Kiedy praca daje nam szczęście? Co sprawia, że czujemy się naprawdę usatysfakcjonowani naszym życiem zawodowym? Dr Ewa Jarczewska-Gerc, psycholog motywacji i emocji z Uniwersytetu SWPS, opracowała raport, który powinien być lekturą obowiązkową każdego ceniącego sobie komfort swoich pracowników, pracodawcy.
Okazuje się, że wysokość naszej pensji wcale nie jest głównym czynnikiem motywującym do przyjęcia takiego, a nie innego stanowiska. Najważniejsza jest dla nas pozytywna atmosfera w miejscu pracy oraz sposób w jaki zarządza się firmą. Powszechnie wiadomo, że im bardziej zadowolony pracownik, tym większa wydajność pracy.
Bardzo ważne jest dla nas również to, by wykonywane przez nas zawodowe obowiązki przynosiły nam osobistą satysfakcję. Jeśli nie lubimy naszej pracy, wysokie zarobki i prestiż firmy nie mają dla nas już takiego znaczenia. Żeby odczuwać satysfakcję z pracy, trzeba przede wszystkim widzieć w niej sens i cel… Jeśli dodatkowo identyfikujecie się z wartościami waszej firmy, jesteście jeszcze bardziej zmotywowanymi pracownikami, niż ci, którym ta misja jest obojętna.
Relacje, jakie panują w naszym zespole to kolejny ważny czynnik, jeśli chodzi o poziom zadowolenia pracownika. Tu zależność jest dość oczywista: im lepsza atmosfera, tym większa ochota na to, by przyjść do biura. Warto jednak podkreślić, że najwięcej zależy od nas samych. Jeśli chcemy być szczęśliwi w pracy, po prostu się o to postarajmy…
Na podstawie: centrumprasowe.swps.pl