Gotowanie Napoje

Mała Czarna obchodzi swoje święto. Kawa to nie tylko napój. Poznaj jej różne formy!

Redakcja
Redakcja
29 września 2019
Fot. Materiały prasowe
 

Kawa to dla wielu nie tylko napój, a sposób na życie! Dla niektórych dzień bez kawy to dzień stracony. Sięgamy po wersję słodzoną, z mlekiem, z dodatkiem syropów smakowych czy najzwyklejszą, bez dodatków. 29 września ten uwielbiany przez wielu napój obchodzi swoje święto. Sprawdź inne sposoby na kawę – niekoniecznie w filiżance i do picia…

Doceniamy ją za walory smakowe, intensywny aromat, charakterystyczną goryczkę i pobudzenie, które przynosi niemal natychmiast. Dla wielu to nieodłączny element dnia, od którego uzależniają swój humor i któremu przypisują swoje osiągnięcia. Wśród najważniejszych właściwości kawy, poza efektem pobudzającym wymienić można również poprawę pamięci i koncentracji – kawa przyspiesza bowiem przepływ impulsów elektrycznych w mózgu, wpływając pozytywnie na procesy myślowe. To także sprzymierzeniec w zwiększeniu produkcji serotoniny, która polepsza nastrój.

Aż 83 proc. Polaków pije kawę codziennie – jesteś wśród nich? Sprawdź, w jakiej jeszcze formie możesz spotkać „czarne złoto”!

Kawa do… schrupania!

Kawa najbardziej smakuje nam w słodkim towarzystwie. W formie przekąski sięgamy po ciastka, wafelki czy batoniki. Po co jeszcze warto sięgać do kawy? Bakalie to świetna alternatywa dla słodkich wypieków. Ich charakterystyczny smak idealnie uzupełnia się z kawą – zwłaszcza, jeżeli również posiadają kawowy akcent. Przykład? BA!rdzo Bakaliowa Tabliczka w dwóch kawowych odsłonach – kawa z pomarańczą oraz kawa z kokosem. To połączenie bakalii z delikatną czekoladą, w idealnej porcji na raz. To prosta receptura najlepszej jakości suszone daktyle i ziarna kawy skąpane w aksamitnej czekoladzie. Doskonale sprawdzi się jako słodka przekąska, zjedzona w towarzystwie filiżanki kawy lub solo.

A co, jeśli połączymy wyrazisty smak kawy z chrupiącymi orzechami i słodkim akcentem…? Wynik można sprawdzić dzięki Mieszance Studenckiej COFFEE z linii Chwyć & Jedz – zupełnie nowej odsłonie popularnej mieszanki studenckiej, zamkniętej w porcji na raz. Łączy trzy idealnie uzupełniające się smaki: chrupiące orzechy laskowe, rodzynki oraz palone ziarna kawy zatopione w deserowej czekoladzie. Może być doskonałą opcją przekąskową w przerwie od nauki czy pracy lub jako sposób na relaks. Zabierzesz ją, gdzie tylko chcesz – schowana do torebki, idealnie sprawdzi się jako przekąska do szybkiej kawy na mieście.

Fot. Materiały prasowe

Więcej inspiracji znajdziesz na www.bakalland.pl.

Artykuł powstał we współpracy z Bakalland


Gotowanie Napoje

Ruszyła 8 edycja kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM!

Redakcja
Redakcja
29 września 2019
Fot. Materiały prasowe / Siostry ADHD i Izabela Saktova
 

Ruszyła 8 edycja kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, której głównym celem jest promocja profilaktyki raka piersi poprzez regularne samobadanie piersi i noszenie dobrze dobranego biustonosza. Do akcji dołączyły gwiazdy, które wzięły udział w nagraniu filmu nawołującego do wypracowania w sobie nawyku dbania o zdrowie piersi. Są nimi: Beata Sadowska, Daria Widawska, Elżbieta Romanowska, Marzena Rogalska, Aleksandra Kisio, Karolina Szostak, Lidia Kalita, Lidia Popiel, Anna Gzyra-Augustynowicz, Anna Iberszer, Olga Kozierowska, Anna Męczyńska oraz pierwszy mężczyzna, który stał się ambasadorem kampanii –  Qczaj, a także  influencerki: siostry ADiHD, Anka Dziedzic Fit Mom, Karolina Cwalina, Mum Me oraz przedstawicielki młodego pokolenia: Olciiak i Lila Janowska. Do kampanii dołączyła także Zofia Ławrynowicz, Poseł na Sejm RP.

O kampanii więcej w filmie: 

Pomysłodawczynią projektu, który odbywa się po raz 8 jest Izabela Sakutova, międzynarodowa ekspertka brafittingu, którą w organizacji akcji wspiera bieliźniana marka Panache Lingerie, specjalista w zakresie rozmiarów D+.

EDUKACJA OD PODSTAW

Kampania Dotykam=Wygrywam wspiera dwie fundacje. Jedną z nich jest Wsparcie na Starcie, której wyposażone w fachową wiedzę wolontariuszki – profesjonalne brafitterki z terenu całej Polski, w lokalnych szkołach przeprowadzają warsztaty z nastolatkami z tematu dbania o zdrowie piersi. Mówią o poważnych przesłaniach w lekki sposób, oswajając temat i umożliwiając młodym kobietom rozpoczęcie zdrowych nawyków na całe życie poprzez naukę regularnego samobadania oraz zachęcając je do noszenia dobrze dobranego biustonosza, który wpływa na zdrowie fizyczne i emocjonalne.

Fot. Materiały prasowe / Qczaj

Prezes Izabela Sakutova o powodach powołania fundacji: „Wierzę, że wykształcone zawczasu zdrowe przyzwyczajenia pozwolą na wczesne wykrycie ewentualnych zmian w piersiach i uchronią kobiety przed późniejszymi problemami zdrowotnymi. Dlatego kampania Dotykam=Wygrywam oprócz stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny, na rzecz których od lat zbiera fundusze, w tym roku także wspiera założoną przeze mnie fundację Wsparcie na Starcie, by edukować zawczasu i zaszczepiać w młodych kobietach zdrowe nawyki, które wpłyną na zmianę statystyk mówiących o tym, że co roku prawie 1/3 kobiet umiera z powodu zbyt późnego wykrycia choroby”.

Samobadanie piersi Izabela Skutova i pierwszy ambasador kampanii – Qczaj

JAK MOŻNA WESPRZEĆ 8 EDYCJĘ KAMPANII DOTYKAM=WYGRYWAM?

  1. Oddając zużyty biustonosz do re(CYC)ligu. W zamian za każdy stanik otrzymasz bon o wartości 20 złotych na zakup nowego biustonosza Panache w profesjonalnych salonach brafittingowych biorących udział w kampanii. Środki uzyskane ze sprzedaży zebranych staników w reCYClingu przekazane zostaną na działania statuowe stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny i fundacji Wsparcie na Starcie. Listę ponad 150 sklepów, w których do 31 października można oddać biustonosze do reCYClingu znajdziesz na www.dotykamwygrywam.pl.

W poprzednich edycjach kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM zebranych zostało 67.000 staników. Daje to razem ponad 4 tony starych biustonoszy. Środki uzyskane z ich re(CYC)lingu w całości wsparły działania na rzecz walki z rakiem piersi.

  1. Kupując limitowaną wersją koszulki zaprojektowaną przez Lidię Kalitę https://bit.ly/KoszulkaDotykamWygrywam

Lidia Kalita, jedna z ambasadorek kampanii oraz znana polska projektantka zaprojektowała w tym roku przemawiający do wyobraźni charytatywny t-shirt Dotykam=Wygrywam. Limitowaną wersję dizajnerskiej koszulki wykonanej z wysokojakościowej wiskozy można zdobyć także w sklepach bieliźnianych biorących udział w Dotykam=Wygrywam, których adresy znajdziesz na stronie internetowej kampanii. Bądź modna wybierając zdrowie – kup charytatywny t-shirt i wesprzyj walkę z rakiem piersi.

Fot. Materiały prasowe / Lidia Kalita

  1. Nabywając olejek do pielęgnacji piersi, który także jest CEGIEŁKĄ https://bit.ly/bit.ly/OlejekDotykamWygrywam

Polska marka kosmetyków naturalnych BIOUP na cele kampanii stworzyła w 100% naturalny olejek do masażu piersi! W jego skład wchodzą specjalnie dobrane, najwyższej jakości oleje roślinne, wzbogacone wyciągami z ziół i kompozycją olejków eterycznych ukierunkowaną na zatrzymanie piękna piersi na jak najdłużej. Olejek nie tylko odpręża, dotlenia skórę i sprawia, że staje się ona gładsza, elastyczna i lepiej odżywiona. Dzięki jego aplikacji lepiej poznajemy nasze piersi, stosując najbardziej skuteczny środek w walce z nowotworem – PROFILAKTYKĘ wyrażoną samobadaniem.

Całkowity dochód ze sprzedaży charytatywnych cegiełek –  koszulki oraz olejku – zostanie przekazany na rzecz Fundacji Wsparcie na Starcie, która w ramach realizacji statutowych działań ma za zadanie stworzyć pierwszą w Polsce aplikację mobilną, promującą dbanie o zdrowie piersi wśród nastolatek.

ŚWIADOMOŚĆ ZACHOROWALNOŚCI W POLSCE

Rak piersi w Polsce jest na pierwszym miejscu wśród nowotworów u kobiet.  Z danych Krajowego Rejestru Nowotworów wynika, iż co roku chorobę tą diagnozuje się u około 18 tys. kobiet, z czego ponad 5 tys. umiera. Dlaczego? Pierwszym powodem jest zbyt późne wykrycie nowotworu. Choroba wykryta we wczesnym etapie jest niemal w 100 proc. wyleczalna. Według specjalistów najlepszym sposobem na wczesne wykrycie nowotworu jest dokładne poznanie własnych piersi i comiesięczne samobadanie. Niestety poprawnie i regularnie wykonuje jedynie 2-3 proc. kobiet!

Fot. Materiały prasowe / Olciiak, Lila Janowska

PARTNERZY KAMPANII DOTYKAM=WYGRYWAM:

Panache Lingerie — marka, bez wsparcia której nie byłoby Dotykam=Wygrywam. Specjalista w zakresie produkcji wysokiej jakości bielizny w sektorze rozmiarów D+. Oferta Panache podąża za aktualnymi światowymi trendami, oferując kobietom o różnych rozmiarach, proporcjach i kształtach ciała bezkonkurencyjne podtrzymanie piersi i poczucie pewności siebie, niezależnie od sytuacji.

Clear Channel Polska, jedna z wiodących firm OOH, która wspiera corocznie akcję i nagłaśnia ją na bilboardach oraz w sieci digitali w galeriach handlowych premium, w największych polskich miastach.

3R Recycling Solutions, duża firma sektora recyclingu tekstylnego w Polsce, która od lat współtworzy akcję DOTYKAM=WYGRYWAM, poddając recyclingowi zebrane podczas kampanii biustonosze i przekazując zysk z tego procesu na walkę z rakiem piersi.

Marka Lidia Kalita, czyli moda pret-a-porter w luksusowym wydaniu, dopasowana do potrzeb współczesnych kobiet. W celu wsparcia kampanii, projektantka stworzyła wysokiej jakości charytatywną koszulkę Dotykam=Wygrywam.

Miesięcznik Claudia i portal Claudia.pl, nowoczesny magazyn poradnikowy dla prawdziwych kobiet, wydawany przez Burda Media.

Dwutygodnik Party oraz jego odpowiednik w internecie Patry.pl, czyli pierwszy elegancki magazyn typu people, wydawany przez Edipresse Polska.

Zdrowie, magazyn poradnikowy tworzony przy współpracy z wybitnymi specjalistami – lekarzami,  dietetykami, farmaceutami i psychoterapeutami.

Tidal, globalna platforma muzyczno-rozrywkowa, która łączy artystów i fanów dzięki wyjątkowej muzyce i treściom. Na cele kampanii stworzyła playlisty Dotykam=Wygrywam.

Wolf Studio — wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy, będące nowoczesnym studiem fotograficznym, w którym zorganizowano sesję fotograficzną i nagranie fimów do kampanii Dotykam=Wygrywam.

BIOUP, polska marka kosmetyków naturalnych, która dla wsparcia kampanii stworzyła w 100% naturalny olejek do masażu piersi.

Hotel Belotto. To w pięknych wnętrzach tego zabytkowego pałacu w centrum Warszawy co roku odbywa się uroczysta inauguracja kampanii, podczas której wszyscy ambasadorzy i zwolennicy inicjatywy mogą się spotkać i zainicjować reCYCling, oddając na miejscu pierwsze biustonosze.

Karolina Chabel – Williams – utalentowana fotografka, która od lat wspiera kampanię Dotykam=Wygrywam swoimi zdjęciami.

Anna Kolatorska – reżyser filmów kampanii Dotykam=Wygrywam.

Poznaj historię kampanii na stronie www.dotykamwygrywam.pl

#DotykamWygrywam

FB: @PanachePolska @zdrowepiersi @izabelasakutova

IG: @Panache_Polska @wsparcienastarcie @izabelasakutova


Gotowanie Napoje

Trwa 6. edycja festiwalu Kino Dzieci!

Redakcja
Redakcja
27 września 2019

To jedno z najważniejszych wydarzeń w roku dla młodych i najmłodszych widzów. To niezapomniane dni pełne festiwalowych wydarzeń: 154 filmy, rozmowy z twórcami, pokazy z muzyką na żywo i warsztaty. Pełny harmonogram dostępny jest na stronie www.kinodzieci.pl, a bilety do kupienia w kasach i na stronach internetowych kin.

O nagrodę 6. MFF Kino Dzieci, czyli statuetkę Kwiatu Paproci, którą przyznają widzowie w ogólnopolskim głosowaniu oraz powołane składy jurorskie, powalczą najlepsze światowe produkcje z ostatnich miesięcy, docenione przez krytykę i widzów najważniejszych festiwali dla dzieci i młodzieży na świecie. W tej edycji w Konkursie głównym zobaczymy dziewięć filmów pełnometrażowych, w tym sześć premier prosto z festiwali w Cannes, Annecy i  Berlinie. Festiwal otworzymy ekranizacją uwielbianej na całym świecie książki Dino Buzzatiego z 1945 roku – „Słynny najazd niedźwiedzi na Sycylię” w reżyserii Lorenzo Mattottiego.

Jakub, Mimmi i gadające psy E. Jansons 2019

Wybór z pewnością nie będzie łatwy, w konkursie znalazły się również m.in.: „Jakub, Mimmi i gadające psy” – animacja zrealizowana w technice cut-out, będąca koprodukcją polskiego Studia Letko i łotewskiego Atom Art, w reżyserii Edmundsa Jansonsa, ze wspaniałą muzyką autorstwa Krzysztofa A. Janczaka, „Solan i Ludwik – Misja Księżyc” – trzecia z serii animacja Rasmusa A. Sivertsena, jednego z najbardziej uznanych twórców tego gatunku z Norwegii. Scenografię animacji stworzyło polskie studio WJTeam/Likaon. O statuetkę Kwiatu Paproci powalczą też kontynuacje niezwykle lubianych kryminałów dla dzieci – „Operacja Człowiek w Czerni” w reżyserii Grethe Bøe oraz „Pettson i Findus – Wielka wyprowadzka” film z elementami animacji, którego twórcą jest Ali Samadi Ahadi.

Operacja człowiek w czerni_G. Boe_2018

Drugą sekcją konkursową jest Konkurs filmowych odkryć, złoży się na nią 7 tytułów, w tym 5 pokazywanych premierowo. W “odkryciach” zobaczymy m.in. „Willy i strażnicy jeziora. Zimowa przygoda” – jedną z najciekawszych stylistycznie propozycji dla  najmłodszych widzów festiwalu w reż. Zsoltana Pálfiego; poetycką, wypełnioną zapierającymi dech w piersiach krajobrazami opowieść o dorastaniu i godzeniu się ze stratą – „Pierwsze pożegnanie”, debiutującej, a już nagrodzonej Kryształowym Niedźwiedziem na tegorocznym Berlinale – Liny Wang oraz niezwykle oryginalną animację o świecie, widzianym z perspektywy czworonoga – „Marona – psia opowieść” w reż. Anki Damian.

Jak zawsze poza ogólnopolską nagrodą przyznawaną przez widzów, filmy oceni również szerokie gremium festiwalowych reprezentantów kin należących do Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych oraz przedstawiciele ECFA – European Children’s Film Association. Swoje nagrody przyznają trzy składy jurorskie – jury dziennikarzy w składzie: Aleksandra Lubańska-Czubak, Łukasz Maciejewski, Justyna Suchecka; – jury twórców z Konradem Dworakowskim, Mariuszem Palejem, Zofią Stanecką; – jury odkryć z Magdą Hueckel, Martą Pajek i Anna Serdiukow.

Nie od dziś wiadomo, że Kino Dzieci kocha książki, dlatego w sekcji Kino dzieci z nosem w książkach, dedykowanej ulubionym bohaterom literatury przeniesionym na duży ekran, swoją premierę będą miały książkowe hity literatury dziecięcej. Zobaczymy m.in. nowe odcinki przygód Muminków, Żubra Pompika i Wikinga Tappiego oraz najnowszą część przygód Basi„Basia i bałagan” (ogólnopolska premiera „Basia 3” zaplanowana jest na 8 listopada).

Za sprawą przeglądu filmów Stanisława Jędryki, odbędziemy sentymentalną podróż do polskiej klasyki kina młodego widza. Zobaczymy filmy, na których wychowało się pokolenie dzisiejszych 40-latków: „Podróż za jeden uśmiech”, dwa odcinki serialu „Stawiam na Tolka Banana”, „Paragon gola” oraz „Koniec wakacji”. Trzy pierwsze tytuły zobaczymy z angielskimi napisami.

Pettson i Findus – Wielka wyprowadzka_A. S. Ahadi_2018

W tym roku sekcję narodową reprezentują Włochy – Ciao Italia! Zobaczymy w niej m.in. animację „Pinokio” – adaptację słynnej powieści Carla Collodiego oraz „Momo” na podstawie powieści Michaela Ende – oba filmy w reżyserii Enzo D’Alò. Bogaty jest również program włoskich zestawów filmów krótkich, w którym m.in.: barwna animacja „Strollica” Petera Marciasa oraz klasyki włoskiego duetu mistrzów animacji Giulio Gianiniego i Emanuela Luzzatiego „Ognisty ptak” czy „Trzech braci” .

Wraz z festiwalowymi emocjami startują również kreatywne warsztaty plastyczne, warsztaty sitodruku i czytania na żywo ulubionych fragmentów książek. Razem z Meble VOX – partnerem głównym 6. MFF Kino Dzieci – odbędą się warsztaty„ Najmniejsi botanicy świata”. Na stoisku współorganizowanym ze sklepem botanicznym ro_ślinka nauczymy się kolegować z roślinami, rozłożymy je na małe części i poskładamy w piękny organizm.

Organizatorem Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Kino Dzieci jest Dział Edukacji Stowarzyszenia Nowe Horyzonty.

Współfinansowanie: Polski Instytut Sztuki Filmowej, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Miasto st. Warszawa, Kreatywna Europa

Więcej informacji: kinodzieci.pl

6. MFF Kino Dzieci 2019


Zobacz także

Szparagi w szynce przepis

Szparagi w szynce z grilla – przepis

Babka majonezowa na Wielkanoc - najlepsze przepisy

Babka majonezowa – najlepsze przepisy

Regulamin konkursu na najbardziej leniwą potrawę wielkanocną!