma ogromne znaczenie w podejmowaniu decyzji zakupowych. Takie działania ze strony sklepów sprawiają, że często kupujemy produkty, o których zakupie początkowo nie myśleliśmy.

Planujemy zakupy, działamy w przemyślany sposób

Tylko 14% Polaków deklaruje, że nie planuje zakupów i robi je zazwyczaj spontanicznie. W większości jednak dokładnie wiemy, czego potrzebujemy, ustalamy plan, weryfikujemy oferty sklepów, przeglądamy gazetki i porównujemy ceny przed zakupem.

Łowcy i zbieracze – kim jesteśmy?

Klientów można podzielić na dwie grupy – zbieraczy i łowców. Zbieracze uwielbiają gromadzić i szybko decydują się na zakup przedmiotów, a łowcy działają inaczej. Ci ostatni polują na opcję najlepszą z możliwych, a przed zakupem dokładnie analizują zalety i wady oferty. Kiedy przychodzi odpowiedni moment, decydują się na zakup upragnionego produktu.

Czego szukamy online i kupujemy offline

Polacy bardzo często szukają przedmiotów w sieci, a dopiero później decydują się na ich zakup osobiście. Przed ostateczną decyzją zakupową wolą zobaczyć produkt i zweryfikować jego zalety. Najczęściej ta zależność występuje przy zakupach materiałów budowlanych, sprzętów AGD/RTV, akcesoriów i ubrań.

Najpierw sklep później sieć

W niektórych przypadkach wolimy najpierw sprawdzić produkt w sklepie stacjonarnym i po namyśle kupić go w sieci (najczęściej po okazyjnej cenie). W taki sposób Polacy kupują perfumy i obuwie.

Powyższe ciekawostki pochodzą z  przygotowanej przez HRS infografiki „Jak kupują Polacy, czyli zachowania zakupowe w sieci i w sklepach stacjonarnych”, w której znajdziesz więcej faktów na temat zakupów.

HRS_Jak_kupuja_Polacy_czesc_1 HRS_Jak_kupuja_Polacy_czesc_2 HRS_Jak_kupuja_Polacy_czesc_3 HRS_Jak_kupuja_Polacy_czesc_4

Źródło: https://www.hrs.com/pl/blog/po-godzinach/zachowania-zakupowe.html


Lifestyle

Przyjrzyj się temu obrazowi i dowiedz się, jakie są twoje głęboko skrywane lęki

Anna Frydrychewicz
Anna Frydrychewicz
27 października 2017
Fot. Fot. Screen z Facebook /Kissed By Angels

Ten obraz jest niepokojący. Może ze względu na kolory, może na to, co przedstawia – budzi pewien podświadomy lęk. Który element dostrzegłeś jako pierwszy? Zobacz, co to może oznaczać.

Przyjrzyj się temu obrazowi

Interpretacja

Nóż

Jeśli zauważyłeś najpierw nóż, prawdopodobnie podświadomie boisz się choroby.  Nawet jeśli masz podstawy, by obawiać się, że zachorujesz, niech ten strach przestanie cię paraliżować, a zmobillizuje do tego, by o siebie bardziej zadbać.

Gąsiennica

Symbolizuje twój głęboko zakorzeniony lęk przed tym, co „nadrealne”, paranormalne. Boisz się duchów? Doświadczyłeś czegoś, co napawa cię lękiem przed zjawiskami, których wytłumaczyć nie można? Spróbuj spojrzeć na te wydarzenia z większym dystansem i realizmem.

Motyl

Jeśli najpierw dostrzegłeś motyla, prawdopodobnie obawiasz się zdrady. Czyżbyś został już oszukany  w przeszłości i boisz się, że historia się powtórzy? Pamiętaj, że zawsze warto dać szansę nowej relacji, warto rozpocząć ją z „czystą głową”. Zaufaj.

Jabłko

Jeśli jako pierwsze zauważysz jabłko, oznacza to, że masz podświadomy strach przed utratą bliskiej osoby. Zwykle jest to powszechne u tych z nas, którzy stracili już kogoś bliskiego i nie mogą sobie z tym uczuciem poradzić. Porozmawiaj o tym lęku z kimś, kto mógłby pomóc ci go przezwyciężyć.


Na podstawie: providr.com

 


Zobacz także

Dlaczego jedni ludzie są bardziej charyzmatyczni od innych?

Konkurs "Łap słońce"

Rozwiązanie konkursu „Łap słońce”

Nie możesz schudnąć? Poznaj 8 faktów o tkance tłuszczowej i pozbądź się jej świadomie