Oj! To nie tak miało być. Chcieli dobrze, a wyszło… źle. Francuski kanał France 3 wyemitował reklamę, która wywołała nie lada aferę i lawinę negatywnych komentarzy (niefortunny spot skomentowała na Twitterze nawet pani minister ds. kobiet). Co takiego nie spodobało się Francuzom? Stereotypowe podejście do tematu.
France 3 szczyci się tym, że zatrudnia w swych szeregach znaczną ilość kobiet i tę właśnie informację miał zapewne wyeksponować spot. Realizacja tego zamierzenia jest jednak dość kontrowersyjna.
Filmik przestawia dom kobiety, która pracuje zawodowo (we France 3). Wizja jest dość katastroficzna: bałagan, chaos – nic tylko usiąść i płakać… Przekaz jest jasny: kobieta w pracy to dom w ruinie.
Delphine Ernotte, która kieruje France 3 i jest pierwszą kobietą na tym stanowisku w historii firmy, szybko zarządziła wycofanie reklamy z wizji. Ale niesmak pozostał.
La majorité de nos présentateurs sont des présentatrices ! https://t.co/iXTEwFNWlh
— France 3 (@France3tv) październik 2, 2015
Źródło : Wysokie Obcasy